لوگو طاقچه
معرفی کتاب هایی درباره آرامش اعصاب و کنترل ذهن

کتاب هایی درباره آرامش

56,315 بازدید

بارها و بارها در کلام شنیده‌ایم که «آرام باش»، «آرامش خودت را حفظ کن» و چیزهایی ازاین‌دست؛ اما آیا کسی که این جملات را بر زبان آورده می‌داند چه می‌گوید یا تنها عباراتی را بر زبان می‌راند؟ ما نمی‌دانیم. نمی‌دانیم و درک این مفاهیم هم تنها با شنیدن و تمرکز کردن بر کلمات به دست نمی‌آیند. رسیدن به آرامش و درک مفهوم والای آن نیاز به آگاهی دارد؛ آگاهی از درون آدمیزاد و شخص خودمان و تا وقتی درگیر مسیر درک مفهومی نشویم، به نتیجه نخواهیم رسید. شاید بد نباشد برای گام نخست شروع به مطالعه کنیم. برای همین ما تصمیم گرفتیم تا در یادداشتی به معرفی کتاب هایی بپردازیم که از آرامش سخن گفته‌اند و با صحبت درباره آرامش به‌نوعی می‌توانند به ما در داشتن حال خوب در زندگی کمک کنند.

پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن آرامش در لحظاتِ پایانیِ روزتان سری به یادداشت «چه کتاب‌هایی قبل از خواب بخوانیم؟» بزنید.

آرامش

آرامش

نویسنده: آلن دوباتن

مترجم: محمد کریمی

انتشارات کتاب‌سرای نیک

اطلاعات بیشتر و خرید

برای انتخاب کتابی که نویسنده‌اش «آلن دوباتن» است نمی‌توان تردید داشت. نویسنده‌ای چیره‌دست که مفاهیم را به‌درستی به عمق وجود خواننده می‌رساند. او در کتاب آرامش به سراغ موضوعی همه‌گیر رفته است و با کلام خود تلاش کرده تا نگاه ما را به خواسته‌ها و آنچه به‌عنوان آمال و آرزوها در ذهن پرورانده‌ایم تغییر دهد و با این روش به‌ظاهر ساده مفهوم عظیم آرامش را مهمان همیشگی دل‌هایمان کند. او در این کتاب دلیل اضطراب‌های ما را در سه حیطه روابط صمیمانه، روابط اجتماعی و روابط شغلی جسته است و ما را به نگریستن درست و دقیق در آنها وادار می‌کند. او در پی این تلاش قطعات گمشده‌ای را یافته، در کنار هم چیده و معنا و مفهوم آرامش را برای ما روشن ساخته است.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به مطالعه کتاب‌های آلن دوباتن علاقه دارید، یادداشت «نگاهی به زندگی و آثار آلن دوباتن» را هم بخوانید.

شجاعت خوشبخت بودن

شجاعت خوشبخت بودن

نویسنده: فومیتاکه کوگا

مترجم: علی‌اکبر عبدالرشیدی

نشر گویا

اطلاعات بیشتر و خرید

فلسفه گاه چنان کمک عظیمی در درک مفاهیم مختلف به ما می‌کند که حتی برای خودمان هم عجیب می‌نماید. کتاب «شجاعت خوشبخت بودن» یکی از همین موارد و ماحصل تلاش یک فیلسوف و یک نویسنده است. آنها در این کتاب در پی یافتن کلید خوشبختی ما را با خود همراه می‌کنند و درنهایت به خودمان برمی‌گردانند؛ جایی که پاسخ تمام سوال‌ها آنجاست. اگر از علاقه‌مندان حوزه روان‌شناسی هستید و یا اگر احساس می‌کنید دیگر امیدی به ادامه راه پیش روی خود ندارید، خواندن‌ این کتاب که ترجمه‌ای روان از علی‌اکبر عبدالرشیدی دارد، پیشنهاد ماست.

شاید بد نباشد که شجاعت داشته باشیم و در اوج ناامیدی دستی پیش برده و کتابی ورق بزنیم که گاه ممکن است راه‌حل نهایی همین‌جا باشد، در اراده‌ای که برای مواجهه با مشکلات به خرج می‌دهیم.

عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

نویسنده: مگان دیواین

مترجم: آرزو مومیوند

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

حال خوش دائمی نیست. گاه اتفاقی ناگوار و تجربه‌ای از فقدان احوال آدمی را دگرگون می‌کند. بی‌شک همه ما تجربه‌ای از این حال را داشته‌ایم؛ ترک کرده‌ایم، ترک شده‌ایم، مرگ کسی را تجربه کرده‌ایم و یا با کسی که این تجربه را دارد روبه‌رو شده‌ایم. حال چاره چیست؟ نحوه مواجهه با چنین لحظاتی چگونه باید باشد تا بتوانیم زندگی خود و یا دیگری را به روال عادی خویش برگردانیم؟ برای بالغانه رفتار کردن نیاز به آموزش داریم و این امر می‌تواند از خلال مطالعه به دست بیاید. کتاب «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست» گزینه مناسبی است و خواندن آن به همه‌کسانی که از موهبت زندگی برخوردارند توصیه می‌شود که حفظ و نگهداری از این نعمت الهی نیاز به توانایی‌های مختلف و گذراندن توفان‌های عظیم دارد.

وقتی در آرامش هستید چه می‌توانید ببینید

وقتی در آرامش هستید چه می‌توانید ببینید

نویسنده: هیمن سانام

مترجم: شباهنگ دلشاد

آسمان نیلگون

اطلاعات بیشتر و خرید

از راه‌های رسیدن به آرامش، آگاهی نسبت به خود و جهان پیرامون است که البته بخش اول نه‌تنها اولویت دارد که نقش آن پررنگ‌تر و تاثیرش در رسیدن به آرامش بیشتر است. زندگی مدرن ما را وارد عرصه سرعت و بازهم سرعت کرده است. اگر بتوانیم با درک موقعیت خویش و جهان، قدری از این سرعت کاسته و یا در برخی اوقات سکون را جایگزین آن کنیم بی‌شک قادر به درک مفهوم آرامش خواهیم بود. «هیمن سانام» نویسنده این کتاب دودسته از معرفت‌های زندگی خویش را در قالب یک راهب و همچنین یک استاد دانشگاه در این کتاب در اختیار ما گذاشته است. او تلاش کرده تا این مفاهیم را در قالب ساختاری منسجم درآورده و در قسمت‌های مختلف طبقه‌بندی کند. ماحصل تلاش او ما را در رسیدن به آرامشی که در جستجوی آن هستیم یاری می‌کند.

آرامش

آرامش

نویسنده: تیم پارکس

مترجم: صبا راستگار

انتشارات کتاب‌سرای نیک

اطلاعات بیشتر و خرید

گمشده اصلی دنیای مدرن را شاید بتوان با رای قاطع «آرامش» دانست. امری درونی که بیشتر اوقات بیرون از خود به دنبال آن می‌گردیم و هرچه بیشتر تکاپو می‌کنیم کمتر به نتیجه می‌رسیم. شاید بد نباشد سیر رسیدن به این گمشده خواستنی را از زبان کسی بشنویم که خود راهی طولانی برای درک این مفهوم پیموده است. «تیم پارکس» مترجم، منتقد، استاد دانشگاه و نویسنده این کتاب پاسخ سوال‌هایی را که در ذهن بسیاری از ما ریشه دوانیده است، می‌دهد. ویژگی بارز این نوشتار آنجاست که نویسنده خود با انکار پا در مسیر گذاشته و هرچه پیشتر رفته به درکی از مفهوم رسیده است. او در انتها کلید اصلی را در درون آدمی یافته است و ماحصل این گشت‌وگذار و جستجو را در این کتاب در اختیار خوانندگان گذاشته است. با خواندن این کتاب می‌توانیم به درک درست‌تری درباره آرامش برسیم.

دمی آرام گیر و فرزانه شو

دمی آرام گیر و فرزانه شو

نویسنده: هیمن سونیم

مترجم: نازنین فیروزی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

تا اینجای کار از آرامش گفتیم؛ از گمشده‌ای که در دنیای تکنولوژی و شتاب در پی آن هستیم. از این گفتیم که چه کتاب‌هایی می‌توانند ما را در رسیدن به این امر کمک کنند. تیر آخر اما معرفی کتابی است که به ما راهکارهایی را معرفی می‌کند که با بهره‌گیری از آنها می‌توانیم این رسیدن را سریع‌تر و راحت‌تر کنیم. ما حالا می‌دانیم که باید به درون خویش رجوع کنیم تا این گوهر ناب را آنجا بیابیم اما «هیمن سونیم» در این کتاب راهکارهایی کاربردی به ما ارائه می‌دهد تا با کمک آنها بتوانیم آرامش و آگاهی را به دست آورده و با کمک آنها اوضاع را آنگونه که شایسته است مدیریت و سازمان‌دهی کنیم. مطالعه این کتاب را به همه توصیه می‌کنیم، چه آنهایی که تازه درگیر تلاطم‌های زندگی شده‌اند و یا آنهایی که تلاش برای رهایی از آن را آغاز کرده‌اند. این راهکارها بی‌شک در قسمت‌های مختلف زندگی و در موقعیت‌های گوناگون به کمک ما خواهند آمد.

56,315 بازدید
برچسب ها

Avatar

بنوشه فرهت


اشتراک گذاری یادداشت
4.3 3 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه