دانلود و خرید کتاب اینک روشنگری (خلاصه کتاب) استیون پینکر ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اینک روشنگری (خلاصه کتاب) اثر استیون پینکر

کتاب اینک روشنگری (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب اینک روشنگری (خلاصه کتاب)

کتاب اینک روشنگری (خلاصه کتاب) (نگاهی روشنگرانه به جهان!) نوشتهٔ استیون پینکر و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب در حوزهٔ روان‌شناسی را منتشر کرده است.

درباره کتاب اینک روشنگری (خلاصه کتاب)

کتاب اینک روشنگری (خلاصه کتاب) خلاصه‌ای از کتاب «اینک روشنگری» نوشتهٔ استیون پینکر است. نویسنده در این عصذ به خواننده یادآوری کرده است که چگونه با دید بازتری به مشکلات امروز نگاه کند. نویسنده بر این عقیده است که فلسفهٔ روشنگری بود که نگاه جهان‌وطنی نوین را شکل داد و گرچه بسیاری باور دارند که اوضاع بدتر می‌شود، اما هنوز هم می‌توان از مزایای عصر روشنگری بهره برد. از نظر نویسنده روشنگری طول عمر انسان را افزایش داده و سلامت و معیشت مردم را بهتر و ثروت انسان را بیشتر و نابرابری‌ها را کمتر کرده است.

خواندن کتاب اینک روشنگری (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اینک روشنگری (خلاصه کتاب)

«فعالیت‌های گروه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی نفرت‌انگیز است و همه ما با آن مخالفیم. با این حال، اینکه آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که داعش تهدیدی فوری برای ایالات متحده است، درست به نظر می‌رسد؟ این چیزی است که اکثر آمریکایی‌ها در یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۶ اعلام کردند. آن‌ها نگران بودند که ممکن است قربانی یک حمله تروریستی شوند و داعش را بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت و بقای ایالات متحده می‌دانستند. اما همه این‌ها توهمی بیش نیست.

تروریسم تهدیدی جدی است، اما صدمات آن بسیار کم‌تر از چیزهای دیگری است که سلامت ما را به خطر می‌اندازند. احتمال اینکه یک آمریکایی بر اثر رعد و برق یا نیش زنبور بمیرد خیلی بیشتر از این است که توسط یک تروریست کشته شود. آمار جهانی نشان می‌دهد که خطر مرگ یک فرد در یک سانحه رانندگی بسیار بیشتر از خطر یک تروریست است. در سال ۲۰۱۵ در ایالات متحده، بیش از ۳۵ هزار نفر در تصادف‌های رانندگی جان خود را از دست دادند، ولی تنها ۴۴ نفر در حملات تروریستی کشته شدند.

گاهی شخصیت‌های علمی هم به این گروه ملحق شده و در نشان دادن خطرات موجود بزرگ‌نمایی می‌کنند. البته، این گروه معمولاً ایده‌های جدیدتر و خلاقانه‌تری برای پایان دنیا دارند.

مقاله‌های زیادی وجود دارند که هوش مصنوعی را یک خطر بزرگ برای آینده انسان توصیف می‌کند؛ انگار که فاصله‌ای با واقعی شدن داستان فیلم نابودگر (ترمیناتور) نداریم. ایلان ماسک ۱۷، شخصیت برجسته حوزه فناوری و استیون هاوکینگ ۱۸، فیزیک‌دان معروف انگلیسی هم بارها گفته‌اند که هوش مصنوعی تهدیدی کاملاً واقعی است.

اما فکر می‌کنید چنین تهدیدی چقدر می‌تواند جدی باشد؟ تهدیدهایی مانند هوش مصنوعی، با پیشرفت‌های انسان در علم و فناوری در ارتباط است. تولید یک هوش مصنوعی بی‌نقص هدفی است که انسان، آگاهانه در جستجوی آن بوده و با اشتیاق تمام برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.

این روزها، هوش مصنوعی قادر است یک اتوموبیل را هدایت کند یا در یک بازی رایانه‌ای، انسان را شکست دهد؛ اما به سختی می‌توان دلیلی واقعی برای خطرناک بودن این‌ها پیدا کرد. در واقع، همچنان که فناوری پیشرفت می‌کند، امنیت آن هم با بالا بردن سطح سیستم‌های نظارتی بهتر می‌شود. اگر تهدیدی مشاهده شود، معمولاً روش‌های زیادی از قبل پیش‌بینی شده است که سیستم را از کار بیندازد.

پس در این مورد هم لازم نیست خیلی نگران باشیم. اگر انسان به اندازه‌ای باهوش باشد که بتواند یک هوش مصنوعی کامل و قدرتمند ایجاد کند، بدون شک برنامه‌های مشخصی برای برخورد با مشکلات احتمالی آن هم خواهد داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۲۱٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان