لوگو طاقچه
شبکه اجتماعی طاقچه

کتاب‌گردی، شبکه اجتماعی کتاب الکترونیکی و کتاب صوتی

75,137 بازدید

در عالَم کتاب و کتابخوانی، تنها کتاب‌های الکترونیکی نیستند که با دنیای دیجیتال امروز متناسب شده‌اند. همانطور که کتاب‌های الکترونیکی در کنارِ کتاب‌های چاپی قرار گرفته‌اند، جمع‌های کتابخوانی هم متناسب با شرایط، وارد فضای مجازی شده‌اند.

گودریدز، کوپیا، اسکریپد و باقی شبکه‌های اجتماعی کتاب، فضاهایی هستند که می‌توانید در آن‌ها کتاب‌هایی را که خوانده‌اید، به اشتراک بگذارید. می‌توانید درباره کتاب‌ها بحث و گفت‌وگو کنید. می‌توانید افرادِ مختلفی را دنبال کنید و از کتاب‌هایی که خوانده‌اند، باخبر شوید. می‌توانید نظراتتان را درباره کتاب‌ها بنویسید و نظراتِ دیگران را هم بشنوید.

اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی کتاب، می‌توانند مانندِ توییتر یا اینستاگرام روی گوشی نصب شوند. به این ترتیب همیشه جمع کتابخوانیِ موردعلاقه خودتان را به همراه دارید.

 

اگر اپلیکیشن طاقچه را روی گوشی خود نصب کرده باشید، حتماً بخشِ کتاب‌گردی آن را دیده‌اید. کتاب‌گردی، نقشی مشابهِ شبکه‌های اجتماعی کتاب، برای کاربران طاقچه دارد. مکانی برای به‌اشتراک‌گذاری نظراتتان با سایر کاربران. 

 

کتاب‌گردی دو بخش دارد: بریده‌ها و نظرات. بخشِ «بریده‌ها» مخصوصِ نقل قول‌های منتخب شما است و بخشِ «نظرات» مربوط به نظر شما در مورد کتاب‌ها.

اگر علاقه‌دارید در مورد کتاب الکترونیکی بیشتر بدانید یادداشت «کتاب الکترونیکی چیست؟» را بخوانید.

 

نظر شما در مورد این کتاب چیست؟

 

طاقچه، این امکان را دارد که کاربران بتوانند نظرشان را درباره کتاب‌ها بنویسند و به کتاب‌ها امتیاز بدهند. با این کار می‌توانید قبل از خرید و دانلود کتاب تجربه دیگران را بخوانید. 

برای ثبتِ نظر باید عکسِ کتاب را لمس کنید و در بخشِ «شما هم نظر دهید»، نظرتان را بنویسید. در این قسمت می‌توانید به کتابِ موردنظر، بنا به میزانی که از کتاب خوشتان آمده، ستاره بدهید. تمام نظراتِ شما، در بخشِ نظراتِ کتاب‌گردی هم نمایش داده می‌شوند. در بخش نظرات، می‌توانید در جریانِ نظرات بقیه کاربرها درباره کتاب‌ها قرار بگیرید. نظراتِ دیگران را لایک کنید یا به آن پاسخ دهید. تصویرِ زیر را ببینید

 

راهنمای کتاب‌گردی

بخش نظرها

همانطور که در تصویر هم مشخص است، شما می‌توانید تعدادِ ستاره‌هایی را که این کاربر به کتاب «جنایت و مکافات» داده است، ببینید. اگر با نظرش موافق بودید آن را لایک بزنید. برای اینکه به این کاربر پاسخ بدهید، روی گزینه‌ی «پاسخ» کلیک کنید و نظرتان را بنویسید. 

 

 دانلود کتاب الکترونیکی «جنایت و مکافات» 

 

نقل‌قول‌های منتخب را در کتاب‌گردی به اشتراک بگذارید

 

در بخش بریده‌ها، می‌توانید قسمتی از متنِ یک کتاب را انتخاب کنید و آن را با کاربران طاقچه به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار، تصاویر زیر را ببینید:

 

راهنمای گذاشتن بریده و نقل قول

راهنمای به اشتراک گذاشتن نقل‌قول

ابتدا کتابی که می‌خواهید از آن نقل‌قول کنید باز کنید (تصویر ۱) سپس انگشتتان را روی بخشِ منتخب نگه دارید جملاتِ موردعلاقه‌تان را از متن انتخاب کنید و گزینه «اشتراک» را لمس کنید (تصویر ۲). گزینۀ «اشتراک در طاقچه» را انتخاب کنید (تصویر ۴). بخشِ «اشتراک در سایر برنامه‌ها»، مخصوص زمان‌هایی است که می‌خواهید بریده‌کتابِ منتخبتان را در برنامه‌هایی مثل اینستاگرام، توییتر، تلگرام، واتس‌اپ و… به‌اشتراک بگذارید.

 

 پس از انجام این مراحل، بریده کتابِ منتخب شما، به‌شکل تصویر ۴ آماده می‌شود. دکمه ارسال را بزنید تا متن شما در بخشِ کتاب‌گردی طاقچه منتشر می‌شود (تصویر ۵). 

 

در بخش «بریده‌ها» می‌توانید بریده‌ای را که می‌خوانید، لایک کنید و یا درباره آن نظرتان را بنویسید (تصویر ۵). اگر کاربرانِ دیگر، واکنشی به بریده منتخب شما نشان دهند، به‌صورت نوتیفیکیشن در گوشی شما نشان داده می‌شود.

 

با لمس‌کردنِ هر یک از هشتگ‌هایی که در قسمت بالای تصویر ۵ می‌بینید، بریده‌کتاب‌هایی نمایش داده می‌شوند که زیرمجموعه آن‌ها هستند. مثلاً اگر بریده‌کتابِ موردنظرتان از کتاب‌های شعر است، در هشتگ شعر می‌توانید دنبال آن بگردید. این هشتگ‌ها را اپلیکیشن طاقچه به‌صورت خودکار انتخاب می‌کند.

 

در بخش «محبوب‌ترین‌ها» (تصویر ۵ بالا سمت راست) بریده‌کتاب‌هایی برای شما نمایش داده می‌شوند که محبوب‌ترند. یعنی تعدادِ لایکِ آن‌ها و یا تعداد نظراتِ آن‌ها  بیشتر است. بنابراین اگر دنبالِ بریده‌کتاب‌هایی هستید که طرفدارِ بیشتری دارند، به این بخش بروید.

دانلود کتاب «کتابفروش خیابان ادوارد براون»

 

چرا شبکه اجتماعی کتاب الکترونیکی؟

 

«اگر یک کتاب ارزش خواندن داشته باشد، حتماً ارزشِ این را هم دارد که درباره آن گفت‌وگو شود.» این جمله، شعار کوپیا، یکی از شبکه‌های اجتماعی کتاب است. شبکه‌های اجتماعیِ کتاب موجود در سراسر دنیا، عمدتاً به زبانِ انگلیسی و برای کاربران انگلیسی‌زبان هستند. گودریدز یکی از شبکه‌هایی است که در سراسرِ جهان و همچنین ایران بسیار پرطرفدار است. این شبکه «می‌خواهد به مردم کمک کند تا بتوانند کتاب‌هایی را که دوست دارند، پیدا کنند و به اشتراک بگذارند.» طاقچه هم در تلاش است که این کار را در بخشِ «کتاب‌گردی» خود بیشتر محقق کند.

اگر این یادداشت را دوست داشتید، حتما سری به یادداشت «با کتابخانه همگانی بی‌نهایت کتاب بخوانید» بزنید.

 

آیا تابه‌حال از بخشِ کتاب‌گردی اپلیکیشن طاقچه استفاده کرده‌اید؟

 

75,137 بازدید
برچسب ها

Avatar

گلاره مرادی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
6 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه