دانلود و خرید کتاب افکار خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید (خلاصه کتاب) وین دایر ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افکار خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید (خلاصه کتاب) اثر وین دایر

کتاب افکار خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب افکار خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید (خلاصه کتاب)

کتاب افکار خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید (خلاصه کتاب) نوشتهٔ وین دایر و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب در حوزهٔ موفقیت و خودیاری را منتشر کرده است.

درباره کتاب افکار خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید (خلاصه کتاب)

کتاب افکار خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید (خلاصه کتاب) خلاصه‌ای از کتاب «کتاب افکار خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید» نوشتهٔ وین دایر است. ویرن دایر در این کتاب به خواننده می‌آموزد که چگونه با کمک فلسفهٔ «دائو» به رهایی برسد. «دائو دِ جینگ» یک فلسفهٔ شاعرانه، باستانی و نماد روشن‌فکری مدرن در تاریخ فلسفهٔ شرق است. این کتاب بیش از ۲۰۰۰ سال به‌طور مداوم تدریس شده و مورد مطالعهٔ افراد زیادی قرارگرفته است. دائو کتابی پر از داستان‌ها و اسطوره‌های عجیب است. اسطوره‌هایی که سبک زندگی، تفکرات و باورهای شما را به چالش می‌کشد. اگرچه برخی از این اسطوره‌ها امروز به دست فراموشی سپرده شده‌اند و یا بسیاری از قسمت‌های آن در جهان مدرن تنها یک داستان شاعرانه و افسانه هستند، اما اگر به تاریخ ۲۰۰۰ساله‌ای که این متن پشت سر گذاشته نگاهی بیاندازیم، ردپای دانشمندان، فیلسوفان و متفکران زیادی را خواهیم دید. متن‌ها و نظریه‌ها و تفسیرهای فراوانی که همه و همه برپایه آموزه‌های دائو استوار است.

خواندن کتاب افکار خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آثار حوزهٔ موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

درباره وین دایر

وین والتر دایر معروف به وین دایر در سال ۱۹۴۰ و در شهر دیتروید ایالت میشیگان به دنیا آمد. او سخنران انگیزشی و نویسندۀ کتاب‌های خودیاری و اهل آمریکا است. وقتی وین دایر ۳ سال داشت، پدرش خانواده را ترک کرد؛ در نتیجه وین به‌همراه ۲ برادرش، بخش بزرگی از ۱۰ سال نخست زندگی‌اش را در یتیم‌خانه‌ها گذراند. پس از پایان دبیرستان به نیروی دریایی پیوست و سپس در رشتۀ مدیریت و رهبری تحصیل کرد. وین کارش را با مشاوره در دبیرستان‌ها و سپس تدریس روان‌شناسی مشاوره در دانشگاهی در نیویورک ادامه داد و نوشته‌هایی را در حوزۀ مثبت‌نگری در نشریات به چاپ رساند. او به‌تدریج در میان دانش‌آموزان و دانشجویانش محبوب شد. سرانجام ناشری از او می‌خواهد تا دیدگاه‌هایش را به‌صورت یک کتاب درآورد؛ ازاین‌رو وین دایر نخستین کتابش به نام «نقاط ضعف شما» را منتشر می‌کند که یکی از موفق‌ترین آثار او به شمار می‌رود. این نویسنده با کتاب‌های بعدی و همچنین برنامه‌های تلویزیونی و سپس تورهای سخنرانی که برگزار می‌کرد به شهرت رسید و موفقیت زیادی به دست آورد. داستان زندگی او به‌عنوان انسانی خودساخته، به واقع‌پذیری آثار و گفته‌هایش کمک کرده است. وین دایر شش سال پایانی عمرش را از سرطان خون رنج برد و سرانجام در سال ۲۰۱۵ و در ۷۵سالگی در اثر حملهٔ قلبی درگذشت.

از میان کتاب‌های او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

«رهسپاری»، «توصیه‌های فنون کار»، «قلمرو اشتباهات شما»، «سررشتهٔ زندگی خود را در دست بگیرید»، «اوج و محدودیت»، «هدیه‌هایی از آیکیس»، «واقعاً چه چیزی برای فرزندتان می‌خواهید»، «زندگی در آگاهی»، «تعطیلات شاد»، «داستان واقعی؛ در تمام روزهای زندگیتان معجزه باشید»، «خردمندی روزها»، «چگونه شخصی نامحدود باشیم»، «شما آن را می‌بینید وقتی که به آن اعتقاد دارید؛ راهی برای ارتباط خصوصی با درون»، «رازهای درون شما؛ بحثی در مورد آزادبودن شما»، «یک پیمان، یک پیمان است»، «سرنوشت آشکار شما؛ نه روش معنوی برای به‌دست‌آوردن هر چیزی که می‌خواهید»، «خردمندی سال‌ها»، «برای هر مشکلی راه‌حلی معنوی وجود دارد»، «۱۰ راز دستیابی به موفقیت و آرامش درون»، «دگرگونی: انتقال زندگی از جاه‌طلبی به‌سوی معنا»، «افکار خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید» و «خاطراتی از بهشت».

بخشی از کتاب افکار خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید (خلاصه کتاب)

«راه دائو مسیری بدون سلاح است، این فلسفه شاعرانه هر سلاحی را ابزار ستمگران می‌داند. بر اساس منطق دائو تنها کسانی از سلاح‌های جنگی استفاده می‌کنند که مخالف خرد و تفکر هستند. اسلحه، کلمات توهین‌آمیز و استفاده از ابزارهای خشونت‌آمیز هرگز نمی‌تواند بخشی از یک وجود روشن‌فکرانه باشد.

بیایید به عقب برگردیم. درست زمانی که انسان پای خود را به زمین خاکی گذاشت و تاریخی پر از جنگ و خون‌ریزی رقم زد. در طول تمام این سال‌ها بشر داشتن سلاح را حق خود دانسته است. ما فکر می‌کنیم همیشه به‌وسیله‌ای برای دفاع از خود نیاز داریم و همین تفکر باعث شده که داشتن سلاح را حق خود بدانیم.

اما دائو بدون آنکه ادعایی در رابطه با مدرنیته و زندگی روشن‌فکرانه داشته باشد، یکی از آرمان‌ترین و مدرن‌ترین تفکرات را پای‌ریزی کرده است. دائو اعتقاد دارد جهان ایده‌آل محلی است که خشونت و کشتار برای مردمان آن قاب درک نباشد.

این تنها به معنای مخالفت با جنگ یا خشونت نیست، تفکر دائو نقطه‌ای است که خشونت در ذهن شما کاملاً بی‌معنی به نظر می‌رسد؛ اما چگونه می‌توان به این سطح از اندیشه دست پیدا کرد؟

برای برداشتن گام اول به شما کمک می‌کنم. کافی است هر زمان که احساس کردید سخنان یا رفتارهایتان رنگی از خشونت دارد شروع به تغییر در اندیشه خود کرده و با به یاد آوردن فلسفه دائو فوراً تفکرتان را تغییر دهید. در این‌گونه موارد بهترین کار این است که هیچ کاری انجام ندهیم. مثلاً به‌جای بلند کردن صدا، زبان خود را گاز بگیرید و خود را به راه دائو برگردانید. به یاد داشته باشید که استفاده از زور و خشونت باعث می‌شود این نیروی منفی بزرگ‌تر و قدرتمندتر شود. پس بهتر است هیچ واکنشی نشان ندهید و فقط سخاوت و عشق را در هر ارتباطی هدیه بدهید.

فراموش نکنید این تنها یک عکس‌العمل لحظه‌ای نیست بلکه با این کار شروع به تغییر در زندگی خود می‌کنید و اصلاً بعید نیست که بتوانید جهان پیرامونتان را تحت تأثیر قرار داده و شروع‌کننده یک تغییر بزرگ در جهان باشید.

دائو د جینگ متنی باستانی و بنیادی در فلسفه شرق است. اگر از دیدگاه غربی به جهان نگاه کنیم شاید درک ماهیت متناقض جهان دشوار باشد. خوبی و بدی، تاریکی و روشنی و تمام پارادوکس‌هایی که حتماً باید بین آن‌ها قضاوت کرد.

دائو د جینگ به شما می‌آموزد که طبیعت بین خوبی و بدی قضاوت نمی‌کند و چنین مفاهیمی فقط در زندگی بشر وجود دارند. علاوه بر این با مطالعه دائو درک می‌کنید که سوای هر ویژگی، در نقطه اول جزئی از طبیعت هستید. پس بهتر است قضاوت را کنار گذاشته و با جهان پیرامون همراه شوید.»

معرفی نویسنده
عکس وین دایر
وین دایر
آمریکایی | تولد ۱۹۴۰ - درگذشت ۲۰۱۵

وین والتر دایر در دهم ماه می سال ۱۹۴۰ در ایالت میشیگان آمریکا متولد شد. او در خانواده‌ای نسبتا پرجمعیت زندگی می‌کرد و به جز خود دو برادر دیگر داشت. بعد از مدتی پدر آنها خانه و خانواده را ترک کرد و کمی بعد هم مادرشان هر سه پسر را به محل‌ نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست سپرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

حجم

۱۵٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان