دانلود و خرید کتاب مقدمه ای بر رهبری اخلاقی و عملکرد مدیران سحر مهرپارسا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه ای بر رهبری اخلاقی و عملکرد مدیران اثر سحر مهرپارسا

کتاب مقدمه ای بر رهبری اخلاقی و عملکرد مدیران

امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مقدمه ای بر رهبری اخلاقی و عملکرد مدیران

کتاب مقدمه ای بر رهبری اخلاقی و عملکرد مدیران نوشته سحر مهرپارسا است. کتاب مقدمه ای بر رهبری اخلاقی و عملکرد مدیران را انتشارات راز نهان منتشر کرده است و به تعاریف و مدل‌ها و نظریه‌ها در رهبری اخلاقی مدیران می‌پردازد.

درباره کتاب مقدمه ای بر رهبری اخلاقی و عملکرد مدیران

امروز کارکنان در هر کجایی که فعالیت می‌کنند، چیزی فراتر از پاداش‌های مادی در کار را جستجو می‌کنند. آنان در جستجوی کاری با معنا، امید بخش و خواستار متعادل ساختن زندگی خود هستند. سازمان‌ها با کارکنان رشد یافته و بالندهای روبرو هستند که در پی یافتن کاری با معنا، هدفمند و پرورش محیط‌های کاری با چنین ویژگی‌هایی هستند. در واقع معنویت در کار، وصف کننده تجربه کارکنانی است که کارشان ارضا کننده، با معنا و هدفدار است. در واقع، کارکنان به اخلاقیات و ارزش‌های اخلاقی در جو سازمان اهمیت می‌دهند و رهبران سازمان مهم‌ترین افراد در توسعه اخلاق‌مداری در سازمان هستند. رهبری اخلاقی، از رویکردهایی است که در دهه‌های پایانی قرن بیستم میلادی به طور جدی در ادبیات رهبری و مدیریت وارد شد. در تغییرات فلج کننده دنیای امروز، اعتماد مهم‌ترین اصل موفقیت رهبران است. بنا به تعبیر پژوهشگران در این سه دهه اخیر کاهش اعتماد عمومی به رهبران تجاری و سیاسی به سرخوردگی و ناامیدی از رهبران انجامیده است. رهبری اخلاقی مشتمل بر شیوه‌های سرپرستی و مدیریتی است که در آنها حقوق و منزلت دیگران به عنوان انسان مورد احترام و ارزش است. رهبری اخلاقی شکلی از رهبری است که نیازمند توسعه استانداردهای اخلاقی برای اداره رفتارهای کارکنان و اجرای استانداردهای اخلاقی به طور مؤثر در رفتارهای آن‌ها است. رهبری اخلاق‌مدار می‌تواند از بروز رسوایی‌های اخلاقی در سازمان‌ها و به دنبال آن هزینه‌های مالی و غیرمالی جلوگیری کند و بر عملکرد کارکنان و سازمان تأثیر بگذارد. این کتاب سعی دارد اطلاعات جامعی درمورد این نوع رهبری در اختیار خوانندگان قرار دهد و به مدیران کمک کند مسیر درست را پیدا کنند.

خواندن کتاب مقدمه ای بر رهبری اخلاقی و عملکرد مدیران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مدیران که به دنبال پیشرفت در کارشان هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مقدمه ای بر رهبری اخلاقی و عملکرد مدیران

رفتار و اخلاق

امروزه قرائت مطالب مختلف پیرامون این که تصمیمات مدیریتی غیراخلاقی و دوگانه می‌باشد عادی شده! و این مطلب پذیرفته شده است که اغلب تصمیمات مدیران در سازمان‌ها اخلاق را پشت سر گذاشته‌اند. مدیران قدرتمندند و جایی که بر طبیعت دخالت معنویت در تصمیمات تاکید می‌کند و معتقد است طبیعت معنوی (اخلاقی) تصمیم‌گیری می‌کند. چهارچوب قدرت مدیران در تصمیم‌گیری پیرامون کارکنان به خوبی مشخص شده است؛ منابع قدرت پراکنده شده‌اند و طراحی سیاست‌ها و مقررات و به کارگیری آنها در سازمان‌ها به خوبی پیشرفت کرده است. مفاهیم اخلاقی در رفتار سازمانی و کتاب‌های رفتار سازمانی جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند چرا که مدیران و کارکنان ملزم به تصمیماتی هستند که دارای بار اخلاقی است (افجه‌ای، ۱۳۹۰).

تعاریف رهبری

راه‌های زیادی برای تمام کردن جمله‌ی «رهبری عبارت است از ...» وجود دارد. استاگدیل (۱۸۷۴)، در حقیقت تعریف اصلی را از رهبری به عمل آورده است: «تعداد تعاریف مختلف از رهبری به تعداد افرادی است که آن را تعریف کرده‌اند». واژه رهبری بیشتر شبیه واژه آزادی، عشق و صلح است. هر چند هر یک از انسان‌ها به‌طور ادراکی می‌دانند که هر یک از این واژه‌ها چه معنایی دارد و آن را با تمام وجود حس می‌کنند ولی با وجود این هر یک از این کلمات می‌تواند تعاریف مختلفی برای مردم مختلف داشته باشد. به محض این که هر کسی شروع به تعریف رهبری می‌کند بلافاصله در می‌یابد که رهبری تعاریف مختلفی دارد (هاول و هال‌مرندا ، ۱۹۹۹).  در پنجاه سال گذشته بیش از شصت و پنج طبقه‌بندی سیستمی مختلف برای تعریف موازین رهبری ارائه شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان