لوگو طاقچه
کتاب‌های صوتی ادبیات کهن ایران

بهترین کتاب‌های صوتی ادبیات کلاسیک ایران در یک نگاه

90 بازدید

بر هیچکس پوشیده نیست که ادبیات کلاسیک ایران گنجینه‌ای عظیم از زیبایی و شگفتی است. ادبیات ایران پشتوانه‌ی محکمی از آثار مهم و خواندنی دارد که مطالعه‌شان نه‌تنها برای علاقه‌مندان به ادبیات، بلکه برای هر ایرانی ضروری است. 

ادبیات کلاسیک هم فرصتی برای سفر به گذشته و استفاده از دستاوردها و تجربه‌هاست و هم حظی وافر از داستان‌پردازی فوق‌العاده و قدرت قلم نویسندگانی که پیش از ما زیسته‌اند. ما با مطالعه‌ی آثار گذشته می‌توانیم رد زمان بر فرهنگ و زندگی روزمره مردم را ببینیم، از آنچه گذشتگان چشیده و زیسته‌اند بچشیم و مرزهای جهانمان را گسترش دهیم. در بسیاری از کشورها آثار کلاسیک در مدرسه‌ها گنجانده شده‌اند تا نسل‌های جدیدتر بدانند از کجا آمده‌اند و در کجا ایستاده‌اند. 

برای بسیاری از علاقه‌مندان ادبیات کلاسیک، حجم بالا و جزئیات بسیار این آثار مانع مطالعه شده است. خوشبختانه در حال حاضر نسخه‌های صوتی بسیار ارزشمندی از ادبیات کلاسیک داریم که می‌توانند این موانع را مرتفع کنند و پلی باشند بین ما و آثاری که هویت ادبی و ملی‌مان را شکل داده‌اند. در انتخاب نسخه‌ی صوتی ادبیات کلاسیک باید دقت بسیار داشته باشیم، چراکه خواندن این آثار به شکل صحیح و بازتاب روح عظیم آن‌ها نیازمند آشنایی عمیق گوینده و کارگردان با ادبیات است. در این یادداشت از وبلاگ طاقچه، بهترین نسخه‌های صوتی آثار کلاسیک را با هم مرور می‌کنیم. 

بهترین کتاب‌های صوتی ادبیات کلاسیک ایران از نیستان هنر

مجموعه‌ی مثنوی معنوی (۶ دفتر)؛ ساعد باقری

یکی از نام‌های بلندی که ادبیات ایران همواره بر آن تکیه کرده و بالیده، نام باشکوه مولاناست. مولانا شاعر، عارف و اندیشمندی است که در اثر بزرگش، مثنوی معنوی گنجینه‌ای از داستان و عرفان خلق کرده که هنوز در سرتاسر جهان علاقه‌مندان به دنبال رمزگشایی‌اش هستند. مثنوی معنوی در ۲۶هزار بیت راوی داستان‌های ارزشمندی با موضوعات مختلف است. مولانا در این کتاب که آخرین اثرش هم هست، اندیشه‌هایش را عیان می‌کند و به شعر و فرهنگ ایرانی جان دوباره‌ای می‌بخشد. 

مثنوی معنوی از آن‌دسته کتاب‌های کلاسیک است که مرزبندی و تاریخ انقضا ندارد و برای تمام قشرها و در تمام دوران‌ها نوشته شده است. این کتاب فارغ از اهمیت محتوایی، بازتاب دیدگاه یکی از بزرگ‌ترین عارفان و میراث‌داری تاریخ و فرهنگ ایران، دارای جذابیت‌های شعری و داستانی بسیاری است که می‌تواند حظ وافری به خواننده‌اش هدیه کند و او را به جهان بدون مرز شعر و عشق ببرد.  

کتاب مثنوی و معنوی در انتشارات نیستان و با صدای گرم و آشنای ساعد باقری صوتی شده است. ساعد باقری شاعر، گوینده رادیو و مجری تلویزیون، با دنیای شعر آشناست. او به بهترین شکل ممکن اشعار جادویی مولانا را خوانده و فرصتی خوب برای علاقه‌مندان پدید آورده تا آوای دلنشین شعرهای او را بشنوند و پا به سرزمین عشق بگذارند. 

بخشی از کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر اول) را بشنوید.

مثنوی معنوی (دفتر اول) مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی

گوینده: ساعد باقری
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی
بستن تبلیغ

منطق‌الطیر؛ مریم محبوب

در ادبیات کلاسیک ایران، نام منطق الطیر تا همیشه می‌درخشد. اثر بزرگ عطار نیشابوری که راوی هفت شهر عشق است، در دلش شگفتی‌های بسیاری پنهان کرده است. عطار در این کتاب موضوعات عرفانی و اخلاقی را در لفاف حکایت‌هایی شنیدنی به مخاطبش عرضه می‌کند. در این کتاب با گروهی از پرندگان همراهیم که به دنبال پادشاه می‌گردند. آن‌ها تابه‌حال شاهی نداشته‌اند و نمی‌دانند کجا باید دنبال فرمانروا بگردند. در این بین هدهد به‌عنوان نمادی از خرد به بقیه می‌گوید باید به دنبال سیمرغ باشند و سفر آغاز می‌گردد. عطار با هوشمندی و هنرمندی هرچه تمام‌تر در این داستان تمام احساسات و عواطف انسانی را بازتاب می‌دهد و در هفت مرحله به ما نشان می‌دهد چطور می‌شود به مقصود که همان سعادت الهی یا نور خداوند است، رسید. منطق‌الطیر آیینه‌ای است به درون انسان با تمام دالان‌های تودرتو و جزئیات شگفت‌انگیزش. 

منطق‌الطیر در انتشارات نیستان هنر و با صدای دلنشین مریم محبوب صوتی شده است. مریم محبوب شاعر و گوینده‌ی خوش‌ذوقی است که می‌تواند لذت اثر عطار را برایتان چند برابر کند. او با رعایت روح کتاب و حفظ لحن و آوا، به‌تمامی زیبایی کتاب را برای شنونده منعکس کرده است. 

بخشی از کتاب صوتی منطق الطیر را بشنوید.

منطق الطیر فریدالدین محمد عطار نیشابوری

گوینده: مریم محبوب
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

غزلیات سعدی؛ احسان چریکی

می‌شود با اطمینان گفت هیچ ایرانی‌ای پیدا نمی‌کنید که در زندگی‌اش حداقل یک بیت از سعدی نخوانده باشد. سعدی شناسنامه و فخر شعر ایرانی است که نام بلندش در طول تاریخ همواره در آسمان شعر و فرهنگ درخشیده است. غزلیات سعدی آهنگ و شاعرانگی بی‌تکراری دارند و همین شاعرانگی و پیوند با احساسات درونی آدمی باعث شده سعدی شاعری برای تمام دوران‌ها باشد. 

غزلیات سعدی به دلیل آهنگ خوش بارها توسط افراد مختلفی خوانده شده‌اند. نشر نیستان هنر هم این غزلیات را با صدای گوش‌نواز احسان چریکی صوتی کرده است. احسان چریکی گوینده‌ی کارکشته و هنردوستی است که صدای گرمی دارد و به‌خوبی توانسته زیبایی و شور شعرهای سعدی را بازتاب دهد. شعرهای سعدی به‌قدری خوش‌آهنگ‌اند که گاهی نسخه‌ی صوتی‌شان می‌تواند حس و حال بهتری به مخاطب هدیه کند. 

بخشی از کتاب صوتی غزلیات سعدی را بشنوید.

غزلیات سعدی شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی

گوینده: احسان چریکی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

غوغای غزل؛ احسان چریکی

غوغای غزل، از سنایی تا سایه، گزیده‌ای درخشان از چهارصد غزل از ۱۰ غزلسرای بزرگ فارسی است؛ سنایی، عطار، حافظ، سعدی، مولانا، عراقی، فروغی، شهریار، عماد و سایه. اگر به دنبال کتابی هستید که مسئولیت گلچین کردن بهترین غزل‌های بهترین شاعران را برعهده گرفته باشد، غوغای غزل بهترین انتخاب است. 

خوشبختانه نشر نیستان هنر این کتاب را با صدای آرام و گوش‌نواز احسان چریکی صوتی کرده است. این کتاب صوتی فرصتی برای گوش سپردن به بهترین و خوش‌آهنگ‌ترین غزل‌هاست که هم لذتی بی‌وصف دارد و هم فرصتی برای شناخت ادبیات کلاسیک ایران است. 

بخشی از کتاب صوتی غوغای غزل. از سنایی تا سایه را بشنوید.

غوغای غزل. از سنایی تا سایه

گوینده: احسان چریکی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

خمسه نظامی (پنج گنج)؛ ساعد باقری

نظامی هم از آن‌دسته نام‌هایی است که ادبیات و هنر ایران بر آن تکیه دارد. نظامی با قدرت شاعرانگی جادویی، نیروی خیال و قدرت پرداخت به جزئیات، در تاریخ ادبیات ماندگار شده و آثارش نسل به نسل خوانده و تحسین شده‌اند. پنج گنج یا خمسه نظامی از ثروت‌های ادبیات ایران است؛ اثری شامل پنج مثنوی به نام‌های مخزن‌الاسرار، خسرو و شیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر و اسکندرنامه. هر کدام از این پنج مثنوی روایت‌هایی غنی و شاهکارند که چه از نظر داستانی و چه از نظر غنای زبانی سرآمد بسیاری از آثار قبل و بعد خود به شمار می‌روند. نظامی چه در آثار عاشقانه و چه در آثار تاریخی و حکیمانه‌اش خوش درخشیده و زبان را در بهترین و قوی‌ترین شکل خودش به کار گرفته است. 

خمسه نظامی از آن‌ دسته آثار حجیمی است که می‌تواند در قالب اثری صوتی موفق باشد و مخاطب امروز را به جهان خود بکشاند. نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای شعرآشنا و گرم ساعد باقری در انتشارات نیستان هنر در دسترس است. نسخه‌ی صوتی خمسه نظامی فرصت خوبی است تا علاوه‌بر لذت بردن از قدرت شاعرانگی نظامی، با ادبیات کلاسیک ایران آشنا شویم. 

بخشی از کتاب صوتی هفت پیکر (خمسه نظامی ـ گنج چهارم) را بشنوید.

هفت پیکر (خمسه نظامی ـ گنج چهارم) نظامی گنجوی

گوینده: ساعد باقری
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

تاریخ بیهقی؛ احسان چریکی

تاریخ بیهقی اثر مهم و ارزشمند ابوالفضل بیهقی است که تاریخ پادشاهی سلطان «مسعود غزنوی» را روایت می‌کند. تاریخ بیهقی یکی از مهم‌ترین میراثی است که از گذشته و تاریخ کشور برایمان به یادگار مانده. کتابی سرشار از خرده‌روایت‌ها و خرده‌داستان‌های خواندنی و تاریخی. تاریخ بیهقی روایتی داستان‌گونه از یک تاریخ‌نگار در زمان‌های بسیار دور است که چه از لحاظ محتوا و اطلاعات و چه از نظر جذابیت‌های زبانی و روایی سرآمد آثار تاریخی در زمان‌های مختلف است. 

تاریخ بیهقی حجم بالایی دارد و مطالعه‌اش زمان زیادی می‌طلبد. به همین دلیل نسخه‌ی صوتی می‌تواند فرصتی باشد برای شنیدن این کتاب در زمان‌های مختلف. انتشارات نیستان هنر این کتاب را با صدا و لحن گرم و حرفه‌ای احسان چریکی صوتی کرده و فرصتی برای علاقه‌مندان به ادبیات و تاریخ ایران پدید آورده تا شگفتی‌های تاریخ بیهقی را از دست ندهند. 

بخشی از کتاب صوتی تاریخ بیهقی را بشنوید.

تاریخ بیهقی ابوالفضل بیهقی

گوینده: احسان چریکی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

بهترین کتاب‌های صوتی ادبیات کلاسیک ایران از نشر ماهور 

رباعیات خیام؛ احمد شاملو

خیام ریاضی‌دان، فیلسوف، منجم و شاعر ایرانی است که در هر کدام از این شاخه‌ها ردپاهای شگفت‌انگیزی از خود بر جای گذاشته. خیامِ شاعر بخشی از هویت ادبیات کلاسیک ایران است و می‌شود تا همیشه از جهان شعرهایش مفاهیم تازه بیرون کشید. رباعیات خیام برای هر انسان هنردوستی فرصتی برای تجربه‌ی شور و لذت ادبیات است. رباعیات خیام آیینه‌ای است رو به زندگی، با تمام شگفتی‌ها و نقاط تاریک و روشنش. این کتاب نه‌تنها مجموعه‌ای از اشعار، بلکه فانوسی است در مسیر سخت و پیچیده‌ی زندگی. 

خبر خوش برای علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک فارسی و به‌خصوص خیام، اینکه شما فرصت دارید رباعیات جادویی خیام را با صدای یکی از شاعران بزرگ کشور، یعنی احمد شاملو بشنوید. شاملو که خود از اهالی ادبیات و دریایی از شور و شوق است، در اجرا و خواندن رباعیات خیام شگفت‌انگیز عمل کرده و روح شعر را در مقابل مخاطب نمایان می‌کند. شما می‌توانید نسخه‌ی صوتی رباعیات خیام را در نشر ماهور و با صدای احمد شاملو بشنوید و غرق در شور و لذت شوید. 

بخشی از کتاب صوتی رباعیات خیام را بشنوید.

رباعیات خیام عمر خیام

گوینده: احمد شاملو
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

غزلیات مولوی؛ احمد شاملو

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، شناخت ادبیات کلاسیک ایران بدون خواندن مولانا و جهان اندیشه و شعرهایش ممکن نیست. غزلیات مولانا چنان قدرت‌مند و سرشار از شور و نبوغ‌اند که تمام مرزهای زمان و جغرافیا را درنوردیده‌اند. این غزلیات خوش‌آهنگ و شنیدنی فرصتی هستند برای روبه‌رو شدن با احساسات درونی و تجربه ناب‌ترین شعرهای کلاسیک.

خوشبختانه احمد شاملو با همان صدای دوست‌داشتنی و گوش‌نوازش، با همان شورش نسبت به شعر و با همان شناخت دقیق از ادبیات کلاسیک، غزلیات مولوی را خوانده و فرصتی بی‌بدیل فراهم ساخته تا شعرهای مولانا را بشنویم و از جادویشان بهره ببریم و در آهنگشان غرق شویم. نسخه‌ی صوتی غزلیات مولوی در نشر ماهور در دسترس است.

بخشی از کتاب صوتی غزلیات مولوی را بشنوید.

غزلیات مولوی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی

گوینده: احمد شاملو
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

بهترین کتاب‌های صوتی ادبیات کلاسیک ایران از نوین کتاب گویا

لیلی و مجنون؛ حسن همایی

لیلی و مجنون سومین مثنوی از خمسه نظامی و تراژدی عاشقانه و پرشور ایرانی است. قصه‌ی عشق لیلی و مجنون از معروف‌ترین داستان‌های عاشقانه و روایتی سرشار از جزئیات و زیبایی‌هاست. نظامی عشق بین این زن و مرد را در قالب ابیاتی دلنشین و ساده به تصویر کشیده و شاهکاری مطلق خلق کرده است. 

حسن همایی، یکی از برترین گوینده‌های رادیو و دوبلور قهار و خوش‌صدا، در نشر نوین کتاب گویا لیلی و مجنون را صوتی کرده و فرصتی برای علاقه‌مندان پدید آورده تا این عاشقانه را با تمام احساسات پنهان شده در بین ابیات گوش دهند و از نبوغ و قدرت خیال نظامی بهره ببرند. نسخه‌ی صوتی لیلی و مجنون به‌قدری ماهرانه و آمیخته با احساس و هنر تهیه شده، که می‌تواند برای همه لذتی وافر به همراه بیاورد. 

بخشی از کتاب صوتی لیلی و مجنون را بشنوید.

لیلی و مجنون نظامی گنجوی

گوینده: حسن همایی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

موش و گربه؛ شاهین علایی‌نژاد

موش و گربه اثری اجتماعی و سیاسی و از سرمایه‌های ادب ایران است که با قلم عبید زاکانی، شاعر قرن هشتم خلق شده است. عبید زاکانی با استفاده از حیوانات، در واقع دنیای انسان‌ها را به تصویر کشیده و آینه‌ای روبه‌روی آن‌ها قرار داده تا خودشان را با تمام نقاط تاریک و روشن تماشا کنند. زاکانی با قدرت شاعرانگی و طنزپردازی‌اش در موش و گربه نقدهایش به دنیای پیرامون را انتقال داده و با قراردادن موش‌ها و گربه‌ها رو در روی هم، دیدگاهش در مورد زندگی را به‌صورت نمادین بازتاب داده است. 

نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای شاهین علایی‌نژاد در نشر نوین کتاب گویا در دسترس است. شنیدن نسخه‌ی صوتی به دلیل تسلط و صدای خوب راوی و همچنین روایت گرم و شنیدنی و سرگرم‌کننده‌ی کتاب پیشنهاد می‌شود. 

بخشی از کتاب صوتی موش و گربه را بشنوید.

موش و گربه عبید زاکانی

گوینده: شاهین علایی‌نژاد
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

مجموعه‌ جزیره مثنوی؛ علیرضا شریعتی

جزیره مثنوی مجموعه‌ای است از حکایت‌های شیرین، گرم و البته آموزنده مولانا. از داستان طوطی و مرد بقال گرفته تا داستان‌ لیلی و خلیفه و داستان‌های پر تعداد دیگری که در پشت روایت جذاب و غنی‌شان، نگاه مولانا به جهان را هم نمایش می‌دهند. مولانا در کنار شاعرانگی و عرفان، داستان‌پردازی متبحر بود. داستان‌پردازی که می‌تواند حتی مخاطب امروز را در جهان داستانی‌اش غرق کند و برایش تجربه‌های بی‌نظیری از سیر و سفر در داستان‌های مختلف بسازد. 

نسخه‌ی صوتی مجموعه جزیره مثنوی با صدای گوینده‌ی ماهر، علیرضا شریعتی در دسترس است. در واقع این نسخه‌ی صوتی مجموعه‌ای قصه‌ها و حکایت‌های شیرین همراه با شرح و تفسیر است که در زمان‌های مختلف می‌توانند برایتان لذت‌بخش باشند و دری به روی ادبیات کلاسیک و فرهنگ آن دوران باز کنند. همچنین این نسخه برای نوجوانان نیز انتخابی خوب است و آن‌ها را با ادبیات کهن فارسی آشنا می‌کند. 

بخشی از کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان را بشنوید.

جزیره مثنوی؛ پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی

گوینده: علیرضا شریعتی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

بهترین کتاب‌های صوتی ادبیات کلاسیک ایران از کتابسرای نیک

مجموعه داستان‌های شاهنامه؛ فرهاد اتقیایی

بر همه روشن است که شاهنامه بزرگ‌ترین اثر ادبی کشور و مایه‌ی مباهات ادبیات این سرزمین است. شاهکار فردوسی نه‌تنها با گذر زمان کمرنگ نمی‌شود، بلکه رفته‌رفته عظمت بیشتری پیدا می‌کند و جایگاهش بالاتر می‌رود. 

بی‌شک برای شناخت ادبیات کلاسیک ایران، شاهنامه از مهم‌ترین آثاری است که باید به سراغش برویم. مسئله‌ی مهم برای بسیاری از خوانندگان حجم بالای شاهنامه و نمادها و زبان خاص آن است. خوشبختانه امروز نسخه‌های خلاصه یا همراه با تفسیری وجود دارند که کوشیده‌اند ضمن حفظ محتوا و زبان این اثر، مطالعه‌اش را برای خوانندگان ساده‌تر کنند. محسن دامادی در ده جلد شاهنامه را با زبانی فاخر و ساده بازنویسی کرده تا راه را برای علاقه‌مندان این شاهکار هموار کند. نسخه‌ی صوتی این مجموعه هم در نشر کتابسرای نیک با صدای زیبا و خوانش حرفه‌ای فرهاد اتقیایی در دسترس است. 

بخشی از کتاب صوتی رستم و سهراب را بشنوید.

رستم و سهراب محسن دامادی

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

دیوان حافظ؛ کامبیز خلیلی

حافظ از بزرگ‌ترین غزلسرایان و بخشی مهمی از هویت و تاریخ ادبیات ایران به شمار می‌رود. غزل‌های او در طول تاریخ و به‌صورت مداوم در جریان زندگی ایرانیان حضور داشته‌اند و جایشان را در حافظه و قلب‌های نسل‌های مختلف محکم نگاه داشته‌اند. شنیدن و خواندن حافظ همیشه تازگی دارد؛ چه عاشقانه‌ها و چه عارفانه‌هایش همگی سرشار از مضامین خاص و آهنگی دلنشین‌اند. 

ناشر صوتی کتابسرای نیک در اقدامی ارزشمند غزلیات حافظ را با صدای دوست‌داشتنی و گرم کامبیز خلیلی صوتی کرده تا مخاطبان هم از آهنگ اشعار بهره‌مند شوند و هم بتوانند در لحظه‌های مختلف گوش به حافظ و صدای ادبیات کلاسیک ایران بسپارند. 

بخشی از کتاب صوتی دیوان حافظ را بشنوید.

دیوان حافظ خواجه حافظ شیرازی

گوینده: کامبیز خلیلی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

بهترین کتاب‌های صوتی ادبیات کلاسیک ایران از نشر نو

رستم و سهراب؛ ابوالحسن تهامی، چنگیز جلیلوند و حامد بهداد

رستم و سهراب از مهم‌ترین داستان‌های شاهنامه و از قدرت‌مندترین تراژدی‌های ایرانی است. داستان نبرد پسر و پدر و نوش‌دارویی که دیر از راه می‌رسد و حسرتی عمیق بر جای می‌گذارد. فردوسی در روایت رستم و سهراب چنان ماهرانه و شاعرانه عمل کرده که این داستان هر خواننده‌ای را مسحور می‌کند. نشر نو با اجرای نمایشی این کتاب و کمک‌گرفتن از ابزارهای صوتی و گروه گویندگان حرفه‌ای، فرصتی پدید آورده تا خواننده در فضایی شگفت‌انگیز داستان رستم و سهراب را بشنود. نسخه‌ی صوتی رستم و سهراب با اجراهای حرفه‌ای و تداعی فضای حماسی این اثر، حتی برای مخاطبان حرفه‌ای شاهنامه فرصتی پدید آورده تا این داستان را به شکل دیگری تجربه کنند. 

بخشی از کتاب صوتی رستم و سهراب را بشنوید.

رستم و سهراب ابوالقاسم فردوسی

گوینده: پرویز بهرام
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

بیژن و منیژه؛ ابوالحسن تهامی

بیژن و منیژه از دیگر داستان‌های زیبای شاهنامه است. عاشقانه‌ای پرشور بین دختر افراسیاب و پسری جنگجو. منیژه دلداده‌ی بیژن شد و او را با خود به کاخ افراسیاب برد. افراسیاب بیژن را که از سپاه دشمن بود به چاه افکند و منیژه هرروز برای او از سوراخ چاه غذا می‌برد تا زنده بماند. 

بیژن و منیژه در نشر نو به‌صورت نمایشی و با همکاری گروهی از بهترین نویسندگان صوتی شده است. اجرای نمایشی این اثر با شخصیت‌های مختلف و استفاده از ابزارهای صوتی، بهترین فرصت است تا به دل ادبیات کلاسیک ایران و شاهنامه سفر کنیم. 

بخشی از کتاب صوتی بیژن و منیژه را بشنوید.

بیژن و منیژه ابوالقاسم فردوسی

گوینده: ابوالحسن تهامی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

بهترین کتاب‌های صوتی ادبیات کلاسیک ایران از نشر گنج حکمت

از گلستان بیخزان شیخ شیراز (گزیده‌ گلستان)؛ ابوالحسن تهامی

از گلستان بی خزان شیخ شیراز گزیده‌ای از گلستان سعدی است؛ مجموعه‌ای از حکایت‌ها و سخنان حکیمانه و تاملات این شاعر بزرگ پارسی. این گزیده فرصت خوبی است تا گلستان را بشناسید و بهترین بخش‌های را مطالعه کنید. 

خوشبختانه ناشر صوتی گنج حکمت این کتاب زیبا و شگفت‌انگیز را با صدای گرم ابوالحسن تهامی صوتی کرده است. کتاب از گلستان بی‌خزان شیخ شیراز یکی از بهترین فرصت‌ها برای نزدیک‌شدن به اندیشه‌های سعدی است. 

بخشی از کتاب صوتی از گلستان بی‌خزان شیخ شیراز (گزیده‌ی گلستان سعدی) را بشنوید.

از گلستان بی‌خزان شیخ شیراز (گزیده‌ی گلستان سعدی) شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی

گوینده: ابوالحسن تهامی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

خار دیوار رزان؛ بهروز رضوی

خار دیوار رزان، گزیده آثار منثور مولانا و فرصتی برای لمس جهان فکری و اندیشه‌های این عارف بی‌تکرار است. در این کتاب دیدگاه مولانا به مسائل مختلف را شاهدیم و همچنین از قدرت روایت او لذت بسیار می‌بریم. این کتاب آثار منثور کتاب‌های «فیه ما فیه»، «مجالس سبعه» و «مکتوبات» را شامل می‌شود و کمک می‌کند مولانا را این بار از خلال سخنانش در مورد مسائل مختلف اجتماعی و مذهبی بشناسیم. همچنین نامه‌ها و مکتوبات او برای دوستان و خانواده‌اش سرشار از داده‌ها و اطلاعات مهم در مورد آن دوران است. 

گنج حکمت این کتاب ارزشمند را با صدای آشنا و دوست‌داشتنی گوینده‌ی مشهور، بهروز رضوی صوتی کرده است. بهروز رضوی با کارنامه درخشانش در خواندن آثار ادبی مهم، این بار هم خوش درخشیده و به شنونده کمک می‌کند به شکل ساده‌تر و روان‌تری با کتاب همراه شود. 

بخشی از کتاب صوتی خار دیوار رزان (گزیده آثار منثور مولانا) را بشنوید.

خار دیوار رزان (گزیده آثار منثور مولانا) مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی

گوینده: بهروز رضوی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

بهترین کتاب‌های صوتی ادبیات کلاسیک ایران از دیگر نشرها

 خسرو و شیرین؛ رضا عمرانی و راضیه هاشمی

کیست که زمزمه‌ی عشق خسرو و شیرین را نشنیده باشد؟ یا عشق پرشور فرهاد کوه‌کن که هنوز زمزمه‌ی دهان‌هاست. خسرو و شیرین از دیگر شاهکارهای نظامی گنجوی و از آثار مهم و زیبای کلاسیک فارسی است. داستانی که فارغ از جذابیت عاشقانه‌اش، سرشار از ظرافت‌های شاعرانه است. 

نشر ماه‌آوا با صدای رضا عمرانی و راضیه هاشمی نسخه‌ی صوتی خسرو و شیرین را در اختیار شنوندگان قرار داده است. نسخه‌ای که با اجرای حرفه‌ای گویندگان فرصتی مهم پدید آورده تا خسرو و شیرین را بشنویم و به ادبیات کهن کشورمان سری بزنیم. 

بخشی از کتاب صوتی خسرو و شیرین را بشنوید.

خسرو و شیرین نظامی گنجوی

گوینده: راضیه هاشمی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

لیلی و مجنون؛ ویدا امین‌پور، محمد نوروزی، صابر موسوی

تراژدی کهن لیلی و مجنون با قلم نظامی بزرگ، از ثروت‌های ادب ایران به شمار می‌رود. این کتاب علاوه‌بر روایت عاشقانه‌اش، حامل اطلاعات مهمی از فرهنگ و تاریخ ایران است. قصه‌ی دو دلداری که برای همیشه در تاریخ ماندگار شدند. 

نسخه‌ی صوتی کتاب لیلی و مجنون با صدای ویدا امین‌پور، محمد نوروزی، صابر موسوی، گویندگان حرفه‌ای و هنردوست، راهی پیش‌روی مخاطبان باز کرده تا در زمان‌های مختلف لیلی و مجنون را با صداهایی گرم بشنوند و فرصت آشنایی با این اثر مهم را از دست ندهند. 

۴۰ حکایت از گلستان سعدی؛ خسرو شکیبایی

گلستان سعدی صندوقچه‌ای از حکایات زیباست که ادبیات ایران تا همیشه به آن‌ها می‌بالد. حکایات مضامین مختلفی دارند و بازتاب دهنده‌ی دیدگاه یکی از شاعران بزرگ دنیا به جهان اطراف‌اند. 

نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای بی‌نظیر، زیبا و آشنای هنرمند بزرگ ایرانی، مرحوم خسرو شکیبایی در دسترس است و به علاقه‌مندان کمک می‌کند با کیفیتی بالا این حکایات را بشنوند و هم از قدرت قلم سعدی و هم از صدای گوش‌نواز این هنرمند بزرگ توامان لذت ببرند. 

بخشی از کتاب صوتی ۴۰ حکایت از گلستان سعدی را بشنوید.

۴۰ حکایت از گلستان سعدی شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی

گوینده: خسرو شکیبایی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی
90 بازدید
برچسب ها
بستن تبلیغ

Avatar

سپیده بیگدلی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه