دانلود و خرید کتاب کیه ر کگور دیو رابینسون ترجمه صالح نجفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کیه ر کگور اثر دیو رابینسون

کتاب کیه ر کگور

معرفی کتاب کیه ر کگور

کتاب الکترونیکی کیه ر کگور نوشتۀ دیو رابینسون و ترجمۀ صالح نجفی است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است. کتاب کیه ر کگو، سرگذشت این فیلسوف دانمارکی را با زبانی ساده و به کمک تصاویر بیان می‌کند.

درباره کتاب کیه ر کگو

سورن کیه ر کگور در تاریخ ۵ مه ۱۸۱۳ در شهر کپنهاگ دانمارک دیده به جهان گشود. پدر او تاجری ثروتمند بود که در سنین جوانی با خدمتکار خانهٔ خود ازدواج کرده بود؛ ثمرهٔ ازدواج آن‌ها ۷ فرزند بود. از همان دورهٔ کودکی، مرگ همواره در اطراف سورن  پرسه می‌زد؛ به‌طوری‌که او تا سن ۲۲ سالگی، از دنیا رفتنِ ۵ خواهر و برادرش را با چشمان خود مشاهده کرد. احتمالاً به دلیل همین وقایع دردناک دوران کودکی اوست که سال‌ها بعد، مرگ به یکی از درون‌مایه‌های اصلی آثار او تبدیل شد.

سورن کی یرکگور در سال ۱۸۳۰ به‌عنوان دانشجوی الهیات وارد دانشگاه کپنهاگ شد. او بیشتر زمان خود را به‌جای مطالعهٔ الهیات، وقف مطالعهٔ ادبیات و فلسفه می‌کرد. کی‌یرکگور در سال‌های دانشجویی، به دنبال الگوهای وجودی برای زندگی خود بود؛ به همین روی، برخی از شخصیت‌های ادبی مشهور همچون فاوست و دون ژوان را موشکافانه بررسی کرد. مهم‌ترین اندیشه‌ و دغدغهٔ فکری او در این مقطع زمانی که در آثار سال‌های بعدش می‌توان به‌وضوح نشانه‌های آن‌ را مشاهده کرد، در بخشی از مقالهٔ او که در سال ۱۸۳۵ برای روزنامه‌ای نوشته بود، آمده است: «به دنبال یافتن حقیقتی هستم که برای من صادق باشد؛ پیداکردن باوری که بتوانم برای آن زندگی کنم و بمیرم. ... به‌راستی، حقیقت جز این است که برای یک ایده زندگی کنم؟»

موضوع کتاب کیه ر کگو، سرگذشت‌نامهٔ سورن آیو کیه ر کگو(۱۸۱۳-۱۸۵۵م) فیلسوف دانمارکی قرن ۲۰ م است. در کتاب حاضر، ضمن آوردن سرگذشتنامۀ کیه ر کگور، فرایند شکل‌گیری فلسفۀ مطرح شده از جانب وی و در بخش‌هایی اعتراضات وی دربارۀ نظام فلسفی هگل و مقایسۀ کیه رکگور با فلسفۀ دیگر فیلسوفان توضیح داده می‌شود و عقاید او دربارۀ شکل‌گیری اضطراب و تأثیر آن بر روح و روان آدمی بیان می‌شود. سورن کیه رکگور را اکنون بنیان‌گذار اگزیستانسیالیسم و نخستین متألّه مدرن می‌دانند. بنا به دیدگاه بنیاد ستیز کیه رکگور، فلسفه اگر پیوسته زندگی آدمیان را دگرگون نشازد به هیچ کاری نمی‌آید و هیچ دردی را دوا نمی‌کند. 

خواندن کتاب کیه ر کگور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به خواندن زندگی‌نامه افراد مشهور مناسب است.

بخشی از کتاب کیه ر کگور

«بیش از دوهزارسال، فیلسوفان اصرار می کردند که مهم ترین وظیفه شان محکم کردن پایه های آن چیزی ِ است که شناخت یقینی و معتبر به شمار می‌آید. سورن کیه رکگور به شدت با این نظر مخالف بود. کار فلسفه این نیست که به ما بگوید چه می‌توان دانست. فلسفه باید به ما بگوید چه باید کرد.

کیه رکگور بچۀ ضعیف و کم بنیه ای بود و ستون فقراتش انحراف داشت که احتمالاً به علت افتادن از باالی یک درخت دچارش شده بود. گاهی هم حمله های عجیب و غریبی به او دست می داد که ضعیف و ناتوانش می کرد. و در سرتاسر زندگی اش از نور خورشید گریزان بود. پرتره های تمام قد معمولا او را با یک چتر نشان می دهند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۲۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۲۱۰,۰۰۰
تومان