دانلود و خرید کتاب در باب حکمت زندگی آرتور شوپنهاور ترجمه محمد مبشری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در باب حکمت زندگی اثر آرتور شوپنهاور

کتاب در باب حکمت زندگی

معرفی کتاب در باب حکمت زندگی

کتاب در باب حکمت زندگی نوشته‌ی آرتور شوپنهاور فیلسوف صاحب‌نام آلمانی است. در این کتاب، مسئله‌ی سعادت بشر واکاوی شده است. با‌این‌که شوپنهاور به‌عنوان فیلسوفی بدبین و تلخ‌اندیش شناخته می‌شود، در این نوشته با زبانی روان و شیرین و با شوخ‌طبعی خاص خودش، از راه‌‌ سعادت‌مندی، با توسل به درونیات و تغییر بینش، سخن گفته است. این کتاب از آن دسته آثار فلسفی است که عموم مخاطبان از خواندنش لذت خواهند برد و به‌راحتی می‌توان ادعا کرد جهان را پس از خواندن آن دگرگونه خواهند دید.

در باب حکمت زندگی با ترجمه محمد مبشری به کوشش انتشارات نیلوفر منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است. نسخه الکترونیکی این کتاب با فرمت pdf در طاقچه منتشر شده است.

درباره کتاب در باب حکمت زندگی اثر آرتور شوپنهاور

کتاب در باب حکمت زندگی اثر کم‌نظیر آرتور شوپنهاور فیلسوف قرن نوزدهمی آلمانی است. فیلسوفی که همگان او را با فلسفه‌ی بدبینانه‌اش نسبت به زندگی می‌شناسند. او در این کتاب که از مجموعه نوشته‌های متاخر اوست، یک پله از اوج فلسفه‌ی خود پایین آمده، تا با انسان‌ها که عموما در این دنیا به‌دنبال سعادت‌مندی و آرامش هستند، سخن بگوید. در باب حکمت زندگی آخرین نوشته از مجموعه «ملحقات و متممات» شوپنهاور است که پس از انتشار شهرتی گسترده و بی‌سابقه برای او به ارمغان آورد. کلمات شوپنهاور در این کتاب، به جان عموم مخاطبان می‌نشیند و همگان می‌توانند از خواندش لذت ببرند؛ از این‌جهت این اثر را می‌توان یکی از بهترین و مهم‌ترین کتاب‌های عمومی فلسفی خواند و همه را به خواندش دعوت کرد. چه‌این‌که شوپنهاور نیز طبعی جدا از دیگر آثارش برای نوشتن این مجموعه به خرج داده و کتابی برای راهنمایی مخاطبان عام خود نگاشته است. این کتاب را محمد مبشری با دقت و ظرافت تمام به فارسی برگردانده و انتشارات نیلوفر به چاپش رسانده است.

خواندن و دانلود کتاب در باب حکمت زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن این کتاب را به عموم علاقه‌مندان به فلسفه و جستارهای فلسفی و حوزه‌ی توسعه‌ی فردی پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید این کتاب با ترجمه محمد مبشری را بخوانیم؟

خواندن این کتاب به ما کمک می‌کند با درکی واقع‌بینانه از ماهیت زندگی، به آرامشی عمیق برسیم. این کتاب خصوصا برای کسانی که وابسته به نظر یا تصور دیگران از خود هستند و نیز افرادی که به‌واسطه‌ی انتظارات غلط از زندگی، پیوسته در اضطراب‌اند، بسیار مفید خواهد بود.

درباره آرتور شوپنهاور؛ نویسنده کتاب

آرتور شوپنهاور فیلسوف بزرگ و تأثیرگذار آلمانی است. او در ۲۲ فوریه‌ی ۱۷۸۸ در پروس به دنیا آمد. مادرش آلمانی و پدر هلندی‌اش تاجر بود. خودکشی پدر و جدایی از مادر در نوجوانی، زندگی را از آغاز برایش تلخ کرد. دانشگاه را با پزشکی آغاز کرد، در میانه‌ی راه به علوم طبیعی و درنهایت به فلسفه روی آورد. کتاب مهم خود «جهان همچون اراده و تصور» را در سی سالگی نوشت. شوپنهاور طبعی تلخ و کناره‌گیر از دیگران داشت. او با گوته و هگل دو اندیشمند بزرگ آلمانی، هم‌عصر بود و بر هگل پس از مشکلی که با او در دانشگاه پیدا کرد، شورید و پس از استعفا از دانشگاه، نامه‌ای در هجو او نوشت. شوپنهاور هیچ‌گاه ازدواج نکرد، او سبک زندگی خاص و غریب داشت و سه دهه‌ی آخر عمر خود را با یک برنامه‌ی کاملا ثابت گذراند.

فلسفه‌ی شوپنهاور بیش‌تر با تلخی و بدبینی شناخته می‌شود. او تاثیری بسزا بر فلسفه و فیلسوفان پس از خود گذاشت و با نوآوری‌ها و خلاقیتی که از خود نشان داد، توانست راه‌های جدیدی را برای پیمودن اندیشمندان و فلاسفه‌ی بعدی باز کند. بزرگانی همچون نیچه، فروید و ویتگنشتاین قویا تحت‌تاثیر شوپنهاور قرار داشتند و ابداعات فکری خود را مدیون اندیشه‌ی او هستند. «جهان و تأملات فیلسوف»، «جهان همچون اراده و تصور»، «ملحقات و متممات»، «در باب طبیعت انسان»، «دو مسئله‌ی بنیادین اخلاق» و «در باب اراده در طبیعت» عنوان برخی از آثار برجسته‌ی شوپنهاور است. آرتور شوپنهاور به‌تاریخ ۲۱ سپتامبر سال ۱۸۶۰ درگذشت.

مروری مختصر بر فصل‌های کتاب در باب حکمت زندگی

شوپنهاور پس از یک پیشگفتار کوتاه محتوای کتاب در باب حکمت زندگی را در شش فصل به رشته‌ی تحریر درآورده است. او در فصل اول کتاب با عنوان «تقسیم‌بندی موضوع»، سه شاخصه‌ی اساسی را که سرنوشت انسان را می‌سازد، و فرد با تمرکز بیش‌تر بر هر یک از آن‌ها مسیر زندگی و کیفیت آن را برای خود معین می‌کند، معرفی کرده است. این سه شاخصه عبارت‌اند از: «آن‌چه هستیم»، «آن‌چه داریم» و «آن‌چه می‌نماییم». آن‌چه هستیم به ویژگی‌ها و توانایی‌های درونی ما برمی‌گردد که دارایی اصیل و جوهری ماست. آن‌چه داریم، مایملک مادی ماست که در طول زندگی به دست می‌آوریم و آن‌چه می‌نماییم، تصویر ما در چشم دیگران، و تصوری است که دیگر کَسان از ما در ذهن خود دارند.

فصل دوم، فصل «آن‌چه هستیم» است. فصلی که شوپنهاور در آن به اهمیت داشته‌های درونی و شخصیت فرد می‌پردازد. عاملی که در صدر همه‌ی عوامل ممکن در تاثیرگذاری روی فرد است، علایق و لذتی است که می‌تواند از زندگی ببرد. از دید شوپنهاور شخصیت آدمی و ارزش او، تنها وسیله‌ی بی‌واسطه برای سعادت و خشنودی او است. تاثیر شخصیت بر زندگی فرد از‌بین‌نرفتنی‌ست. او در این فصل همچنین به ارزش شادی و اهمیتش در زندگی پرداخته است و ادعا کرده سعادت هر فرد را می‌توان از میزان شاد بودن او فهمید. شوپنهاور در این زمینه مباحث عمیق و جذابی را مطرح کرده است.

فصل سوم کتاب در باب حکمت زندگی، «آن‌چه داریم» عنوان دارد. شوپنهاور در این فصل بحث ظریفی را در رابطه با نقش توقعات در رضایت‌مندی انسان‌ها از زندگی طرح کرده است. تاملات شوپنهاور درباره‌ی ثروت و دارایی‌های مادی و انتظارات از زندگی، جالب‌توجه و جذاب است.

فصل چهارم به آخرین شاخصه، «آن‌چه می‌نماییم» تعلق دارد. به این‌که ما چه‌قدر به تصور ذهنی دیگران از خود اهمیت می‌دهیم. ضعف خاصی که در سرشت انسان است، او را به این ورطه می‌اندازد، تا چشم خود را به زبان دیگران بدوزد و آن‌چه را درباره‌ی او از دهان آن‌ها بیرون می‌آید ناخواسته مسلط بر احوالات و رفتار خود کند. این بحث عمیق در فصل چهارم، بیش از دیگر مباحث کتاب، مرهمی برای بیچارگی‌ها و زخم‌های عمیق امروز بشر ناشی از گره زدن زندگی خود به دهان همیشه‌بازِ دیگران است.

فصل پنجم کتاب، «اندرزها و اصول راهنمای عمل» عنوان گرفته است. شوپنهاور آن‌چه را به ذهن پرتوان و خلاقش، به‌مثابه دستورالعمل سعادت‌مندی رسیده در قالب چهار بخش «نظرات و اندرزهای عمومی»، «نظرات و اندرزها در خصوص رابطه با خویشتن»، «رابطه‌ی ما با دیگران» و «رابطه‌ی ما با زندگی و سرنوشت» بیان کرده است.

عنوان فصل ششم و پایانی کتاب، «درباره‌ی تفاوت‌های آدمی در سنین گوناگون» است که در آن تحلیلی خواندنی از تغییرات انسان‌ها در مراحل گوناگون زندگی و سنین مختلف ارائه شده است.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره در باب حکمت زندگی

«آلن دوباتن» یکی از نویسندگان محبوب حوزه‌ی توسعه‌ی فردی و فلسفه‌ی عمومی، مجموعه جستار «در باب حکمت زندگی» را تحسین کرده است. او شوخ‌طبعی شوپنهاور در بیان ایده‌هایش را ستوده و تمایل او به مکتب بودایی و استفاده‌ی او از این اندیشه‌ را بسیار هوشمندانه توصیف کرده است. این اثر یکی از آخرین و درنتیجه پخته‌ترین‌ آثار شوپنهاور بود که اندیشمندان بسیاری آن را ستودند. هرمان هسه به ارزش‌ ادبی و نثر زیبای نوشته‌های شوپنهاور اشاره کرده و تولستوی او را (پس از خواندن نوشته‌هایش) بزرگ‌ترین نابغه‌ی تمام دوران خوانده است.

بهترین ترجمه فارسی کتاب در باب حکمت زندگی

کتاب در باب حکمت زندگی را اولین‌بار محمد مبشری به فارسی برگرداند. ترجمه‌ی او را «نشر نیلوفر» در سال ۱۳۸۸ منتشر کرد. ترجمه‌ی مبشری از کتاب شوپنهاور، دقیق و روان است و ارزش‌های کتاب را که به‌عنوان اثری فلسفی و درعین‌حال خوش‌خوان شناخته می‌شود، حفظ کرده است.

نقد کتاب

کتاب در باب حکمت زندگی اثری متفاوت است، از این جهت که فیلسوفی بدبین نسبت به ماهیت جهان، در آن از راه‌های رسیدن به سعادت سخن می‌گوید. کتابی که به معنای واقعی کلمه اثری برای توسعه‌ی فردی است. شوپنهاور بدون خوانشی غیرواقعی از جهان و دادن اطلاعات غلط و وعده‌های پوچ، از سعادت و شادی در این «محنت‌کده» می‌گوید. همین ناسازگاری و تناقض ظاهری است که این کتاب را به مجموعه‌ای جذاب از ایده‌ها تبدیل کرده است. عنوان اصلی اثر «سخنان گزین در باب حکمت زندگی» است که به ارجاع‌های مکرر شوپنهاور در کتاب به سخنان بزرگانِ فکر و فرهنگ تاریخ جهان برمی‌گردد. بزرگانی همچون هومر، ارسطو، شوفنکو، سعدی، ولتر و گوته که نقل سخنان حکیمانه‌شان به کتاب شوپنهاور غنایی دوچندان بخشیده است. ویژگی دیگر این کتاب نثر روان و آسان‌یاب آن است که به ترجمه‌ی درخشان فارسی نیز منتقل شده است.

معرفی مختصر فلسفه شوپنهاور

فلسفه‌ی شوپنهاور، پیش‌رو، متفاوت و به‌خصوص در تقابل با ایدئالیست‌های معاصرش بود. او عمدتا به‌عنوان فیلسوفی بدبین به جهان و طبیعت انسان شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین عنصرهای فلسفه‌ی شوپنهاور، مفهوم «اراده» است. نگاه او به اراده و نقش آن در طبیعت و زندگی انسان، بعدها الهام‌بخش فیلسوفان بزرگی همچون نیچه شد. از دید شوپنهاور «اراده‌» نیرویی است که عنان انسان را به دست دارد و محرک اصلی‌اش در حرکات و سکنات اوست. او اراده را نیرویی غیرعقلی دانسته و با این توصیف راه را برای درک جدیدی از «انسان» و شناخت قلمرو ناخودآگاهی در ذهن و نقش آن در رفتار انسان‌ها باز کرد. نکته‌ای که بسیاری از فلاسفه و اندیشمندان در خوانش فلسفه‌ی شوپنهاور تذکر داده‌اند، لزوم جدا نکردن بخش یا جمله‌ای از آثار شوپنهاور و خوانشی جدا از آن، نسبت به فلسفه‌ی او به‌مثابه یک مجموعه‌ی به‌هم‌پیوسته یا یک کل است. جدا کردن جمله‌ای از میان آثار شوپنهاور و فروکاستنش برای مثال به یک شخصیت ضدزن ، کاری ناصواب و غیردقیق است. شوپنهاور در فلسفه‌ی خود نگاهی عمیق به شرق و اندیشه‌ی بودایی داشته است. بزرگانی همچون تولستوی، نیچه، فروید، ویتگنشتاین و توماس مان از اندیشه‌ی متعالی شوپنهاور تاثیر پذیرفته و از او با تعظیم و احترام یاد کرده‌اند.

فهرست کتاب در باب حکمت زندگی

مقدمهٔ مترجم

پیش‌گفتار

فصل اول: تقسیم‌بندی موضوع

فصل دوم: دربارهٔ آنچه هستیم

فصل سوم: دربارهٔ آنچه داریم

فصل چهارم: دربارهٔ آنچه می‌نماییم (جایگاه و ارزش ما در نظر دیگران)

فصل پنجم: اندرزها و اصول راهنمای عمل

فصل ششم: دربارهٔ تفاوت‌های سنین گوناگون

فهرست نام‌ها

بخشی از متن کتاب در باب حکمت زندگی

«بر صحنهٔ نمایش، یکی نقش امیر، دیگری نقش دیوان‌سالار و سوّمی نقش خادم یا سرباز یا فرماندهٔ لشکر و جز این‌ها را ایفا می‌کند. امّا این تفاوت‌ها فقط در ظاهر وجود دارند. واقعیت درونی و هستهٔ این نمودها نزد همهٔ آدمیان یکی است و این واقعیّت عبارتست از بازیگری بینوا در نمایشی خنده‌آور با همهٔ مصیبت‌ها و گرفتاری‌هایش.»

معرفی نویسنده
عکس آرتور شوپنهاور
آرتور شوپنهاور

آرتور شوپنهاور در تاریخ ۲۲ فوریه ۱۷۸۸ در شهر دانزیگ در پادشاهی پروس (گدانسک در لهستان امروزی) از پدری هلندی و مادری آلمانی متولد شد. پدرش -که متأثر از اندیشه‌های ولتر بود و از حکومت نظامی‌گر پروس نفرت داشت- بازرگانی آزاده و فرهیخته و مادرش، نویسنده‌ای شناخته‌شده بود. بنیان زندگی مشترک هاینریش فلوریس شوپنهاور و یوهانا هنریته تروزینر چندان مستحکم نبود، چراکه در عین حال که هر دوی آن‌ها جزء طبقه‌ی مرفه و از روشن‌فکران جامعه‌ی خود به شمار می‌رفتند، اختلافات بسیاری با یکدیگر داشتند.

نظرات کاربران

کاربر ۱۵۸۱۰۸۹
۱۴۰۱/۱۲/۲۱

شوپنهاور به نظرم‌ یکی از معدود فیلسوفانی هست که دنیا به خودش دیده چرا که انسان رو با خودش و واقعیتش درگیر میکنه و نگاهش رو به چیزی متفاوت جلب میکنه. برای من این کتاب همیشه حکم کتابی رو داشته

- بیشتر
nastaran
۱۴۰۲/۰۳/۲۴

جزو بهترین کتاب هایی که خوندم👌🏼 از هر لحاظ عالیه و به نظرم هرکسی باید حداقل یک بار این کتابو بخونه تا با واقعیت های زندگی آشنا بشه. شوپنهاور حقیقت تلخ زندگی رو خیلی صریح و بی پرده بیان میکنه

- بیشتر
پیمان
۱۴۰۳/۰۱/۱۲

ترجمه ی کتاب به نظرم خیلی خوب و حرفه ای ست. ای کاش این کتاب بصورت نسخه الکترونیکی EPUB منشر می شد. نسخه PDF از این جهت که قابلیت نشانه گذاری، گزینش و ... ندارد کار مطالعه و بهره گیری از

- بیشتر
Amir G
۱۴۰۲/۱۱/۱۲

این کتاب پر از «حکمت» زندگیه و درس های زیادی ازش میگیرین برام جالب بود که شوپنهاور که خودش یکی از بزرگترین فیلسوف ها بوده چقدر از فلاسفه باستان به خصوص رواقیون، افلاطون و ارسطو و … تاثیر گرفته یک ستاره کم

- بیشتر
کاربر ۲۴۰۱۴۳۱
۱۴۰۱/۱۲/۲۴

من نظرم رو درباره نسخه چاپی می گم بی نظیره به نظرم باید با دقت چندین بار خونده بشه و البته که به کار گرفته بشه حض کردم اولین کتابی بود که از این نویسنده میخوندم و به نبوغش پی بردم

Hamed Aliabadi
۱۴۰۳/۰۲/۲۷

خواندن هیچ کتابی را نه می شود توصیه کرد نه میشود رد کرد. از خوب و بد می توان یادگرفت. توصیه ها و راهکارهای خردمندانه و اخلاقی شوپنهاور برای ایجاد تعادل خردمندانه در طول زندگی‌ است.

farzaneh barani..
۱۴۰۳/۰۱/۱۳

خیلی کتاب مفید خوبی است از هر صفحه یک باب حکمت اخلاقی است گاهی بعضی چیزها برایمان خیلی با ارزش است ... ولی برای دیگری بی ارزش هستیم گاهی برای دیگری با ارزش تر و خود قدر لحظه ها را نمی

- بیشتر
کاربر 2683708
۱۴۰۳/۰۱/۱۲

چرا هیچ وقت این کتاب قدیمی نمیشه؟ تکراری نمیشه؟ خسته کننده نمیشه؟ هر بار که خونده میشه باز هم تازه است

taraneh moghaddam
۱۴۰۲/۱۰/۰۴

به معنای واقعی عاشقش شدم...

کاربر ۷۰۲۰۵۱۸
۱۴۰۲/۰۶/۱۰

نمونشو دانلود کردم چون به صورت پی دی اف و ناخانا بود نخریدمش

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
۴۵,۶۰۰
۲۰%
تومان