دانلود و خرید کتاب مقالاتی در جامعه شناسی سیاسی ایران یرواند آبراهامیان ترجمه سهیلا ترابی فارسانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقالاتی در جامعه شناسی سیاسی ایران اثر یرواند آبراهامیان

کتاب مقالاتی در جامعه شناسی سیاسی ایران

معرفی کتاب مقالاتی در جامعه شناسی سیاسی ایران

کتاب مقالاتی در جامعه شناسی سیاسی ایران نوشتهٔ یرواند آبراهامیان و ترجمهٔ سهیلا ترابی فارسانی است. انتشارات شیرازه کتاب ما این مجموعه مقاله را منتشر کرده است؛ مقالاتی درمورد سیاست و حکومت.

درباره کتاب مقالاتی در جامعه شناسی سیاسی ایران

کتاب مقالاتی در جامعه شناسی سیاسی ایران (Articles in Political Sociology of Iran) که جلد ۴ از مجموعهٔ «تاریخ معاصر ایران» است، حاصل گردآوری مقالات مختلف در حوزهٔ جامعه‌شناسی سیاسی ایران است. گزینش و ترجمهٔ این مقلات توسط  سهیلا ترابی فارسانی صورت گرفته است. نویسنده اصلی این مقالات یرواند آبراهامیان است. آنچه بیش از هر موضوع دیگری روش تاریخ‌نگاری یراوند آبراهامیان را از روش و یا در بیشتر موارد، فقدان یک روش و بینش مشخص دیگر پژوهندگان تاریخ معاصر ایران متمایز می‌سازد، تأکید خاص او بر مبانی اجتماعی تحولات سیاسی ادوار مورد بحث است؛ توجهی که در درجهٔ اول خود را به‌صورت احتراز از تأکید بر نقش تحولات خارجی بر دگرگونی‌های داخلی ایران نشان می‌دهد و آن‌گاه در بررسی تأثیر تنش‌های اجتماعی بر چگونگی شکل گیری حرکت‌های سیاسی. مقالات کتاب حاضر به موضوعاتی مانند استبداد شرقی، دهقان‌ها، تودهٔ مردم، فرقه‌گرایی در ایران، گروه‌های سیاسی و جنبش کارگری ایران پرداخته‌اند.

خواندن کتاب مقالاتی در جامعه شناسی سیاسی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ جامعه‌شناسی سیاسی (ایران) پیشنهاد می‌کنیم.

درباره یرواند آبراهامیان

یرواند آبراهامیان در سال ۱۳۱۹ در تهران به دنیا آمد. او تاریخ‌نگار ایرانی - آمریکایی و ایرانیِ ارمنی‌تبار و استاد ممتاز تاریخ در کالج باروک دانشگاه شهر نیویورک بوده است. او آثار قابل‌توجهی دربارهٔ تاریخ معاصر ایران نوشته که کتاب «ایران بین دو انقلاب» از پرآوازه‌ترین آن‌ها است. در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی، یرواند آبراهامیان از فعالان و اعضای کنفدراسیون جهانی محصلان و دانشجویان ایرانی بود که با حکومت محمدرضا پهلوی مخالف بودند؛ او همچنین در سال ۱۳۵۴ (۱۹۷۶ میلادی) در نیویورک نایب‌رئیس «کمیتهٔ برای آزادی هنر و اندیشه در ایران (CAIFI)» به‌عنوان بخشی از «حزب کارگران سوسیالیست» بود. بعضی از آثار مکتوب او عبارتند از «بحران نفت در ایران»، «ایران بین دو انقلاب»، «تاریخ ایران مدرن»، «کودتا»، «اسلام رادیکال: مجاهدین ایرانی»، «خمینیسم (مقالاتی دربارهٔ جمهوری اسلامی)»، «اعترافات شکنجه‌شدگان، زندان‌ها و ابراز ندامت‌های علنی در ایران مدرن»، «مردم در سیاست ایران»، «مقالاتی در جامعه‌شناسی سیاسی ایران»، «پارانوید در سیاست ایران؛ از کتاب جستارهایی دربارهٔ تئوری توطئه در ایران»، «آنارشیسم در انقلاب روسیه»، «یک آنارشیست آمریکایی؛ زندگی والترین کلیر».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

حجم

۸۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان