لوگو طاقچه
کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

معرفی کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

278,321 بازدید

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم ، نوشته پونه مقیمی، توانست در مدت زمانی اندک، به چاپ چندم برسد. فارغ از اینکه، پونه مقیمی، بخش‌هایی از این کتاب را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده بود و به این ترتیب توانسته بود مخاطب جذب کند، جذابیت کتاب هم در این رکورد تاثیرگذار بود. در این یادداشت به بررسی این اثر و آثاری که همانند این کتاب، تاثیرگذار هستند، می‌پردازیم.

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم نمونه‌ای خوب از تکنیک وبلاگ‌نویسی در نویسندگی است. اگر شما هم سودای نویسندگی دارید، حتما یادداشت « چگونه نویسنده شویم؟» را بخوانید.

درباره کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم

این کتاب، حاوی تکه‌هایی از یک کل منسجم است؛ کلی که هنوز تکمیل نشده، اما در مسیر پیداشدن و بیرون‌آمدن از ابهام است. شاید این کتاب بتواند بخش‌هایی از درونِ شما را بیدار و به پیداشدن بخش‌های گمشده‌تان کمک کند. در ادامه با این تکه‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

تکه اول

«شاید زندگی پیدا کردن بخش‌هایی از خودمان در تکه‌تکه‌هایی از یک کُلِ منسجم است. پیدا کردنی که به‌ اندازه‌ی یک عمر طول می‌کشد.»

اگر زندگی را اینگونه ببینیم، هر فرد، هر رخداد و هر رابطه‌ای می‌تواند بخشی از ما را به خودمان بشناساند. از این منظر زندگی کردن متفاوت است. چون ما را با آغوش باز به سمت پذیرش خود و احساساتمان می‌برد. مسئولیت ما را در قبال احساسات، تجربیات و در یک کلام، زندگی را به ما نشان می‌دهد. و آن زمان که مسئولیت زندگی خودمان را به عهده بگیریم و از نقش قربانی بیرون بیاییم، می‌توانیم زندگی را آنگونه که دوست داریم زندگی کنیم.

تکه دوم

ما و جهان خودمان. این موضوع این کتاب است. در کنار پذیرش، ما یاد می‌گیریم که خودمان، شخص اول جهانمان هستیم و باید آن را بسازیم. در این صورت است که یاد می‌گیریم چطور دنیا، خوشبختی و آرامش‌مان را بر پایه حضور یا عدم حضور دیگران بنا نکنیم. می‌فهمیم که چگونه می‌توانیم بعد از هر رنجی، خودمان را تسلی بدهیم و آرامش ببخشیم. رفتن آدم‌ها دیگر دلیل ناراحتی، اندوه و افسردگی ما نیست. اما هر فردی می‌تواند خودش را در یک رابطه کامل کند. بنابراین اگر زمانی به رابطه قدم بگذارد که خودش را پذیرفته باشد و جهانش را ساخته باشد، رابطه سالمی نیز برقرار می‌کند.

تکه سوم

صمیمیت در روابط: همانقدر که قوی و متکی به نفس بودن در زندگی اهمیت دارد، ایجاد و ساخت روابط سالم نیز مهم است. صمیمیت یکی از پایه‌های اصلی یک رابطه سالم است که به افراد کمک می‌کند به سمت شکوفایی و پیشرفت قدم بردارند. در این کتاب از صمیمت صحبت می‌شود. این صمیمیت زمانی به وجود می‌آید که یاد بگیریم با خودمان، انتخاب‌ها، اشتباه‌ها و گذشته‌مان در صلح باشیم.

اینستاگرام طاقچه

پونه مقیمی

پونه مقیمی در سال ۱۳۶۱ متولد شد. ا. یکی از روانشناسانی است که در شبکه اجتماعی اینستاگرام هم فعالیت می‌کند، صفحه پر بازدیدی دارد و بخش‌های بسیاری از کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم را هم در صفحه‌اش منتشر کرده است. تاکید او هم در این کتاب و هم در مطالبی که در اینستاگرامش منتشر می‌کند، بر شناخت، پذیرش، دوستی و آشتی با خود است.

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم در نه فصل نوشته شده است. زبان ساده و لحن صمیمی آن یکی از دلایل محبوبیت این کتاب بین مخاطبان است. از طرف دیگر، شما حین خواندن این اثر با یک کتاب تخصصی روبه‌رو نیستید، بلکه کتابی در دست دارید که برای عموم نوشته شده است و این هم یک مزیت دیگر این کتاب است.

گاهی اوقات لازم است تا در زندگی چیزی پیدا کنیم که به آن چنگ بزنیم. شاید لازم است تا زیبایی و معنای زندگی را در کمک کردن به دیگران ببینیم. کاستن از رنج دیگران، یکی از این راه‌ها است.

برای خرید کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم می‌توانید به سایت طاقچه مراجعه کنید.

معرفی کتاب‌هایی شبیه تکه هایی از یک کل منسجم

انسان در جستجوی معنا

انسان در جستجوی معنا

نویسنده: ویکتور فرانکل

مترجم: امیر لاهوتی

انتشارات جامی

اطلاعات بیشتر و خرید

ویکتور فرانکل مانند هزاران یهودی دیگر، تجربیات فاجعه‌باری در اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس داشت اما بر خلاف هزاران همراه دیگرش، امیدش را از دست نداد. او معتقد بود که زندگی ارزشمند است و همین نگاه به او کمک کرد تا بتواند بعد از آن تجارب دردناک، دوباره به زندگی عادی برگردد. البته مطمئن نیستم که کلمه عادی برای چنین کسی مناسب است یا نه؛ کسی که توانست با نوشتن کتابش، انسان در جستجوی معنا، زندگی افراد بسیاری را از روزمرگی نجات دهد. این کتاب دو بخش دارد:

بخش اول: اردوگاه کار اجباری

بخش اول کتاب انسان در جستجوی معنا، بر اساس تجربیات او در اردوگاه کار اجباری نوشته است. از زمانی که قطار به اردوگاه نزدیک شد و ناامیدی، ترس و وحشت را می‌شد بر چهره تک‌تک آدم‌ها دید. از دست دادن عزیزان در این فاجعه تلخ، روزهای دردناکی که با کار، خشونت، بی‌رحمی گرسنگی، سرمازدگی و فشار روانی سپری شد. همه و همه باعث شد تا فرانکل به این فکر بیفتد که چیز ارزشمندی پیدا کند و امیدش را به آن گره بزند.

بخش دوم: در اتاق درمان

بخش دوم کتاب، شامل تجربیات او از درمان مراجعانش است. ویکتور فرانکل روانشناسی معناگرا بود که معتقد بود در زندگی هر فرد باید هدف، وظیفه یا رسالتی وجود داشته باشد که انسان خودش را وقف آن کند. این دیدگاه که به او کمک کرده بود تا زندگی را ارزشمند بداند و تجربه‌ای دردناک را پشت سر بگذارد، یکی از روش‌های او برای کمک به بیمارانش بود.

هنر و علم خودشناسی

هنر و علم خودشناسی

نویسنده: پیتر هالینز

مترجم: آرسام هورداد

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

خودشناسی یکی از مباحث جذاب روانشناسی است. اما جدا از علم روانشناسی، خودشناسی یکی از مباحثی است که به تک تک افراد هم کمک می‌کند. این کمک می‌تواند از طریق آشنا شدن با روش‌های مختلف خودشناسی باشد و در قدم بعدی، وارد شدن در مسیر شناخت خود، آشنایی با ویژگی‌های خاصی که داریم، شناخت عواملی که بر ما و شخصیت ما تاثیرگذار هستند و … می‌تواند تغییری اساسی در مسیر زندگی ما بدهد.

پیتر هالینز در کتاب هنر و علم خودشناسی به ما کمک می‌کند تا تکه‌های مختلف پازل خودشناسی را در کنار یکدیگر قرار دهیم. در مسیری قدم برداریم که به داشتن احساس رضایت و خوشحالی ما منجر می‌شود. نسبت به تصمیماتی که برای زندگی‌مان می‌گیریم آگاه باشیم و در نهایت مسیری مناسب خودمان طراحی کنیم. این اثر شما را با روش‌های مختلف خودشناسی هم آشنا می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی کتاب‌هایی برای خودشناسی» را هم بخوانید.

 کلام آخر

خودشناسی مسیری پیچیده، گاهی دشوار و گاهی دردناک است. اما در نهایت، ساز و کارش هم مثل تمام اتفاقات دیگر دنیا است؛ تا دردی نباشد، چیز ارزشمندی به دست نمی‌آید. شاید لازم است تا با کمک خودشناسی، الماس درونمان را تراش دهیم. در این مسیر قطعا با یادآوری برخی از خاطرات تلخ می‌شویم و بعضی دیگر باعث افتخارمان هستند. اما در نهایت می‌توانیم حس خوب رهایی از دردهای گذشته، رنج‌های قدیمی و اشک‌های ریخته شده را بچشیم.  

278,321 بازدید
برچسب ها

Avatar

صدف کاظمی


اشتراک گذاری یادداشت
3.9 12 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
18 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه