دانلود و خرید کتاب انیشتین (خلاصه کتاب) والتر آیزاکسون ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انیشتین (خلاصه کتاب) اثر والتر آیزاکسون

کتاب انیشتین (خلاصه کتاب)

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب انیشتین (خلاصه کتاب)

کتاب انیشتین (خلاصه کتاب) نوشتهٔ والتر آیزاکسون و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی زندگی‌نامهٔ «آلبرت انیشتین».

درباره کتاب انیشتین (خلاصه کتاب)

والتر آیزاکسون در کتاب انیشتین (خلاصه کتاب) برخی از نظریه‌های «آلبرت انیشتین» و زندگی‌نامهٔ این فیزیک‌دان آلمانی‌ را شرح داده است. او در این اثر به زوایای مختلف زندگی شخصی انیشتین پرداخته است. با مطالعهٔ این کتاب در می‌یابیم که عوامل بسیاری در شکل‌گیری شخصیت انیشتین مؤثر بوده‌اند: از طبیعت سرکش او گرفته تا کنجکاوی و تعهدش به آزادی فردی. آلبرت اینشتین در طی پژوهش‌های خود، نسبیت عام و نسبیت خاص را مطرح کرد و تأثیر عظیمی بر کیهان‌شناسی و فیزیک نظری گذاشت. او درنهایت توانست به نوبل فیزیک دست پیدا کند. از جمله کتاب‌های مهم آلبرت اینشتین می‌توان به کتاب «نظریهٔ نسبیت خاص و عام» و «جهانی که من می‌بینم» اشاره کرد.

خواندن کتاب انیشتین (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ زندگی‌نامه و آرای آلبرت انیشتین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب انیشتین (خلاصه کتاب)

«علاوه‌بر این، هر جرمی یک اینرسی دارد. اینرسی میزان نیرویی را که باید برای شتاب دادن به این جسم اعمال شود تعیین می‌کند. این دو مفهوم یکی هستند. اما هیچ‌کس تابه‌حال به خود زحمت نداده بود که دلیل آن را توضیح دهد. انیشتین کاملاً از این وضعیت آگاه و از آن ناراحت بود.

او برای نشان دادن این‌که این دو مفهوم یکی هستند نظریه‌ای به نام اصل هم ارزی را مطرح کرد. یکی از پیامدهای اصل هم ارزی این است که گرانش باید نور را خم کند. تصور کنید یک پرتوی نور از سوراخ سوزنی در سمت چپ محفظه‌ای بسته وارد می‌شود. روبروی این محفظه، یک سوراخ کمی بالاتر از سوراخ قبلی قرار گرفته. زمانی که نور به دیواره مخالف محفظه می‌رسد، مجبور است به سمت بالا حرکت کند؛ بنابراین، نور از طریق سوراخ کمی بالاتر خارج می‌شود و یک مسیر منحنی شکل پیدا می‌کند.

انیشتین متوجه شد که گرانش را می‌توان به‌عنوان انحنای فضا-زمان تعریف کرد. تصور کنید یک توپ آهنی بزرگ در وسط سطح یک ترامپولین قرار داده شده است که دوبعدی است. اگر چند توپ بیلیارد در کناره‌های ترامپولین قرار بگیرند، به سمت توپ آهنی حرکت می‌کنند. آیا توپ آهنی نیروی مرموزی به آن‌ها وارد کرده است؟ خیر! توپ آهنی باعث شده سطح ترامپولین خم شود و توپ‌های بیلیارد تکان بخورند.

چه نتیجه‌ای می‌توان از این معادله گرفت؟ ماده می‌تواند فضا یا مکان را منحنی کند. درست همان‌طور که توپ آهنی فضای ترامپولین را خم کرده است.

از سمتی، فضای منحنی می‌تواند به ماده بگوید که چطور حرکت کند. درست همان‌طور که فضای منحنی ترامپولین توپ‌های بیلیارد را حرکت داد.

ما به‌راحتی می‌توانیم یک خط یا صفحه منحنی را تجسم کنیم، اما تصور یک ساختار منحنی سه‌بعدی کمی سخت است. البته اینجا ریاضی به کمک فیزیک می‌آید. ریاضیدان‌ها به‌راحتی می‌توانند مفهوم انحنا را به فضاهایی با ابعاد بالاتر گسترش دهند.

انیشتین قبلاً بسیاری از بخش‌های ریاضی را تجملات محض می‌دانست، اما کم‌کم متوجه شد که ریاضیات صرفاً ابزاری برای توصیف نیست، بلکه یکی از ابزارهای ضروری برای کشف قوانین طبیعت است.

آلبرت که هیچ‌وقت ریاضی را جدی نگرفته بود، مجبور شد از دوستش گروسمن که یک ریاضیدان بود کمک بگیرد. گروسمن به او پیشنهاد کرد که آثار برنهارد ریمان را بررسی کند.

هندسه ریمانی (Riemannian Geometry) انحنا را در فضای دو، سه یا حتی چهاربعدی توصیف می‌کند. او توانست درک و معادلاتش از فضا را با کمک ریاضی گسترش بدهد و درنهایت، به مجموعه‌ای از معادلات کوواریانت رسید که توصیف کاملی از رقص کیهانی با استفاده از نسبیت عام بود.

ریاضیات به آلبرت انیشتین کمک کرد تا بفهمد چگونه اجسام می‌توانند فضا و زمان را منحنی کنند و این انحنا چطور بر حرکت اجسام تأثیر می‌گذارد.

با قانون نسبیت عام، انیشتین یکی از زیباترین معادلات ریاضی و فیزیک را پایه‌گذاری کرد. این اتفاق زمانی افتاد که او ۳۶ سال داشت. قانون نسبیت عام، انیشتین را از یک فیزیکدان آکادمیک به یک شخصیت مشهور جهانی تبدیل کرد. پای روزنامه‌ها، عکاسان و خبرنگارها کم‌کم داشت به زندگی آلبرت باز می‌ش»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۲۳٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان