نظرات درباره کتاب در باب حکمت زندگی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب در باب حکمت زندگی اثر آرتور شوپنهاور

نظرات کاربران درباره کتاب در باب حکمت زندگی

امتیاز:
۳.۴از ۸۳ رأی
۳٫۴
(۸۳)
کاربر ۱۵۸۱۰۸۹
شوپنهاور به نظرم‌ یکی از معدود فیلسوفانی هست که دنیا به خودش دیده چرا که انسان رو با خودش و واقعیتش درگیر میکنه و نگاهش رو به چیزی متفاوت جلب میکنه. برای من این کتاب همیشه حکم کتابی رو داشته که نتونستم بارها و بارها مرورش نکنم و هر بار که میخونم چیزی متفاوت دستگیرم‌ میشه. سبک نوشتن و محتوای غالب افکار این آدم که به رشته ی تحریر درآورده به نظرم بی نظیره.
nastaran
جزو بهترین کتاب هایی که خوندم👌🏼 از هر لحاظ عالیه و به نظرم هرکسی باید حداقل یک بار این کتابو بخونه تا با واقعیت های زندگی آشنا بشه. شوپنهاور حقیقت تلخ زندگی رو خیلی صریح و بی پرده بیان میکنه و مثل یک سیلی اون رو به صورتمون میزنه که باعث هوشیاریمون میشه. این حقیقت های زندگی شاید تلخ باشه،شاید دلمون بخواد ازش فرار کنیم و بگیم نه اینطور نیست و شوپنهاور رو فردی منزوی و غیراجتماعی و منفی نگر بدونیم، اما رشد آدمی از جایی آغاز میشه که این تلخی هارو بشناسه،بپذیره و یاد بگیره چطور باهاشون کنار بیاد و به زندگی ادامه بده...
پیمان
ترجمه ی کتاب به نظرم خیلی خوب و حرفه ای ست. ای کاش این کتاب بصورت نسخه الکترونیکی EPUB منشر می شد. نسخه PDF از این جهت که قابلیت نشانه گذاری، گزینش و ... ندارد کار مطالعه و بهره گیری از کتاب را سخت می کند.
Amir G
این کتاب پر از «حکمت» زندگیه و درس های زیادی ازش میگیرین برام جالب بود که شوپنهاور که خودش یکی از بزرگترین فیلسوف ها بوده چقدر از فلاسفه باستان به خصوص رواقیون، افلاطون و ارسطو و … تاثیر گرفته یک ستاره کم کردم چون با بعضی از اندیشه هاش مخالف بودم و به نظرم کاملا غلط بود این اصلا به این معنی نیست که این کتاب رو نباید خوند، این کتاب یکی از پربارترین کتاب هاییه که میشه خوند ولی یه چیزی که هست اینه که کتاب های فلسفی رو باید با یه دید باز خوند و این یکم سخته، چون احتمال داره اندیشه های غلط نویسنده روی آدم تاثیر بزاره پ.ن: فکر کنم تو این کتاب شوپنهاور ۳ بار جمله هایی از سعدی آورده، حیف که ما قدر بزرگان خودمون رو نمیدونیم و ازشون یاد نمیگیریم…
کاربر 2683708
چرا هیچ وقت این کتاب قدیمی نمیشه؟ تکراری نمیشه؟ خسته کننده نمیشه؟ هر بار که خونده میشه باز هم تازه است
taraneh moghaddam
به معنای واقعی عاشقش شدم...
کاربر ۲۴۰۱۴۳۱
من نظرم رو درباره نسخه چاپی می گم بی نظیره به نظرم باید با دقت چندین بار خونده بشه و البته که به کار گرفته بشه حض کردم اولین کتابی بود که از این نویسنده میخوندم و به نبوغش پی بردم
Hamed Aliabadi
خواندن هیچ کتابی را نه می شود توصیه کرد نه میشود رد کرد. از خوب و بد می توان یادگرفت. توصیه ها و راهکارهای خردمندانه و اخلاقی شوپنهاور برای ایجاد تعادل خردمندانه در طول زندگی‌ است.
farzaneh barani..
خیلی کتاب مفید خوبی است از هر صفحه یک باب حکمت اخلاقی است گاهی بعضی چیزها برایمان خیلی با ارزش است ... ولی برای دیگری بی ارزش هستیم گاهی برای دیگری با ارزش تر و خود قدر لحظه ها را نمی دانیم دوست داریم تکیه بر در بسته کنیم کلید درها همه در عقل و تدبیر انسان است ....خلاصه خیلی کتاب مفید است به عنوان نمونه ..
کاربر ۷۰۲۰۵۱۸
نمونشو دانلود کردم چون به صورت پی دی اف و ناخانا بود نخریدمش
hamidranji1990
به نظرم تصویری که نویسنده از انسان که باید در این جهان باشه خیلی با واقعیت روح بشری و پیچیدگی ها روانی انسان ها فاصله داره .
کاربر ۵۴۶۹۱۵۸
کتاب فوق العاده است اما برنامه طاقچه خیلی مزخرفه........

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد