لوگو طاقچه
بهترین و پرفروش ترین کتابهای صوتی دفاع مقدس

معرفی بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های صوتی دفاع مقدس

44 بازدید

۸ سال، ۲ هزار و ۳۹۲ روز است. یعنی بیش از ۷۰ هزار ساعت. برای جشن‌گرفتن هم زمان زیادی است. خستگی می‌آورَد و بی‌خیالی. برای ما ایرانی‌ها ولی ۸ سال عجیبی وجود دارد. از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ یعنی ۲ هزار و ۳۹۲ روزی که به جنگ تحمیلی گذشته است. هفته‌ی اول مهر ماه توی تقویم به هفته‌ی دفاع مقدس معروف شده. هفته‌ای که اشاره به  ۸ سال مقاومت به دور از خستگی و بی‌خیالی دارد. 

آخرین روزهای تعطیلات همیشه و در همه‌جای دنیا بوی مدرسه می‌دهد. بوی زمخت مغزی سیاه مداد، بوی روپوش‌های نو و کفش‌هایی که اولین بار پوشیده می‌شوند، بوی سالن‌های آهک‌زده و لقمه‌های خانگی. برای ما ایرانی‌ها همه‌ی این حس‌ها کنار همان قصه‌ی جنگ معنا پیدا کرده است و بخواهیم یا نخواهیم زندگی‌مان با آن گره خورده است.

«آنان که تاریخ را به یاد نسپارند محکوم به تکرار آن هستند.» این جمله از جرج سانتایانا را همه شنیده‌اند و شامل این ۸ سال حیاتی از تاریخ ایران هم می‌شود. ولی به همین سادگی نیست. شناخت این بازه‌ی زمانی ورای تاریخ‌دانی و اطلاع ما از گذشته، بر انگاره‌ی ما از ایران امروزمان هم اثرگذار است. راستش را بخواهید، فقط با شناخت و درک این ۲ هزار و ۳۹۲ روز است که خواهیم توانست از ایران بعد از انقلاب اسلامی انگاره‌ای نزدیک به واقعیت داشته باشیم. 

ادبیات همیشه کمک مناسبی برای ساخت این تصویر ذهنی از جنگ تحمیلی بوده است، به‌خصوص حالا که فضای چندرسانه‌ای هم در کنار آن قرار گرفته و می‌توان این آشنایی را از طریق کتاب‌های صوتی ایجاد کرد. در این یادداشت از وبلاگ طاقچه، تلاش می‌کنیم کتاب‌های صوتی دفاع مقدس را از دو دیدگاه بررسی کنیم. ابتدا، پرفروش‌ترین‌ها و پس از آن هم بهترین‌ها. 

پرفروش‌‌ترین کتاب‌های صوتی دفاع مقدس در طاقچه

اقبال مردم به یک محصول (چه فرهنگی و چه اقتصادی) نقطه‌ی شروع مناسبی برای پیداکردن محصول مناسب است. در این قسمت پرفروش‌ترین کتاب‌های صوتی را با جزئیات بررسی می‌کنیم.  

معلم فراری

این کتاب چند روایت مختلف از زندگی محمدابراهیم همت است. معلم فراری یک زندگی‌نامه‌ی داستانی است که تلاش می‌کند این فرمانده نظامی را در یک اثر داستانیِ مستند به مخاطبان معرفی کند. «معلم فراری» اشاره به همین زندگی‌نامه‌ی همت دارد، جایی که او قبل از انقلاب معلم است و به خاطر فعالیت‌های انقلابی تحت تعقیب قرار می‌گیرد، اتفاقاتی که همت را به فعالیت‌های فرهنگی و پس از مدتی به حضور در غائله‌های کردستان می‌کشاند و در نهایت هم فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول الله تهران.

این کتاب صوتی توسط نشر قناری فراهم شده، از موسیقی بهره‌ی مناسبی برده است و گوینده در انتقال روایت‌ها موفق بوده است. گویندگی واضح و با صلابت رامین عسگری‌پور در کنار موسیقی حماسی جالبی که به کار رفته است منجر به فضاسازی مناسبی در این کتاب صوتی شده است. 

بخشی از کتاب صوتی معلم فراری را بشنوید.

معلم فراری

نویسنده: رحیم مخدومی

گوینده: رامین عسگری پور

انتشارات: نشر قناری

بستن تبلیغ

تنها گریه کن

یک جمله‌ی امری سخت. اسم کتاب را می‌گوییم: «تنها گریه کن». گریه‌کردن سخت است، گریه‌کردن در تنهایی سخت‌تر. اکرم اسلامی در این اثر زندگی «اشرف سادات منتظری»، مادر شهید «محمد معماریان» را بیان می‌کند. روایتی سراسر رنج و سختی و در عین حال جان‌فشانی بی‌وقفه. نمونه‌ی یک زن ایرانی که فرزندش را فدای ایران کرده و خودش هم چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن از هیچ تلاشی برای ایران و انقلاب فروگذاری نکرده است. 

نشر سماوا این کتاب صوتی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. کتابی با گویندگی ملیحه شبانیان که تلاقی آن با روایت اکرم اسلامی صمیمیتی انکارناپذیر ساخته است. گوینده، بیانی با صفا دارد و گرمی‌اش مخاطب را همراه می‌کند. شنیدن این کتاب که تقریظ رهبر انقلاب را هم دارد، بیشتر از ۷ ساعت از وقتتان را نمی‌گیرد.

بخشی از کتاب صوتی تنها گریه کن را بشنوید.

تنها گریه کن

نویسنده: اکرم اسلامی

گوینده: ملیحه شبانیان

انتشارات: نشر سماوا

من زنده‌ام

این کتاب از اسارت می‌گوید. از اسارت یک زن. «من زنده‌ام» خاطرات خودنوشت معصومه آباد است که تلاش می‌کند مخاطب را همراه رنج‌های خودش کند. بهره‌ی این کتاب صوتی از موسیقی بسیار ملموس است و علاوه بر استفاده‌ی معمول هنگام انتقال موقعیت‌ها از صوت‌های مختلف هم جهت فضاسازی استفاده شده است. برای مثال وقتی صدای قطار همراه گفتار راوی می‌شود که دارد از سرعت قطار زندگی می‌گوید، تداعی و برقراری ارتباط را راحت‌تر می‌کند. صبا راد گویندگی این کتاب را انجام داده و صدای گرمش، به همراه صداسازی و موسیقی فوق‌العاده، این کتاب صوتی را بسیار شنیدنی کرده است. 

دوگانه‌ی اندوه و افتخار توصیفی است که رهبر انقلاب برای این کتاب به کار برده است. به یقین اندوهی برای اسارت و سختی‌ها و افتخاری برای مقاومت بی‌بدیل این زن. اگر وقت طلا هم باشد، شنیدنش باز صرف می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی من زنده‌ ام را بشنوید.

من زنده‌ ام

نویسنده: معصومه آباد

گوینده: صبا راد

انتشارات: شادن پژواک

دختر شینا

«دختر شینا» رمانی درباره‌ی زندگی «قدم خیر محمدی» است که در ۲۴سالگی همسرش شهید می‌شود و او می‌ماند و ۵ فرزندی که یادگار همسر شهیدش هستند. دختر شینا عاشقانه‌ای خوش‌خوان و جزو اولین آثار درباره‌ی زنان در دفاع مقدس است. 

این کتاب صوتی را نشر سماوا با گویندگی مهرخ افضلی در اختیار علاقه‌مندان به کتاب دفاع مقدس قرار داده است. صدای آرام و گرم گوینده همراه موسیقی و برخی صداسازی‌ها اثری شایان توجه خلق کرده است که همه می‌توانند از شنیدنش لذت ببرند.

بخشی از کتاب صوتی دختر شینا را بشنوید.

دختر شینا

نویسنده: بهناز ضرابی‌زاده

گوینده: مهرخ افضلی

انتشارات: نشر سماوا

مهاجر سرزمین آفتاب

این رمان درباره‌ی زندگی کونیکو یامامورا است. یا بهتر است از نام ایرانی‌اش استفاده کنیم: «سبا بابایی» خانم کونیکو مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس است. ترکیب عجیبی که باعث سرگرفتن این کتاب توسط حمید حسام و مسعود امیرخانی شده است. کتابی برای پاسخ به این سوال که یک ژاپنی چگونه به مقام شهادت رسیده است. در کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» اصالت با صدای گوینده، فاطمه محمدی، است ولی نشر سماوا به موسیقی سنتی ژاپنی‌ها بی‌تفاوت نبوده و در انتقال قسمت‌های مختلف از آن بهره‌ی زیادی برده است. ترکیبی که در نوع خودش جالب هم هست. 

بخشی از کتاب صوتی مهاجر سرزمین آفتاب را بشنوید.

مهاجر سرزمین آفتاب

نویسنده: مسعود امیرخانی

گوینده: ملیحه شبانیان

انتشارات: نشر سماوا

آب هرگز نمی‌میرد

حمید حسام نویسنده‌ای چیره‌دست و در ادبیات دفاع مقدس صاحب سبک است. آب هرگز نمی‌میرد یکی دیگر از آثار این نویسنده است. حمید حسام در این کتاب خاطرات شهید میرزامحمد سلگی از فرماندهان لشکر ۳۲ انصارالحسین گرد هم آورده و با روایتی خوش‌خوان آن‌ها را ارائه کرده است. 

کتاب صوتی «آب هرگز نمی‌میرد» استفاده‌ی جالبی از موسیقی سنتی کرده است و انتقال از بخش‌های مختلف با موسیقی ناب ایرانی انجام می‌شود و زمینه را برای گویندگی بیژن علی‌محمدی فراهم می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی آب هرگز نمی‌میرد را بشنوید.

آب هرگز نمی‌میرد

نویسنده: حمید حسام

گوینده: بیژن علی‌محمدی

انتشارات: نشر قناری

راز درخت کاج

این کتاب راز بغض و کینه است. بغض و کینه‌ای که باعث شد زینب کماییِ ۱۴ساله توسط منافقین به شهادت برسد. «راز درخت کاج» روایت زندگی مادر زینب است. مادری استوار که رنج نه‌تنها مانع فعالیتش نشد بلکه به او و مسیرش اعتماد به نفس بیشتری هم داد. 

این کتاب روایت خانواده‌ای مهاجر از آبادان به اصفهان است جایی که در آن، فعالیت‌های مذهبی و تشکیلاتی زینب باعث برخورد و تهدید منافقین می‌شود و در نهایت هم به دست همان‌ها به شهات می‌رسد. «راز درخت کاج» روایتی تلخ ولی ضروری است که می‌تواند شروعی برای آشنایی بیشتر با منافقین ‌باشد. 

مریم محروقی گوینده‌ی این کتاب است و گویندگی او با همراهی یک موسیقی ملایم تدوین شده است. موسیقی‌ای که در جای خود هم باعث آرامش و تسلی است و هم هر جا که لازم باشد، دلهره‌ و اضطراب را منتقل می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی راز درخت کاج را بشنوید.

راز درخت کاج

نویسنده: معصومه رامهرمزی

گوینده: مریم محروقی

انتشارات: گروه فرهنگی هنری اقاقیا

ارمیا

رضا امیرخانی را خیلی‌ها با همین ارمیا می‌شناسند. ارمیا اولین نوشته‌ی بلند رضا امیرخانی است. داستان یک رزمنده در اواخر دفاع مقدس که از شهادت باز مانده است. دوستش شهید می‌شود و او تنها می‌ماند. چیزی نمی‌گذرد که جنگ هم با امضای قطعنامه‌ی ۵۹۸ خاتمه می‌یابد و ارمیا می‌ماند و برگشتن به دنیای عادی و روزمره. دنیایی که ارمیا اصلاً تحملش را ندارد. 

 «ارمیا» به‌عنوان کتاب برگزیده ۲۰ سال ادبیات دفاع مقدس انتخاب شده است. حامد فعال گوینده‌ی این کتاب است. صدایی مبهم، مضطرب و هر جا لازم شده قرص و محکم و استوار که در تمام ماجرای ارمیا به شما کمک می‌کند تا هر چه بهتر داستان را لمس کنید و در فضای آن غرق شوید. 

بخشی از کتاب صوتی ارمیا را بشنوید.

ارمیا

نویسنده: رضا امیرخانی

گوینده: حامد فعال

انتشارات: استودیو نوار

غواص‌ها بوی نعنا می‌‌دهند

مشخص است دیگر. یک اثر دیگر از حمید حسام. این کتاب روایتی از شهدای غواص است. روایتی شیرین و در عین حال تلخ و دلهره‌آور. «غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند» کتابی درباره‌ی ۷۲ نفر از شهدای غواص لشکر انصارالحسین (ع) است که در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسیده‌اند. 

گوینده‌ی این کتاب صوتی غزل جوانشیر است. تضادی جالب میان صدای زنانه و روایتی سخت و پررنج و مردانه. غزل جوانشیر هرچه صدایش را محکم نشان دهد باز صدای زنانه‌ای دارد و این مسئله گوش، کتاب و روایت را به تضاد می‌رساند که شاید از اهداف کتاب هم بوده است. ولی با همه‌ی این‌ها جای شنیدن دارد. آخر کتاب هم پر از تضاد و هم‌زمانی حس‌های متناقض است. تضادی برآمده از شوخی و حس برادرانه و مهربانی لایزال کتاب و رزمنده‌ها که در کنار مرگ و خون و جنگ و سختی قرار گرفته است. 

بخشی از کتاب صوتی غواص‌ها بوی نعنا می دهند را بشنوید.

غواص‌ها بوی نعنا می دهند

نویسنده: حمید حسام

گوینده: غزل جوانشیر

انتشارات: انتشارات صریر

ساجی

این کتاب زندگی‌نامه‌ی «نسرین باقرزاده» همسر سردار شهید بهمن باقری است. «ساجی» از سال‌های کودکی نسرین باقرزاده در خرمشهر تا پایان جنگ و تلاش و امید او برای بازسازی خرمشهر را در برمی‌گیرد. کتاب ساجی در اصل راوی زندگی زنی است که همیشه کنار همسرش می‌ماند و در مسیر مقاومت او را همراهی می‌کند. 

گویندگی این کتاب صوتی را فضه‌سادات حسینی بر عهده داشته است. روایتی یک‌دست که لحن گوینده متناسب با اوج و فرود کتاب تغییر می‌کند. لحن تغییر می‌کند ولی صحت و وضوح خودش را از دست نمی‌دهد. گویندگی فضه‌سادات حسینی به درک مخاطب از روایت کمک کرده و او را در مسیر خاطرات با خودش همراه می‌کند. 

بخشی از کتاب صوتی ساجی را بشنوید.

ساجی

نویسنده: بهناز ضرابی‌زاده

گوینده:

انتشارات: انتشارات سوره مهر

بهترین‌ کتاب‌های صوتی دفاع مقدس

در این قسمت ده کتاب صوتی که می‌توان به آن‌ها لقب بهترین کتاب صوتی‌های دفاع مقدس را داد، بررسی شده‌اند. ده کتاب که هر کدام می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای شروع خواندن و شنیدن از ادبیات دفاع مقدس باشند.

فرنگیس

ویکی‌پدیا فرنگیس را این‌گونه می‌شناسد: «فرنگیس حیدرپور در سال ۱۳۴۱ در روستای گورسفید از توابع شهرستان گیلانغرب در کرمانشاه به دنیا آمد. او در حمله نظامیان عراقی به روستای محل سکونتش با یک تبر از خود در برابر سربازان ارتش بعث عراق دفاع کرد.» فرنگیس یکی از دو سرباز عراقی را می‌کشد و دیگری را با همۀ تجهیزات اسیر می‌کند. کتاب فرنگیس مربوط به خاطرات این فرد است. 

کتاب صوتی فرنگیس به موسیقی اهمیت داده و انتخاب مناسبی داشته است و نوع موسیقی به بافت روایت می‌خورَد. گویندگی این اثر را افسانه محمدی انجام داده که تسلط او بر ادای صحیح کلمات کُردی ستودنی است و در کارش موفق بوده است. شنیدن این کتاب با توجه به اینکه خاطرات فرنگیس همه‌ی سال‌های جنگ را هم شامل می‌شود، می‌تواند علاوه بر بهره‌مندی از یک اثر ادبی فاخر به اطلاعات تاریخی هم اضافه کند.

بخشی از کتاب صوتی فرنگیس را بشنوید.

فرنگیس

نویسنده: مهناز فتاحی

گوینده: افسانه محمدی

انتشارات: نشر سماوا

وقتی مهتاب گم شد

این کتاب، خاطرات علی خوش‌لفظ است یا به قول رفقایش علی خوش‌رفیق یا حتی علی خوش‌زخم. کتابی ترش و شیرین که هم حسابی قلقلکتان می‌دهد و هم آب پیاز چشمتان می‌شود و اشکتان را در می‌آورَد. این کتاب نوشته‌ی حمید حسام است و می‌تواند نمونه‌ای برای بی‌شمار افرادی باشد که جبهه و دفاع مقدس یا در حالت کلی متأثر از انقلاب اسلامی مسیر زندگی‌شان عوض شده است. این کتاب راوی یک زندگی شور و شیرین و پر از پستی و بلندی است که اطلاعات مهمی هم درباره‌ی عملیت‌های مختلف ارائه می‌کند. 

کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد را نشر سماوا در اختیار مخاطبان ادبیات دفاع مقدس قرار داده است. گوینده تسلط خوبی روی فراز و فرود صدایش دارد و استفاده‌ی بجا از موسیقی هم امکان بهره‌مندی از یک کتاب صوتی باکیفیت را فراهم کرده است. 

بخشی از کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد را بشنوید.

وقتی مهتاب گم شد

نویسنده: حمید حسام

گوینده:

انتشارات: نشر سماوا

پاییز آمد

پاییز به عاشقی گره خورده است. این کتاب هم مستثنی نیست و «پاییز آمد» یک کتاب عاشقانه است. عاشقانه‌ی فخرالسادات موسوی و شهید احمد یوسفی. کتاب پاییز آمد نوشته‌ی گلستان جعفریان است و خاطرات فخرالسادات موسوی را در بردارد. در این کتاب از حریم‌های نالازم و شهیدنمایی‌ها و خودسانسوری خبری نیست و در آن شهید هم آدمی است مثل و بقیه که هم اشتباه می‌کند و هم زندگی معمولی دارد با همه‌ی سختی‌هایش. 

کتاب صوتی پاییز آمد را زهراسادات خلیلی گویندگی کرده، موسیقی هم دارد ولی نه زیاد. فضا عاشقانه است ولی با کلمات و نه با موسیقی. شنیدن این کتاب ۶ ساعت و ۲۳ دقیقه لازم دارد و برای یک عاشقانه که قرار است کلی ماجرای حقیقی را روایت کند، زمان مناسبی است. 

بخشی از کتاب صوتی پاییز آمد را بشنوید.

پاییز آمد

نویسنده: گلستان جعفریان

گوینده: زهرا سادات خلیلی

انتشارات: نشر سماوا

روزهای بی آینه

این کتاب روایت ۱۸ سال فراق و دل‌تنگی و سختی برای زنی ۱۸ساله است. زنی که در ۱۷سالگی‌اش همسر خلبان حسین لشکری شد. سال بعد مادرشدن را تجربه کرد و از همان سال هم مجبور ‌شد به انتظار همسرش بنشیند. «روزهای بی‌آینه» خاطرات منیژه لشکری و راوی ۱۸ سال دلتنگی اوست. 

این کتاب صوتی، موسیقی آرام‌بخشی دارد. گویندگی آن را زیبا بروفه انجام داده و در آن موفق هم بوده است. گویندگی با بافت روایت تناسب دارد و بازنمایی خوبی از آن است. شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند برای همه‌ی علاقه‌مندان به خاطرات و زندگی‌نامه‌ها جالب توجه باشد. 

بخشی از کتاب صوتی روزهای بی‌آینه (خاطرات منیژه لشکری، همسر آزاده خلبان، حسین لشکری) را بشنوید.

روزهای بی‌آینه (خاطرات منیژه لشکری، همسر آزاده خلبان، حسین لشکری)

نویسنده: گلستان جعفریان

گوینده: بهناز بستاندوست

انتشارات: نشر سماوا

دختران اُ پی دی

کتاب دختران اُپی‌دی خاطرات مینا کمایی است که توسط لیلا محمدی گردآوری و تدوین شده است. این کتاب خاطراتی از دوران کودکی، پیروزی انقلاب، رویارویی‌ با منافقین و مواردی مربوط به جنگ و جنایات ارتش بعث عراق را در خود دارد. مینا  کمایی دختری آبادانی است که مقابل همه‌ی فشارها برای ترک آبادان مقاومت می‌کند تا بماند و به عنوان امدادگر کاری انجام دهد. 

گویند‌ه‌ی این کتاب لیلا موسوی است. صدایی واضح که دست شما را می‌گیرد و به دور از تلاش برای القای حسی خاص شما را با واقعیت مواجه می‌کند. 

بخشی از کتاب صوتی دختران اُ پی دی را بشنوید.

دختران اُ پی دی

نویسنده: لیلا محمدی

گوینده: لیلا موسوی

انتشارات: نشر سماوا

رفاقت به سبک تانک

این اسم عجیب را داوود امیریان روی کتابش گذاشته است. کتابی که ۴۷ قطعه‌ی طنز را در دل جنگ روایت می‌کند. «رفاقت به سبک تانک» در فضاسازی و حلق صحنه هم موفق عمل کرده است و توانسته در کنار طنزی که ارائه می‌دهد، مفاهیم و در عین حال فضایی نسبی از دفاع مقدس را منتقل کند. این کتاب برای نوجوانان نوشته است گرچه مخاطبان آن از همه‌ی رده‌های سنی هستند و به مذاق بقیه هم خوش آمده است. 

گویندگی این کتاب صوتی را جواد اسکندی انجام داده است. مثل اسم و نوع روایت، موسیقی پرشوری هم به کار اضافه شده است. صدای گوینده شیطنت خاصی را القا می‌کند که کاملا مطابق با روایت و شوخی‌های وقت و بی‌وقت شخصیت‌هاست. زیرصدای جذابی که کم و زیاد می‌شود در کنار یک نوشته‌ی طنازانه از داوود امیریان می‌تواند اوقات شادی را برایتان فراهم کند. 

بخشی از کتاب صوتی رفاقت به سبک تانک را بشنوید.

رفاقت به سبک تانک

نویسنده: داوود امیریان

گوینده: جواد اسکندری

انتشارات: نشر سماوا

آن بیست و سه نفر

این کتاب در مورد احساسات ۲۳ نوجوان است که بیش از ۸ سال از زندگی‌شان را در اسارت ارتش بعث عراق سپری می‌کنند. کتابی پر از ترس، شجاعت، شادی، ناراحتی، شیرینی و تلخی. «آن بیست و سه نفر» خاطرات خودنوشت احمد یوسف‌زاده از سال‌های اسارت است. این کتاب راوی هفت هشت ماه ابتدایی اسارت این ۲۳ نفر است که ارتش بعث و صدام هم تلاش بسیاری برای استفاده‌ی سیاسی و تبلیغی از آن کردند. چیزی که به‌ رغم تمام تلاش‌های آن‌ها با تلاش و ایستادگی این افراد هرگز عملی نشد. 

گویندگی این اثر را احمد گنجی انجام داده است. این کتاب صوتی پر از صداسازی است. گوینده، صداقت محض را به مخاطب منتقل می‌کند و جدیتی بی‌بدیل دارد. شنیدن این کتاب می‌تواند پلی برای شناخت گذشته و فداکاری آن ۲۳ نفر باشد. 

بخشی از کتاب صوتی آن بیست و سه نفر را بشنوید.

آن بیست و سه نفر

نویسنده: احمد یوسف‌زاده

گوینده: احمد گنجی

انتشارات: نشر سماوا

مربع‌های قرمز

روایت کتاب از محله‌ی خاکفرج قم شروع می‌شود و تا انتهای جنگ ادامه پیدا می‌کند. این نوشته شامل خاطرات حسین یکتا به قلم زینب عرفانیان است. این کتاب تقریباً همه‌ی وقایع ۸ سال جنگ تحمیلی را در بر می‌گیرد و با صمیمیتی که در همه‌ی صفحاتش مشهود است روایت خودش را ارائه می‌دهد. این کتاب توسط رهبر انقلاب هم تحسین شده است. شیرین و خواندنی است و زمینه‌ی آشنایی شما را با بسیاری از شهدای استان قم مثل مهدی زین‌الدین و احمد زلفی فراهم می‌کند.

گویندگی این کتاب صوتی را ایوب آقاخانی بر عهده داشته است. او توانسته با تنظیم سرعت روایت و خون‌گرمی به صفا و صمیمیتی که هم حاصل خاطرات است و هم روایت نویسنده با صدای مناسب خودش ضریب بدهد و اثرگذاری آن را بیش از پیش کند. 

بخشی از کتاب صوتی مربع های قرمز را بشنوید.

مربع های قرمز

نویسنده: زینب عرفانیان

گوینده: ایوب آقاخانی

انتشارات: نشر سماوا

ملاصالح

کتاب ملاصالح سرگذشت مترجم اسرای ایرانی در عراق است. سرگذشتی پر از فراز و فرود که به قلم رضیه غبیشی نوشته شده است. ملاصالح قاری متولد آبادان است که در جریان امدادرسانی به رزمنده‌ها به اسارت درمی‌آید. ملاصالح آدم مشهوری هم هست. او بابت مترجم صدام بودن در دیدار نوجوانان گروه ۲۳ نفر مشهور شده است. داوود حیدری گویندگی این کتاب را برعهده داشته است و توانسته با بازی‌های زبانی و کنترل سرعت گویش خود، به توجه بیشتر به روایت کمک کند. شنیدن این کتاب کمتر از ۸ ساعت طول می‌کشد و می‌تواند روایت‌های جالبی را برایتان فراهم کند.

بخشی از کتاب صوتی ملاصالح را بشنوید.

ملاصالح

نویسنده: رضیه غبیشی

گوینده: داوود حیدری

انتشارات: نشر سماوا

همه‌ی سیزده‌سالگی‌ام

این کتاب خاطرات مهدی طحانیان است که گلستان جعفریان آن‌ها را بر کاغذ مکتوب کرده است. مهدی طحانیان تنها بازمانده‌ی ۲۰۰ همرزمش است که عملیات آزادسازی خرمشهر را همراه آن‌ها شروع کرده بود. در اصل مهدی طحانیانِ سیزده‌ساله تنها بازمانده‌ی آن ۲۰۰ نفر و میراث‌دار خاطراتشان است.  

مهرداد مهمان‌دوست با صدایی شیرین و دل‌پذیر که قاب یک نوجوان ۱۳ یا ۱۴ساله است، گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده. او لحنی شمرده دارد که کمک می‌کند کوچک‌ترین قسمت روایت را هم از دست ندهید. این کتاب صوتی از صداسازی‌های مناسب هم بهره می‌برد و می‌تواند تجربه‌ی مناسبی از کتاب صوتی باشد.

بخشی از کتاب صوتی همه سیزده سالگی‌ام را بشنوید.

همه سیزده سالگی‌ام

نویسنده: گلستان جعفریان

گوینده: مهرداد مهمان‌دوست

انتشارات: نشر سماوا

44 بازدید
برچسب ها
بستن تبلیغ

Avatar

رضا کلی‌وند


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه