لوگو طاقچه
کتاب هایی برای یادگیری زبان بدن

معرفی کتاب هایی برای یادگیری زبان بدن

39,556 بازدید

اگر شما یک چهره مشهور سیاسی، یکی از اعضای خانواده سلطنتی یا فرد شناخته‌ شده‌ای در دنیای هنر بودید و تمام زندگی‌تان زیر ذره‌بین قرار می‌گرفت، به اهمیت تک‌تک حرکاتتان پی می‌بردید. اما حتی اگر یک فرد کاملا معمولی هم باشید، می‌توانید با زبان بدن آشنا شوید تا از این طریق هم دیگران را تحت تاثیر قرار دهید و هم روابطتان را بهتر و قوی‌تر کنید. در این یادداشت سعی می‌کنیم به پیشنهاد کتاب‌هایی بپردازیم که برای یادگیری زبان بدن به شما کمک می‌کنند.

نشود فاش کسی آنچه میان من و توست

زبان بدن چیست؟ زبان بدن به مجموعه حرکات و حالات بدن گفته می‌شود که توانایی انتقال پیام‌های غیر کلامی را دارد. به عنوان مثال، اگر در جمعی قرار بگیرید که برایتان آشنا نباشد و یا خجالت بکشید، احتمالا کمی قوز می‌کنید یا با سری فروافتاده‌ای گوشه‌ای می‌ایستید. اما اگر به یک مصاحبه کاری بروید و بخواهید تاثیر مثبتی بر کارفرما بگذارید، این حالت ایستادن اصلا مناسب نیست. چنین مواردی زیاد است و مطمئنا با کمی دقت و کنکاش می‌توانید نمونه‌های مختلفی را پیدا کنید. حالت چهره موقع عصبانیت و دعوا، حالت ایستادن زمانی که نمی‌خواهیم حرف طرف مقابلمان را قبول کنیم و …

تا اشارات نظر نامه رسان من و توست

چرا لازم است با زبان بدن یاد بگیریم؟ هر حرکت ما می‌تواند پیامی را منتقل کند. ممکن است به صورت ناخواسته به دیگران پیامی را درباره خودمان انتقال بدهیم که درست نباشد. نوع ایستادن، نوع راه‌رفتن، حالت دست‌ها، طرز نشستن، همه و همه بر دیدگاهی که افراد دیگر نسبت به ما دارند، تاثیرگذار است. در عین حال و از همین طریق می‌توانیم چیزهای بسیاری را در مورد دیگران بدانیم. این آگاهی به تقویت ارتباط ما کمک می‌کند.

برای آشنایی با زبان بدن چه کتاب‌هایی را بخوانیم؟

در ادامه این یادداشت کتاب‌هایی را معرفی می‌کنیم که اثر متخصصان در زمینه زبان بدن و ارتباطات انسانی است و به ما در یاد گرفتن زبان بدن و پیدا کردن دیدگاهی جامع نسبت به آن کمک می‌کند:

زبان بدن

زبان بدن

نویسنده: آلن پیز

مترجم: سمیرا اباذری

انتشارات هورمزد

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب، یکی از معتبرترین کتاب‌هایی است که می‌توانید درباره زبان بدن بخوانید. آلن پیز و همسرش، باربارا، با تاسیس موسسه بین المللی پیز سال‌هاست که در زمینه زبان بدن و ارتباطات فعالیت می‌کنند. نویسنده در مقدمه این کتاب اینطور می‌گوید: « هدف این کتاب آگاه ساختن بیشتر خواننده از نشانه‌های غیرکلامی خود و آشکار کردن چگونگی برقراری ارتباط افراد با یکدیگر با استفاده از این واسطه است. نه ارائه فرمول‌های معجزه آسایی که در بعضی از کتاب‌ها به صورت تضمینی آورده شده‌اند.»

زبان بدن

زبان بدن

نویسنده: الیزابت کانکه

مترجم: مریم هدایتی

نوین کتاب گویا

اطلاعات بیشتر و خرید

بسیاری از مردم الیزابت کانکه را جلا دهنده الماس می‌دانند. چون با کمک راهنمایی‌های او تواسنته‌اند زندگی ایده‌آل خود را بسازند. او آموزش‌هایش را در زمینه روان‌شناسی، اعتماد به نفس، ارتباطات و زبان بدن به مردم سراسر جهان ارائه می‌کند. کتاب زبان بدن او به مخاطبان کمک می‌کند تا تمام حالات مختلف بدن را تفسیر و تعبیر کنند و از زبان بدن برای موفقیت در کار و روابط اجتماعی و فردی استفاده کنند.

قوانین زبان بدن

قوانین زبان بدن

نویسنده: جودی جیمز

مترجم: حسان صادقی

انتشارات صابرین

اطلاعات بیشتر و خرید

حال که تا حدی با این مفهوم آشنا شدیم باید با قوانین زبان بدن هم آشنا شویم. این درست است که بسیاری از مواردی که در کتاب‌های مختلف به عنوان قانون زبان بدن می‌خوانیم، چندان قطعی نیست و کاربرد ندارد. اما اگر با کلیت زبان بدن آشنا شویم و قوانین اثبات شده آن را فرابگیریم، به دیگران اجازه نمی‌دهیم که در رابطه با ما و توانایی‌هایمان دچار تردید شوند.

زبان بدن

زبان بدن

نویسنده: ماریان کارینچ

مترجم: فاطمه علاء

انتشارات سخن

اطلاعات بیشتر و خرید

گریگوری هارتلی و ماریان کارینج در کتاب زبان بدن به این سوال پاسخ داده‌اند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا هم زبان بدن دیگران را متوجه شوید و هم از این طریق بر افراد مختلف تاثیر بگذارید.

این کتاب به شما کمک می‌کند تا حرکات عمدی یا غیر عمدی را تشخیص دهید. پیام‌های متفاوتی را که افراد از این راه به شما می‌دهند دریافت کنید و … البته نکته جالبی که درباره این کتاب وجود دارد این است که به شما کمک می‌کند آنچه را که قبلا درباره زبان بدن می‌دانستید و اشتباه بود، فراموش کنید و در عوض ذهنتان را با دانستنی‌های جدید و نکات تازه پر کنید. علاوه بر این، با عواملی که در شکل‌گیری زبان بدن دخیل هستند، آشنا می‌شوید و تاثیر فرهنگ بر ارتباطات انسانی را هم بررسی می‌کنید.

بدن سخن‌ می‌گوید

بدن سخن‌ می‌گوید

نویسنده: ماروین کارلینز

مترجم: آزیتا نجات‌مهر

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

بله، بدن شما می‌تواند سخن بگوید. اصطلاح زبان بدن یا همانBody Language هم از همینجا آمده است. حال اگر کتابی درباره زبان بدن پیدا کنید که نویسنده آن فردی با سابقه بیست و پنج سال کار در دایره تجسس باشد، شانسی به آن می‌دهید؟

زبان بدن، زبان خاموش انسان‌ها است. در هر حرکت و رفتاری پیغامی نهفته است و اگر سال‌ها به کار رمزگشایی مشغول باشید، باید به تمام حرکات با دقت نگاه کنید. جو ناوارو، نتیجه سال‌های فعالیتش را در این کتاب با پژوهش‌های علمی روز ترکیب کرده است و دنیای جدیدی از نشانه‌ها را به روی شما می‌گشاید.

زبان بدن در بازاریابی و فروش

زبان بدن در بازاریابی و فروش

نویسنده: مینا صابونچی

انتشارات طلایی

اطلاعات بیشتر و خرید

درباره اهمیت گفتگو برای رسیدن به یک فهم مشترک از یک موضوع، داشتن یک مشورت سالم و اصولی و … می‌دانیم. اما آیا زبان خاموش ما هم می‌تواند به ما کمک کند تا در این زمینه‌ها موفق باشیم؟ اگر شما فروشنده باشید، می‌توانید با کلام محبت‌آمیز، برخورد منصفانه، ارائه خدمات و حتی یک لبخند گرم و صمیمانه مشتری را به خود جذب کنید. اگر با کسی مشغول مشورت وگفتگو باشید، دوست دارید که نظر و ایده شما را متوجه شود و بپذیرد. برای اینکه به این موفقیت دست پیدا کنید، لازم است تا هم با اصول مذاکره آشنا شوید و هم با زبان بدن.

حجت بزاز زاده و مینا جعفر صابونچی در کتاب زبان بدن در بازاریابی و فروش به شما کمک می‌کنند تا با یادگیری زبان بدن در بازاریابی و گفت‌وگوهای تجاری و اقتصادی در شغلتان پیروز شوید.

کتاب کوچک زبان بدن

کتاب کوچک زبان بدن

نویسنده: ویجایا کومار

مترجم: زهره زاهدی

انتشارات جیحون

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر از آن دسته افرادی هستید که زمان کافی برای مطالعه ندارید و یا به دنبال اثری می‌گردید که خلاصه‌ای مفید، مختصر و کاربردی درباره زبان بدن به شما ارائه کند، کتاب کوچک زبان بدن، نوشته ویجایا کومار، همان چیزی است که دنبالش می‌گردید.

دنیا پر از شگفتی‌هایی است که هر لحظه می‌توانند زندگی ما را تغییر دهند و مسیر آن را عوض کنند. بد نیست اگر این یادداشت را با این ابیات زیبا ازهوشنگ ابتهاج به پایان برسانیم:

نشود فاش کسی آنچه میان من و توست

تا اشارات نظر نامه رسان من و توست

گوش کن با لب خاموش سخن می‌گویم پاسخم گو به نگاهی که زبان من و توست

39,556 بازدید
برچسب ها

Avatar

صدف کاظمی


اشتراک گذاری یادداشت
1 1 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه