لوگو طاقچه
خرید کتاب آنلاین از سایت طاقچه

از سیر تا پیاز خرید کتاب از طاقچه

25,359 بازدید

خرید کتاب همیشه برای دوست‌داران کتاب کار هیجان‌انگیزی است. برای خیلی از کرم کتاب‌ها، خرید کتاب از انجام هر خرید دیگری هیجان‌انگیزتر است. وقتی وارد کتابفروشی می‌شویم، دریایی از کتاب‌ها پیش روی ماست، بین قفسه‌ها می‌رویم و کتاب‌ها را در دستمان می‌گیریم و ورق می‌زنیم، با فروشنده کتاب گپ می‌زنیم و در نهایت تصمیم می‌گیریم که کتابی را بخریم یا نه. در بسیاری از سایت‌های خرید کتاب آنلاین این تشریفات حذف می‌شود و جذابیت و لذت خرید کتاب را می‌کاهد. ما در طاقچه تلاش می‌کنیم کتاب‌ها را با همان تشریافت و آداب خاص همیشگی تهیه کنید. پس در این یادداشت همراه ما باشید تا از سیر تا پیاز خرید کتاب آنلاین در طاقچه برای شما بگوییم. اما قبل از هر چیز باید درباره اینکه طاقچه چیست کمی توضیح دهیم. اگر از دوستان قدیمی هستید، می‌توانید از این چند خط عبور کنید.

طاقچه چیست؟

طاقچه یک سایت و اپلیکیشن فروش کتاب الکترونیکی و صوتی است. طاقچه مثل یک کتابفروشی بزرگ است که می‌توانید در میان کتاب‌های آن گشت و گذار کنید، بین دسته‌بندی‌های مختلف آن بچرخید، معرفی هر کتاب، نقل قول‌هایی از کتاب و همچنین نظر دیگر کاربران را بخوانید. دست آخر تصمیم بگیرید کتابی را تهیه کنید یا نه!

اما طاقچه به جز اینکه بستری برای خرید کتاب آنلاین باشد، قسمت‌های جذاب دیگری هم دارد. طاقچه بی‌نهایت، وبلاگ (همین جایی که الان در آن هستید) و کتابگردی از دیگر قسمت‌های طاقچه است. درباره ی همه‌ی این قسمت‌ها پیش‌تر توضیحاتی نوشتیم. پیشنهاد می‌کنیم تا آخر یادداشت را بخوانید و بعد دوباره به این قسمت برگردید و این دو یادداشت را هم بخوانید:

طاقچه بی‌نهایت چیست؟ 

کتابگردی چیست؟

برای ورود به طاقچه چه باید کرد؟ در ادامه می‌گوییم 🙂

شرط ورود؛ ساختن حساب کاربری

 برای خرید کتاب آنلاین از طاقچه لازم است در درجه اول یک حساب کاربری بسازید. فرقی نمی‌کند که این کار را از طریق سایت انجام دهید و یا اپلیکیشن. برای ساختن حساب کاربری به ترتیب مراحل زیر را باید انجام دهید:

اگر می‌خواهید از سایت طاقچه استفاده کنید

  1. وارد سایت طاقچه شوید.
  2. از قسمت بالا سمت راست، گزینه «ورود به طاقچه» را انتخاب کنید.
  3. اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. کد تایید به شماره تلفن و یا ایمیل شما ارسال می‌شود و پس از آن حساب کاربری شما فعال می‌شود.

اگر می‌خواهید از اپلیکیشن طاقچه استفاده کنید

  1. ابتدا از طریق لینک زیر اپلیکیشن طاقچه را نصب کنید.
  2. نصب اپلیکیشن طاقچه
  3. بعد از نصب اپلیکیشن به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:
  4. وارد قسمت حساب کاربری شوید
  5. گزینه‌ی «ورود به حساب کاربری| ثبت نام» را انتخاب کنید.
  6. سپس اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن طاقچه برای دستگاه‌های مختلف

چگونه کتاب مورد علاقه‌ام رو پیدا کنم؟

اسم کتاب یا نویسنده را می‌دانی؟

اگر کتاب خاصی مد نظر شماست، فقط کافی است اسم کتاب را در قسمت جستجو بنویسید. اگر از اپلیکیشن استفاده می‌کنید، امکان جستجو بین گزینه‌های «کتاب»، «صوتی»، «نویسنده»، «ناشر» و «دسته بندی» وجود دارد. پس اگر از کتابی فقط نام نویسنده را می‌دانید، یا مثلا اگر دوست دارید به نسخه صوتی آن گوش کنید، می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را به عنوان فیلتر انتخاب کنید.

فقط موضوع مورد علاقه‌ات را می‌دانی؟

خیلی وقت‌ها هم پیش می‌آید که ندانیم دقیقا به دنبال چه کتابی هستیم. اما به موضوع خاصی مثل داستان ایرانی یا رمان عاشقانه علاقه داریم. در این زمان است که پیشنهاد می‌کنیم سری به وبلاگ طاقچه بزنید. در وبلاگ ما کتاب‌ها را در دسته‌های مختلف معرفی می‌کنیم. معمولا بهترین کتاب‌های هر دسته را در وبلاگ معرفی می‌کنیم. برای همین می‌توانید راحت‌تر کتاب مورد علاقه‌تان را پیدا کنید.

همچنین می‌توانید در اپلیکیشن طاقچه و یا سایت وارد قسمت دسته‌بندی شوید و میان قفسه‌های مختلف کتاب گشتی بزنید و کتاب مورد علاقه‌تان را پیدا کنید.

کتاب یا موضوع خاصی مدنظرت نیست؟

بهترین کار این است که وارد قسمت کتابگردی شوید. در این قسمت کاربران مختلف بریده‌ای از کتاب را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و درباره آن صحبت می‌کنند. همچنین می‌توانید در میان دسته‌های مختلف صفحه‌ی اول فروشگاه بچرخید و کتاب مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. ما هرروز سعی می‌کنیم دسته‌های متنوع و جذابی در صفحه اول درست کنیم.

ما تلاش می‌کنیم با استفاده از هوش مصنوعی در اولین باکس فروشگاه یعنی «امروز برای شما» کتاب‌هایی را معرفی کنیم که متناسب با سلیقه‌ی شما باشد. این باکس کاملا اختصاصی و برای شما طراحی شده و با دوستان دیگرتان متفاوت است. طبیعی است که هر چقدر بیشتر در طاقچه فعالیت کنید، پیشنهادهای دقیق‌تری می‌توانیم برای شما داشته باشیم. اگر هم به تازگی به طاقچه پیوسته‌اید و فعالیتی نداشتید، احتمالا این بخش را نمی‌بینید.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «چه کسی گلدون‌ها را آب داد؟ معرفی سامانه شخصی‌سازی طاقچه» را بخوانید.

قبل از خرید کتاب به چه نکاتی توجه کنم؟

  1. آشنایی با کتاب: قبل از خرید کتاب، اول از همه باید وارد صفحه معرفی کتاب شوید. در این قسمت اطلاعات زیادی را می‌توانید به دست بیاورید. ما برای هر کتابی چند خطی به عنوان معرفی کتاب نوشته‌ایم.
    در قسمت بریده‌ها می‌توانید قسمت‌هایی از کتاب‌ها که دیگران به اشتراک گذاشته‌اند، ببینید و بخوانید. همچنین می‌توانید نظر کاربران دیگر را نیز بخوانید.
    با انتخاب گزینه دریافت نمونه کتاب می‌توانید چند صفحه‌ی ابتدایی کتاب را بخوانید و با لمس اسم نویسنده می توانید کتاب‌های دیگر آن نویسنده و گاهی بیوگرافی او را هم ببینید.
  2. فرمت کتاب: کتاب‌ها در طاقچه با ۳ فرمت صوتی، ایپاب و پی‌دی‌اف منتشر می‌شوند.
  • کتاب صوتی: وقتی وارد صفحه‌ی یک کتاب صوتی می‌شوید، اول از هر چیزی تصویر کتاب به صورت مربعی است. همچنین در قسمت نمونه آیکون «پخش یا همان play» را می‌توانید ببینید. مدت زمان کتاب را هم پایین تصویر کتاب می‌توانید ببینید. همچنین فایل بعضی از کتاب‌های صوتی قابلیت انتقال دارد. در صفحه معرفی کتاب در اپلیکیشن این موضوع را هم مشخص کردیم.
  • کتاب‌های متنی: اگر کتاب به صورت صوتی نباشد، در یکی از فرمت‌های ایپاب و یا پی‌دی‌اف است. اگر تفاوت این دو فرمت را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «کتاب الکترونیکی چیست؟» را بخوانید. مهم‌ترین تفاوت در این است که وقتی کتابی ایپاب باشد، می‌توانید اندازه و نوع فونت کتاب را تغییر دهید و فاصله بین خطوط را کم و زیاد کنید یا قسمتی از متن را علامت بگذارید و برایش یادداشت بنویسید. اما چنین امکانی برای کتاب‌هایی با فرمت پی‌دی‌اف وجود ندارد. علاوه بر این کتاب‌هایی که فرمت پی‌دی‌اف دارند، در نسخه تحت وب قابل استفاده نیستند. البته در کتاب‌های پی‌دی‌اف می‌توان با استفاده از امکان «زوم» اندازه متن کتاب را  بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کرد.

چگونه هزینه کتاب را بپردازم؟

برای پرداخت هزینه دو راه کلی وجود دارد. یکی اینکه کیف پول طاقچه‌تان را به اندازه‌ای دلخواه شارژ کنید. با این کار می‌توانید کتاب‌ها را راحت‌تر بخرید و نیازی نیست برای خرید هر کتاب وارد درگاه بانکی شوید و عملیات پرداخت را انجام دهید. برای شارژ کیف پول کافی است وارد قسمت حساب کاربری شوید و گزینه افزایش اعتبار را انتخاب کنید. سپس وارد صفحه‌ی معرفی کتاب شوید و گزینه پرداخت از کیف پول طاقچه را انتخاب کنید.

راه دیگر این است که گزینه خرید کتاب را در صفحه‌ی معرفی کتاب انتخاب کنید و هزینه کتاب را به صورت مستقیم و آنلاین بپردازید.

اگر خارج از ایران هستید، می‌توانید از درگاه paypal استفاده کنید. ولی قبل از آن باید از قسمت حساب کاربری گزینه تغییر واحد پرداخت  را انتخاب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «آیا از نصب طاقچه در دستگاه‌های ios و پرداخت ارزی رنج می‌برید؟» را هم بخوانید.

پیشنهاد می‌کنیم ویدیو زیر را که در آن فرایند خرید کتاب در طاقچه را توضیح دادیم، ببینید.

چگونه کتاب را دریافت کنم؟

بعد از خرید، کتاب مستقیما به قسمت «کتاب‌های من» در اپلیکیشن می‌رود. اگر کتاب پی‌دی‌اف نباشد، می‌توانید از آن در سایت و در حالت تحت وب هم استفاده کنید. اگر با نسخه تحت وب اشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «خواندن کتاب آنلاین با کتابخوان تحت وب طاقچه» را بخوانید.

اگر هزینه کتاب را پرداخت کردم، ولی کتاب به کتابخانه من اضافه نشد، چه باید بکنم؟

اول یک نفس عمیق بکشید، بعد از آن به تیم پشتبانی طاقچه پیام دهید. همکاران ما در تیم پشتیبانی شما را راهنمایی می‌کنند. راه‌های ارتباطی با ما در همه‌ی بخش‌های سایت وجود دارد.
تماس تلفنی در روزها و ساعت‌های اداری: ۰۲۱۹۱۰۷۱۰۰۱

آدرس ایمیل پشتیبانی: support@taaghche.ir

ادرس پشتیبانی تلگرامی: taaghche_support@

آیا می‌توانم همه‌ی فایل کتاب صوتی را دانلود نکنم؟

معمولا فایل کتاب‌های صوتی حجم زیادی دارد. برای همین ممکن است برای دانلود آن بخواهید برنامه‌ریزی کنید. برای این کار کافی است وارد صفحه‌ی معرفی کتاب شوید، گزینه پخش را انتخاب کنید. سپس با پیغامی مواجه می‌شوید: «آیا مایلید فایل کتاب را دریافت کنید؟» می‌توانید کتاب را به صورت آنلاین گوش کنید، در این صورت گزینه بعدا را انتخاب کنید. در غیر اینصورت گزینه دانلود کتاب را انتخاب کنید.

اگر گزینه بعدا را انتخاب کردید و حالا می‌خواهید کتابی را دانلود کنید، کافی است گزینه پخش کتاب را انتخاب کنید، سپس وارد فهرست شوید، از فهرست فصل‌هایی از کتاب را می‌خواهید دانلود کنید را انتخاب کنید.

چگونه کتاب‌ها را با تخفیف تهیه کنم؟

ما هرروز برای کتاب‌های مختلف تخفیف‌هایی در نظر می‌گیریم. اما اگر دوست دارید برنامه‌ی کلی تخفیف‌ها را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «خرید کتاب با تخفیف» را بخوانید.

اگر سوالی هست…

پیشنهاد می‌کنیم در شبکه‌های اجتماعی طاقچه؛ اینستاگرام(taaghche_ebookstore)، توییتر(@taaghche_ebook) و تلگرام(@taaghche_ebookstore) عضو شوید. ما سعی می‌کنیم خبرهای مربوط به طاقچه را در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر کنیم. همچنین از طریق پشتیبانی می‌توانید با ما در ارتباط باشید و همه‌ی سوال هایتان را بپرسید. می‌توانید بعضی از سوال‌هایتان را درباره خرید کتاب آنلاین هم در قسمت ثبت نظرات همین یادداشت بپرسید تا هم بتوانیم به آن‌ها پاسخ دهیم، و هم دیگران بخشی از سوال‌های متداول و پاسخ‌های آن‌ها را ببینند.

25,359 بازدید
برچسب ها

Avatar

صبا محبی


اشتراک گذاری یادداشت
3 5 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
111 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه