لوگو طاقچه
معرفی ۶ کتاب صوتی رایگان

ورود به دنیای کتاب‌های صوتی با ۵ کتاب صوتی رایگان

5,828 بازدید

میان این زندگی رونده و حتی دونده‌ی مدرن امروزی گاه به معنای واقعی کلمه وقت کم می‌آوریم. همیشه فکر می‌کردم چه راه‌هایی برای زنده کردن این زمان‌های مرده‌ی بین کارهایمان هست؟ چه ترفندی می‌توان یافت تا به‌جای اینکه یک‌بار زندگی کنیم آن‌هم با کلی وقت مرده و ازدست‌رفته، یک‌بار زندگی کنیم اما با وقت‌های بی‌شمارِ احیاشده؛ چنان‌که گویی دو یا سه بار زندگی کرده‌ایم! خنده‌دار است اما من هر بار و هرلحظه به این فکر می‌کنم و البته که میان این تقلاها گاه راه‌هایی می‌یابم و گاه تنها افسوس نصیبم می‌شود. یکی از آن راه‌هایی که لبخند فاتحانه روی لب‌هایم می‌آورد شنیدن نوشته‌هاست. در تمام آن لحظاتی که در راه در حال دویدن هستی، از کار به خانه بازمی‌گردی و توی مترو یا اتوبوس چشمان خسته‌ات را روی‌هم گذارده‌ای تا نفسی تازه کنند، میان انبوه ماشین‌ها در ترافیک سنگین خیابان یا اتوبانی اسیرشده‌ای،‌ مشغول رفت‌وروب خانه‌ای یا داری اتاق مثل بازار شام و کمد و کشوها را مرتب می‌کنی و یا حتی اگر اهل کارهایی هستی که می‌توانی همزمان بخشی از هوش و حواست را به‌جای دیگر بدهی، چه چیزی بهتر از شنیدن است؟ تا هم آرامشی دل‌چسب حواله‌ی دلت شود و هم از زمانت بهترین بهره را برده باشی؟ کتاب صوتی برای همین وقت‌ها است.

در کتاب صوتی دو ویژگی از مهم‌ترین‌ها است، اول نویسنده برای اینکه متن باید چیزی باشد که تو را جذب کند و همپای خود تا انتها ببرد و دوم کسی که آن را خوانده؛ که نه‌تنها صدای خوبی داشته باشد بلکه مهارت ادای کلمات را به‌خوبی فراگرفته باشد. بداند کجاها باید حسی به صدایش بدهد و کجاها را خنثی پیش ببرد. بداند کجا مکث کند،‌ چطور نفس بگیرد و لحن جملات را به‌خوبی منتقل کند. او باید بتواند تمام احساس نویسنده را در پس صدای خود به شما منتقل کند.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت‌های «معرفی بهترین گوینده‌های کتاب صوتی» و «معرفی کتاب صوتی انگلیسی» را هم بخوانید.

اینها را گفتم تا دعوتتان کنم به شنیدن بقچه‌ی صوتی آماده‌ی ما در طاقچه؛ هدیه‌ای که هرکجا که باشید در دسترس شماست. در این یادداشت ۵ کتاب صوتی رایگان را به شما معرفی می‌کنیم. برای دریافت کتاب‌های بیشتر می‌توانید به صفحه دانلود رایگان کتاب صوتی در طاقچه سر بزنید.

شعر زندگی

شعر زندگی

نویسنده: هوشنگ ابتهاج

انتشارات ماه آوا

اطلاعات بیشتر و خرید

«شعر زندگی» را «سایه» سروده و همین کافی است برای اینکه مطمئن باشی که با شنیدنش جانت سرشار از زلال زندگی خواهد شد. سروده‌های ابتهاج درون‌مایه‌ای زنده و پوینده دارند. در میان آنها این اثر او از زندگی و ماهیت آن می‌گوید. شعر با سوالی شروع می‌شود و در همان ابتدا ذهن خواننده را به‌سوی نگرش او از زندگی می‌برد و همین‌که او درگیر پیدا کردن جوابی برای آن شد «سایه» ذهنیت و برداشت خود از این هستی و زندگی را در قالب کلمات ریخته و پیش روی او می‌گذارد. بیشتر ما این شعر «سایه» را با بخش پایانی آن می‌شناسیم که می‌گوید: «زمان بی‌کرانه را تو با شمار گام عمر ما مسنج/ به پای او دمی است این درنگ درد و رنج/ بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ میزند/ رونده باش/ امید هیچ معجزی ز مرده نیست/ زنده باش». حال شاید بد نباشد در اولین فرصتی که پیدا کردیم کل شعر را با صدای «رضا عمرانی» و «راضیه هاشمی» در قالب یک کتاب صوتی رایگان بشنویم.

پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه «کتاب صوتی فارسی» بزنید و در آنجا با دنیای کتاب‌های صوتی بیشتر آشنا شوید.

‌‌‌

یک روز انتظار

یک روز انتظار

نویسنده: ارنست همینگوی

مترجم: زهرا تدین

انتشارات ماه آوا

اطلاعات بیشتر و خرید

«یک روز انتظار» داستان کوتاهی از نویسنده شهیر، «ارنست همینگوی» است. نویسنده‌ای که نه‌تنها در حوزه‌ی رمان‌نویسی که در نوشتن در حیطه داستان‌های کوتاه نیز بسیار توانمند ظاهر شد. کمتر کسی است که با نام و آثار او آشنایی نداشته باشد؛ اما در یک توصیف مختصر می‌توان گفت به نظر می‌رسد ملموس و باورپذیر بودن روایت‌های او، برگ برنده‌اش در کسب موفقیت‌های مختلف است.

اگر بخواهید این داستان را بخوانید می‌توانید به مجموعه‌ی «مطالعه در وقت اضافه» طاقچه سر بزنید اما اگر اهل شنیدن کتاب‌های صوتی باشید ما نسخه صوتی این داستان را با صدای «میلاد تمدن» به شما پیشنهاد می‌کنیم. شنیدن این کتاب صوتی رایگان با صدای او که سابقه فعالیت در حوزه دوبله را نیز در کنار فعالیت‌هایی چون گویندگی تیزر و نریشن دارد، خالی از لطف نیست.

اگر به شنیدن کتاب‌های انگیزشی علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی کتاب صوتی انگیزشی» را از دست ندهید.

زندگینامه لری پیج موسس برند گوگل

زندگینامه لری پیج موسس برند گوگل

نویسنده:

رادیو مثبت

اطلاعات بیشتر و خرید

احوالات زندگی افراد مشهور همواره مخاطب خود را دارند؛ چه در دنیای نوشتار باشد و یا در دنیای تصویر. گویی ما دوست داریم مطمئن شویم آنهایی که پله‌های ترقی را طی کرده و یا در جهت عکس رو به خلاف و تبهکاری آورده‌اند، افرادی شبیه خود ما بوده‌اند. انگار در جستجوی جنبه‌های مثبت و منفی مخفی شخصیت خودمان در میان سرگذشت آنهاییم و یا شاید به دنبال اسطوره‌های می‌گردیم تا به آنها فکر کنیم و یا در رویاهایمان شریکشان کنیم.

در این یادداشت و از میان آدم‌های موفق به سراغ «لورنس لری پیچ» رفته‌ایم. او که کارآفرینی نمونه و مبتکری خلاق است توانسته بود در کنار «سرگئی برین» موتور جستجوگر گوگل را بسازد. او بعدها مدیر اجرایی گوگل شد. اتفاقی که تحولی شگرف در دنیای مدرن ما پدید آورد و به‌تدریج رکن اصلی تمامی اتفاق‌های خاص و حتی روزمرگی‌های آدمیان شد. او با توان فکر خود توانست کاری را پیش ببرد که درنهایت نامش را در فهرست ثروتمندان جهان قرار داد. این کتاب صوتی رایگان در طاقچه در دسترس شماست.

علی کوچیکه

علی کوچیکه

نویسنده: فروغ فرخزاد

انتشارات ماه آوا

اطلاعات بیشتر و خرید

کمتر کسی است که نام «فروغ فرخزاد» را نشنیده و یا شعری از او نخوانده باشد. یکی از شعرهای او که اکثرا آن را شنیده‌ایم «علی کوچیکه» است. شعری که اینگونه آغاز می‌شود «علی کوچیکه/ علی بونه‌گیر/ نصف شب از خواب پرید/ چشماشو هی مالید با دس/ سه چار تا خمیازه کشید/ پا شد نشس/ چی دیده بود؟/ چی دیده بود؟/ خواب یه ماهی دیده بود…». شاعر در این شعر با بهره‌گیری از لحن عامیانه نوعی داستان‌گویی را با وزن درآمیخته و ما را جذب روایتی ساده می‌کند و بی‌وقفه تا انتها با خود می‌برد. فایل صوتی این شعر با صدای رضا عمرانی در طاقچه در دسترس شماست.

اگر علاوه‌بر شنیدن کتاب‌های صوتی، خواندن کتاب‌های الکترونیکی را هم دوست دارید پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه دانلود رایگان کتاب pdf با لینک مستقیم هم بزنید و کتاب دلخواه‌تان را پیدا و مطالعه کنید.

5,828 بازدید
برچسب ها

Avatar

بنوشه فرهت


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
3 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه