دانلود و خرید کتاب The Farabi Renaissance رضا ماحوزی ترجمه اسماعیل یزدان پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب The Farabi Renaissance

کتاب The Farabi Renaissance به‌قلم رضا ماحوزی و ترجمهٔ اسماعیل یزدان پور را انتشارات موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به چاپ رسانده است. این کتاب که به زبان انگلیسی پیش روی شماست، به بررسی زندگی، زمانه و آثار فارابی پرداخته است.

درباره کتاب The Farabi Renaissance

ابونصر محمد فارابی از جملهٔ بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین فلاسفهٔ اسلام و ایران از قرن سوم (ه.ق) تاکنون است که در علوم رایج زمانهٔ خویش از جمله فلسفه، منطق، ریاضیات، پزشکی، جامعه‌شناسی و موسیقی سرآمد بود. وی را به‌حق احیاگر حکمت نامیده‌اند زیرا که کوشید تا بین تأملات و تفکرات ارسطو و افلاطون و مفاهیم توحیدی اسلام ارتباط ایجاد کرده و از این طریق مسیر تفکر فلسفی به جهان اسلام را بگشاید. از این رو و نیز به ‌دلیل کوشش‌های او برای شرح و تفسیر آثار ارسطو، وی را معلم ثانی لقب داده‌اند. بنابر همین نقش مهم و سازنده در پی نهادن شالودهٔ تفکر فلسفی در ایران و اسلام و نیز ضرورت آشنایی سایر فلاسفه و متفکران جهان مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اقدام به ارائهٔ کتاب The Farabi Renaissance به زبان انگلیسی کرده است که در اصل ترجمه‌ای است از کتاب احیاگر حکمت به‌قلم رضا ماحوزی. این کتاب در ۲ بخش، ابتدا به شرح احوال و زندگی فارابی و اوضاع فرهنگی و اجتماعی زمانهٔ او و سپس به تأثیر افکار و آثار او بر فلاسفه و اندیشمندان بعد از خودش می‌پردازد.  

خواندن کتاب The Farabi Renaissance را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به فلسفه و پژوهشگران این حوزه که خواهان منبعی به زبان انگلیسی دربارهٔ زندگی فارابی هستند از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

درباره رضا ماحوزی

رضا ماحوزی متولد سال ۱۳۴۲، عضو هیئت علمی و دانشیار فلسفه موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی‌ست. او مؤلف کتاب‌های دیگری چون: فلسفهٔ علم کانت، حامیان علم و فناوری در جهان و ایران، دانشگاه و مترجم کتاب نزاع دانشکده‌ها به‌قلم امانوئل کانت است.




􀀰􀀱􀀘􀀱􀀚􀀲􀀏􀀁 􀀪􀀅􀀆􀀁 􀀅􀀁 􀀖􀀊􀀙􀀍􀀉􀀍􀀗􀀅􀀙􀀁 􀀖􀀑􀀍􀀙􀀊􀀆􀀊􀀖􀀑􀀄􀀘􀀏􀀁 􀀇􀀒􀀆􀀍􀀗􀀍􀀅􀀈􀀏􀀁 􀀅􀀈􀀔􀀁 􀀆􀀗􀀍􀀄􀀈􀀰􀀱􀀘􀀱􀀚􀀲􀀏􀀁 􀀪􀀅􀀆􀀁 􀀅􀀁 􀀖􀀊􀀙􀀍􀀉􀀍􀀗􀀅􀀙􀀁 􀀖􀀑􀀍􀀙􀀊􀀆􀀊􀀖􀀑􀀄􀀘􀀏􀀁 􀀇􀀒􀀆􀀍􀀗􀀍􀀅􀀈􀀏􀀁 􀀅􀀈􀀔􀀁 􀀆􀀗􀀍􀀄􀀈􀀉􀀍􀀆􀀉􀀁 􀀈􀀔􀀆􀀁 􀀅􀀚􀀊􀀒􀀉􀀁 􀀑􀀍􀀆􀀁 􀀍􀀈􀀉􀀄􀀙􀀙􀀍􀀓􀀄􀀈􀀊􀀒􀀆􀀁 􀀆􀀉􀀊􀀘􀀍􀀄􀀆􀀁 􀀅􀀈􀀔􀀁 􀀙􀀄􀀓􀀄􀀈􀀔􀀆􀀁 􀀅􀀚􀀊􀀒􀀉􀀁 􀀑􀀍 􀀍􀀧􀀁

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۹۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان