لوگو طاقچه
تصویرجلد کتاب‌های مرتبط با ضمیرناخودآگاه

بهترین کتاب‌های مرتبط با ضمیر ناخودآگاه

644 بازدید

تابه‌حال از خودتان پرسیده‌اید که چقدر خودتان را می‌شناسید؟ حتماً برایتان پیش آمده در مواقعی از زندگی از رفتارها و افکار خودتان جا خورده‌اید. بله، در واقع شناخت ما از خودمان بسیار محدود است؛ چرا؟ چون بخش بزرگی از رفتارها و احساساتمان تحت تسلط بخش ضمیر ناخودآگاهمان هستند؛ جهان گسترده و محدودی که در اختیار ما نیست و دنیایی تشکیل‌شده از تمام اتفاق‌ها و خاطرات و احساسات ما در طول سال‌های زندگی‌مان است.

بسیاری ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه را به کوه یخ تشبیه کرده‌اند؛ در واقع ضمیر ناخودآگاه آن بخش عظیم و بسیار بزرگ کوه یخ است که در زیر آب قرار دارد و ما قادر به دیدنش نیستیم. 

درک سازوکار ضمیر ناخودآگاه نیاز به مطالعه‌ی فراوان دارد، ولی در هر صورت می‌شود با قطعیت گفت بخش زیادی از زندگی ما در اختیار ضمیر ناخودآگاه است. عادت‌ها، توانایی‌ها، واکنش‌ها و کنش‌ها، احساسات، مهارت‌ها و… بسیار تحت‌تاثیر این بخش پنهان ذهن هستند. پس طبیعی است که شناخت آن و رمزورازهای هدایت و حتی شکل دادن به آن، می‌تواند زندگی ما را به شکل حیرت‌انگیزی تغییر دهد. بااین‌حال دستکاری ضمیر ناخودآگاه و روبه‌رویی با آن ساده نیست؛ این ضمیر پنهان دنیای بی‌نهایی است از تمام چیزهایی که ما در طول سالیان سال مشاهده و ذخیره کرده‌ایم، بنابراین دست بردن در این دنیا نیاز به راهنمایی و مطالعه دارد. خوشبختانه آثار خوبی در مورد قدرت ضمیر ناخودآگاه و چیستی آن نوشته شده است که در ادامه‌ی این یادداشت از وبلاگ طاقچه بعضی‌هایشان را با هم مرور می‌کنیم:  

قدرت ذهن ناخودآگاه شما

قدرت ذهن ناخودآگاه شما

نویسنده: جوزف مورفی

مترجم: کیانا حاج دولت

انتشارات نظری

اطلاعات بیشتر و خرید

«قدرت ذهن ناخودآگاه شما» یکی از بهترین آثار در زمینه ضمیر ناخودآگاه است. ژوزف مورفی در این کتاب به شما کمک می‌کند لباس غواصی بپوشید و به زیر آب بروید تا بخش عظیم ذهنتان، یعنی ضمیر ناخودآگاه را بشناسید و از این شناخت برای بهبود زندگی‌تان استفاده کنید. در این کتاب می‌خوانید که این ضمیر چه‌طور به رفتارهای ما شکل می‌دهد، چه‌طور واکنش‌‌هایمان به مسائل مختلف را تعیین می‌کند و مهم‌تر از همه چه‌طور می‌‌شود از نیروی عظیمش بهره گرفت. 

در واقع کتاب آیینه‌ای است به درون شما و راهکارهای ساده‌ای ارائه می‌دهد تا نیروهای خلاقه و توان‌مندی‌هایتان را پیدا کنید و از آن‌ها در راستای بهبود زندگی کمک بگیرید. با این کتاب می‌توانید از نیروی ضمیر خودآگاهتان استفاده کنید تا در زمینه‌های ثروت، زندگی زناشویی، روابط انسانی، بخشش، ترس، جوانی و… به موفقیت بیشتری برسید.

مورفی به عنوان استاد علوم دینی و اندیشه‌های نو و دکتری رشته‌ی روان‌شناسی، با خلق این کتاب به شهرت رسید و اثرش به حدود ۱۷ زبان دنیا ترجمه شد. او معتقد بود همه‌چیز در دست ضمیر ناخودآگاه ماست و نشدی برای هدفی وجود ندارد. 

بخشی از کتاب صوتی قدرت ناخودآگاه ذهن ( قدرت فکر ) را بشنوید.

قدرت ناخودآگاه ذهن ( قدرت فکر ) ژوزف مورفی

گوینده: مهیار ستاری
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

ناشناخته؛ زندگی اسرارآمیز مغز

ناشناخته؛ زندگی اسرارآمیز مغز

نویسنده: دیوید ایگلمن

مترجم: دکتر معصومه ملکیان

نشر سایلاو

اطلاعات بیشتر و خرید

«ناشناخته: زندگی اسرارآمیز مغز» مروری است بر عملکرد پیچیده‌ی بخش ناخودآگاه مغز. دیوید ایگلمن به‌عنوان عصب‌شناس برجسته و استاد دانشگاه استنفورد، در این کتاب با شرح ساده و دقیق عملکرد مغز، به شما کمک می‌کند ریشه‌ی بسیاری از تصمیم‌ها، اتفاق‌ها، احساسات، جرم‌ها و واکنش‌ها را بشناسید. نویسنده در فصل‌های مختلف عملکرد مغز را با مثال‌هایی روشن شرح می‌دهد تا ببینید در پس ذهنتان چه دنیای گسترده‌ای نهفته است. نویسنده که به واسطه‌ی شغلش همیشه با مغز و بیماران آسیب‌دیده‌ی مغزی سروکار داشته، از سال‌ها تجربه‌ی ارزشمندش بهره می‌گیرد تا کمی نور روی ضمیر ناخودآگاه بیندازد. 

بسیاری از سوال‌های بی‌پاسختان در این کتاب پاسخ داده می‌شوند و به نقاط آشنایی برمی‌خورید که قبل‌تر دلیلش را نمی‌دانستید. شناخت حاصل شده از این کتاب باعث می‌شود در مقابل ضمیر ناخودآگاه هوشیارتر شوید و بتوانید آن را به سمت باب میل خودتان هدایت کنید.

این اثر اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و مورد استقبال باورنکردنی خوانندگان و متخصصان قرار گرفت. ایگلمن در مقام یک چهره‌ی برجسته‌ی علمی موفق شد آگاهی در این زمینه را گسترش دهد. به‌طور کلی کتاب مباحثی مثل قدرت ضمیر ناخودآگاه، دسترسی محدود به افکار خود، تاثیر بر قدرت تصمیم‌گیری، توهم اراده آزاد، درک دیگران و… را دربرمی‌گیرد. 

غول درون: نحوه عملکرد و چگونگی استفاده از ضمیر ناخودآگاه 

«غول درون» یکی از ساده‌ترین و شفاف‌ترین کتاب‌ها در این باب است. هری کارپنتر در سن کم به بیماری سختی مبتلا شد ولی با تسلط و شناخت ضمیر ناخودآگاه توانست زندگی‌اش را نجات دهد و بعدها تصمیم گرفت تجربه‌ی عجیبش را در این کتاب به اشتراک بگذارد. او سال‌ها در مورد ضمیر ناخودآگاه و سازوکارش پژوهش کرد و به نتایج جالبی رسید؛ او متوجه شد ما با شناخت و جهت‌دهی ضمیر ناخودآگاهمان می‌توانیم یادگیری‌مان را افزایش دهیم، ارتباط بهتری با اطرافیان برقرار کنیم، قدرت تحلیلمان را بهبود ببخشیم و صدای خودمان را در جهان پیدا کنیم. 

قدرت غول درون شما بیشتر از چیزی است که فکرش را می‌کنید؛ نباید از این غول بترسید، بلکه باید با او دوست شوید و از قدرت بی‌نهایتش در راستای اهدافتان بهره بگیرید. از دیدگاه نویسنده ضمیر خودآگاه تنها ۸ درصد از درون شماست و بخش اصلی همان غول پنهانی است. این کتاب با توضیحات شفاف و تمرین‌های ساده و عملی به شما کمک می‌کند گام‌به‌گام به دنیای درونتان نزدیک‌تر شوید و بتوانید نقاط قوت و ضعف خودتان را بشناسید. 

بخشی از کتاب صوتی غول درون را بشنوید.

غول درون هری کارپنتر

گوینده: حسن آزادی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

قدرت عادت: چرایی کارهایی که انجام می دهیم، در زندگی و کسب و کار

قدرت عادت: چرایی کارهایی که انجام می دهیم، در زندگی و کسب و کار

نویسنده: چارلز داهیگ

مترجم: معصومه ثابتقدم

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

«قدرت عادت: چرایی کارهایی که انجام می‌دهیم، در زندگی و کسب‌وکار» از پرفروش‌ترین، مشهورترین و موثرترین کتاب‌ها در مورد خودشناسی و ضمیر ناخودآگاه است. این کتاب عصاره‌ی صدها پژوهش دانشگاهی، مصاحبه با متخصصان و مدیران و نظرسنجی و تحقیق در شرکت‌های مختلف است؛ بنابراین اثر جامعی است که این مسئله‌ را از دیدگاه‌های بسیاری بررسی کرده است. 

ولی چرا کتاب قدرت عادت 62 هفته در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته، نامش در لیست منتخب دانشگاه هاروارد آمده، جز 10 کتاب برتر سایت آمازون شناخته شده، یکی از سه کتاب برتر سال 2012 معرفی شده و به ده‌ها زبان درآمده است؟ دلیل اصلی این استقبال کم‌نظیر احساس نیاز مخاطبان به تغییر عادت‌ها بود. عادت‌‌‌ها در زندگی ما قدرت زیادی دارند و تغییر دادنشان اصلاً ساده نیست؛ چارلز داهیگ در این کتاب راهکارهای ساده ولی شگفت‌انگیزی به شما نشان می‌دهد تا از طریق ضمیر ناخودآگاه در عادت‌هایتان دست ببرید و عادت‌های بدتان را با عادت‌های خوب جایگزین کنید.

در این کتاب می‌خوانید که عادت‌ها از کجا می‌آیند؟ چطور شکل می‌گیرند و چطور می‌توان آن‌ها را تغییر داد؟ کتاب در سه بخش به شیوه‌ی شکل‌گیری عادت‌ها، عادت‌های شرکت‌‌ها و سازمان‌های موفق و عادت‌های جوامع می‌پردازد و فرصتی است برای پدید آوردن تغییرهای بزرگ و موثر در زندگی روزمره. 

شناخت سرزمین ناخودآگاهی

شناخت سرزمین ناخودآگاهی

نویسنده: بهروز اتونی

بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال

اطلاعات بیشتر و خرید

«شناخت سرزمین ناخودآگاهی» سفری به دنیای بدون مرز ناخودآگاه است. سرزمین ناخودآگاهی کجاست؟ چه چیزهایی در این سرزمین وجود دارند؟ نیروهای ناخودآگاهی چه نیروهایی هستند؟ قوانین این سرزمین کدام‌اند؟ 

نویسنده در این کتاب به شما نشان می‌دهد که حتی خوش‌شانسی و بدشانسی هم تحت‌تاثیر ضمیر ناخودآگاه هستند و پدیده‌هایی اتفاقی به‌شمار نمی‌آیند. او با زبانی روشن و قابل لمس دنیای ناخودآگاه را شرح می‌دهد و دست خواننده را می‌گیرد و به این دنیا می‌برد. از ویژگی‌های برجسته‌ی این کتاب در مقایسه با سایر آثار مرتبط به ضمیر ناخودآگاه، گام‌به‌گام پیش رفتن و سادگی و شفافیت در مطالب است. به طور کلی شناخت سرزمین ناخودآگاهی نقشه‌ی راهی است تا خودمان را بهتر بشناسیم و بتوانیم روی بخش قدرتمند ذهنمان تمرکز کنیم.

ضمیر ناخودآگاه ذهن

ضمیر ناخودآگاه ذهن

نویسنده: پریسا آقارفیعی

انتشارات نظری

اطلاعات بیشتر و خرید

«ضمیر ناخودآگاه ذهن» نقشه‌ای روشن و پنهانی برای خواندن دست ذهن است؛ آن بخش از ذهن که در اختیار ما نیست و تسلطی بر آن نداریم. پریسا آقارفیعی در اثر تاثیرگذارش بدون این که شما را درگیر بحث‌های تخصصی و پیچیده‌ی ذهن و مغز کند، راهکارهایی ساده در اختیارتان قرار می‌دهید تا با عملی کردنشان تسلط بیشتری روی زندگی‌تان پیدا کنید و بتوانید به سوی شادکامی و موفقیت گام بردارید. 

ضمیر ناخودآگاه چیست؟، چه‌طور باید قدرت تمرکز را بهبود ببخشیم؟ چه‌طور باید تصویرسازی ذهنی کنیم؟ چرا گاهی ضمیر ناخودآگاه در مقابل ما قرار می‌گیرد و با ما همکاری نمی‌کند؟ چه‌طور می‌توانیم برنامه‌ای باب میلمان برای بخش ناخودآگاهمان بریزیم؟ چطور بخش ناخودآگاه ذهنمان را تحت‌تاثیر قرار دهیم؟ ضمیر ناخودآگاه چه‌طور زندگی‌مان را تغییر می‌دهد؟ چه‌طور باید مثبت به دنیا و دیگران نگاه کنیم؟ و…

نویسنده در اثرش با مثال‌های ملموس و آشنا و تمرین‌های عملی بسیار جذاب، شما را با قدرت عجیب و باورنکردنی ذهنتان آشنا می‌کند تا بدانید که ساختار ضمیر ناخودآگاه تا چه اندازه پیچیده و تاثیرگذار است. تمرین‌های شگفت‌انگیز کتاب را عملی کنید و تاثیرشان را در زندگی‌تان ببینید. 

اثر سایه؛ کتابی برای برافروختن قدرت نهفته‌ی درون

اثر سایه؛ کتابی برای برافروختن قدرت نهفته‌ی درون

نویسنده: دبی فورد

مترجم: الهام شریف

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

دبی فورد، دیپاک چوپرا و ماریان ویلیامسون به‌عنوان سه استاد مطرح دنیای خودشناسی و خودیاری، در کتاب «اثر سایه» دور هم جمع شده‌اند تا چشم ما را به روی بخش‌های از خودمان باز کنند که پیش از این نه دیده‌ایم، نه در موردش اطلاعاتی داشته‌ایم. ما همیشه بخش روشن زندگی را می‌بینیم ولی در واقع ماجرای اصلی در بخش سایه اتفاق می‌افتد. در این بخش است که تصمیم‌ها، افکار و احساسات ما جان می‌گیرند و به دنیای بیرون راه می‌یابند. 

کتاب اثر سایه فرصتی است تا با خودمان آشتی کنیم، دنیا را بهتر ببینیم و بتوانیم به آرامش، شادی و سعادت برسیم. برای همه‌ی ما در زندگی نقاط تاریک، ترس‌ها و تردیدهایی وجود دارد که مانع رهایی و رشدمان می‌شود، کتاب اثر سایه با سفر به دنیای گسترده‌ی درون برایتان فرصتی فراهم می‌کند تا به شناخت عمیقی از درون خودتان برسید. عشق، ترس، رهایی، سایه و سازوکار آن، ایستادن در مقابل دنیا و… از مباحثی هستند که در این کتاب تاثیرگذار مطرح می‌شوند.

حرف آخر

ما همین که پا به دنیا می‌گذاریم، در حال تاثیر گرفتن از جهان اطراف هستیم. تمام احساسات، مشاهدات، ترس‌ها، شادی‌ها، تردیدها و خاطرات جایی در درون ما انباشته می‌شوند و بعدها در تک‌تک رفتارها و تصمیماتمان تاثیر می‌گذارند. شناختن ضمیر درون باعث می‌‌‌شود راهی به این دنیای تیره و تار پیدا کنیم و ریشه‌ی ترس‌هایمان را ببینیم، به مهارت‌هایمان پی ببریم و بتوانیم آن‌ها را در جهت اهدافمان رشد دهیم. بنابراین مطالعه در باب ضمیر ناخودآگاه گام موثری به سوی خودشناسی، موفقیت و آرامش است و می‌تواند چهره‌ی زندگی‌مان را بسیار تغییر دهد. 

645 بازدید
برچسب ها

Avatar

سپیده بیگدلی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه