دانلود و خرید کتاب فارماکولوژی داروهای ضروری بخش ICU محمدحسام آزادبخت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فارماکولوژی داروهای ضروری بخش ICU اثر محمدحسام آزادبخت

کتاب فارماکولوژی داروهای ضروری بخش ICU

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فارماکولوژی داروهای ضروری بخش ICU

کتاب فارماکولوژی داروهای ضروری بخش ICU نوشتهٔ محمدحسام آزادبخت است و انتشارات کنکاش آن را منتشر کرده است. این کتاب به انضمام محاسبات دارویی، اصول دارودهی، مسمومیت‌ها و آنتی دوت‌ها و درآمدی بر داروهای جدید تولید شده در جهان است.

درباره کتاب فارماکولوژی داروهای ضروری بخش ICU

مراقبت‌های ویـژه شـامل همهٔ مراقبت‌های حساس وابسته به زندگی بیمار است. به عبارت دقیق‌تر می‌توان گفت که مراقبت ویژه، مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری‌های حاد مخاطره‌آمیز حیات، تحـت نظر ماهرترین پرسنل همراه با وسایل و امکانـات پیشرفتـه اسـت. امروزه بخش‌های مراقبت ویژه از شکل مراقبت ویژه عـمومی خارج‌شده و به‌صورت واحدهـای اختصاصی جهت مراقبت از بیماران مبتلا به یک اختـلال مشتـرک تبدیل‌شده‌اند، مانند ICU داخلی، ICU جراحی، ICU کودکان.

تاریخچهٔ تأسیس ICU به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد. در آن زمان پزشکان به این نتیجه رسیدند که مجروحان بـدحال بـایستی به‌طور مجـزا، مـداوم و دقیـق مـورد مـراقبت قرار گیرند. به این دلیل در بیمارستان‌های خط مقدم اقدام به تأسیس بخش‌های مراقبت ویژه کردند و برای این بخش‌ها پرستارانی را انتخاب کردند که دارای مهارت کافی و تجربه زیاد بودند.

محل و موقعیت فیزیکی بخش ICU بسته به نوع بیمارانی که در آن بستری هستند، متفاوت است. مثلاً ICU جراحی حتماً بایستی نزدیک اتاق عمل و بخش جراحی باشد یا بخش CCU حتماً نزدیک بخش قلب باشد. به‌طورکلی بهتراست بخش‌های مراقبت ویژه در محلی باشد که قابل‌دسترسی بوده و سریعاً بتوان در مواقع اورژانس به آن دست یافت.

از نظر ساختمانی، طرح بخش بایستی به‌صورت نیم‌دایره یا نعلی شکل باشد، به‌نحوی‌که ایستگاه پرستاری در وسط آن قرار گیرد تا پرستاران به همهٔ بیماران احاطه داشته باشند.

از نظر پیشگیری از سرایت عفونت و ایجاد یک محیط خصوصی برای بیماران، هر تخت ICU بایستی در یک اتاقک مجزا قرار داشته و این اتاقک‌ها توسط یک دیوار شیشه‌ای با پرستار فاصله داشته باشد.

خواندن کتاب فارماکولوژی داروهای ضروری بخش ICU را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشته‌های داروسازی و پزشکی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۱۸ صفحه

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۱۸ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
۷۰,۰۰۰
۵۰%
تومان