دانلود و خرید کتاب نظام های سلطانی هوشنگ شهابی ترجمه منوچهر صبوری کاشانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظام های سلطانی اثر هوشنگ شهابی

کتاب نظام های سلطانی

معرفی کتاب نظام های سلطانی

کتاب نظام های سلطانی حاصل کوشش هوشنگ شهابی و خوان لینز و ترجمهٔ منوچهر صبوری کاشانی است. انتشارات شیرازه کتاب ما این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب سیاست و حکومت.

درباره کتاب نظام های سلطانی

کتاب نظام های سلطانی (Sultanistic regimes) که جلد ۱۲ از مجموعهٔ «مفاهیم علوم اجتماعی» است، درمورد اقتدارگرایی و توتالیتاریسم و حکومت تطبیقی سخن گفته است. این کتاب که حاوی چندین مقاله است، در فصل اول از مطالعات تطبیقی سخن گفته و در فصل بعدی به مطالعهٔ کشورها پرداخته است. مجموعه مقالات این کتاب را نویسندگان گوناگونی نوشته‌اند؛ افرادی مانند «محمدعلی همایون کاتوزیان»، «مارک منسن»، «ریچارد اسنایدر»، هوشنگ شهابی و خوان لینز. «هوشنگ اسفندیار شهابی» استاد تاریخ و روابط بین‌الملل در دانشگاه بوستون بوده است. تخصص او در سیاست و تاریخ فرهنگی خاورمیانه، شیعه و قوانین بین‌الملل است. او سابقهٔ تدریس در دانشگاه‌های هاروارد و دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس را دارد.

گفته شده است که حکومت «باتیستا» در کوبا، محمدرضا پهلوی در ایران و «دووالیه» در هائیتی و تعدادی دیگر که در این کتاب تحت‌عنوان «نظام‌های سلطانی» مورد بررسی قرار گرفته‌اند، از جمله خودکامه‌ترین حکومت‌های سیاسی جهان شناخته شده‌اند. این نظام‌ها نه براساس قانون قرار دارند و نه بر پایهٔ ایدئولوژی و نه حتی بر مبنای اهداف والایی که حاکمان برای خود و جامعه تعیین می‌کنند. از وجوه مشخصهٔ این نظام‌ها، امکانات نامحدود حاکم است در اعمال قدرت بدون آنکه که به مجموعه‌ای از ارزش‌ها یا ایدئولوژی خاصی و البته قانون پاسخ‌گو باشد. فساد فراگیر در تمام سطوح جامعه که از دیگر وجوه این نوع نظام‌ها بوده است، باعث کوتاه‌بودن عمر آن‌ها و فروغلطیدنشان در هرج‌ومرجی دانسته شده که زمینۀ مساعدی برای برآمدن دموکراسی محسوب نمی‌شود.

خواندن کتاب نظام های سلطانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۶ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان