دانلود و خرید کتاب فساد و دولت سوزان رز - اکرمن ترجمه منوچهر صبوری کاشانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فساد و دولت

کتاب «فساد و دولت» نوشتۀ سوزان رز - اکرمن و ترجمۀ منوچهر صبوری کاشانی است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب بررسی علل، پیامدها و اصلاحات در حوزۀ فساد دولت‌ها است. 

درباره کتاب فساد و دولت

مطالعات نشان می‌دهند که میزان زیاد فساد در بخش دولتی با کم‌بودن سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی مرتبط است. فساد اثربخشی سیاست‌های صنعتی را کاهش می‌دهد، باعث می‌شود عده‌ای با نقض قوانین نظارتی و مالیاتی در بخش غیررسمی فعالیت کنند و سرمایه‌گذاری‌های خارجی به‌مراتب کم می‌شود. مطالعات تجربی در کشورها تأثیر منفی فساد بر رشد اقتصادی و بهره‌وری را نشان می‌دهد؛ اما در استراتژی‌های ضدفساد کاربرد ندارد. برای فهم این نکته که فساد و بده‌بستان‌های شخصی دقیقاً چطور بر عملکرد برنامه‌های دولتی و بازارهای خصوصی تأثیر می‌گذارد دانش نظام‌یافته‌تری نیاز است.

سوزان رز-اکرمن در کتاب فساد و دولت علاوه بر اینکه نشان می‌دهد فساد تا چه حد زیان‌آور است، قصد دارد با نگاه به نظام‌های سیاسی و اقتصادی، به درک شیوۀ عملکرد فساد در زمینه‌های گوناگون دست پیدا کند. این آگاهی کمک می‌کند برای بخش‌هایی که فساد بدترین اثر را دارد برنامه‌های اصلاحی طراحی شود. او از اطلاعات موجود دربارۀ هر یک از کشورهای مورد بررسی‌اش استفاده کرده تا بتواند علل و نتایج فساد را تحلیل کند و پیشنهاداتی برای اصلاح ارائه دهد.

کتاب فساد و دولت مسئلۀ فساد را در ۴ بعد تحلیل می‌کند. بُعد اول سازمان موجود دولت و جامعه را مسلم فرض می‌کند و این پرسش را مطرح می‌کند که چگونه انگیزه‌های فساد در درون برنامه‌های دولتی به وجود می‌آیند. بعد دوم نشان می‌دهد که فساد در جوامع مختلف معانی متفاوتی دارد؛ مثلاً رشوهٔ یکی هدیۀ دیگری است. بُعد سوم این نکته را بررسی می‌کند که چگونه ساختار اصلی بخش‌های عمومی و خصوصی موجب فساد می‌شود یا از آن جلوگیری می‌کند. چهارمین و آخرین بُعد کتاب فساد و دولت تحقق اصلاحات را بررسی می‌کند و نقش جامعۀ بین‌المللی، سازمان‌های وام‌دهی و کمک بین‌المللی و همچنین مؤسسات اقتصادی و سیاسی چندملیتی را موردبحث قرار می‌دهد.

خواندن کتاب فساد و دولت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشحویان علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فساد و دولت

«همۀ دولت‌ها، چه خیرخواه و چه سرکوبگر، توزیع مزایای ارزشمند و تحمیل هزینه‌های سنگین را کنترل می‌کنند. توزیع این مزایا و هزینه‌ها، معمولاً تحت کنترل مقامات دولتی است که از قدرت تصمیم‌گیری برخوردارند. افراد خصوصی و شرکت‌ها که خواهان رفتار مساعد هستند، ممکن است مایل باشند برای بهره‌مندشدن از آن پول بپردازند. این‌گونه پاداش‌ها چنانچه به طور غیرقانونی با هدف به‌دست‌آوردن مزایایی یا خودداری از پرداخت‌ هزینه‌هایی به کارگزاران دولتی پرداخت شوند فساد به شمار می‌آیند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان