دانلود و خرید کتاب روابط جادویی شمس و مولانا فریده سدیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روابط جادویی شمس و مولانا اثر فریده سدیدی

کتاب روابط جادویی شمس و مولانا

نویسنده:فریده سدیدی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روابط جادویی شمس و مولانا

کتاب الکترونیکی روابط جادویی شمس و مولانا نوشتۀ فریده سدیدی است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است. فریده سدیدی در کتاب روابط جادویی شمس و مولانا ضمن پرداختن به زندگی‌نامه مولانا دربارۀ تأثیر اندیشه‌های شمس تبریزی بر وی و نیز درس‌های مثنوی معنوی سخن گفته است.

درباره کتاب روابط جادویی شمس و مولانا

کتاب روابط جادویی شمس و مولانا شامل دو فصل دربارۀ مولانا و نظر مولانا در مورد انسان می‌شود. در فصل دوم به اولین دیدار مولانا با شمس تبریزی در کتاب ملت عشق، سؤال شمس تبریزی از مولانا، وظایف انسان در خانواده، آیین همسرداری، حیاتی ناگوارتر از مرگ و وصل‌هایی زهرتر از زهر فراق، همراه با جمع، اشعار مربوط به همراهی جمع، خیانت‌نکردن به همسر و راست‌گویی در زندگی، شیوه بیان مولانا در مثنوی، پیر چنگی و تفسیر آیات پرداخته شده است.

خواندن کتاب روابط جادویی شمس و مولانا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به تاریخ‌ادبیات فارسی مناسب است.

بخشی از کتاب روابط جادویی شمس و مولانا

«شمس تبریزی عادت به نوشت نداشت و این را خود او در سخنانش گفته است. آثاری که به نام شمس برجای مانده، برگرفته از گفته‎‌های شمس است که توسط مولانا و اطرافیان او، جمع‌آوری شده و به نگارش درآمده است. مجموعه مقالات شمس تبریزی که موضوع آن، سوال و جواب‌ها و مباحثی است که بین او و شاگردانش، رد و بدل می‌شد. این مقالات حکایتی جذاب در دل خود دارند که مولانا آن‌ها را در دوره هم‌نشینی با شمس تبریزی، به شاگردانش، آموخته است و بعد از او، مریدانش آن‌ها را جمع‌آوری کرده و به نگارش درآورده‌اند.

موضوع این مقالات، در مورد شخصیت و زندگی شمس تبریزی در قونیه، ارتباط او با مولانا و حکایت‌هایی است که شمس از طریق آن‌ها به مولانا، درس آموخته است. غزلیات شمس تبریزی و مناقب‌العارفین از دیگر آثاری هستند که به شمس تبریزی نسبت داده شده‌اند. غزلیات شمس تبریزی یکی از آثار مولاناست که آن را به نام شمس تبریزی ثبت کرده است...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۵ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۵ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان