لوگو طاقچه
کتاب‌های مثل باشگاه 5 صبحی‌ها

کتاب‌هایی مثل باشگاه پنج صبحی‌ها

1,067 بازدید

در دنیای مدرن که هر فرد هرروزه با بمباران خبری و اطلاعاتی مواجه است، دستیابی به اطلاعات مفید در حوزه‌ی خودیاری که به شما برای بهبود کیفیت زندگی‌تان کمک بکند، نیاز به مطالعه‌ی دقیق‌تر و بیشتر دارد. کتاب‌های زیاد مختلفی مانند کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» و کتاب‌هایی مثل این کتاب در حوزه‌ی خودیاری و موفقیت تدوین شده‌اند تا دسترسی خواننده‌ی مشتاق موفقیت به این اطلاعات کمی راحت‌تر شود. 

رابین شارما نویسنده‌ی کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» همانطور که شاید از اسم کتاب مشخص باشد، در این کتاب به اهمیت سحرخیزی و استفاده از زمان طلایی صبح برای انجام کارهای مهم اشاره می‌کند. شارما در این کتاب از خواننده می‌خواهد تا بعد از بیدار شدن در ساعت ۵ صبح، زمان خود را به سه بیست دقیقه تقسیم کند (قانون ۲۰/۲۰/۲۰) و از این یک ساعت به جای گردش در شبکه‌های مجازی و انجام کارهای غیر مفید، به انجام ورزش، داشتن خلوت و آرامش و داشتن رشد و پیشرفت بپردازد.

کتاب‌های مفید دیگری مثل کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها، در این حوزه و برای بیان اصول ساده‌ای جهت پیشرفت و رسیدن به موفقیت تالیف و منتشر شده‌اند. در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

زندگی خارق‌العاده ۱

زندگی خارق‌العاده ۱

نویسنده: رابین شیلپ شارما

مترجم: نیلوفر باقری

انتشارات آرمان رشد

اطلاعات بیشتر و خرید

هر فرد برای ایجاد تغییر در کیفیت زندگی خود و بهبود وضعیت خود نیاز به آشنایی با اصول موفقیت و چگونگی به‌کارگیری این اصول دارد. مجموعه «زندگی خارق‌العاده» از رابین شارما مجموعه‌ای مناسب برای آشنایی با این اصول و اجرای قوانین دستیابی به موفقیت است.

این مجموعه شامل سه جلد است. جلد اول کتاب، «زندگی خارق‌العاده، تسلط بر ذهن، جسم و شخصیت» به بیان اصول موفقیت و چگونگی پیش‌بردن این اصول و ساختن یک زندگی ایدئال می‌پردازد. جلد دوم، «زندگی خارق‌العاده، دویست راز برای تسلط بر نفس»، راهنمایی است برای آگاهی از استعداد و نیروی درونی هر فرد که با کمک آن، فرد می‌تواند زندگی خود را در جهت مثبت پیش ببرد و تغییر دهد. در جلد سوم مجموعه، «زندگی خارق‌العاده، سی روز تا آرامش»، شارما به خواننده‌ی کتاب خود تمرینی سی‌روزه برای به‌کارگیری اصولی که در جلد اول مطرح شده است به کمک توانایی‌های فردی که در جلد دوم مجموعه به خواننده نشان داده شده است ارائه می‌دهد. تمرینات این جلد کتاب، در واقع تمرین‌های روزمره‌ی ساده‌ای است که خواننده با به‌کارگیری آن پس از یک ماه می‌تواند تغییر مسیر خود به سمت موفقیت را مشاهده کند. 

کار عمیق

کار عمیق

نویسنده: کال نیوپورت

مترجم: ناهید ملکی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

دنیای امروز که به عصر ارتباطات معروف است،‌ به جایی برای انجام کارها به صورت موازی و سریع ولی کم‌عمق تبدیل شده است. در این بین، کسی موفق‌تر است که بتواند از تمام ظرفیت ذهنی و استعداد خود استفاده کند و کلید این کار، به سرانجام رساندن کاری عمیق با تمرکز بالا است. به گفته‌ی کال نیوپورت، نویسنده‌ی کتاب «کار عمیق»، کار عمیق مهارت انجام کاری ارزش‌آفرین با تمرکز بالا و بدون حواس‌پرتی است که قابل تقلید نیست و با تمرین و تکرار می‌توان در آن مهارت یافت.

نیوپورت در بخش اول کتاب کار عمیق در سه فصل («کار عمیق ارزشمند است»، «کار عمیق کمیاب است» و «کار عمیق هدفمند است») به بیان فرضیه‌ی کار عمیق و اثبات میزان اهمیت و ارزشمندبودن کار عمیق پرداخته است و سپس در بخش دوم کتاب و بعد از اثبات اهمیت کار عمیق، در چهار فصل چهار قانون کارآمد و قابل‌اجرا برای دستیابی به کار عمیق را معرفی کرده است.

این چهار قانون عبارتند از: قانون اول) عمیق کار کنید، قانون دوم) سررفتن حوصله‌تان را بپذیرید، قانون سوم) رسانه‌های اجتماعی را ترک کنید، و قانون چهارم) کم‌عمقی را کاهش دهید. واقع‌گرایانه و قابل‌اجرا بودن این قوانین از جمله نقاط قوت کتاب «کار عمیق» است و این کتاب را به یکی از بهترین کتاب‌های حوزه‌ی خودیاری تبدیل کرده است.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

صبح جادویی

صبح جادویی

نویسنده: هال الرود

مترجم: فاطمه کریمی

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر از تکرار بیهوده‌ی هرروزتان از موقع بیدار شدن خسته‌اید و به دنبال کسب عادت‌ برای دستیابی به تغییرات مفید قابل‌توجه در زندگیتان هستید، کتاب «صبح جادویی» مناسب حال شماست. هال الرود در این کتاب شش عادت بسیار ساده و موثری را بیان می‌کند که با انجام آن‌ها تا پیش از ساعت ۸ صبح زندگیتان متحول خواهد شد. او در این کتاب ابتدا از زندگی تاثیرگذار خودش سخن می‌گوید. بعد از داستان زندگی الرود، در کتاب با مفاهیمی مثل سحرخیزی روبه‌رو می‌شویم و پس از روشن‌شدن این مفاهیم، نویسنده شش عادت ساده‌ی شگفت‌انگیز و اثرگذار مد نظر خودش را مطرح می‌کند.

این شش عادت که الرود با عنوان شش نجات‌دهنده‌ی زندگی از آن‌ها یاد می‌کند، عبارتند از: سکوت، تلقین به خود، تجسم، ورزش، مطالعه و نوشتن. بعد از معرفی و توضیح این عادات نجات‌دهنده، الرود خواننده را به انجام یک چالش سی‌روزه برای تغییر عادات و تطبیق صبح جادویی با زندگی دعوت می‌کند. این چالش سی‌روزه شامل چهار مرحله است، در این چهار مرحله الرود از خواننده می‌خواهد تا خودش را برای انجام چالش آماده کند، شروع چالش را به تاخیر نیندازد، تمریناتی را که برای تغییر عادات داده شده است انجام دهد و برای انجام این چالش یک همراه مسئولیت‌پذیر انتخاب کند. با انجام این چالش و تغییر عادات خود و داشتن صبح‌های جادویی زندگی شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

عادت های اتمی

عادت های اتمی

نویسنده: جیمز کلیر

مترجم: هادی بهمنی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

تغییر عادت‌های بد به عادت‌های خوب از جمله اقداماتی است که هر فردی برای بهبود کیفیت زندگی خود به آن فکر می‌کند. ولی آیا تغییر یکباره‌ی تمامی عادت‌ها ممکن است؟ جیمز کلیر با در نظر گرفتن این نکته که ایجاد تغییرات بزرگ به یکباره دشوار خواهد بود، در کتاب «عادت‌های اتمی» این ایده‌ی ساده را مطرح می‌کند که برای جایگزین‌کردن عادت‌های بد با عادت‌های خوب اگر در هرروز تنها ۱ درصد تغییر ایجاد کنیم در انتهای هر سال ۳۷ برابر پیشرفت خواهیم داشت. علاوه بر این، نویسنده معتقد است که به دو دلیل تغییر عادت‌ها برای افراد دشوار است، اول آنکه به دنبال تغییر موارد اشتباه هستند و دیگر اینکه تغییرات را با شیوه‌ای اشتباه ایجاد می‌کنند.

پس از اینکه نویسنده اثرگذاری تغییرات کوچک و اهمیت انتخاب شیوه‌ی صحیح اعمال تغییرات را بیان کرد، چهار قانون ساده برای ایجاد عادت‌های خوب معرفی می‌کند و این چهار قانون عبارتند از: قانون اول) آن را (عادت را) شفاف و آشکار کنید، قانون دوم) آن را جذاب کنید، قانون سوم) آن را ساده کنید و قانون چهارم) آن را رضایت‌بخش کنید. به همین ترتیب چهار قانون عکس قوانین بالا نیز برای ازبین‌بردن عادت‌های بد مطرح می‌شود که به‌کارگیری این هشت قانون به خواننده کمک می‌کند تا تغییرات هرچند کوچک ولی اثرگذاری در عادت‌های خود داشته باشد. 

بخشی از کتاب صوتی عادت‌های اتمی را بشنوید.

عادت‌های اتمی جیمز کلیر

گوینده: سامان قلیچ خانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

برتری خفیف

برتری خفیف

نویسنده: جف اولسون

مترجم: حمید کلایی‌راد

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر در بین کتاب‌های حوزه‌ی خودیاری به دنبال کتابی هستید که به شما کمک کند تا با تغییرات ساده زندگی خودتان را بهبود دهید، کتاب «برتری خفیف» مناسب شماست. جف اولسون در بخش اول کتاب درباره‌ی چگونگی عملکرد برتری خفیف سخن می‌گوید. به عقیده‌ی اولسون برای موفقیت لازم نیست گام‌های بزرگ برداشته شود، بلکه استمرار در برداشتن گام‌های کوچک به سمت هدف، مفید و کافی است. و در این بین تغییر عادات ساده اثرگذارترین گامی است که برای موفقیت می‌توان برداشت. بعد از بیان این نکات، اولسون در بخش دوم کتاب به بیان راهکارهای عملی برای وارد کردن برتری خفیف به زندگیمان سخن می‌گوید. راهکارهای اولسون ساده و به راحتی قابل‌اجرا هستند و با پیروی از آن و داشتن یک برنامه‌ی مستمر و ساده‌ی منظم می‌توان به موفقیت در هر سطحی دست یافت.

هفته کاری چهار ساعته

هفته کاری چهار ساعته

نویسنده: تیموتی فریس

مترجم: سارا حبیبی تبار

نشر نون

اطلاعات بیشتر و خرید

دیدن سبک زندگی افرادی که دائما به علاقه‌مندی‌های خود می‌رسند و یا در سفر هستند همیشه برای افراد دیگر این سوال را ایجاد می‌کند که چطور در کنار کارکردن به تفریحات خود هم می‌رسند؟‌ اگر این سوال برای شما هم به وجود آمده است کتاب «هفته کاری چهار ساعته» را برای مطالعه انتخاب کنید.

تیموتی فریس نویسنده‌ی این کتاب معتقد است که می‌توان ساعات کاری کمتر و در آمد بیشتری داشت و این فقط نیازمند ایجاد برخی تغییرات در کار و محل کار و زمان‌بندی کارهاست. علاوه بر این، تیموتی فریس به بیان و توضیح این نکته پرداخته است که داشتن پول بیشتر به معنای خوشبختی نیست و در زندگی به جای تلاش برای کسب درآمد بیشتر باید به دنبال کسب خوشبختی بیشتر بود. نویسنده در این کتاب درس‌هایی برای بهبود زندگی و کسب خوشبختی ارائه می‌دهد. از آنجایی که نویسنده خود یک جوان کارآفرین است که در زندگی به دنبال کسب تجربیات مختلف بوده و بر اساس همین تجربیات کتاب «هفته‌ کاری چهارساعته» را تدوین کرده است، درس‌هایی که در این کتاب ارائه می‌دهد کاملا کارآمد و قابل اجرا هستند. 

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

روشی برای انجام بهتر کارها

در دنیای امروز، نیاز به انجام سریع کارهای مختلف به شدت احساس می‌شود. در چنین دنیایی مدیریت کارها و زمان‌بندی امور به روش‌های قدیمی کارآمد نیست و باید به دنبال روشی نوین برای بالابردن سطح بهره‌وری بود. دیوید آلن در کتاب «روشی برای انجام بهتر کارها» روشی برای مدیریت زمان ارائه می‌دهد که با بهره‌گیری از آن می‌توانید کارهای خود را بهتر و سریع‌تر با بالاترین کارایی انجام دهید.

آلن معتقد است که بزرگترین مانع در این میان، مشغله‌های ذهنی و استرس‌های مختلف است و با رهایی از استرس‌ها می‌توان برای انجام کارها برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشت. مراحلی که دیوید آلن در این کتاب برای برنامه‌ریزی ارائه می‌دهد به این صورت است که ابتدا کارهایی را که ضروری نیستند و یا اضافه هستند، حذف کنید و یا انجام آن‌ها را به دیگران بسپارید، سپس برای کارهای باقی‌مانده برنامه‌ریزی زمانی انجام دهید و فهرستی از کارهای انجام‌شدنی و زمان مورد نیازشان داشته باشید و به صورت مستمر به این فهرست مراجعه کنید و کار بعدی را که لازم است انجام دهید انتخاب کنید. با در پیش گرفتن این شیوه ذهنتان درگیر اینکه چه کاری را باید انجام دهید نمی‌ماند و با رهایی از این استرس می‌توانید بهره‌وری ذهن خود را افزایش دهید. 

بخشی از کتاب صوتی GTD: روشی برای انجام بهتر کارها را بشنوید.

GTD: روشی برای انجام بهتر کارها دیوید آلن

گوینده: ندا پوریان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۱۲ قانون زندگی

۱۲ قانون زندگی

نویسنده: جردن پیترسون

مترجم: هادی بهمنی

نشر نوین توسعه

اطلاعات بیشتر و خرید

هدف جردن پیترسون از نگارش کتاب «۱۲ قانون زندگی» پاسخگویی به این سوال مهم است که هر فردی در دنیای مدرن چه چیزهایی را باید بداند؟ پیترسون در این کتاب با توجه به نکات بعضا ساده و پیش‌پاافتاده‌ی زندگی به بیان ۱۲ قانون زندگی که هر فردی در دنیای مدرن باید بداند می‌پردازد.

این ۱۲ قانون که هرکدام یک فصل از این کتاب را تشکیل می‌دهند عبارتند از:

قانون ۱: صاف بایستید و شانه‌هایتان را عقب بدهید.

قانون ۲: با خودتان مانند کسی رفتار کنید که گویی مسئول کمک‌کردن به او هستید.

قانون ۳: با افرادی دوست شوید که بهترین‌ها را برایتان می‌خواهند.

قانون ۴: خودتان را با کسی که دیروز بودید مقایسه کنید، نه با کس دیگری که امروز هستید.

قانون ۵: اجازه ندهید فرزندان‌تان کاری کنند که از آن‌ها متنفر شوید.

قانون ۶: قبل از آنکه از دنیا انتقاد کنید، رفتار خودتان را اصلاح کنید.

قانون ۷: آن چیزی را دنبال کنید که هدفمند باشد (نه آن چیزی که مصلحت‌آمیز است).

قانون ۸: راست‌گو باشید – یا حداقل دروغ نگویید.

قانون ۹: تصور کنید طرف مقابل‌تان ممکن است چیزی را بداند که شما نمی‌دانید.

قانون ۱۰: در گفتار خود دقیق باشید.

قانون ۱۱: وقتی بچه‌ها اسکیت‌سواری می‌کنند، مزاحم‌شان نشوید.

قانون ۱۲: وقتی به گربه‌ای در خیابان برمی‌خورید، نوازشش کنید.

نیروی عادت

نیروی عادت

نویسنده: چارلز دیوهیگ

مترجم: علی هداوند

انتشارات جیحون

اطلاعات بیشتر و خرید

بخش مهم زندگی هر فرد از عادت‌های خوب و بدی تشکیل شده است که در زندگی فرد وجود دارند. با تلاش برای تغییر این عادات می‌توان برای بهبود کیفیت زندگی و دستیابی به موفقیت روزافزون تلاش کرد. چارلز داهینگ نویسنده‌ی کتاب «نیروی عادت» به بررسی عادات پرداخته است. داهینگ در این کتاب الگویی روانشناختی با نام چرخه‌ی عادت را معرفی می‌کند که در طی آن یک عادت در زندگی فرد تثبیت می‌شود. این چرخه از سه مرحله تشکیل شده است. این سه مرحله عبارتند از: سرنخ، روتین و پاداش. داهینگ با بهره‌گیری از این چرخه، روش تغییر عادات را معرفی می‌کند که هدف و تاکید اصلی کتاب نیز است. او در بیان نظریه‌ی خود درباره‌ی عادات در این کتاب از مباحث روانشناختی و علمی فرآیندهای ذهنی بهره گرفته است که این خود کتاب را به یکی از بهترین کتاب‌های این حوزه تبدیل کرده است.

استثنایی‌ها؛ داستان موفقیت (خلاصه کتاب)

استثنایی‌ها؛ داستان موفقیت (خلاصه کتاب)

نویسنده: مالکوم گلدول

سبکتو

اطلاعات بیشتر و خرید

شاید گاهی با خود به این فکر کرده باشید که چه می‌شود که افرادی مثل بیل گیتس بسیار موفق و ثروتمند می‌شوند در حالی که سایر افراد عموما فاصله‌ی زیادی با این افراد موفق دارند؟ کتاب «استثنایی‌ها، داستان موفقیت» از مالکوم گلدول کتابی است که به بیان و بررسی داستان برخی افراد بسیار موفق پرداخته است؛ افرادی چنان موفق که فاصله‌ی زیادی با افراد عادی دارند و استثنایی هستند.

گلدول با بررسی زندگی افراد موفق به یک نکته‌ی جالب‌توجه می‌رسد و آن این است که معمولا در بررسی زندگی این افراد موفق استثنایی، میزان اثرگذاری شانس، که شامل محل تولد، زمان تولد، خانواده، فرهنگ، نحوه‌ی تربیت و اینگونه مسائل است، در نظر گرفته نمی‌شود. به خاطر اثرگذاری همین وقایع اتفاقی و شانس است که همه‌ی افرادی که تلاش خیلی زیادی می‌کنند همیشه به یک میزان موفقیت دست نمی‌یابند. آگاهی از این نکته‌ی مهم به ما کمک می‌کند تا با دلایل شکست و موفقیت خود آشنا شویم و بتوانیم برای بهبود وضعیت خود برنامه‌ریزی کنیم.

بخشی از کتاب صوتی استثنایی‌ها؛ داستان موفقیت (خلاصه کتاب) را بشنوید.

استثنایی‌ها؛ داستان موفقیت (خلاصه کتاب) مالکوم گلدول

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

1,067 بازدید
برچسب ها

Avatar

فاطمه حسین‌خانی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه