لوگو طاقچه
کتاب هایی مثل دزیره

کتاب هایی مثل دزیره را بخوانید

6,275 بازدید

ناپلئون یکبار گفته بود «تاج سلطنت فرانسه روی زمین افتاده است و فقط کافی است تا خم شوی و آن را برداری و به سرت بگذاری.» اما دزیره چه کسی بود که دلش به برداشتن تاج از روی زمین رضا نداد و صبر کرد تا زمانی که او را با عزت و احترام، ملکه‌ی سوئد کردند؟ دزیره کلاری، دختر جوانی بود که دل به عشق ناپلئون بناپارت داده بود. عشقی که آتشش سریع شعله‌ور شد و البته که سرانجامی برای دزیره نداشت. دزیره پستی‌ها و بلندی‌های زیادی از سر گذراند و زمانی که به پاریس رسید، ناپلئون را با زن دیگری دید. هرچند شاید از دست دادن عشق ناپلئون سخت باشد، اما دزیره عشق حقیقی و سعادت و خوشبختی را در زندگی با مرد دیگری یافت… داستان دزیره، داستان زیبایی از آنه‌ماری سلینکو است که با در هم آمیختن تاریخ و ادبیات، یکی از جذاب‌ترین رمان‌های کلاسیک دنیا را نوشته است. داستان عشقی که مترجمان بسیاری مانند ایرج پزشک‌زاد، پرویز شهدی، کیوان عبیدی آشتیانی و … را بر آن داشت تا ترجمه‌ای از این اثر به ایرانیان هدیه کنند.

در این یادداشت گشتی در میان کتاب هایی عاشقانه‌ می‌زنیم که همیشه در صدر فهرست محبوب‌ترین داستان‌ها قرار دارند و مثل دزیره هستند.

ربکا

ربکا

نویسنده: دافنه دوموریه

مترجم: صدف محسنی

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

اطلاعات بیشتر و خرید

«دیشب باز خواب دیدم به مندرلی رفته‌ام. مندرلی ما مثل همیشه ساکت و اسرارآمیز بود. اتاق شاهد حضور ما بود اما دیگر هرگز نمی‌توانیم بازگردیم. در این شکی نیست.» داستان با این جملات آغاز می‌شود. جملاتی که حالا به یکی از معروف‌ترین سرآغازها بدل شده‌اند. داستان بی‌نظیر عشقی بیمارگونه که دافنه دوموریه با جذابیت آن را پرداخته است. ماکسیمیلیان دووینتر، مرد جوانی که همسر زیبایش، ربه‌کا را در یک سانحه از دست داده است، از دختر جوانی که ندیمه‌ی زنی ثروتمند است، خواستگاری می‌کند. بر خلاف انتظار همه، دختر به خواستگاری او جواب مثبت می‌دهد و با او راهی مندرلی می‌شود. همین قصر اسرارآمیز و زیبایی که رازهایی غریب را در دلش جا داده است. رازهایی که فهمیدنشان می‌تواند زندگی این زوج را نابود کند یا آتش عشق میانشان را چنان شعله‌ور کند که هیچ طوفانی قدرت خاموش کردنش را نداشته باشد. اما حقیقت چیست؟

آلفرد هیچکاک، کارگردان چیره‌دست سینما، ربه‌کا را به اثری ماندگار در سینمای دنیا تبدیل کرد. فیلمی که با برنده شدن جایزه اسکار، شایستگی‌اش را به تمام دنیا نشان داد.

فانوس دریایی

فانوس دریایی

نویسنده: ویرجینیا وولف

مترجم: الهه نادم

نشر روزگار

اطلاعات بیشتر و خرید

فانوس دریایی، رمانی از ویرجینیا وولف است که از زندگی خانواده رمزی و اتفاقات تلخ و شیرین آن می‌گوید. داستان زیبایی که از عشق، مبارزه و تلاش می‌گوید. فضای داستان ما را به یاد یک تعطیلات خانوادگی می‌اندازد. تعطیلاتی که هم احساس شادی و هم غم را به یادمان می‌آورد. خانواده رمزی، خانواده‌ای هستند که در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۰ از جزیره‌ی آسمان در اسکاتلند دیدن می‌کنند و این سفر، زندگی همه‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وقتی مادر خانواده می‌میرد، خانواده از هم می‌پاشد و اتفاقات کوچک و بزرگ زیادی برایشان می‌افتد. اما کم‌کم همه یاد می‌گیرند تا با این مصیبت کنار بیایند و خودشان را با شرایط وفق دهند. آن‌ها می‌آموزند که چطور خودشان را بشناسند و چطور رسالت زندگی‌شان را پیدا کنند و خانم رمزی را به آرزویش برسانند.

جین ایر

جین ایر

نویسنده: شارلوت برونته

مترجم: مریم مؤیدی

انتشارات امیرکبیر

اطلاعات بیشتر و خرید

جین ایر یکی از محبوب‌ترین رمان‌های عاشقانه در سراسر دنیاست. شارلوت برونته با نوشتن جین ایر به تمام دنیا نشان داد که زنان ساده و مستقل چه قدرتی دارند و باز به تمام دنیا ثابت کرد که زنان می‌توانند آنچنان بنویسند که بعد از گذشت سال‌ها، هنوز هم داستان‌هایشان در سراسر دنیا طرفدار داشته باشد. هرچند در آن روزگار خودش و خواهرانش کتاب‌هایشان را با نام مستعار منتشر می‌کردند. جین ایر، در کودکی پدر و مادرش را از دست می‌دهد و در پرورشگاه بزرگ می‌شود. بعد با سمت معلم، پا به خانه‌ی ادوارد راچستر می‌گذارد. شخصیتیی که او را به عنوان عاشقانه‌ترین شخصیت تاریخ ادبیات می‌شناسند.

عشق میان جین و آقای راچستر شدت می‌گیرد اما درست زمان ازدواج، جین متوجه می‌شود که آقای راچستر قبلا ازدواج کرده و همسر دیوانه‌اش را در اتاقی در طبقه‌ی بالای خانه زندانی کرده است. جین دلشکسته از آنجا می‌گریزد و کشیشی او را پناه می‌دهد. چیزی نمی‌گذرد که کشیش هم عاشق جین می‌شود. آیا جین می‌تواند از عشق قدیمش، آقای راچستر دل بکند؟

زنان کوچک

زنان کوچک

نویسنده: لوییزا می الکات

مترجم: پروین ادیب

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

اطلاعات بیشتر و خرید

زنان کوچک یکی از جذاب‌ترین کتاب‌های دنیا است. داستانی که در زمان جنگ‌های داخلی آمریکا نوشته شد و بارها مورد اقتباس‌های سینمایی قرار گرفت. تازه‌ترین فیلمی که از روی زنان کوچک ساختند در سال ۲۰۱۹ به روی پرده رفت. چهار اسکار گرفت و تحسین جهانی منتقدان را از آن خودش کرد. زنان کوچک داستان زندگی خانواده مارچ است. خانواده‌ای که در دوران جنگ ثروتشان را از دست می‌دهند، پدر به جبهه می‌رود و چهار دختر خانواده به همراه مادرشان سعی می‌کنند تا زندگی‌شان را به روال سابق و به همان خوبی، ادامه دهند.

لوئیزا می‌الکات طوری به هر شخصیت داستان بها داده است که در پایان، آنان را دوستان نزدیک خود می‌دانیم. موفقیت زنان کوچک به حدی بود که نویسنده بعد از آن، داستانشان را در کتاب همسران خوب و بعدتر، مردان کوچک و پسران جو ادامه داد. داستان بی‌نظیر زندگی جو، بت، مگ و ایمی را بخوانید و در جادوی قلم نویسنده، غرق شوید.

بلندی‌های بادگیر

بلندی‌های بادگیر

نویسنده: امیلی‌جین برونته

مترجم: نگار غلام‌پور

نشر روزگار

اطلاعات بیشتر و خرید

بلندی‌های بادگیر داستان عاشقانه‌ای است که در زمان انتشارش، مورد توجه قرار نگرفت اما حالا جایش را در تمام فهرست‌های کتاب‌های محبوب باز کرده است. داستانی که با لحنی شاعرانه از عشقی آتشین، پر شور ولی بدفرجام می‌گوید. هیت کلیف، کولی‌زاده‌ای که آقای ارنشاو به سرپرستی قبول می‌کند، با کاترین، دختر آقای ارنشاو، صمیمی می‌شود. صمیمیتی که به عشق بدل می‌شود. هیت کلیف که تصور می‌کند عشقش به کاترین یک‌طرفه است، از آنجا می‌رود تا زندگی دیگری برای خودش بسازد. هرچند او با قلبی شعله‌ور از عشق کاترین به آنجا بازمی‌گردد ولی متوجه می‌شود که کاترین را از دست داده است. کم‌کم عشق، روی دیگرش را نشان می‌دهد. چهره‌ای که با خشونت و انتقام و دردهای بسیار همراه است…

تمام این داستان‌های عاشقانه، که با ماجراهای جذابشان توانسته‌اند قلب‌ طرفدارانشان را در سراسر دنیا لمس کنند، ویژگی‌های مشترکی دارند. همه‌شان از عشق می‌گویند و همه‌شان از فکر و قلم زنان زاده شدند. این داستان‌ها، در دوران خودشان هم پیشرو بودند. آنان با پرداختن به مسائل زنان سبب شدند تا این قشر از جامعه دیده شوند، مشکلات و مسائلشان بیان شود، حقوقشان به رسمیت شناخته شود و کمک کردند تا جامعه کم‌کم زنان را به عنوان اعضای توانمندش به رسمیت بشناسد.

6,275 بازدید

Avatar

صدف کاظمی


اشتراک گذاری یادداشت
3.5 2 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه