دانلود و خرید کتاب فلسفه سیاسی دیو رابینسون ترجمه ابراهیم اسکافی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فلسفه سیاسی

کتاب فلسفه سیاسی نوشتۀ دیو رابینسون با ترجمۀ ابراهیم اسکافی در انتشارات شیرازه کتاب ما به چاپ رسیده است. این کتاب جزو مجموعۀ کتاب‌های قدم اول در حوزۀ فلسفه است که با تصاویر متعدد، تاریخ فلسفۀ سیاسی و مفاهیم آن را به زبان ساده شرح می‌دهد.

درباره کتاب فلسفه سیاسی

زادگاه فلسفه، کشور یونان است. یونانیان اولین دولت -شهرها را به وجود آوردند؛ به‌همین دلیل موضوع حکومت، انواع آن و مناسبات شهروندان از فیلسوفان آنجا نشئت گرفته است و تاکنون ادامه دارد. اینجا قلمرویی است که فلسفۀ سیاسی نامیده می‌شود. پرسش‌های اصلی آن در همۀ زمان‌ها این‌ها بوده است: حکومت باید چه نوعی باشد؟ دمکراسی یا استبدادی؟ حدود آن کجاست؟ آزادی چه مفهومی دارد؟ آیا باید از حکومت ها پیروی کرد یا خیر؟. می‌توان فلسفهٔ سیاسی را کندوکاوی ذهنی در باب بنیادی‌ترین سازوکارهای جوامع انسانی تعریف کرد. اینکه جوامع بر چه اساسی شکل می‌گیرند و پایدار می‌مانند، ارتباط آن‌ها با دولت‌ها از سویی و با اخلاقیات از سوی دیگر چیست، سلسله‌مراتب قدرت چگونه تعریف می‌شوند؟ کدام قدرت‌ها مشروعیت دارند و کدام‌ یک ندارند. فلاسفه پیوسته پرسش‌های بنیادی و قابل‌تأملی دربارۀ سیاست مطرح کرده‌اند. مثلاً دمکراسی و آریستوکراسی و تیرانی از جمله موضوعاتی هستند که افلاطون و ارسطو در باب آن‌ها تأمل کرده‌اند. چنان‌که هابز، روسو، هگل و مارکس خواستگاه‌های اقتدار جامعه، حکومت و دولت را مد نظر قرار دادند. در دوران مدرن و پیدایش آنچه «مصرف‌گرایی» و «پست‌مدرنیسم» نامیده می‌شود ضرورت شناخت و آگاهی از اندیشه‌ها و نظرات سیاسی بیش از پیش نمایان شده است.

کتاب فلسفه سیاسی قدم اولی است در توضیح مفاهیم محوری در این شاخۀ هیجان‌انگیز و پرطرف‌دار از رشتۀ فلسفه. در این کتاب عقاید و تفکرات فیلسوفان و نظریه‌پردازان عمده از ارسطو تا هگل و مارکس و فوکو بررسی می‌شوند. بررسی مفاهیم و مقولاتی از این دست به خواننده کمک می‌کند تا قدم اول را در شناخت حوزه‌ای بردارد که هم بر واقعیت‌های روزمره متکی است و هم بر ذهنیت‌هایی که لزوماً واقعی یا منطقی نیستند.

تمام صفحات کتاب فلسفه سیاسی مصور هستند. در طراحی و چینش این تصاویر سعی شده که متناسب با متن باشند تا خواندن کتاب را برای یک تازه‌کار بسیار جذاب و راحت می‌کند؛ به‌ویژه که متن کتاب نیز ساده و روان است. برای کسانی که می‌خواهند اولین بار شروع به خواندن تاریخچه‌ای از فلسفۀ سیاسی، متفکران آن و مفاهیم اصلی آن بکنند، این کتاب بسیار مفید خواهد بود.

خواندن کتاب فلسفه سیاسی را به چه کسانی پینشهاد می‌کنیم

به دوستداران فلسفۀ سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۰٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۱۰۰٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان