لوگو طاقچه
معرفی کتاب های زوج درمانی

معرفی کتاب‌هایی برای بهبود رابطه زوج‌ها

7,337 بازدید

اگر فکر کرده‌اید که ازدواج کردن و رفتن زیر یک سقف، یکی از ساده‌ترین کارهایی است که هر کسی در زندگی‌اش انجام می‌دهد، سخت در اشتباهید، چون ساختن یک رابطه عاطفی سالم و سازنده، انرژی زیادی می‌طلبد و البته که با شیرینی‌هایش، تمام انرژی از دست رفته را هم جبران می‌کند. اما مراقبت کردن از عشق، کاری است که هرگز متوقف نمی‌شود و مثل هر چیز دیگری در دنیا، لازم است آن را بیاموزیم.

اگر به بازار نشر نگاهی بیندازیم، با سیلی از کتاب‌ها روبه‌رو می‌شویم که پر از راهکارهای مختلف برای حل مشکلات و گرم نگه داشتن کانون خانواده است. اما تا چه حدی می‌توانیم به این توصیه‌ها فکر کنیم و دلمان را به آن‌ها خوش کنیم؟ آیا برای این مسئله هم نباید سراغ متخصص برویم؟ به همین بهانه به سراغ معرفی کتاب هایی در زمینه زوج درمانی رفتیم.

عشق هرگز کافی نیست

عشق هرگز کافی نیست

نویسنده: آرون‌ ت‍ی‌ب‍ک‌

مترجم: مهدی قراچه‌داغی

انتشارات ذهن آویز

اطلاعات بیشتر و خرید

آن روزهایی که با عشق می‌شد کوه را جابه‌جا کرد گذشته است. اصلا شاید اگر فرهاد هم به وصال شیرینش می‌رسید، آتش عشقش خاموش می‌شد. برای ما آدم‌هایی که در قرن بیست و یکم زندگی می‌کنیم، زمان خداحافظی با عشق‌های افسانه‌ای رسیده و سلام کردن به مهارت‌هایی که هر رابطه‌ای را از نابودی نجات می‌دهند. این کتاب یکی از همان کتاب‌ها است: عشق هرگز کافی نیست. بلکه دانستن تمام مهارت‌ها و مطالبی که در این کتاب معرفی شده لازم است تا یک رابطه، از بد به خوب و از خوب به عالی برود.

محکم در آغوشم بگیر

محکم در آغوشم بگیر

نویسنده: سو جانسن

مترجم: سمانه پرهیزکاری

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

هرچند از اسمش اینطور برمی‌آید که یک داستان عاشقانه است، اما کتابی است که در خلالش هزاران هزار عاشقانه را می‌خوانید که با کمک مهارت‌های گفتگو، توانستند عاشقانه باقی بمانند. گفتگو و صحبت کردن کلید باز کردن هر نوع قفلی است و صحبت درباره تمام مسائلی که فکرتان را به خود درگیر کرده است، کلید نجات رابطه از سردی و خاموشی. اما آنچه موفقیت ما را تضمین می‌کند، طرز صحبت ما است. همانطور که ما دوست نداریم کسی سرمان داد و فریاد کند، دیگران هم همینطورند و بنابراین، نه تنها صحبت کردن، بلکه درست صحبت کردن است که ما را نجات می‌دهد!

۵ زبان عشق

۵ زبان عشق

نویسنده: گری چاپمن

مترجم: محمد یوسفی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب را همه باید بخوانند، چه آن‌هایی که در یک رابطه عاطفی هستند و چه آن‌هایی که زندگی عادی و معمولی دارند. اما چرا این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌توانید بخوانید؟
همه ما در این موضوع که انسان‌ها با هم متفاوت هستند، هم نظر و هم عقیده‌ایم. این تفاوت خودش را در راه‌های بروز و دریافت عشق هم نشان می‌دهد. مخزن عشق همه با در آغوش گرفتن و بوسیدن پر نمی‌شود و همه از خدمت کردن برای دیگران یا دریافت خدمت از دیگران، عشق دریافت نمی‌کنند. گری چاپمن با کمک این کتاب به ما کمک می‌کند تا هم خودمان و هم آدم‌های دور وبرمان را بهتر بشناسیم. بدانیم که چه رفتاری به آن‌ها عشق می‌دهد و چه رفتاری خسته و دلزده‌شان می‌کند. او این کتاب را هم برای مجردها نوشته و هم برای متاهل‌ها، هم برای بچه‌ها و هم برای نوجوان‌ها! بنابراین دست به کار شوید و این کتاب را بخوانید. بعد از آن می‌توانید تغییراتش را در درون خودتان احساس کنید.

ازدواج شناسی؛ علم و هنر با هم ماندن!

ازدواج شناسی؛ علم و هنر با هم ماندن!

نویسنده: بلیندا لاسکمب

مترجم: زهرا آزادفر

نشر لگا

اطلاعات بیشتر و خرید

تا اینجا کتاب‌هایی را مرور کردیم که همگی در تلاش بودند تا به ما راهکار بدهند و زندگی را از نابودی نجات دهند. جای کتابی که مشکلات را معرفی کند، خالیست! بلیندا لاسکمب این جای خالی را با نوشتن کتاب علم و هنر باهم ماندن پر کرده است؛ این کتاب به معرفی عواملی می‌پردازد که به نظر می‌رسد مشکل اصلی ازدواج‌هایی است که به جدایی ختم می‌شوند و نام فصل‌های کتابش را هم اینطور انتخاب کرده است: آشنایی، مبارزه، امور مالی، خانواده، رابطۀ جنسی برنامه‌ریزی‌نشده و کمک حرفه‌ای.
این کتاب یک کتاب کامل است چون از روزهای آغازین رابطه شروع می‌شود و مشکلاتی را که هر ازدواجی با آن روبه‌رو می‌شود، بررسی می‌کند. کمک حرفه‌ای در انتهای کتاب، همان چیزی است که به آن نیاز داریم.

زندگی مشترک و حد و مرزهایش

زندگی مشترک و حد و مرزهایش

نویسنده: جان تاون سند

مترجم: فرناز فرود

انتشارات صابرین

اطلاعات بیشتر و خرید

هر موجود زنده‌ای حریمی مخصوص به خود دارد و تجاوز کردن از آن حریم، می‌تواند به رابطه ما با او، آسیب بزند. درخت ازدواج هم موجودی زنده است که حد و مرزهای خاص خودش را دارد. طبیعی است که ما که در ابتدای کار هستیم، این‌ها را ندانیم. اما منابع مختلفی وجود دارد که این خلاء را پر می‌کنند و کتاب زندگی مشترک و حد و مرزهایش، یکی از این کتاب‌ها است. نویسندگان در این کتاب به این سوال جواب می‌دهند: چه انتخاب‌هایی عشق را زنده می‌کند و کدام‌ها می‌کشند؟ و در ادامه سبک‌ها و روش‌های مؤثری را در شناخت، برقراری ارتباط و گفتگو، توجه متقابل به نیازها ارائه می‌کنند. تا در نهایت و از این طریق بتوانند روابطی را که نیاز به بازسازی دارد یا گرفتار بحران شده‌ا‌ند، نجات دهند.

جستارهایی در باب عشق

جستارهایی در باب عشق

نویسنده: آلن دوباتن

مترجم: محمدرضا اخلاقی‌منش

انتشارات جامی

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب، کتابی متفاوت با تمام کتاب‌هایی است که تا به حال خوانده‌اید و دلیل این تفاوت هم نگاه متفاوت و فلسفی آلن دوباتن است. او در جستارهای این اثر به بررسی و تحلیل یک رابطه عاشقانه می‌پردازد و مسیری را که آن‌ها طی می‌کنند از روند آشنایی و عاشق شدن گرفته تا رابطه آن‌ها، او روایت عاشقانه‌ای که از خودشان بیان می‌کنند و مشکلاتی که در سر راهشان قرار می‌گیرد، همه و همه را در این کتاب جای داده است و هیچ چیز از نگاه تیزبینش، دور نمانده است.

رازهایی درباره مردان

رازهایی درباره مردان

نویسنده: باربارا دی‌آنجلیس

مترجم: هادی ابراهیمی

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

باربارا دی آنجلیس در دو کتاب زوج درمانی مشهور آنچه زنان باید درباره مردان بدانند و آنچه مردان باید درباره زنان بدانند، کار مردان و زنان را راحت کرده است. او در این کتاب‌ها تمام آنچه را که دوست دارید به زبان بیاورید تا یار شما درباره شما بداند اما نمی‌توانید، بیان کرده است. او سازوکار مغز و قلب مردان و زنان را با تمام تفاوت‌ها و شباهت‌هایش بیان کرده است تا برقراری یک ارتباط سالم را میان دو فرد، به کاری آسان و کم دردسرتر بدل کند.

عشق ویرانگر

اختلالات شخصیتی بسیار متداول هستند و عشق هم ممکن است آنچنان ما را کور کرده باشد که متوجه هیچ چیز عجیبی در طرف مقابل نشده باشیم. اما در یک زندگی مشترک، این اختلالات شخصیتی سهم خوبی در ایجاد مشکلات دارند.

اگر در رابطه با فردی هستند که درگیر یکی از اختلال‌های رایج است و با اینحال، شما تصمیم دارید به رابطه داشتن با او ادامه دهید، باید درباره‌اش بدانید. کتاب عشق ویرانگر اینجاست که به شما درباره تمام این اختلالات توضیح دهد و راهکارهایی در اختیارتان قرار دهد که رابطه میان شما را بهبود بخشد.

نباید فراموش کنیم که خانواده، بنیانی اجتماعی و بسیار ارزشمند است. ما باید تمام توان و انرژی خودمان را برای حل کردن مشکلاتی که در یک خانوده میان زن و شوهر رخ می‌دهد صرف کنیم تا رابطه روزبه‌روز قوی‌تر از قبل کنیم. این پیشرفت سرمایه گذاری طولانی مدتی، برای آینده ما است و نتیجه‌اش را می‌توان به مرور زمان مشاهده کرد.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی بهترین کتاب‌ها برای ازدواج» را هم بخوانید.

7,338 بازدید
برچسب ها

Avatar

صدف کاظمی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه