دانلود و خرید کتاب خاطرات روزانه افغانستان ج. ان. دیکسیت ترجمه عبدالحسین رئیس السادات
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خاطرات روزانه افغانستان اثر ج. ان. دیکسیت

کتاب خاطرات روزانه افغانستان

معرفی کتاب خاطرات روزانه افغانستان

کتاب خاطرات روزانه افغانستان نوشتهٔ ج. ان. دیکسیت و ترجمهٔ عبدالحسین رییس السادات است و نشر صاد آن را منتشر کرده است؛ کتابی از ظاهرشاه تا طالبان.

درباره کتاب خاطرات روزانه افغانستان

کتاب خاطرات روزانه افغانستان (از ظاهرشاه تا طالبان) حاوی داستان تناقضات و پشتک‌وواروزدن‌های سیاست‌های هند در افغانستان در دورۀ اشغال این کشور به‌وسیلۀ شوروی سابق است؛ سیاستی که به نظر مترجم هنوز هم و پس از تحولات گوناگون سیاسی و آمدن و رفتن چند دولت در افغانستان ادامه دارد. بر این‌ اساس مطالعۀ این اثر برای پژوهشگران تاریخ افغانستان و مردم افغانستانی به‌ویژه نسل جوان، دانشجویان و دانشگاهیان این کشور بسیار سودمند و آموزنده است؛ علاوه‌بر این، کتاب حاضر یک مجموعۀ آموزشی به‌ویژه برای آنان است که از نهادها و ارگان‌های مختلف به خارج از کشور اعزام می‌شوند که پیرامون خویش را و رفتار و سیاست‌های دیگر هیئت‌های مأمور را چگونه ببینند. این اثر حتی برای خبرنگاران غیروابسته و نیز بازرگانانی که با دیگر کشورها دادوستد دارند، درس‌هایی برای آموختن دارد. نویسندهٔ این اثر پیش از اعزام به افغانستان، وزیر خارجۀ هند بود؛ با سال‌ها تجربه در این سمَت و نیز به‌دلیل حضورش به‌عنوان سفیر در دیگر کشورهایی مانند پاکستان، بنگلادش، سریلانکا و… که به دلایل مختلف برای دولت و کشور هند بسیار اهمیت داشته است. با ج. ان. دیکسیت همراه شوید در این ناداستان.

در یک تقسیم‌بندی می‌توان ادبیات را به دو گونهٔ داستانی و غیرداستانی تقسیم کرد. ناداستان (nonfiction) معمولاً به مجموعه نوشته‌هایی که باید جزو ادبیات غیرداستانی قرار بگیرد، اطلاق می‌شود. در این گونه، نویسنده با نیت خیر، برای توسعهٔ حقیقت، تشریح وقایع، معرفی اشخاص یا ارائهٔ اطلاعات و به‌دلایلی دیگر شروع به نوشتن می‌کند. در مقابل، در نوشته‌های غیرواقعیت‌محور (داستان)، خالق اثر صریحاً یا تلویحاً از واقعیت سر باز می‌زند و این گونه به‌عنوان ادبیات داستانی (غیرواقعیت‌محور) طبقه‌بندی می‌شود. هدف ادبیات غیرداستانی تعلیم هم‌نوعان است (البته نه به‌معنای آموزش کلاسیک و کاملاً علمی و تخصصی که عاری از ملاحظات زیباشناختی است)؛ همچنین تغییر و اصلاح نگرش، رشد افکار، ترغیب یا بیان تجارب و واقعیات از طریق مکاشفهٔ مبتنی بر واقعیت، از هدف‌های دیگر ناداستان‌نویسی است. ژانر ادبیات غیرداستانی به مضمون‌های بی‌شماری می‌پردازد و فرم‌های گوناگونی دارد. انواع ادبی غیرداستانی می‌تواند شامل این‌ها باشند: جستارها، زندگی‌نامه‌ها، کتاب‌های تاریخی، کتاب‌های علمی - آموزشی، گزارش‌های ویژه، یادداشت‌ها، گفت‌وگوها، یادداشت‌های روزانه، سفرنامه‌ها، نامه‌ها، سندها، خاطره‌ها و نقدهای ادبی.

خواندن کتاب خاطرات روزانه افغانستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ناداستان و تاریخ افغانستان (سیاست‌های هند در افغانستان در دورۀ اشغال این کشور به‌وسیلۀ شوروی سابق) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خاطرات روزانه افغانستان

«جشن هجدهمین سالروز پایه‌گذاری حزب دموکراتیک مردم افغانستان (PDPA) و حملهٔ عمومی گسترده‌ای به پهنای افغانستان علیه ایالات متحده. سیاست‌گذاری‌های افغانستان مهم‌ترین رویدادهای این هفته بود. بزرگداشت هفتم ژانویه در تمامی افغانستان به‌عنوان هجدهمین سالگرد بنیان‌گذاری PDPA برگزار شد. گردهمایی و تظاهرات اعضای حزب در تمامی شهرهای مهم کشور برگزار شد تا رشد حزب را خاطرنشان کند و مهر تأیید دوباره‌ای بر وابستگی‌اش به انقلاب ثور بزند. کمیتهٔ برگزاری PDPA پیامی برای کادرهای حزب و ملت صادر کرد که همه را به «تلاش گسترده‌ای برای تثبیت دستاوردهای انقلاب ثور» فرا می‌خواند.

پیام چنین ادامه یافت: «حزب راهی سخت و دشوار از تلاش سیاسی، سازمانی و ایدئولوژیک را می‌پیماید و به‌خوبی توانسته است بر مرحلهٔ دوگانگی سازمان فائق آید و به ایجاد وحدت بپردازد.» این یک اعتراف صادقانهٔ غیرمعمولی به وجود بحران درون PDPA بود. برای تلاش بیشتر در این زمینه، پیام کمیتهٔ مرکزی بیان می‌داشت که سربرآوردن امین و تَرکی درست پس از جوانه‌زدن انقلاب ثور «خیانت و انحرافی بود که وجود افغانستان یکپارچه را تهدید می‌کرد؛ هرچند مبارزان و وطن‌پرستان واقعی و انقلابیون پایبند به انقلاب بر اوضاع مسلط شده و این رهبری جدید طیف نیروهای مدافع و حامیان انقلاب افغانستان را گسترش داده و حزب دارد به یک قدرت سازمان‌دهی‌شدهٔ ملّی تبدیل می‌شود.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۴۸ صفحه

حجم

۵۴۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۴۸ صفحه

قیمت:
۱۶۰,۰۰۰
تومان