دانلود و خرید کتاب کاربست فلسفه در اخلاق حرفه ای کاظم طیبی فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاربست فلسفه در اخلاق حرفه ای اثر کاظم طیبی فرد

کتاب کاربست فلسفه در اخلاق حرفه ای

معرفی کتاب کاربست فلسفه در اخلاق حرفه ای

کتاب کاربست فلسفه در اخلاق حرفه‌ای نوشتۀ کاظم طیبی فرد در انتشارات حزب اراده ملت به چاپ رسیده است. این کتاب با تکیه به یکی از شاخه‌های فلسفۀ اخلاق به این پرسش پاسخ می‌دهد که برای حل تعارضات میان وظایف اخلاقی با وظایف حرفه‌ای چه می‌توان کرد؟

درباره کتاب کاربست فلسفه در اخلاق حرفه ای

گاه انسان در حین انجام وظیفۀ خود در حالتی دوگانه و متعارض میان انجام وظیفۀ حرفه‌ای و انجام وظیفۀ اخلاقی قرار می‌گیرد و از انتخاب درست سردرگم می‌شود. به‌عنوان مثال، مشخص نیست با عبارت مأمور و معذور بودن، وظیفۀ اخلاقی از انسان ساقط می‌شود یا نه. برای رسیدن به پاسخ چنین پرسش‌هایی باید به سراغ شاخه‌ای از دانش فلسفۀ اخلاق رفت که اخلاق حرفه‌ای نام دارد. هدف کتاب کاربست فلسفه در اخلاق حرفه‌ای، ارائۀ چهارچوب‌هایی است که بر اساس آن، هر شخص فارغ از متخصص یا غیرمتخصص بتواند روا و ناروا یا به‌طور کلی خوب و بد را تشخیص و تمیز دهد.

کتاب کاربست فلسفه در اخلاق حرفه‌ای در ۵ فصل تدوین دشه است. فصل اول کتاب با عنوان رهیافت، توضیح می‌دهد که در بحث از اخلاق حرفه‌ای، مراد از اخلاق و حرفه چیست؟ فصل دوم تمهیدات نام دارد. در این فصل، اخلاق‌گرایی فلسفی شرح داده شده و نسبت اخلاق با فلسفه بررسی شده است. فصل سوم با عنوان ورودیه، انواع اخلاق‌گرایی فلسفی و کاربست آن‌ها در اخلاق حرفه‌ای را توضیح داده است. وظیفه‌گرایی اخلاقی و نتیجه‌گرایی اخلاقی دو مفهومی هستند که در ادامه بررسی شده‌اند. فصل چهارم، گزینه‌های پیش رو؛ نتیجه‌گرایان اخلاقی نام دارد. در این فصل انواع دیدگاه‌های نتیجه‌گرایان اخلاقی و مواضعشان اعم از طبیعت‌گرایی، شهودگرایی و عاطفه‌گرایی بررسی شده‌اند. فصل پنجم، گزینه‌های پیش‌ رو؛ وظیفه‌گرایان اخلاقی نام دارد. در این فصل انواع دیدگاه‌های وظیفه‌گرایان اخلاقی و مواضع حرفه‌ای آن‌ها اعم از طبیعت‌گرایی، شهودگرایی و عاطفه‌گرایی بررسی شده است.

خواندن کتاب کاربست فلسفه در اخلاق حرفه ای را به چه کسانی پینشهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های فلسفی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب کاربست فلسفه در اخلاق حرفه ای

«هر شغل یا وظیفه‌ ای بنا به همین نوع الزامات و چهارچوب ها و بنا به اینکه کدام نوع چارچوب را پذیرفته باشد، در حوزه اخلاق، قانون و دین قابل بررسی است. می توانیم به بررسی این موضوع بپردازیم که فلان شخص به لحاظ اخلاقی در انجام شغلی جایز هست یا خیر؟ یا بپرسیم و بررسی کنیم که شغلی بر پایه الزامات قانونی چه حدود اختیارات و حقوقی دارد. یا از وظایف و مزایای یک شغل در چهارچوب یک دین بپرسیم. هر کدام از این موضوعات به ترتیب به حوزه علم اخلاق، علم قانون (حقوق) و علم دین (فقه) مربوط می‌ شوند. اما کار جایی گره می خورد که یک رابطه شغلی در یکی از چارچوب ها مجاز، و در یک یا دو دیگر مشکوک یا غیر مجاز باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان