دانلود و خرید کتاب تلخاب گروه نویسندگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تلخاب اثر گروه نویسندگان

کتاب تلخاب

انتشارات:انتشارات رزا
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تلخاب

کتاب الکترونیکی تلخاب نوشتۀ گروه نویسندگان است و انتشارات رزا آن را منتشر کرده است. کتاب تلخاب شامل ده داستان کوتاه از ده نویسنده است.

درباره کتاب تلخاب

به‌طورکلی داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شوند که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه مثل دریچه یا دریچه‌هایی است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی، برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده فقط امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع است نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. در داستان کوتاه تعداد شخصیت‌ها محدود است. فضای کافی برای تجزیه‌وتحلیل‌های مفصل و پرداختن به امور جزئی در تکامل شخصیت‌ها وجود ندارد و معمولاً نمی‌توان در آن تحول و تکامل دقیق اوضاع‌واحوال اجتماعی بررسی کرد. حادثه اصلی به نحوی انتخاب می‌شود که هر چه بیشتر شخصیت قهرمان را تبیین کند و حوادث فرعی باید همه در جهت کمک به این وضع باشند. البته بسیاری از داستان‌های کوتاه خوب هم هست که در آن این قوانین رعایت نشده است. داستان کوتاه ممکن است خیلی کوتاه باشد و مثلاً حدود ۵۰۰ کلمه بیشتر نداشته باشد. در داستان کوتاه شخصیت قبلاً تکوین‌یافته است و پیش چشم خوانندهٔ منتظر، در گیرودار کاری است که به اوج و لحظه حساس و بحرانی خود رسیده یا در جریان کاری است که قبلاً وقوع یافته؛ اما به نتیجه نرسیده است. پس می‌توان گفت که داستان کوتاه اثری است کوتاه که در آن نویسنده به یاری یک طرح منظم شخصیتی اصلی را در یک واقعهٔ اصلی نشان می‌دهد و این اثر بر روی‌هم تأثیرِ واحدی را القا می‌کند. کتاب تلخاب شامل مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه از ده نویسنده است.

خواندن کتاب تلخاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دوستداران داستان کوتاه فارسی مناسب است.

بخشی از کتاب تلخاب

«مردی که به خاطر کندن گلهای باغ، قرار بود چشم‌هایش، برای همیشه بسته شود. یک شب با درد شدیدی در انگشتانش از خواب برخاست. درد دستش شبیه درد تولد نوزادی بود که مادری در نیمه‌شب به آن واقف شود، با چشم‌بندش سرش را بالا داد. بوی عجیبی در شب بود! مرد چشم بسته، سرانگشتان دست سالم‌اش را به دستی که درد می‌کرد، کشید. احساس کرد که انگشتان دستی که درد می‌کند، در حال تغییرند. انگار تبدیل به گلی شده‌اند که ساقه‌اش دربازوی او می‌خلد...»

نظرات کاربران

کاربر ۴۸۷۲۷۲۶
۱۴۰۲/۱۲/۲۱

کتاب بسیار خوبی است من مطالعه کرده ام . قصه های شیرینی از دل سخت ترین حوادث و رویدادهای زندگی برای درک عمیقی از زندگی روایت شده است.

کاربر 5593760
۱۴۰۲/۱۲/۲۱

عااااالی، پیشنهاد می کنم حتما مطالعه اش کنید.

کاربر ۲۰۵۲۸۶۴
۱۴۰۲/۱۲/۲۱

بسیار کتاب خوبی است توصیه می‌کنم حتما مطالعه کنید و لذت ببرید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان