لوگو طاقچه
کتاب‌هایی که نتورکرها باید بخوانند

معرفی کتاب‌هایی که یک بازاریاب شبکه‌ای باید بخواند

4,078 بازدید

بازاریابی شبکه‌ای یا نتورکینگ روشی از مارکتینگ است که فروش خود را بر روابط انسان‌ها بنا کرده است و در آن، هم فروشنده سود می‌کند و هم خریدار. در این روش که بدون تبلیغات و بدون واسطه انجام می‌گیرد، بازاریاب، محصولی را از شرکت می‌خرد و آن را در هر مکان و جمعی که خودش بخواهد، می‌فروشد و سود خود را دریافت می‌کند. سپس خریدار یا مصرف‌کننده نیز برای آن کالا بازاریابی کرده و به سود خود می‌رسد و این زنجیره ادامه می‌یابد.

نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه‌ای، تجارتی انسان‌ساز است. با مشاهده و مطالعه در زندگی پیشگامان این تجارت، مانند جیم ران، درمی‌یابیم که این کار بر رشد و توسعه‌ی فردی بیان شده است: «ابتدا خودت را بساز تا تجارتت ساخته شود.» با به‌کارگیری آموزه‌های بزرگان این تجارت، می‌توان تبدیل به انسان بهتری شد. انسانی که در درجه‌ی نخست روی مهارت‌ها و فلسفه‌های شخصی خودش کار کرده و سپس با حمایت افراد گوناگون رشد می‌کند. فلسفه‌ی نتورکینگ این است که مسیر سعادت از خدمت به دیگران می‌گذرد و بازاریابی شبکه‌ای بهترین بستر برای دستیابی به سعادت جمعی است.

تجارت بازاریابی شبکه‌ای را بزرگانی مانند رابرت کیوساکی، آنتونی ‌رابینز، لس ‌براون، دارن‌ هاردی، باب‌ پراکتور، برایان ‌تریسی و… ستوده‌اند.

بستر بازاریابی شبکه‌ای، برد-برد است. بازاریابی شبکه‌ای، یک‌شبه ثروتمند شدن نیست، بلکه مسیری است که از تحول ما آغاز و به اهدافمان ختم می‌شود. خوش‌بختانه در طول این سال‌ها صنعت بازاریابی شبکه‌ای یا بازاریابی چندسطحی، در کشور ما در مسیر درست و مناسب خود قرار گرفته است. در این یادداشت وبلاگ طاقچه با کتاب‌هایی که یک نتورکر یا بازاریاب شبکه‌ای باید بخواند آشنا خواهید شد.

دوازده ستون موفقیت

دوازده ستون موفقیت

نویسنده: کریس وایدنر

مترجم: امیرحسن مکی

انتشارات: انتشارات نسل نواندیش

خرید کتاب

دوازده ستون موفقیت کتاب جالبی است که دو نویسنده دارد؛ دو فرد موفق در زمینه‌ی موفقیت و کسب‌‌وکار که یک روز تصمیم می‌گیرند کتابی داستان‌وار بنویسند و آموخته‌های خودشان را در آن به میلیون‌ها انسان منتقل کنند. 

جیم ران را برترین اندیشمند حوزه‌ی بازاریابی شبکه‌ای قلمداد می‌کنند. تئوری‌های او در قرن بیست‌ویکم بر زندگی میلیون‌ها انسان از جمله تاجران معروف، سخنرانان و نویسندگان در سراسر جهان تأثیر گذاشته است.

جیم ران سال‌ها روی رفتارهای انسان‌ها تمرکز کرده است؛ رفتارهایی که بر زندگی، معاش و کسب‌وکار آن‌ها اثر دارند. جیم نمونه‌ی یک مربی الهام‌بخش و انگیزه‌دهنده است. 

کریس وایدنر، نویسنده‌ی دیگر این کتاب، نمونه‌ی فردی است که توانسته با غلبه بر موانع به موفقیت دست یابد و به دیگران بر دستیابی به موفقیت کمک کند. او در چهارسالگی با فقدان ناگهانی پدرش مواجه و سال‌ها بعد درگیر اعتیاد به مواد و الکل شد. کریس به تمام این مشکلات فائق آمد و از سال ۱۹۸۸ به سخنران حرفه‌ای تبدیل شد. او به همراه افرادی چون نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا، افراد مشهور تلویزیونی، نویسندگان مطرح و ورزشکاران حرفه‌ای روی صحنه، سخنرانی کرده است. 

جیم و کریس در این کتاب به شما می‌آموزند برای آنکه در زمینه‌ی بازاریابی شبکه‌ای موفق باشید باید بر دیگران تأثیر بگذارید. اگر در موقعیت تأثیرگذاری بر دیگران، یا همکاران، یا مشتری‌هایتان قرار گرفتید، باید تلاش کنید مانند یک رهبر رفتار کنید. 

فروش و رهبری شبیه هم هستند و هر دو ریشه در تأثیرگذاری دارند. مدیران به مردم کمک می‌کنند تا خودشان را آن‌طور که هستند، ببینند، اما رهبران به مردم کمک می‌کنند تا خودشان را بهتر از آن چیزی که هستند، ببینند.

دوازده ستونی که جیم و کریس در این کتاب درباره‌شان حرف می‌زنند از این قرار هستند:

رویارویی شانسی؛

سلامت زندگی کنید؛

موهبت روابط؛

دستیابی به اهداف؛

استفاده‌ی بهینه از وقت؛

بهترین افراد را برای هم‌نشینی انتخاب کنید؛

تمام طول عمر آموزنده باشید؛

همه‌ی زندگی فروش است؛

رشد مالی وابسته به رشد فردی است؛

ارتباط زمینه‌ای متعارف از درک مشترک را همراه دارد؛

در دنیا همیشه به وجود رهبری بزرگ نیاز است؛

یادگاری از خود به جا بگذارید.

چهارراه پول‌سازی

چهارراه پول‌سازی

نویسنده: رابرت کیوساکی

مترجم: سمانه فلاح

انتشارات: انتشارات طاهریان

خرید کتاب

افراد در جایگاهِ چهار مفهومِ «کارمند و کارگر»، «خویش‌فرما و کارفرما»، «صاحب کسب‌وکار و تجارت» و درنهایت، «سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار» درآمدزایی می‌کنند. این چهار مفهوم یک چهارراه را می‌سازند. جای خودتان را در این چهارراه پیدا کنید. حالا از خودتان بپرسید از جایی که دارید راضی هستید؟ نمی‌خواهید مسیرتان را عوض کنید؟ کتاب چهارراه پول‌سازی به شما کمک می‌کند به مسیر دلخواهتان کوچ کنید.

با خواندن کتاب چهارراه پول‌سازی این نکته‌‌ها را می‌آموزید:

۱. راهی برای تبدیل‌شدن از یک کارمند به یک خویش‌فرما، سپس راه‌اندازی کسب‌وکار و بعد سرمایه‌گذاری؛

۲. اهمیتِ سوادِ مالی و کسب دانشِ مالی؛

۳. شناسایی درصد خطر و تصمیم‌گیری‌های عقلی براساس حقایق، نه براساس نظرها و احساسات.

کتاب «چهارراه پول‌سازی» در واقع ادامه‌ی کتابِ «پدرِ پولدار، پدرِ بی‌پول» است و باید بعد از آن خوانده شود.

چهارراه پول‌سازی برای افرادی نوشته شده که برای هرگونه تغییری آماده هستند و می‌خواهند به امنیت و رضایت شغلی بیشتری دست پیدا کنند. کارمند، متخصص، صاحب کسب وکار و یا سرمایه‌گذار، کدام یک بهتر است؟ برای افراد جوانی که تازه کار خود را شروع کرده‌اند و یا از کار خود تنفر دارند، این کتاب بهترین توصیه است.

رابرت کیوساکی در کتاب اولش، به خوانندگان ذهنیتِ افراد ثروتمند را آموخت و از اهمیت سرمایه‌گذاری روی خود صحبت کرد. اما در این کتاب او راجع‌به اهمیتِ ایجاد کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری بحث می‌کند. خود رابرت کیوساکی در سال ۱۹۹۴ و در ۴۷سالگی به آزادی مالی رسید. این کتاب راهنمای شما برای رسیدن به این آزادی است. 

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

بستن تبلیغ

جادوی کار پاره وقت

جادوی کار پاره وقت

نویسنده: جیم ران

مترجم: امیررضا هاشمی

انتشارات: انتشارات ذهن آویز

خرید کتاب

بعضی از تحلیلگران بازاریابی شبکه‌ای یا نتورکینگ را «سعادت جمعی» قلمداد می‌کنند؛ یعنی روشی که در آن همه به سعادت می‌رسند. این اصطلاحی است که جیم ران به آن اعتقاد داشت. جیم ران قدرتمندترین و تأثیرگذارترین مربی رشد شخصی و کسب‌وکار در حوزه‌ی نتورک است. کسی که شاگردان بسیاری در سرتاسر دنیا داشت و دارد. از معروف‌ترین شاگردهای او می‌توان از آنتونی رابینز، دارن هاردی و برایان تریسی نام برد که هم‌اکنون جزو پیشگامان دنیا در زمینه‌ی تجارت و رشد شخصی هستند.

جیم ران از جوانی بازاریابی شبکه‌ای را آغاز کرد و توانست در آن به ثروت برسد. بارزترین عوامل موفقیت جیم ران در بازاریابی شبکه‌ای، تحولات فردی و فلسفه‌های شخصی‌اند. او در کتاب جادوی کار پاره‌وقت، آن‌ها را به بهترین شکل ممکن برای افراد مشتاق در این تجارت تفسیر کرده است. 

جیم ران را می‌توان پدربزرگِ نتورک در جهان نامید. او به‌عنوان یکی از کهنه‌کارترین نتورکرهای زمانه‌ی ما شناخته می‌شود و با سخنان بسیار ساده و کاربردی‌اش، تأثیر شگرفی بر بسیاری از نتورکرهای معروف دنیا داشته است.

جیم ران از بازاریابی شبکه‌ای به‌عنوان جادوی کارِ پاره‌وقت یاد می‌کند. او در کتابش چند قانون اصلی در نتورکینگ را معرفی می‌کند؛ ازجمله، یکی از مُهیج‌ترین جایگاه‌هایی که می‌توان در صنعت بازاریابیِ شبکه‌ای داشت پُل‌بودن است، بدین معنی که به افراد کمک کنید تا از پل گذر کنند، از ناامیدی دست بشویند و به معرفت و شناخت برسند.

موضوعِ اساسی این کتاب، پاره‌وقت‌بودنِ کار است. جادو و جذابیت کار پاره‌وقت به شما امکان دعوتی شایسته از کسی را می‌دهد تا بیاید و داستان دگرگونیِ زندگی شما را بشنود. لزوماً پول نیست که موجب دگرگونی زندگی شما می‌شود، بلکه شیوه‌ی مصرف‌کردن پول است که سبک زندگی را تغییر می‌دهد. 

موفقیت در بازاریابی شبکه‌ای (هفت گام برای حرفه‌ای شدن در بازاریابی شبکه‌ای)

موفقیت در بازاریابی شبکه‌ای (هفت گام برای حرفه‌ای شدن در بازاریابی شبکه‌ای)

نویسنده: اریک وور

مترجم: فریبا طیب‌نما

انتشارات: انتشارات نسل نواندیش

خرید کتاب

بهترین راه ماندن و رشد کردن در اقتصاد دنیای معاصر، بازاریابی چندسطحی است. اریک ووری، یکی از نتورکرهای معروف دنیا، در کتاب موفقیت در بازاریابی شبکه‌ای، هفت گام برای حرفه‌ای‌شدن در بازاریابی شبکه‌ای را به خوانندگان می‌آموزد. او در ابتدا توضیح می‌دهد که «بازاریابی چندسطحی بی‌عیب و نقص نیست، بلکه صرفا شیوه‌ای مناسب‌تر است»، سپس پیشنهاد می‌کند «اگر می‌خواهید حرفه‌ی بازاریابی چندسطحی را برگزینید، حتما حرفه‌ای باشید و حرفه‌ای رفتار کنید» و ناگفته پیداست برای ماندن در این شغل «همچون دیگر مشاغل باید برخی مهارت‌ها را بیاموزید.»

هفت گامی که او در این کتاب معرفی می‌کند عبارت‌اند از:

۱: مشتری‌یابی کنید؛

۲: از مشتریان دعوت کنید تا محصول یا موقعیت شما را بشناسند؛

۳: محصول یا موقعیت‌های کاری خود را به مشتری معرفی کنید؛

۴: مشتریانتان را دنبال کنید؛

۵: به مشتریان کمک کنید تا خریدار یا فروشنده شوند؛

۶: به فروشندگان جدید کمک کنید تا فوری دست‌به‌کار شوند؛

۷: تبلیغ همایش‌ها.

اریک ووری به شما می‌گوید همه‌چیز ارزش وقت‌گذاشتن دارد. بازاریابی شبکه‌ای قطعا زحمت هم دارد، با این وجود، به زحمتش می‌ارزد!

چگونه صحبت کنیم تا هرکسی را تحت تاثیر قرار دهیم؟

برای آنکه در بازاریابی شبکه‌ای موفق باشید باید در قدم اول، به گونه‌ای صحبت کنید که طرف مقابلتان را تحت تأثیر قرار دهید. کتاب «چگونه صحبت کنیم تا هرکسی را تحت تاثیر قرار دهیم؟» همان کتابی است که همیشه منتظرش بودید. با شنیدن این کتاب صوتی یاد می‌گیرید چه روش‌هایی به کار گیرید تا در گفتارتان موفق‌تر عمل کنید. بهترین کسی که می‌تواند این تکنیک‌ها را به شما بیاموزد آنتونی رابینز است؛ مشهورترین و موفق‌ترین سخنران انگیزشی در جهان. 

رابینز در این سمینارش توضیح می‌دهد که بدترین اوضاع اقتصادی هم واقعا بد نیست. چون باعث می‌شود رقبای شما از میان بروند. برای اینکه در این فضا موفق باشید باید به فروشنده‌‌ی خوبی تبدیل بشوید. شاید باورتان نشود اما حتی پدرومادرها هم گاهی مجبور می‌شوند در برابر فرزندانشان فروشنده باشند. برای فروشنده‌ی خوب‌بودن باید تأثیرگذار باشید و برای تأثیرگذاشتن باید خوب صحبت کنید. منظور از خوب صحبت‌کردن دروغگویی و مکاربودن نیست. اتفاقا صداقتْ اصلِ مهم رابینز است. این نحوه‌ی روایت شماست که بر دیگران تأثیر می‌گذارد نه آمار و ارقام و احتمالا فریبکاری. پس به رابینز گوش دهید تا نحوه‌ی جذاب و صحیح روایت را قدم به قدم به شما بیاموزد.

بخشی از کتاب صوتی چگونه صحبت کنیم تا هرکسی را تحت تاثیر قرار دهیم؟ را بشنوید.

چگونه صحبت کنیم تا هرکسی را تحت تاثیر قرار دهیم؟

نویسنده: آنتونی رابینز

گوینده:

انتشارات: انتشارات موسسه کلید توسعه آموزش مثبت(دید مثبت)

روانشناسی فروش

روانشناسی فروش

نویسنده: مهدی قراچه‌داغی

انتشارات: انتشارات ذهن آویز

خرید کتاب

همه‌ی افراد می‌توانند یک فروشنده‌ی خوب باشند؛ تنها کافی است راه و روش این کار را بیاموزند! مهارت فروش همانند سایر مهارت‌ها نیاز به آموزش و یادگیری دارد؛ بنابراین شما نیز با فراگیری تکنیک‌های مخصوص می‌توانید به یک فروشنده‌ی هوشمند و موفق تبدیل شوید. برایان تریسی، اسطوره‌ی فروش، در کتاب روانشناسی فروش شما را با برخی از این تکنیک‌ها آشنا می‌کند.

در این کتاب به پرسش‌های زیر پاسخ داده می‌شود:

۱. چرا ناخودآگاهتان می‌تواند بهترین سلاح شما در فروش باشد؟

۲. چرا یک فروشنده خوب همواره در حال یادگیری است؟

۳. چرا با چشم‌اندازی مملو از ترس به موفقیت نخواهید رسید؟

هدف کتاب روانشناسی فروش این است که نظرها، راهکارها و شیوه‌هایی در اختیارتان قرار بدهد تا به کمک آن‌ها فروش خود را بلافاصله و سریع‌تر و راحت‌تر از هر زمانی افزایش بدهید. آنچه در این کتاب می‌خوانید، به شما کمک می‌کند تا به هدفتان نزدیک‌تر شوید و بیشتر از حدی که تاکنون امکانش را تصور می‌کردید فروش کنید. می‌آموزید که چگونه در مدت چند ماه یا حتی چند هفته فروش و درآمد خود را به دو، سه و حتی چهار برابر افزایش دهید.

تکنیک‌هایی که در این کتاب به شما معرفی می‌شوند این مباحث را دربر می‌گیرند:

۱. بازی درونی فروش؛

۲. هدف‌های فروش را مشخص کنید و برای تحقق آن‌ها قدم بردارید؛

۳. چرا مردم خرید می‌کنند؛

۴. فروش خلاق؛

۵. قرار ملاقات بیشتر؛

۶. قدرت تلقین و وضع ظاهر؛

۷. به فروش رفتن؛

۸. و ۱۰ اقدام مهم برای موفق‌شدن در فروش.

بزرگ‌ترین فروشنده جهان (جلد دوم)

شاید دوست داشته باشید اصول بازاریابی و فروش را از طریق داستان بخوانید. آن هم داستانی از دنیای قدیم و راز و رمزی که از آن دوران به یادگار مانده است. احتمالا فکر می‌کنید که این اصول و راز و رمز قدیمی شده‌اند و برای این روزگار مناسب نیستند ولی باید به شما بگوییم در عالم تجارت اصولی وجود دارد که هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود. «بزرگ‌ترین فروشنده جهان» داستان بزرگ‌ترین تاجر جهان است؛ حکایت گیرا و جذاب شتربانی کوچک به نام حفیض که از طریق پیروی از اصول ده طومار خاص در باب موفقیت، به بزرگ‌ترین تاجر جهان تبدیل می‌شود. 

ده اصلی که حفیض در کتاب با آن‌ها آشنا می‌شود از این قرار هستند:

۱. امروز زندگی تازه‌ای را آغاز می‌کنم.

۲. با عشق به پیشواز این روز خواهم رفت.

۳. آن‌قدر پافشاری خواهم کرد تا پیروز شوم.

۴. من بزرگ‌ترین معجزه‌ی طبیعتم.

۵. امروز را به‌گونه‌ای خواهم زیست که گویی آخرین روز من است.

۶. امروز من ارباب احساساتم خواهم بود.

۷. من به دنیا خواهم خندید.

۸. امروز ارزشم را صدچندان خواهم کرد.

۹. رویاهایم بی‌ارزشند، تدبیرهایم ناچیزند، اهدافم ناممکن است. هیچ‌کدام ارزشی ندارند مگر با عمل همراه شوند. هم‌اکنون دست‌به‌کار خواهم شد.

۱۰. مرا هدایت کن، خدا.

داستان حفیض را بخوانید تا ببینید او چطور از این اصول در تجارت استفاده می‌کند و به بزرگ‌ترین تاجر زمان خودش تبدیل می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی بزرگترین فروشنده‌ جهان (جلد دوم) را بشنوید.

بزرگترین فروشنده‌ جهان (جلد دوم)

نویسنده: اگ ماندینو

گوینده: گروه گویندگان

انتشارات: شادن پژواک

 رهبری با تکیه بر نقاط قوت

کتاب رهبری با تکیه بر نقاط قوت همان‌طور که از نامش پیداست برای رهبران و مدیران نوشته شده است؛ آن‌هایی که می‌خواهند سازمان، شرکت یا تیم خود را به بهترین نحو مدیریت و اداره کنند. یافتن «نقاط قوتِ» خود و دیگران، یکی از جدیدترین روش‌هایی است که در دنیای امروز کسب‌وکار برو بیا پیدا کرده است. رهبران و مدیران موفق با بهره‌گیری از این شناخت و بینش، به بهترین شکل از توانمندی‌های موجود کارکنان خود استفاده می‌کنند و در نتیجه، سازمان و شرکت و تیم موفق‌تری نیز خواهند داشت. این کتاب راهنمایی مفید و کاربردی برای بهره‌جستن از سرمایه‌های انسانی است که ارزشمندترین دارایی‌های یک سازمان یا گروه به شمار می‌روند.

این کتاب حوزه‌های چهارگانه‌ی «توانمندی در مدیریت»، «راهبری و رفتار سازمانی»، «پاسخگویی و برآورده ساختن نیاز اساسی کارمندان یا اعضا» و شاخه‌ی جدیدی از روانشناسی به نام «نقاط قوت» را به هم پیوند می‌دهد. در این کتاب، ۳۴ نقطه قوت با حوزه‌های چهارگانه راهبری و مدیریت تلفیق شده و کاربرد نقاط قوت در هر یک از حوزه‌های مدیریت توضیح داده می‌شود. در این کتاب، نویسنده پرفروش‌ترین کتاب مدیریت جهان، تام راث و همچنین مشاور برجسته رهبری و مدیریت، بَری کانچی، نتایج سال‌ها پژوهش سازمان گالوپ در این زمینه را آشکار می‌سازند.

این کتاب سه راه‌حل کلیدی را برای داشتن سازمان یا گروهی موفق ارائه می‌دهد: شناخت نقاط قوت خود و سرمایه‌گذاری بر روی نقاط قوت دیگران، جذب و بهره‌مندشدن از افرادی با نقاط قوت لازم و مورد نظر در گروه، و در نهایت فهم و برآورده ساختن چهار نیاز اصلی کسانی که شما را به‌عنوان رهبر پذیرفته‌اند؛ یعنی اعتماد، دلسوزی و شفقت، ثبات و امنیت، و امید. 

برای آنکه تیمی موفق در زمینه‌ی بازاریابی شبکه‌ای بسازید، این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب صوتی رهبری با تکیه بر نقاط قوت را بشنوید.

رهبری با تکیه بر نقاط قوت

نویسنده: بری کانچی

گوینده: میلاد فتوحی

انتشارات: استودیو نوار

کلام آخر

همان‌طور که در این کتاب‌ها دیدید، نتورکینگ یا بازایابی شبکه‌ای بیشتر از آنکه روشی برای کسب درآمد باشد، نوعی سبک زندگی به حساب می‌آید. نتورکرها یاد می‌گیرند دوستان زیاد داشته باشند، به رابطه‌های خود بها بدهند، به افرادی که می‌شناسند از ته دل احترام بگذارند و البته برای ادامه‌ی رابطه تنها به فکر منافع خود نباشند. درحقیقت، یک نتورکر واقعی اول از همه به فکر سعادت و خوشبختی طرف مقابلش است؛ چون می‌داند وقتی همه حال خوبی داشته باشند او نیز خوشحال خواهد بود. با دانستن راه و روش صحیح بازاریابی شبکه‌ای قطعا به انسان و دوست بهتری نیز تبدیل خواهید شد.

4,078 بازدید
برچسب ها
بستن تبلیغ

Avatar

افسانه دهکامه


اشتراک گذاری یادداشت
2 1 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه