دانلود و خرید کتاب فلسفه علم ضیاءالدین سردار ترجمه ابراهیم اسکافی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فلسفه علم

کتاب فلسفه علم نوشتۀ ضیاءالدین سردار و بورین وان لوون با ترجمۀ ابراهیم اسکافی در انتشارات شیرازه کتاب ما به چاپ رسیده است. این کتاب جزو مجموعۀ کتاب‌های قدم اول در حوزۀ فلسفه است که با تصاویر متعدد، فلسفۀ علم و مفاهیم آن را به زبان ساده شرح می‌دهد.

درباره کتاب فلسفه علم

جهان ما با علم شکل گرفته و از آن مشتق شده است. هرآنچه در دنیای مدرن با آن سروکار داریم و به‌نوعی زندگی را برای ما راحت‌تر کرده یا باعث بهبود سلامتی و طول عمر ما شده یا باعث شده از جو زمین خارح شویم و سر از سیاره‌ها و کهکشان‌های دیگر دربیاوریم محصول علم هستند. اما باید گفت این قلمرو در عین حال، نزاع‌آفرین است؛ چراکه فارغ از مزایایش، تهدیدهایی جدی نیز برای بشریت به وجود آورده است. فلسفه علم در پی گشودن گره این تعارض‌ها و تبیین تصویری مشخص از قلمروهای علم است. فلسفهٔ علم، گرایشی از فلسفه است که به بررسی پیش‌فرض‌های علم و چیستی گزاره‌های علمی و تغییر در مفاهیم و مسائل مانند روش‌شناسی، ارزش گزاره‌ها و کارایی آن‌ها در علوم گوناگون می‌پردازد. این حوزه از فلسفه پرسش‌هایی جدی دربارۀ علم مطرح می‌کند؛ مثلاً دانشمندان واقعاً چه کاری انجام می‌دهند؟ آیا علم بی‌غرض است؟ علم در طول تاریخ چگونه تکامل پیدا کرده است؟ ما چگونه می‌توانیم منافع و مضرات علم را با یکدیگر آشتی دهیم؟

موضوع اولی که کتاب فلسفه علم به آن پرداخته آشنایی با روندهای حاکم بر علم است. پارادایم‌ها، نقاط عطف، پیشران‌ها و همۀ مواردی که نهایتاً ذهن پرسش‌گر را به پرسش وامی‌دارد. موضوع دوم کتاب بار مسائل ارزشی و اخلاق در علم است. کتاب فلسفه علم، قدم اولی است برای پرداختن به این پرسش‌ها و بسیاری پرسش‌های دیگر از همین نوع. این کتاب نشان می‌دهد که علم و همچنین رویکرد ما در مطالعۀ آن، با چه شدتی در چند دهۀ اخیر تغییر کرده است. علاوه بر این، تاریخچه‌ای از رشد و گسترش مطالعات علم از ابتدای مطرح شدنش در آراء توماس کوهن، کارل پوپر، پاول فایرابند و دیگران ارائۀ و بررسی کرده است. با خواندن این کتاب، با مفاهیمی مانند عینیت مطلق، نظریات فلاسفه علم، علم متعارف و علم انقلابی، نقد فمینیستی، نقد پسااستعماری، معرفت‌شناسی اجتماعی و بسیاری مفاهیم دیگر ‌به‌صورت کلی و مختصر آشنا خواهید شد.

تمام صفحات کتاب فلسفه علم مصور هستند. در طراحی و چینش این تصاویر سعی شده که متناسب با متن باشند تا خواندن کتاب را برای یک تازه‌کار بسیار جذاب و راحت می‌کند؛ به‌ویژه که متن کتاب نیز ساده و روان است. برای کسانی که می‌خواهند اولین بار شروع به خواندن تاریخچه‌ای از فلسفۀ علم، متفکران آن و مفاهیم اصلی آن بکنند، این کتاب بسیار مفید خواهد بود.

خواندن کتاب فلسفه علم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های فلسفی به‌ویژه فلسفۀ علم پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

حجم

۱۱۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان