لوگو طاقچه
معرفی امکانات جدید نسخه اندروید اپلیکیشن طاقچه

معرفی نسخه‌ی ۸.۵.۲.۲ اپلیکیشن طاقچه

1,813 بازدید

اولین باری که اپلیکیشن طاقچه را به عنوان همراه کتابخوانیتان انتخاب کردید، یادتان هست؟ اگر مثل من از قدیمی‌های طاقچه باشید، احتمالا با من هم نظر هم خواهید بود که این اپلیکیشنی که این روزها در دسترس ماست، زمین تا آسمان با نسخه‌های قدیمی فرق دارد. از رنگ و ظاهر گرفته تا امکانات و قابلیت‌ها. تقریبا هر سال در تیم طاقچه تلاش می‌کنیم یک آپدیت نسبتا بزرگ داشته باشیم و در طول سال هم آپدیت‌هایی کوچک برای رفع نواقص و حل مشکلات جزئی. در این یادداشت می‌خواهیم نسخه‌ی جدید اپلیکیشن طاقچه را معرفی کنیم. البته قبل از هر چیزی باید بگوییم این نسخه فعلا برای سیستم عامل اندروید تهیه شده و بعدها این قابلیت‌ها برای سیستم عامل ios هم فعال خواهد شد.

۱- قفسه‌بندی کتاب‌ها در کتابخانه

هر اهلِ کتابی دوست دارد کتاب‌هایش را سریع‌تر پیدا کند. به خصوص وقتی کتاب‌هایتان زیاد باشند. در این نسخه امکان ساخت قفسه با نام دلخواه و قرار دادن کتاب‌ها در آن را ایجاد کردیم. شما می‌توانید برای این کار آیکون سه نقطه پایین هر کتاب را در کتابخانه‌تان انتخاب کنید و سپس کتاب را در قفسه‌ی دلخواهتان قرار دهید. همچنین قفسه‌های کتابتان را می‌توانید در قسمت «قفسه بندی» ببینید. کتاب‌های داخل قفسه‌ها هم بر اساس آخرین فعالیت و آخرین خرید هم قابل مرتب‌سازی هستند.

۲- فراتر از دنیای کتاب بروید!

وقتی کتابی می‌خوانید ممکن است با کلمه‌ای مواجه شوید که معنیش را نمی‌دانید. اگر از برنامه خارج شوید و در گوگل جستجو کنید و دوباره برگردید، احتمالا سطح تمرکزتان کاهش پیدا می‌کند. در نسخه‌ی طاقچه می‌توانید روی کلمه بزنید تا صفحه‌ی ویکی‌پدیا آن عبارت برایتان باز شود و اطلاعاتی کلی درباره آن پیدا کنید.

۳- معنی انگلیسی کلمات را هم بدانید

موقع خواندن کتاب‌ها، به خصوص کتاب‌های درسی، شما ممکن است بخواهید با ترجمه انگلیسی کلمات و عبارات آشنا شوید تا احتمالا بر اساس آن کلیدواژه بتوانید بیشتر درباره‌ی موضوع کتاب تحقیق کنید. در طاقچه این کار به کمک گوگل ترنسلیت و بدون نیاز به خروج از اپ فراهم شده.

۴- «برای شما»یی بهتر و دقیق‌تر!

در نسخه‌های قبلی به کمک گلدون سعی می‌کردیم در باکس «برای شما» مناسب‌ترین کتاب را به شما معرفی کنیم. در یادداشت «گلدون‌ها را چه کسی آب می‌دهد؟» بیشتر این قابلیت را معرفی کردیم. اما اشکال اصلی گلدون قبلی این بود که بر اساس رفتارهای کاربران کتاب‌ها را معرفی می‌کرد و طبیعتا کاربران تازه‌وارد را نمی‌توانستیم به سمت مطالعه‌ی کتاب‌های مورد علاقه‌شان هدایت کنیم. در این نسخه در ابتدا از همه کاربران می‌خواهیم تا موضوعات مورد علاقه‌شان را به ما بگویند تا همه «برای شما»یی دقیق و مناسب داشته باشند.

سعید دولتی یکی از مدیران محصول طاقچه در ویدیو زیر نسخه‌ی جدید را معرفی کرده. اگر می‌خواهید بیشتر با این نسخه آشنا شوید، حتما این ویدیو را ببینید. اگر در نصب برنامه یا استفاده از ویژگی‌های جدید اپلیکیشن طاقچه به مشکلی برخوردید، حتما در قسمت دیدگاه‌ها بنویسید تا شما را راهنمایی کنیم.

1,813 بازدید
برچسب ها

Avatar

صبا محبی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
12 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه