دانلود کتاب صوتی شاهکار با صدای مهیار ستاری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شاهکار اثر امیل زولا

دانلود و خرید کتاب صوتی شاهکار

نویسنده:امیل زولا
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی شاهکار

کتاب صوتی شاهکار نوشتهٔ امیل زولا و ترجمهٔ علی اکبر معصوم بیگی است. مهیار ستاری گویندگی این رمان صوتی فرانسوی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی شاهکار

کتاب صوتی شاهکار، حاوی رمانی به قلم نویسندهٔ نامدار فرانسوی است. قهرمان این رمان صوتی، نقاشی است به نام «کلود لانتیه» که در آرزوی آفرینش اثر هنری تکرارنشدنی و ویژه‌ای است. او آماده است تا همه چیز خود را فدای خلق این «شاهکار» کند. رمان حاضر را نمودار سرخوردگی نویسنده‌اش از جنبش امپرسیونیسم دانسته‌اند. امیل زولا که در اوایل کار خود از هواخواهان پروپاقرص و حامیان پرشور این جنبش بود، هنگامی که دوستانش به‌جای درونمایه، تمام همّ‌وغم خود را معطوف به رنگ و نور و تکنیک کردند، علاقه‌اش سستی گرفت و حس کرد که «پل سزان» و دیگران جز یک مشت هنرمند ورشکسته نیستند. انتشار «شاهکار» ضربه‌ای سخت به امپرسیونیست‌ها و به‌ویژه پل سزان وارد آورد. پل سزان که بسیار زودرنج و قدیمی‌ترین دوست امیل زولا بود، طبعاً بیش از همه آزرده شد و پس از دریافت کتاب، یادداشت کوتاهی برای زولا نوشت و از آن پس همهٔ روابطش را با او قطع کرد. رمان صوتی شاهکار در میان سلسله رمان‌های «روگون ماکار» تنها داستانی است که تا حدودی رنگ‌وبوی سرگذشت‌نامهٔ شخصی دارد. در این کتاب بسیاری از دوستان زولا مثل بایل، والابرگ، الکسیس، سولاری، بابا تانگی، (خود زولا در قالب شخصیت ساندور) و سرانجام بسیاری از خصایص سزان را در شخصیت اول داستان یعنی «کلود لانتیه‌» می‌توان باز شناخت.

شنیدن کتاب صوتی شاهکار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی قرن ۱۹ فرانسه و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره امیل زولا

امیل ادوار شارل آنتوان زولا در ۲ آوریل ۱۸۴۰ به دنیا آمد و در ۲۹ سپتامبر ۱۹۰۲ درگذشت. او رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و روزنامه‌نگار فرانسوی و مهم‌ترین نمایندهٔ مکتب ادبی ناتورالیسم و عامل مهمی در گسترش تئاتر ناتورالیستی بود. او یکی از معروف‌ترین نویسندگان فرانسوی است که کتاب‌هایش در سطح وسیع در جهان ترجمه، چاپ، تحلیل و تفسیر شده‌ است. از کتاب‌های او در سینما و تلویزیون فراوان اقتباس شده است. زندگی و آثار امیل زولا هم موضوع پژوهش‌های تاریخی بسیار بوده است. او را در زمینهٔ ادبیات، عمدتاً، با مجموعهٔ ۲۰جلدی «روگن ماکار» می‌شناسند که جامعهٔ فرانسه را در دوران امپراتوری دوم فرانسه به تصویر می‌کشد. این مجموعه دربارهٔ سرگذشت خانوادهٔ روگن ماکار طی نسل‌های مختلف است و شخصیت‌های هر دوره و نسل خاص موضوع هر رمان هستند. سال‌های آخر زندگی زولا بابت انتشار مقاله‌اش با عنوان «من متهم می‌کنم» در روزنامهٔ سپیده‌دم که پایش را به ماجرای دریفوس باز کرد، شاخص است. این مقاله موجب محکومیت او و تبعید یک‌ساله‌اش به لندن شد. زولا که از چهره‌های برجسته در آزادی سیاسی فرانسه بود، در تبرئهٔ آلفرد دریفوس، افسر ارتش فرانسه، از اتهام خیانت نقش اساسی داشت. زولا برای اولین و دومین جایزهٔ نوبل ادبیات در سال ۱۹۰۱ و ۱۹۰۲ نامزد شد، اما این جایزه به او تعلق نگرفت. «ژرمینال» عنوان رمانی نوشتهٔ او است. این رمان اولین‌بار در سال ۱۸۸۶ میلادی انتشار یافت.

بخشی از کتاب صوتی شاهکار

هنگامی که کلود و دو دوست دیگرش دوازده سال داشتند، شیفته‌ی آن بودند که در ژرف‌ترین بخش‌های رودخانه بازی کنند. آن‌ها همچون ماهی‌ها شنا می‌کردند و سپس برهنه در تمام روز روی شن‌های سوزان دراز می‌کشیدند و سپس دیگر بار به درون آب می‌جهیدند.

معرفی نویسنده
عکس امیل زولا
امیل زولا

امیل زولا رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و روزنامه‌نگار فرانسوی است که او را می‌توان از شناخته‌شده‌ترین نمایندگان مکتب ادبی ناتورالیسم و مهم‌ترین عوامل گسترش تئاتر ناتورالیستی دانست. او در زمره‌ی نویسندگان مطرح فرانسوی جای دارد که کتاب‌هایش در سطح جهان ترجمه و چاپ شده، مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفته و بارها در سینما و تلویزیون مورد اقتباس واقع شده است.

نظرات کاربران

معصومه
۱۴۰۲/۰۶/۲۵

هم نحوی خوانش خسته کننده بود و هم متن داستان خسته کننده والبته متاسفانه کتاب به گونه ای سانسور شده بود که بر اصل اثر منفی داشته

زمان

۱۹ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۶۱۱٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۹ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۶۱۱٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
۸۷,۵۰۰
۳۰%
تومان