لوگو طاقچه
فصل آموختن

معرفی پویش فصل آموختن

141 بازدید

آیا می‌توانید این عبارت را با ریتم بخوانید؟ «باز آمد… بوی ماه مدرسه…». حالا اگر می‌توانید، چشمانتان را ببندید و دوباره به این آهنگ فکر کنید، به خریدن و جلد کردن کتاب‌های درسی، به خریدن لوازم‌التحریر، کیف و کفش و لباس مناسب. اگر به دانشگاه رفته‌اید، به هیجان انتخاب واحد فکر کنید! به لحظه‌ای که با خوش‌شانسی کلاس مورد نظرتان را توانستید انتخاب کنید. همه این‌‌ها خاطره‌هایی هستند که تا سال‌ها در روزهای ابتدایی پاییز همراه ما خواهند بود. پاییز همیشه برای ما یادآور یاد گرفتن بوده. به همین مناسبت پویش «فصل آموختن» را امسال پاییز راه انداختیم. هدف از این کمپین معرفی بیشتر ناشران دانشگاهی و کمک درسی است.

مزیت مطالعه نسخه الکترونیکی کتاب‌‌های کمک‌درسی و دانشگاهی چیست؟

اصلی‌ترین مزیت مطالعه نسخه الکترونیکی کتاب‌های دانشگاهی و کمک درسی، قیمت پایین‌تر آن‌هاست. برای مثال نسخه چاپی کتاب اندیشه اسلامی ۱ از انتشارات دفتر معارف، ۲۵ هزار تومان است. در حالی که نسخه الکترونیکی آن در طاقچه ۱۲۵۰۰ تومان است. به خاطر اینکه بسیاری از این کتاب‌ها بعد از امتحان برای دانشجویان احتمالا کاربردی ندارد، انتخاب نسخه الکترونیکی گزینه‌ی سبزتری است. چرا که از هدر‌رفت کاغذ جلوگیری می‌کند. همچنین بعضی از کتاب‌های دانشگاهی به صورت epub  در طاقچه بارگزاری شده‌اند. برای همین شما امکان جستجوی واژه‌ها را در متن کتاب دارید. این موضوع در مطالعه و مرور سریع کتاب می‌تواند کمک کند.

و در نهایت مزیت دیگر این است که شما همیشه به کتابتان دسترسی دارید. چه لپ‌تاپ داشته باشید و بخواهید از نسخه ویندوز استفاده کنید، چه بخواهید به صورت تحت وب کتاب را بخوانید و چه از طریق نسخه اندروید و یا ios  می‌توانید کتابتان را بخوانید. نکته‌ی فرعی دیگر هم این است که اگر کتابی تغییر کند، آخرین ویرایش در طاقچه مجددا بارگزاری خواهد شد.

معروف‌ترین ناشران کمک درسی

در سال جدید سعی کردیم که ناشران کمک‌درسی بیشتری را به طاقچه بیاوریم. در این قسمت چند ناشر معروف در این زمینه را معرفی می‌کنیم و به مرور هم با آمدن ناشران جدیدتر سعی می‌کنیم این یادداشت را به روز کنیم. اگر شما هم نشری را در این زمینه می‌شناسید که در حال حاضر در طاقچه حضور ندارد، پیشنهاد می‌کنیم در قسمت دیدگاه‌ها بنویسید.

نشر گل‌واژه

نشر گل‌واژه نزدیک به بیست سال است که در زمینه کتاب‌‌های کمک درسی فعالیت می‌کند. مجموعه گلبرگ از این نشر معروف است و شب امتحان به کمک خیلی از دانش‌آموزان آمده. این نشر برای همه‌ی مقاطع کتاب‌هایی تهیه کرده است. پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه‌ی زیر شوید و بر اساس مقطع تحصیلی خودتان، کتاب مناسبی برای خودتان انتخاب کنید:

معروف‌ترین ناشران دانشگاهی

در این زمینه هم سعی کردیم امسال با دانشگاه‌های بیشتری صحبت کنیم و کتاب‌های آن‌ها را به طاقچه بیاوریم. در اینجا چند نشر معروف را معرفی می‌کنیم، اما همه ناشران دانشگاهی را می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید. اگر شما هم ناشر دانشگاهی و یا تخصصی دیگری سراغ دارید که در طاقچه نیست، لطفا نامش را در قسمت دیدگاه‌های این یادداشت بنویسید.

دفتر نشر معارف

سر و کار هر دانشجویی به کتاب‌های این نشر می‌خورد. چرا که منبع امتحانی گروه معارف در اغلب دانشگاه‌ها از میان کتاب‌های این نشر انتخاب می‌شود. کتاب‌هایی مانند اندیشه اسلامی ۱، اندیشه اسلامی ۲، دانش خانواده و جمعیت، تاریخ تمدن اسلامی، تفسیر موضوعی قرآن کریم، تاریخ تحلیلی صدر اسلام و… بقیه کتاب‌های این نشر را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید:

انتشارات دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام‌نور برای اولین بار در سال ۱۳۶۷ دانشجو پذیرفت. بیشتر کلاس‌های این دانشگاه به صورت مجازی و یا در آخر هفته‌ها برگزار می‌شود. امتحان‌های این دانشگاه به صورت سراسری برگزار می‌شود و منبع اغلب امتحان‌های آن‌ها کتاب‌های انتشارات خودشان است. در طاقچه می‌توانید همه کتاب‌های این نشر را پیدا کنید:

انتشارات دانشگاه امیر کبیر

دانشگاه امیرکبیر هم با تمرکز بر کتاب‌های تخصصی رشته‌های فنی و مهندسی کتاب‌های زیادی منتشر کرده است. کتاب‌های این نشر را هم می توانید از لینک زیر پیدا کنید:

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی یکی از پرتیراژترین ناشران حوزه دانشگاهی است و در میان کتاب‌هایش طیف وسیعی از کتاب‌های تخصصی در رشته‌های مختلف پیدا می‌شود. کتاب‌های دانشگه شهید بهشتی را می‌توانید در صفحه زیر پیدا کنید:

انتشارات دانشگاه سمنان

انتشارات دانشگاه سمنان در رشته‌های مختلفی کتاب‌های تخصصی منتشر می‌کند؛ چرا که یکی از دانشگاه‌های جامع کشور و پذیرای رشته‌های مختلفی از علوم پزشکی گرفته تا فنی و مهندسی و علوم انسانی است.  در لینک زیر می‌توانید کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه سمنان را مشاهده کنید:

انتشارات دانشگاه اصفهان

این نشر هم مانند دانشگاه سمنان کتاب‌های متنوعی دارد. از کتاب‌های زبان تخصصی برای رشته‌های مختلف گرفته تا کتاب‌هایی که برای ریاضی مهندسی و دیفرانسیل قابل استفاده است. کتاب‌های انتشارات دانشگاه اصفهان را در لینک زیر می‌توانید مشاهده کنید:

ناشران حوزه پزشکی

و اما در این کمپین ناشران معروف و مطرح حوزه پزشکی هم حضور دارند. نشرهایی مانند ارجمند، رزیدنت‌یار، بشری، گزینه پارسیان‌طب، توان‌طب، تیمورزاده و …

141 بازدید
برچسب ها

Avatar

طاقچه


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه