دانلود و خرید کتاب کشتی نوعروسان جوجو مویز ترجمه مریم حسن زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کشتی نوعروسان اثر جوجو مویز

کتاب کشتی نوعروسان

نویسنده:جوجو مویز
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کشتی نوعروسان

کتاب الکترونیکی «کشتی نوعروسان»نوشتۀ جوجو مویز و ترجمۀ مریم حسن زاده است و انتشارات ۳۶۰ درجه آن را منتشر کرده است. کشتی نوعروسان داستانی عاشقانه برآمده از دل جنگ جهانی دوم و یکی از اولین آثار جوجو مویز است.

درباره کتاب کشتی نوعروسان

کشتی نوعروسان با سفر جنیفر و مادربزرگش به هند آن هم به دعوت دوست دانشگاهی‌اش، سانجی آغاز می‌شود. پدر و مادرِ سانجی او آن‌ها را به منزلشان در هند که شبیه یک قصر است برای چند روز دعوت کرده‌اند؛ اما سفر خوبی نمی‌شود و به دلیل تأخیر پروازها فقط یک روز فرصت داشتند که به بمبئی برگردند تا با پرواز غیرمستقیم به خانۀ خود بروند. در راه فرودگاه، آن‌ها از حلب آبادی عبور می‌کنند که باقی‌ماندۀ کشتی‌ها در آنجا وجود دارد، بزرگ‌ترین اوراق‌سازی کشتی دنیا که شامل ۴۰۰ کارخانۀ کشتی‌سازی می‌شود. مادربزرگ با دیدن این فضاها به یاد گذشتۀ خود می‌افتد که۶۰ سال از آن گذشته است. خواننده در ادامۀ داستان کشتی نوعروسان، قرار است از قرن ۲۱ به زمان جنگ جهانی دوم سفر کند.

رمان کشتی نوعروسان عاشقانه‌های جنگ جهانی دوم و پس از آن را روایت می‌کند. سرگذشت ۴ زن استرالیایی که سرنوشت، آن ها را در یک سفر دریایی ۶ هفته‌ای به سوی انگلستان با یکدیگر آشنا می کند. این زنان بعد از جنگ همراه۶۰۰ عروس در یک ناو هواپیمابر سفر می‌کنند تا بتوانند همسرانشان را ببینند. این ۴ زن به نام‌های مارگارت، فرانسیس، ژان و آویس شخصیت‌های اصلی رمان هستند که هرکدام ویژگی‌ها منحصربه فرد خود را دارند و در این سفر زندگی‌شان دچار دگرگونی‌های تلخ و شیرین می‌شود.

کتاب کشتی نوعروسان درواقع روایتی داستانی از یک اتفاق تاریخی است که واقعیت دارد. تعدادی از دختران استرالیایی در زمان جنگ جهانی دوم با مردان نظامی بریتانیایی ازدواج کردند که بعد از جنگ زندگی‌شان را رها کرده و به‌خاطر آن‌ها مهاجرت کردند؛ اما بسیاری از مردان از طریق نامه‌هایی ابراز پشیمانی کردند و همین باعث شد زن‌های جوان با ناراحتی و مشکلانی که تحمل کرده بودند به کشورشان برگردند. 

خواندن کتاب کشتی نوعروسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به رمان‌های خارجی و طرفداران جوجو مویز پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جوجو مویز

جوجو مویز (Jojo Moyes) در ۴ اوت سال ۱۹۶۹ در لندن به دنیا آمد. او روزنامه‌نگاری انگلیسی است که از سال ۲۰۰۲ به نوشتن رمان‌های عاشقانه مشغول است. مویز یکی از چند نویسنده‌ای است که ۲ بار برندۀ جایزه سال رمان عاشقانه (Romantic Novel of the Year Award) به‌وسیلۀ انجمن نویسندگان رمان‌های عاشقانه (Romantic Novelists' Association) شده است. آثار او به ۱۱ زبان مختلف دنیا ترجمه شده‌اند. فهرست کتاب‌های جوجو مویز عبارت است از: سرپناه بارانی، میوهٔ خارجی (۲۰۰۳)، مرکز فروش طاووس (۲۰۰۴)، کشتی نوعروسان (۲۰۰۵)، خلیج نقره‌ای (۲۰۰۷)، موسیقی شب (۲۰۰۸)، اسب رقاص (۲۰۰۹)، آخرین نامه از معشوقت (۲۰۱۰)، من پیش از تو (۲۰۱۲)، ماه‌عسل در پاریس (۲۰۱۲)، دختری که رهایش کردی (۲۰۱۲)، یک به علاوهٔ یک (۲۰۱۴)، پس از تو (۲۰۱۵)، تک‌وتنها در پاریس (۲۰۱۷)، باز هم من (۲۰۱۸)، بخشندهٔ ستاره‌ها (۲۰۱۹).

بخشی از کتاب کشتی نوعروسان

«تو دوست داری وقتی برگشتی خونه‌ت بتونی به دوستات دربارۀ چیزهای وحشتناکی که اینجا دیدی بگی. دوست داری بهشون بگی اونا هیچ تصویری از رنج و بدبختی آدمای اینجا ندارن. درحالی‌که ما اینجا با کوکاکولا و باد خنک کولر ازت پذیرایی می‌کنیم. با این حرف‌ها آنها به خنده افتادند. پیرزن با چشمانی خواب‌آلود به ساعتش نگاه کرد. ساعت حدود یازده و نیم بود، حدود یک ساعت خوابیده بود.»

معرفی نویسنده
عکس جوجو مویز
جوجو مویز

جوجو مویز، نویسنده رمان مشهور من پیش از تو، در ۴ اکتبر ۱۹۶۹ در میدستون انگلستان به دنیا آمد. در دوران کودکی، مویز کتاب ولوت ملی اثر انید باگنولد را خواند و خواندن این کتاب باعث شد او در دوران کودکی احساس کند می‌تواند به چیزهایی بزرگ‌تر از آن‌چه در آن زمان فکر می‌کرد، دست‌ پیدا کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۴۰ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۴۰ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان