لوگو طاقچه
کتاب درباره راه انداختن کسب و کار خانگی و کار در منزل

کتاب هایی که برای راه اندازی کسب و کار خانگی باید خواند

3,091 بازدید

این روزها که بیماری آمد و حکم به قرنطینه داد، بازار کسب‌وکارهای خانگی بیش‌ازپیش رونق گرفت. ما هم بد ندیدیم یادداشتی در حال‌وهوای همین روزگار داشته باشیم و به معرفی کتاب‌هایی بپردازیم که از کسب و کار خانگی می‌گویند. کتاب‌ها را بر اساس یک دسته‌بندی ساده که شامل مراحلی چون «هدف‌گذاری»، «حفظ انگیزه»، «تعادل میان کار و زندگی»، «هنر شبکه‌سازی با آدم‌ها»، «ارتباط با مشتری» و «مدیریت زمان» می‌شوند انتخاب کردیم. اگر اهل راه انداختن یک کسب و کار خانگی هستید و یا به شروع چنین کاری فکر می‌کنید تا انتهای یادداشت همراه ما بمانید.

هدف‌گذاری

آموزش گام به گام راه‌اندازی و مدیریت کسب و کارهای خانگی

آموزش گام به گام راه‌اندازی و مدیریت کسب و کارهای خانگی

نویسنده: آزاده بهرامجی

نشر آواژ

اطلاعات بیشتر و خرید

شروع یک کار جدید ترس‌هایی درونی به همراه خود می‌آورد. اینکه آیا موفق خواهیم شد یا نه؟ رسیدن به رضایت نسبی ما از این کار چقدر زمان خواهد برد؟ و… مجموعه‌ی این واهمه‌ها در کسب و کار خانگی چندین برابر هستند چراکه بخش ارتباط مستقیم و رودررو با مشتری در این مدل حذف‌شده و درنتیجه زحمات و مسئولیت‌های متفاوتی را بر ارائه‌دهنده‌ی آن کار تحمیل می‌کند. البته می‌توان گفت که رازهای موفقیت در کاری از این جنس چندان هم بر همگان پوشیده نیست و با کمی تلاش می‌توان مسیر را به‌درستی و با اطمینان خاطر پیمود. کافی است به‌تدریج و بر پایه‌ی اصول پیش رویم. «آزاده بهرامجی» نویسنده این کتاب تلاش کرده تا همین اتفاق را پیش روی خوانندگان خویش گذارده و با آنها در این مسیر همگام شود چراکه کسب‌وکارهای خانگی گاه اتفاق‌هایی عظیم هستند. در این آموزش گام‌به‌گام از ابتدای شروع و راه‌اندازی یک کار خانگی تا نحوه مدیریت، چگونگی مذاکره با مشتری، جذب او و فروش محصول و حتی بخش‌های مالی توضیح داده‌شده است.

یکی از شرط‌های موفق شدن در کسب و کار خانگی، داشتن خلاقیت و نوآوری در کسب و کار است. پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی کتاب‌هایی که به افزایش خلاقیت ما کمک می‌کنند» را بخوانید.

طرح بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک

بی‌شک هدف از راه‌اندازی هر کسب‌وکاری، کسب درآمد است و این حاصل نمی‌شود مگر با گسترش شبکه‌ی ارتباطی میان صاحب کار یا ارائه‌دهنده خدمات با مشتری. حفظ هر مشتری و تقویت ارتباط او با مجموعه، کمک موثری در گسترش ارتباط‌های مشابه خواهد بود. دانستن اصول اولیه بازاریابی و داشتن مهارت‌هایی در این زمینه به صاحبان کار توانایی‌هایی را در این خصوص ارائه می‌دهد و این همان اتفاقی است که با خواندن کتاب «طرح بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک» رخ خواهد داد. «آلن دیپ» چنان در بیان و شرح موضوع موفق بوده و چنان مطالبی مفیدی در اختیار خوانندگان قرار داده که این کتاب مدت‌هاست در صدر آمار فروش کتاب‌های کسب‌وکار در سایت آمازون قرار دارد. نویسنده با تقسیم‌بندی مراحل تدوین طرح بازاریابی به ما کمک می‌کند تا قادر به نوشتن طرح کسب‌وکاری منحصر به فعالیت خود باشیم. اگر شما حتی یک کسب و کار خانگی دارید، پیشنهاد ما را که خواندن این کتاب است، بپذیرید.

بخشی از کتاب صوتی طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک را بشنوید.

طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک آلن دیپ

گوینده: نادر علیمردانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت«معرفی بهترین کتاب ها برای افزایش هوش مالی» را هم بخوانید.

اصول فریلنسینگ موفق

اصول فریلنسینگ موفق

نویسنده: رکسانا علی‌طلب

نشریار

اطلاعات بیشتر و خرید

کار کردن به‌صورت آزاد و بدون وابستگی‌های زمینه‌ای، لذت‌بخش است. این خوشی اما تا زمانی باقی و ماندگار می‌ماند که بتوانیم از پس مدیریت امور مربوط به چنین شرایطی به‌خوبی برآمده و بتوانیم اوضاع را کاملا در دستان خود بگیریم. پیدا کردن کار شاید گام چندان دشواری نباشد اما تداوم این امر و ایجاد توازن میان کار و سایر امور زندگی، چندان ساده نیست. مدیریت زمان، مدیریت امور مالی، مدیریت هم‌زمانی‌های احتمالی کار با سایر امور و زندگی شخصی و حتی مدیریت هم‌زمانی‌های ناخواسته دو یا چند پروژه همه و همه مسائلی هستند که رفع‌ورجوع آنها نیازمند داشتن مهارت و دانش بالا در این زمینه است. اگر برای نخستین باز قصد دارید چنین تجربه کاری را امتحان کنید و یا حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که پیش‌ازاین هم کارهای آزاد متعدد داشته‌اید، خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم؛ چراکه گذران این مراحل اگر پیش‌تر بدانید که چه چیزی در انتظار شماست راحت‌تر است و از دیگر سو بااینکه نمی‌توان از نقش تجربه در کسب موفقیت‌ در این زمینه کاری چشم پوشید اما با توجه به انعطاف حاکم بر این جنس کار، شنیدن راهکارها و تجارب دیگران قطعا موثر خواهد بود. «مایلز برک» در این کتاب تلاش کرده ضمن توضیح و تفسیر مبحث فریلنسینگ، به چگونگی موفق شدن در این روش کاری و کسب درآمد از این راه بپردازد.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی ۱۰ کتاب برای شروع کسب و کار» را بخوانید.

حفظ انگیزه

با چرا شروع کنید

با چرا شروع کنید

نویسنده: سایمون سینک

مترجم: نازنین فرهنگ

شادن پژواک

اطلاعات بیشتر و خرید

شروع یک کار جدید پیش از میل و اشتیاق، سرمایه و نیروی کاری متعهد نیازمند یک نقطه مشخص برای رسیدن است، یک «هدف» که بتواند تمام این داشته‌ها را نظم و ترتیب بخشیده و آنها را در مسیری واحد هدایت کند. بررسی کسب‌وکارهای موفق نشان می‌دهد که رمز موفقیت اکثر آنها یک‌چیز است؛ هدف‌گذاری مشخص و درست آن هم درست از همان ابتدایی که نقشه‌ها در ذهن ما شکل می‌گیرند و ایده‌آل‌هایمان خلق می‌شوند.

«سایمون سینک» نویسنده این کتاب که یک سخنران انگیزشی و مشاور بازاریابی هم بود در پی جستجوی خود برای رسیدن به دلیل موفقیت برخی افراد در حیطه‌های مشخص کاری و عدم موفقیت برخی دیگر، به همین موضوع رسید. او دریافت که هدف‌گذاری به‌طور ویژه‌ای در موفقیت‌های بزرگ نقش داشته است. این دریافت شخصی سبب شد تا کتابی به‌عنوان «با چرا شروع کنید» بنویسد و در آن به شرح و توضیح این موضوع بپردازد.

تعادل میان کار و زندگی

تعادل کار/ خانواده

تعادل کار/ خانواده

نویسنده: دنیس ال وایتهید

مترجم: فرشته وحدانی

نشر دانژه

اطلاعات بیشتر و خرید

کار در خانه، هر کسب‌وکاری که می‌خواهد باشد، در کنار تمام مزیت‌ها و خوبی‌هایش سختی‌های مخصوص به خود را دارد. به‌خصوص اگر ما فردی باشیم که دوست داریم کارمان را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم و این میل اغلب باعث می‌شود که در کار خود غرق شویم. اینکه تمام طول روز در خانه‌ایم به ما کمک می‌کند تا زمان‌های مرده‌ای را که در طول مسیر و در رفت‌وآمد به محل کار از دست می‌دادیم اکنون در اختیار داشته باشیم و علاوه بر آن خبری از خستگی‌های ناشی از دوری راه و ترافیک و غیره نیست؛ اما این ماندن و بودن مداوم در خانه باعث می‌شود در خیال در اختیار داشتن زمانی ۲۴ ساعته غرق‌شده و از دیگر امور عادی و روزمره، از زندگی، غافل شویم.

کتاب «تعادل کار و زندگی» نوشته مشترک «کارن کورابیک»،‌ «دونا اس لرو» و «دنیس ال وایتهد»، مجموعه‌ای از ۱۹ مقاله از نویسندگان متعدد است که موضوع مشترک همه آنها «تعادل» است. این مجموعه به تجربیات موفق شخصی و حرفه‌ای نویسندگان درزمینه مشغولیت یکسان به امور کار و زندگی پرداخته است. خواندن این نوشتار غنی کمک می‌کند از فاصله‌ای بالاتر به ماجرا نگاهی بیندازیم و با عمیق شدن در امور و دقت بیشتر، کیفیت هر دو بخش «زندگی» و «کار» را ارتقا دهیم و درنتیجه از هردو بخش در کنار یکدیگر لذت ببریم.

جادوی نظم

جادوی نظم

نویسنده: ماری کاندو

مترجم: شهاب حاجی‌زاده

انتشارات ذهن آویز

اطلاعات بیشتر و خرید

همه ما تجربه حضور در فضاهای آشفته و شلوغ را داریم؛ چه محل کارمان باشد یا فضایی عمومی و یا حتی خانه و اتاق شخصی خودمان. انجام ساده‌ترین کارها، حتی امور روزمره و شخصی، در فضایی درهم‌ریخته نه‌تنها سخت‌تر که گاه طاقت‌فرساست. «ماری کندو» که یک مشاور است در کتاب «جادوی نظم؛ هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازماندهی» به نقش و تاثیر نظم در زندگی پرداخته است و تلاش دارد به روشی ساده و با نظم بخشیدن به پیرامون فضایی آرام و الهام‌بخش بیافریند. این کتاب که در رده پرفروش‌ها قرار دارد در کشورهای مختلف بیش از ۳ میلیون نسخه فروش داشته و چنان بین مردم شهره شد که نویسنده آن به برنامه‌های مختلف تلویزیونی دعوت شد.

هنر شبکه‌سازی با آدم‌ها

چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم؟

چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم؟

نویسنده: لیل لوندز

مترجم: فرخ بافنده

پندار تابان

اطلاعات بیشتر و خرید

ارتباط با دیگران اتفاقی است که لاجرم به پذیرش آن هستیم. اتفاقی که شاید کم‌وبیش آن و یا حتی کیفیت و چگونگی رخ دادنش را بتوانیم طبق میل و سلیقه خویش مدیریت کنیم اما اصل وجودی‌اش را هرگز نمی‌توان نادیده انگاشت و یا از آن گریخت. داشتن مهارت‌هایی در برقراری ارتباط با همنوع کمک خواهد کرد تا روند در پیش‌گرفته خویش را با مشکلات کمتری پشت سر بگذاریم و در ین حال رونق بیشتری را برای کسب و کار خانگی خود فراهم آوریم. «لیل لوندز» که در علوم ارتباطات انسانی فردی شناخته‌شده است و در تعاملات ناخودآگاه تخصص دارد، در این کتاب تلاش کرده تا در کنار شرح راه‌های ارتباطی مختلف به ما از تاثیرگذاری‌های این اتفاق نیز برایمان بگوید. او در قالب این کتاب ۹۲ ترفند ساده و کوچک را به ما یاد می‌دهد تا از قِبَل آنها بتوانیم با دیگرانی در مراودات فردی و یا اجتماعی خود به آسانی ارتباط برقرار کنیم. داشتن این مهارت‌ها از یکسو و مهارت استفاده از هرکدام در جای درست از سوی دیگر مواردی هستند که نویسنده به آنها توجه داشته است.

ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباطات با مشتری (CRM)

مدیریت ارتباطات با مشتری (CRM)

نویسنده: علی فرقانی

انتشارات دانشگاه پیام نور

اطلاعات بیشتر و خرید

ازجمله اصول موفقیت هر کسب‌وکاری «ارتباط موثر و کارا با مشتری» است. مهارتی که به‌خودی‌خود پیچ‌وخم‌هایی دارد، حال تصور کنید ارتباط مستقیم هم حذف‌شده و درنتیجه کمک‌فنرهایی چون ارتباط کلامی، ارتباط چشمی و حتی سیگنال‌های ناخودآگاه زبان بدن را هم ازدست‌داده‌ایم. در این وضعیت پیچیده با مشتری‌ای که در دسترس ما نیست و هر آن ممکن است برداشت‌های خود را از ما و حرفه‌مان داشته باشد چه باید کرد؟ چه باید کرد تا حفظ شود، مشتری ما باقی بماند و حتی خود تبدیل به یکی از کانال‌های ارتباطی ما با دیگر مشتریان شود؟ بی‌شک پیش از هر چیز باید بر اصول اولیه مشتری‌مداری مسلط باشیم.

ازآنجایی‌که موضوع مشتری‌مداری به‌عنوان مجموعه‌ای از فعالیت‌های ما برای ایجاد ارتباط با مشتری و حفظ، توسعه و بهبود این ارتباط در طول زمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است «سعید عابسی»، «محسن فرقانی» و «علی فرقانی» در کتاب «مدیریت ارتباط با مشتری» به‌صورت کاربردی به این مباحث پرداخته‌اند.

مدیریت زمان

مدیریت زمان

مدیریت زمان

نویسنده: مارک منچینی

مترجم: مریم زیباکلام

انتشارات نوژین

اطلاعات بیشتر و خرید

«تعداد ثانیه‌هایی که برای بهترین استفاده در اختیار همه‌ی ماست یکسان است، ولی همه‌ی ما از آنها به بهترین شکل استفاده نمی‌کنیم و همه هوشمندانه روی آنها سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم». این جمله‌ای است که «مارک منسینی» در ابتدای کتاب «مدیریت زمان» خود نگاشته است. بهترین شروع و محکم‌ترین تلنگر به کسی که در انتخاب کتاب و خواندن آن هنوز تردید دارد. منچینی در این کتاب مفهوم جای گرفته در همین جمله را بازکرده و به‌خوبی به خواننده منتقل می‌کند. او با تعریف ۲۴ گام برای استفاده بیشتر از زمان نه‌تنها مفهوم «کمبود وقت» را از اصل رد می‌کند بلکه به خواننده کمک می‌کند تا با ذهنی باز، بدون هیچ‌گونه فشار روانی و البته در کمال راحتی و آسایش تک‌تک لحظات روز خود را زنده کرده و در آنها به بهترین وجه زندگی کند. او بر کیفیت زمانی که در اختیار ماست تاکید می‌کند و با کمک همین ویژگی به ما کمک می‌کند تا از زمانی که در اختیار داریم به شکلی موثر و البته کارا بهره ببریم. بینشی که با خواندن این کتاب به دست می‌آوریم نه‌تنها در کسب‌وکار که در تمامی مراحل زندگی حتی زمان‌هایی که به استراحت می‌پردازیم و یا در حال گذران اوقات فراغت خود هستیم، کمک‌حال ما خواهد بود.

اگر در برنامه‌ریزی و مدیریت زمان با مشکلات زیادی مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «برای مدیریت زمان و برنامه‌ریزی چه کتاب‌هایی بخوانیم؟» را بخوانید.

3,091 بازدید
برچسب ها

Avatar

بنوشه فرهت


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
4 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه