لوگو طاقچه
برای پرورش گل و گیاه آپارتمانی چه کتاب هایی باید بخوانیم؟

کتاب هایی که برای پرورش گل و گیاه آپارتمانی باید بخوانیم!

17,883 بازدید

کتاب تیستوی سبز انگشتی را خوانده‌اید؟ تیستو انگشتان رویاننده دارد؛ می‌تواند هر زمان که می‌خواهد به حیاط یا باغچه سری بزند و در میان گیاهان گردشی بکند. دستی به سر و رویشان بکشد و سرعت رشدشان را چند برابر کند. تیستو انگشتانی داشت که به گیاهان جان می‌دادند و زندگی می‌بخشیدند. هر بار که این داستان زیبا و صلح‌آمیز را می‌خواندم، پیش خودم فکر می‌کردم ای‌کاش من هم دستانی سبزکننده داشتم. اما علاوه بر تجربه کردن و حس کردن خاک با انگشتان و لمس لطافت برگ‌های سبز، دانستن شرایط ایده‌آل برای پرورش گل و گیاه هم شرط است.

بعضی افراد انگشتان رویاننده دارند. آن‌ها می‌توانند هر گیاهی را سبز کنند و پرورش بدهند. برخی دیگر ممکن است آنچنان با تجربه نباشند. چیزی که در کنار تجربه به ما کمک می‌کند، مطالعه برای شناخت هر گیاه خاص و آشنا شدن با شرایط خاصی است که برای رشدش به آن احتیاج دارد. چه بهتر که کتاب‌هایی را که با این موضوع می‌شناسیم، مرور کنیم. در این یادداشت چند کتاب معرفی می‌کنیم که به ما در مسیر پرورش گل و گیاه در آپارتمان و فضای خانه کمک می‌کنند.

اگر علاوه بر گل و گیاه به آشپزی هم علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی کتاب آشپزی» را هم بخوانید.

باغبانی همراه با قصه

آموزش گام‌به‌گام باغبانی

آموزش گام‌به‌گام باغبانی

نویسنده: زبیده سیری

انتشارات نظری

اطلاعات بیشتر و خرید

آموزش گام به گام باغبانی یک کتاب معمولی نیست. کتاب آموزش گام به گام باغبانی نوشته‌ی زبیده سیری داستان‌هایی خواندنی از باغبانی است. ممکن است فکر کنید که مطالعه‌ی یک کتاب که درباره‌ی گیاهان و شرایط رشد و نگهداری آن‌ها باشد، خسته‌کننده است، اما کتاب آموزش گام به گام باغبانی، با زبان داستان‌گونه نوشته شده است. با خواندن هربخش از داستان، با روش کاشت، رشد، پرورش و نگهداری یک گیاه آشنا می‌شویم. گیاهانی که می‌توانند باغچه‌ی حیاط ما را به یک جنگل جادویی پر از رمز و راز تبدیل کنند.

خانه‌های سبز اما بدون باغچه

نگهداری و پرورش گل و گیاه آپارتمانی

نگهداری و پرورش گل و گیاه آپارتمانی

نویسنده:

نشر دیجیتال مستر کاکتوس

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر در یک واحد آپارتمانی زندگی می‌کنید که باغچه ندارد، نگران نباشید. شما می‌توانید با قرار دادن چند گلدان در گوشه و کنار خانه، حس سبزی و زندگی را به منزلتان بیاورید. نگهداری از گل‌ها و گیاهان در خانه، کار چندان آسانی نیست. انتخاب گلدان مناسب، میزان آبی که هر گیاه مصرف می‌کند و پیدا کردن جای مناسبی برای گلدان که نور کافی داشته باشد، از جمله مواردی است که ممکن است برایمان نگرانی ایجاد کند. انتخاب گیاه برای خانه‌هایی که نور کافی ندارند، سخت‌تر است. کتاب نگهداری و پرورش گل و گیاه آپارتمانی چند نمونه از گیاهان سایه‌دوست را معرفی می‌کند. اگر به گل و گیاه علاقه دارید اما نمی‌دانید که هر گیاه برای چه فضایی مناسب است، کتاب نگهداری و پرورش گل و گیاه آپارتمانی به سوالاتتان پاسخ می‌دهد.

علاقه ما به طبیعت نشا زیستی دارد. این موضوعی است که در یادداشت «ساوان درون ما» به آن پرداختیم. در این یادداشت کتاب مهمی در این زمینه هم معرفی کردیم که می‌تواند موضوع را برای ما روشن کند.

مزرعه در خانه، رویا یا واقعیت؟

مزرعه آپارتمانی: کاشت دانه‌ها و سبزیجات در خانه

مزرعه آپارتمانی: کاشت دانه‌ها و سبزیجات در خانه

نویسنده: سوده دشتی

ناشر مؤلف

اطلاعات بیشتر و خرید

علاقه به گل‌ها و گیاهان می‌تواند شکل‌های متفاوتی داشته باشد. بعضی ممکن است به پرورش گل و گیاه تزئینی علاقه داشته باشند و برخی دلشان می‌خواهد تمام گیاهان یا سبزیجاتی را که مصرف می‌کنند، خودشان پرورش داده باشند. مصرف گیاهان و سبزیجات ارگانیک، اهمیت بییشتری هم دارد؛ با مصرف گیاهی که خودمان کاشته‌ایم و پرورش داده‌ایم، از سلامت آن اطمینان داریم. سوده دشتی در کتاب مزرعه آپارتمانی: کاشت دانه‌ها و سبزیجات در خانه روش ایجاد یک مزرعه خانگی را آموزش می‌دهد. او عواملی را که در کشت گیاهان خاص موثر است، برمی‌شمارد. با خواندن کتاب مزرعه آپارتمانی: کاشت دانه‌ها و سبزیجات در خانه می‌توانید مزرعه سالم، با محصولات طبیعی و خوشمزه‌ی خودتان را بسازید.

محصولات ارگانیک و طبیعی خودتان را مصرف کنید!

پرورش سبزی در باغچه و آپارتمان + فواید سبزی

پرورش سبزی در باغچه و آپارتمان + فواید سبزی

نویسنده: وحید شهبازی

نشر دیجیتال مستر کاکتوس

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر تا به حال بذر یک سبزی را در گلدانی کاشته باشید، حتما رشد سریعش را دیده‌اید. با جوانه زدن و رشد گیاه، گویی ما هستیم که رشد می‌کنیم. زمانی که بذر کاشته شده کاملاً به بار نشست می‌توانیم محصول آن را برداشت کنیم و استفاده کنیم. حتماً متوجه تفاوت مزه‌ی سبزیجاتی که در خانه می‌کاریم و سبزی‌هایی که از مغازه‌ تهیه می‌کنیم، شده‌اید. محصولی که حاصل تلاش و زحمات خودمان است، خوشمزه‌تر است. علاوه بر این، اضافه کردن سبزی‌ها و گیاهان به رژیم غذایی اهمیت بسیاری دارد. بسیاری از مواد مغذی و ویتامین‌ها از طریق سبزیجاتی که مصرف می‌کنیم به بدن ما می‌رسند. بدن برای حفظ سلامتی خود به گیاهان و سبزیجات احتیاج دارد. کتاب پرورش سبزی در باغچه و آپارتمان نوشته‌ی وحید شهبازی، یک راهنمای کامل و خوب برای کاشت سبزی در خانه است. در کتاب پرورش سبزی در باغچه و آپارتمان با روش‌های کاشت و مراقبت گیاهان آشنا می‌شویم و نیازها و بیماری‌های گیاهان را می‌شناسیم.

گیاهان و درمان بیماری‌ها

تولید و فرآوری گیاهان دارویی (جلد اول)

تولید و فرآوری گیاهان دارویی (جلد اول)

نویسنده: رضا امیدبیگی

به نشر

اطلاعات بیشتر و خرید

پیش از این درباره‌ی اهمیت گنجاندن گیاهان و سبزیجات در برنامه‌ی غذایی گفتیم. نکته‌ی جالبی که وجود دارد، این است که بسیاری از گیاهان از خواص دارویی فوق‌العاده‌ای برخوردارند. درمان با گیاهان، پایه‌ی طب سنتی است. درمان با استفاده از گیاهان دارویی، عوارض جانبی داروهای شیمیایی را ندارد و از این منظر بسیار مورد توجه است. هنگامی که درباره‌ی گیاهان دارویی و خواص فوق‌العاده‌ی هرکدام بدانیم، می‌توانیم بیماری‌های خود را هم درمان کنیم.

کتاب تولید و فرآوری گیاهان دارویی، یک مجموعه‌ی چهارجلدی است که راهنمایی کامل و بی‌نظیر برای پرورش گیاهان دارویی است. دکتر رضا امید بیگی که متخصص تولید و فرآوری گیاهان دارویی و استاد دانشگاه تربیت مدرس است در مجموعه تولید و فرآوری گیاهان دارویی، درباره‌ی این دسته گیاهان، ویژگی‌های زیستی، شفابخش و کاربردهای آن‌ها نوشته است.

گیاهان دارویی

گیاهان دارویی

نویسنده: خشایار فخریان

انتشارات اندیشه‌ عالم

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب گیاهان دارویی کتاب دیگری است که در این زمینه می‌توانید مطالعه کنید. دکتر خشایار فخریان در کتاب گیاهان دارویی به معرفی گیاهان دارویی پرداخته است، خواص هرکدام را بیان کرده و طریقه‌ی مصرف را هم آموزش داده است.

کلام آخر

باغبانی و رسیدگی به گیاهان کاری سخت و دشوار نیست. بلکه کاری است که هرکسی با کمی مطالعه و به دست آوردن تجربه می‌تواند در آن ماهر شود. این مهارت حتماً به داشتن حال روحی خوب کمک می‌کند. تاثیرات بی‌نظیر گیاهان و فضای سبز در خانه را فقط کسانی می‌توانند درک کنند که قسمتی از خانه را به داشتن گلدان‌های زیبا و ایجاد یک فضای سبز دلخواه اختصاص داده‌اند. اگر تا پیش از این مردد بودید، یا نمی‌دانستید کار باغبانی و رسیدگی به گل‌ها در خانه  را چطور آغاز کنید، از راهنمایی‌هایی که در کتاب‌های بالا گفته شده، استفاده کنید. مطمئن باشید که بعد از گذشت زمانی اندک، حال و هوای خانه‌تان تغییر می‌کند و دیگر حاضر نیستید روحی که به خانه‌تان می‌بخشد را با چیزی عوض کنید.

عکس نویسنده
صدف کاظمی
فعال حوزه کتاب کودک

صدف کاظمی هستم. دانشجوی کارشناسی زبان و ادبیات فارسی. یک روز فهمیدم دنیای کتاب‌های کودک و نوجوان عجب جای خوبی است. تمام تلاشم را می‌کنم تا بچه‌ها را به این جهان جادویی دعوت کنم. برایشان کتاب می‌خوانم و در انتخاب کتاب‌های خوب کمکشان می‌کنم.

17,883 بازدید
برچسب ها

Avatar

صدف کاظمی


اشتراک گذاری یادداشت
3 2 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
3 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه