دانلود و خرید کتاب اقتصادسنجی داده های خرد و ارزیابی سیاست غلامرضا کشاورز حداد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصادسنجی داده های خرد و ارزیابی سیاست اثر غلامرضا کشاورز حداد

کتاب اقتصادسنجی داده های خرد و ارزیابی سیاست

انتشارات:نشر نی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اقتصادسنجی داده های خرد و ارزیابی سیاست

کتاب «اقتصادسنجی داده های خرد و ارزیابی سیاست» نوشتۀ غلامرضا کشاورز حداد است و نشر نی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اقتصادسنجی داده های خرد و ارزیابی سیاست

در سال‌های اخیر، مطالعات تخصیص تصادفی برای ارزیابی مداخله‌های سیاستی در قلمرو مسائل اقتصادی، آموزشی و درمانی، موردتوجه قرار گرفته است. از نظر غلام‌رضا کشاورز حداد، اقتصاددان و دانشیار دانشگاه شریف، تخصیص تصادفی افراد یا عوامل اقتصادی بین گروه برنامه و گروه کنترل، شاه‌بیت پژوهش‌های ارزیابی سیاست است. زیرا اگر طراحی مطالعه ارزیابی سیاست به روش درستی صورت گیرد، برآوردهای بدون تورشی از اثرات برنامه را می‌توان فراهم کرد.

غلامرضا کشاورز حداد، هدف کتاب اقتصادسنجی داده‌های خرد و ارزیابی سیاست را معرفی عنوان‌هایی در موضوع اقتصادسنجی داده‌های خرد با نگرش تحلیل کمی برای یافتن یک رابطه علی در میان متغیرهای موردمطالعه می‌داند و برای رسیدن به این هدف، ابتدا تکنیک‌های اقتصادسنجی خرد شامل مدل‌سازی متغیرهای وابسته محدود شده، رگرسیون داده‌های پانل، رگرسیون کوانتیل و روش گشتاورهای تعمیم‌یافته معرفی می‌شوند.

دکتر کشاورز، استاد نمونۀ پژوهشی در دانشکدۀ مدیریت و علوم اقتصادی دانشگاه صنعتی شریف، در بخش دوم کتاب اقتصادسنجی داده‌های خرد و ارزیابی سیاست، روش‌های اقتصادسنجی ارزیابی سیاست شامل رگرسیون تفاضل در تفاضل، جفت‌وجور سازی با استفاده از امتیاز تمایل و گسستگی رگرسیون را شرح می‌دهد. تمام مطالب پوشش داده شده با نگرش نظری و نیز با کاربردهایی از داده‌های خرد اقتصاد ایران با نرم‌افزار stata ارائه شده است. خواندن این کتاب برای دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های علوم اقتصادی، مدیریت، علوم تربیتی، رشته‌های پیراپزشکی و علوم مالی بسیار مفید خواهد بود.

خواندن کتاب اقتصادسنجی داده های خرد و ارزیابی سیاست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به علوم سیاسی، اقتصاد،‌ مدیریت و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اقتصادسنجی داده های خرد و ارزیابی سیاست

«در این فصل، روش برآورد GMM و کاربردهایی از این روش اقتصادسنجی ارائه می‌شود. این فصل دربرگیرندهٔ برآوردگرهای گشتاوری و برآوردگرهای گشتاورهای تعمیم‌یافته است و در آن نشان داده می‌شود که روش‌های برآورد حداقل مربعات معمولی، متغیرهای ابزاری،‌ حداقل مربعات تعمیم‌یافته، روش برآورد حداقل مربعات دومرحله‌ای و حداکثر راست‌نمایی حالت خاصی از روش برآورد GMM است. در ارائۀ مباحث تلاش بسیار صرف شد تا مفاهیم نظری با به‌کارگیری مثال‌های تحلیلی همراه گردد. این مثال‌ها کمک قابل‌توجهی به یادگیری و درک مفاهیم و روش‌های نظری می‌کند. یک مورد کاربردی از سرایت بحران 2009 به بازارهای مالی ایران که گشتاورهای آن با به‌کارگیری روش گشتاورهای تعمیم‌یافته برآورد شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۹۲ صفحه

حجم

۲۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۹۲ صفحه

قیمت:
۱۴۷,۰۰۰
تومان