دانلود و خرید کتاب مردی به نام اوه فردریک بکمن ترجمه اسدالله حقانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مردی به نام اوه اثر فردریک بکمن

کتاب مردی به نام اوه

نویسنده:فردریک بکمن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مردی به نام اوه

چاپ چهارم کتاب مردی به نام اوه نوشتهٔ فردریک بکمن و ترجمهٔ اسدالله حقانی است. انتشارات آتیسا این رمان معاصر سوئدی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب مردی به نام اوه

کتاب مردی به نام اوه، حاوی رمانی است در سال انتشار (۲۰۱۲)، بلافاصله ۶۰۰ هزار نسخه فروخت و در سال ۲۰۱۶ نیز فیلمی بر اساس آن ساخته شد. «مردی به نام اوه» (A Man Called Ove) به بیش از ۳۰ زبان در دنیا ترجمه شده است. این رمان، داستان پیرمردی تلخ و عصبانی است که در حال مقدمه‌چینی برای خودکشی است، اما ورود همسایه‌های جدید و آشنایی با آن‌ها امید به زندگی را به او باز می‌گرداند. این پیرمرد که در جوانی بسیار سخت‌کوش و صادق بوده، بسیار پایبند به اصول است و به‌سختی و تلخی می‌تواند با تکنولوژی‌های روز ارتباط برقرار کند و به هیچ‌وجه به کامپیوترها اعتماد نمی‌کند. او همسرش را به‌تازگی بر اثر بیماری از دست داده و ارتباطش با دنیای اطراف سخت و رقت‌انگیز شده است. اوه مردی است که دیگر امیدی به زندگی ندارد، اما امید به زیستن به او برمی‌گردد. فردریک بکمن در این رمان، زندگی را به‌سادگی تعریف کرده است. گویی او بر این باور است که زیستن ارزشمند است و وقتی برای دیگران سودمند باشیم، ارزشمندتر. این نویسنده در رمان «مردی به نام اوه» در کنار داستانی جذاب، نگاهی طنز به برخورد میان ۲ دنیای متفاوت کرده و مفهوم نوگرایی و کهن‌سالی را با نگاهی تازه برای مخاطب روایت کرده است. این اثر را رمانی زنده، تأثیرگذار و پر از عواطف انسانی دانسته‌اند که می‌تواند به عمیق‌ترین لایه‌های ذهنی و روحی مخاطب نفوذ کند.

کتاب حاضر (چاپ چهارم) از متن انگلیسی به فارسی برگردانده شده است. این رمان ۳۹ فصل دارد.

خواندن کتاب مردی به نام اوه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر سوئد و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فردریک بکمن

فردریک بکمن در سال ۱۹۸۱ به دنیا آمده است. او رمان‌نویس و وبلاگ‌نویسی سوئدی است که تحصیلات خود را در رشتهٔ دین‌شناسی تطبیقی آغاز و نیمه‌کاره رها کرد. پس از رهاکردن تحصیلات به شغلی متفاوت روی آورد و رانندهٔ کامیون شد. او مدت‌ها به‌عنوان یک روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس فعالیت می‌کرد. بکمن کار خود را در قامت یک رمان‌نویس با رمان «مردی به نام اوه» در سال ۲۰۱۲ آغاز کرد. او با رمان اول خود، به شهرت و محبوبیتی چشم‌گیر دست یافت. «مادربزرگ سلام رساند و گفت متأسفم»، «و هر روز صبح راه خانه دورتر و دورتر می‌شد»، «مردم مشوش»، «و من دوستت دارم»، «ما در برابر شما»، «شهر خرس‌ها»، «بریت ماری اینجا بود» و «قرعهٔ زندگی» عنوان تعدادی دیگر از کتاب‌هایی است که از فردریک بکمن منتشر شده است. او پس از پدرشدن، کتاب «تمام چیزهایی که پسرکوچولوی من باید دربارهٔ دنیا بداند» را با موضوع فرزندپروری نوشت.

بخشی از کتاب مردی به نام اوه

«امروز هنوز دو کیلومتر هم راه نرفته بود که یک مرسدس مشکی خودش را میلیمتری به پشت سابش چسباند. اُوه با چراغ ترمزهایش سه بار علامت داد. مرسدس با حالتی مضطرب و آشفته برایش نوربالا زد. اُوه در آینۀ عقبش خرناس کشید. انگار هر وقت این کودن‌های ازخودراضی عشقشان بکشد بالاتر از سرعت مجاز برانند، وظیفۀ اوست که کنار بکشد و راه را برایشان باز کند! اُوه جم نخورد. مرسدس دوباره نوربالا داد. اُوه سرعتش را کم کرد.»

معرفی نویسنده
عکس فردریک بکمن
فردریک بکمن

فردریک بکمن نویسنده، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس مشهور سوئدی است که در سال ۲۰۱۳ به عنوان موفق‌ترین نویسنده‌ی سوئد انتخاب شد و اغلب افراد نام او را به واسطه‌ی رمان مشهور و اثرگذارش، مردی به نام اوه شنیده‌اند. اگرچه بکمن امروزه به عنوان یکی از مشهورترین نویسندگان سوئدی شناخته شده است، با این حال مسیری که او در این راستا طی کرد مسیری پرپیچ‌وخم، قابل تامل و خواندنی است.

نظرات کاربران

خوره کتاب
۱۴۰۲/۱۲/۱۸

واقعا قشنگ بود. متن یه جاهایی حوصله سر بر میشد، ولی در کل قشنگ بود. غمگین و شیرین... ولی می خواین بخونین از نشر نون بگیرین بهتره.

sayeh
۱۴۰۲/۱۲/۰۴

کتاب خسته کننده ای هست ،شاید فیلمشو ببینین بهتر باشه تا خوندنش

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان