دانلود و خرید کتاب داستان درمانی زندگی با کودکان روان آسیب دیده ریچارد رز ترجمه الهام فلاح‌منش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان درمانی زندگی با کودکان روان آسیب دیده اثر ریچارد رز

کتاب داستان درمانی زندگی با کودکان روان آسیب دیده

معرفی کتاب داستان درمانی زندگی با کودکان روان آسیب دیده

کتاب داستان درمانی زندگی با کودکان روان آسیب دیده نوشته ریچارد رز است که با ترجمه الهام فلاح‌منش منتشر شده است. کتاب داستان درمانی زندگی با کودکان روان آسیب دیده مدلی تمرینی برای روان‌درمان‌گران است.

درباره کتاب داستان درمانی زندگی با کودکان روان آسیب دیده

عبارت «کار داستان زندگی» معمولاً در حیطه مراقبت‌های اجتماعی استفاده می‌شود تا مشخص شود که مداخله‌ای پیرامون پیشینه زندگی کودک انجام شده است. کودکانی که تحت مراقبت یک مقام و مرجعیت محلی به طور دائمی یا طولانی‌مدت قرار می‌گیرند، شایسته دریافت اطلاعات مربوط به گذشته‌شان، خانواده‌ای که او را به دنیا آورده‌اند، فرهنگ و میراثشان هستند.

کارشناسانی که کارشان حمایت از کودکان است و پرستاران لازم است که درک شفافی از دلبستگی و اهمیت کارها و تمرینات هسته‌ای نظیر کار داستان زندگی (کاری که به کودک کمک می‌کند تا درکی از تجربیات گذشته داشته باشد) تا شاید به یک کودک آسیب دیده، مورد سوء استفاده قرار گرفته یا نادیده گرفته شده کمک شود تا یک بستر عاطفی مطمئنی را رشد و توسعه دهد. علاوه بر این، مهم است که کودکان، پرستاران و کارشناسان به مداخله‌های درمانی مناسب دسترسی داشته باشند تا به آسیب‌هایی که کودکان در گذشته تجربه کرده‌اند برای ایجاد دلبستگی، رسیدگی شود. این کتاب کمک می‌کند روان‌درمان‌گران اطلاعات دقیقی درباره کار داستان زندگی داشته باشند.

خواندن کتاب داستان درمانی زندگی با کودکان روان آسیب دیده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام روان‌درمانگران حوزه کودک پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب داستان درمانی زندگی با کودکان روان آسیب دیده

مراحل داستان درمانی زندگی

مرحله اول: بانک اطلاعاتی

اولین مرحله، ایجاد یک «بانک اطلاعات» برای به دست آوردن درک واضحی از پیشینه و پیشینه قبل از تولد و پس از تولد کودک است. این بانک اطلاعات بر حسب پیشینه و تقویم گسترش پیدا می‌کند و شامل شواهد فیزیکی و مکتوب می‌شود تا مبنای تعامل شود. چنین رویکردی ایجاب می‌کند که مددکار اطلاعات را گردآوری و تطبیق دهد، اعتبار و فایده مطالب را بررسی کند و سپس با افراد درگیر مصاحبه کند تا چشم اندازی از پیشینه او به دست آورد.

بانک اطلاعات متکی به پرونده مددکاری اجتماعی نیست، چرا که این پرونده تنها بخشی از داستان را شکل می‌دهد. باید شامل اطلاعات سلامت و مشارکت والدین باشد و به طور خاصی بر محور پیشینه و پیشینه چند سال اول زندگی باشد تا مددکار اجازه پیدا کند به موضوعات «دلبستگی» و «مدل کارکرد درونی» رسیدگی کند (این مفاهیم با جزئیات بیشتر در بخش‌های بعدی کتاب تعریف می‌شوند).

گردآوری و تطبیق دادن شواهد فیزیکی می‌تواند شامل عکس‌ها، اولین اسباب‌بازی‌ها و کتاب‌ها و شاید سند شخصی سلامت کودک شود که توسط والدین اصلی یا اولین دایه نگهداری می‌شود و دایه یا پرستار تشویق می‌شود تا وزن و قد کودک و همچنین مراحل مهم رشد کودک را ثبت کند. این مراحل مهم رشد شامل خزیدن، پیاده‌روی، دندان درآوردن و صحبت کردن می‌شوند. در اورگان ایالات متحده امریکا، اولیای امور یک برنامه غربالگری را معرفی کرده‌اند که خدمات استارت سالم ـ خانواده‌های سالم (HF/HS) نامیده می‌شود.

HF/HS تلاش می‌کند تا همه والدین اصلی کودکان را راضی کند تا بتواند به غربالگری، ارجاع و اطلاعات دسترسی پیدا کند. خانواده‌ها شاید یک بسته هدیه «خوش آمد به نوزاد» دریافت کنند که مملو از اطلاعات مربوط به فرزند پروری و رشد کودک است (کمیسیون کودکان و خانواده‌های ارگان، ۲۰۱۱).

در استرالیا، به اسناد سلامت شخصی به عنوان «کتاب آبی» اشاره می‌شود و کارکرد آن، مانند کتاب قرمز که در بالا به آن اشاره شد، ثبت کردن رشد و نمو کودک است. این کتاب، چه آبی باشد یا قرمز یا هر رنگ دیگری برای درمانگر داستان زندگی و برای کودک فوق‌العاده ارزشمند است، خصوصاً اگر کودک فرصت اندکی برای گرفتن مستقیم اطلاعات این اتفاقات از والدینش داشته باشد.

نظرات کاربران

کاربر 4174708
۱۴۰۱/۱۱/۲۸

مهارت کار با کودکان ضروری است. در این کتاب از تکنیک‌های مختلفی برای کار با کودکان آسیب‌دیده استفاده می‌شود تا شناخت‌ کودک افزایش پیدا کند و درمانگران نیز مداخله موثری داشته باشند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان