دانلود و خرید کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست کیم وو چونگ ترجمه پروین شریفی‌فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست اثر کیم وو چونگ

کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست

معرفی کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست

سنگ فرش هر خیابان از طلاست کتابی پرطرفدار نوشته کیم وو چونگ موسس شرکت دوو است که با ترجمه پروین شریفی راد به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست

 شرکت دوو پس از جنگ کره کار خود را بی هیچ سرمایه‌ای شروع کرد و اکنون به شکوفایی و محبوبیت رسیده است. کیم وو چونگ با ایده نابی که در سر داشت یعنی تبدیل شرق آسیا به مرکز تجاری جهان کارش را آغاز کرد و به احیای شرکت‌های ورشکسته کشورش روی آورد.

 او پیوسته به سودآوری می‌اندیشید و بدون خستگی کار می‌کرد و توانست ۲۲ شرکت را هدایت کند. 

کتاب حاضر درواقع شرح سرگذشت این مرد بزرگ و پندهایی است که برای جوانان در سراسر دنیا دارد. 

او در مقدمه کتابش که برای چاپ آن در ایران نوشته می‌گوید:

«انگیزه من برای نگارش این کتاب در مرحله نخست القای افکار ترقی‌خواهانه و روح فداکاری و تعهد در بین جوانان کره نسبت به جامعه خود بود. اکنون از جوانان ایران می‌خواهم که به این آرزو تأسی جویند. در هر ملت وظیفه جوانان است که برای برپایی دنیای بهتر قهرمانان فرداها شوند.»

 خواندن کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست‌داران کتاب‌های موفقیت و سرگذشت شخصیت‌های تاثیرگذار مخاطبان این کتاب اند.

بخشی از کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست

در طبیعت نوعی عنکبوت وجود دارد که پس از تخم‌گذاری در پوست درخت، با تنیدن تار بر تخم‌های بی‌شمارش آنان را پوشانده از انظار پنهان نگه می‌دارد. پس از مدتی بچه عنکبوت‌ها از تخم بیرون آمده و عنکبوت مادر بی‌آنکه کوچک‌ترین گرایشی برای آسایش خود داشته باشد در پی یافتن غذای بچه‌هایش تکاپو می‌کند، کاری که همه حیوانات و حشرات انجام می‌دهند.

وقتی‌که بچه عنکبوت‌ها رشد نموده و آن‌قدر نیرومند شدند که خود در پی شکار روند، مادر از فرط خستگی و ناتوانی از پای درآمده و می‌میرد. شگفت‌آورتر اینکه، نوع دیگری عنکبوت است که پس از اینکه بچه‌هایش از تخم بیرون آمدند، بدن خود را به‌عنوان غذا به خورد آنان می‌دهد. این موضوع تا اندازه‌ای باورنکردنی است، اما بدن مادر از لحاظ غذائی ماده‌ای مقوی‌تری برای بچه عنکبوت‌هاست.

نکته تکان‌دهنده این صحنه این است که ادامه زندگی بچه عنکبوت‌ها بستگی به جانبازی و مرگ مادر دارد، یعنی مادر باید فنا شود تا بچه‌ها به زندگی ادامه دهند.

آری، رفاه نسل آینده بستگی به فداکاری‌های نسل کنونی دارد. در حقیقت تأمین آسایش و رفاه بدون فداکاری میسر نیست. اگر بخواهیم از نظر فردی این موضوع را بررسی کنیم باید بگویم خوشبختی بچه‌ها بستگی به فداکاری و ازخودگذشتگی والدین آنان دارد. اشک‌ها و رنج‌های یک نسل باعث رشد و رفاه نسل دیگر می‌شود.

به موازات آن والدین غیرمسئول و تن‌پرور، مسیری پر از نکبت و بدبختی در مقابل فرزندشان قرار می‌دهند.

بارها مشاهده کرده‌ام، خانواده‌های موفق کسانی هستند که والدین آنان به جای اینکه به فکر آسایش خود باشند، برای آسایش و رفاه فرزندان خود فداکاری و ازخودگذشتگی کرده‌اند، اینان گویا قانون طبیعی عنکبوت‌ها را دنبال می‌کنند، رفاه امروزی کشور ما نتیجه مستقیم و فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های است که نسل پیشین از خود نشان داده است

این موضوع در مورد همه ملت‌های پیشرفته دنیا صادق است. موفقیت جامعه بر شالوده فداکاری‌های تمامی یک نسل بنا می‌شود. مردم اغلب از «معجزه راین» سخن می‌گویند. آیا این واقعاً یک معجزه بود. «معجزه راین» چیزی جز کار طاقت‌فرسا و بیست و چهار ساعته تمامی مردم آلمان برای برپائی آلمان نوین نبود. نهضت ساختمان‌سازی همان آوازه پرطنین فداکاری و ایثار این ملت است و این ازخودگذشتگی نقطه عطف رفاه آلمان امروزی است.

این چنین مثال‌ها بی‌شمارند. روحیه فداکاری و ازخودگذشتگی مهاجرین قاره آمریکا، پایه‌گذار پیشرفت و موفقیت جامعه آمریکای امروز است. موفقیت ژاپن نیز تا حد زیادی مدیون فداکاری مردم این مرزوبوم طی حکومت سلسله «سی‌ای جی» است.

چه کسی انگلستان را بریتانیای کبیر ساخت؟ افرادی که در منتهای زحمت، برده‌وار در وضعیت نامطلوب زمان انقلاب صنعتی زحمت کشیدند.

هیچ‌چیز در زندگی رایگان به دست نمی‌آید و هیچ رویدادی تصادفی نیست هر چه بیشتر حفر کنید، گودال عمیق‌تری به وجود می‌آید و هر چه گودال عمیق‌تر باشد، آب چاه بیشتری خواهید داشت. اصل مهم همین است و غیر از این نیست.

در مورد کره، نسل دهه ۶۰ فداکاری و ازخودگذشتگی‌های بسیاری برای نسل آینده کرد. این فداکاری در حدی بود که من عادتاً از نسل خودم به‌عنوان نسل فداکار یاد می‌کنم. طی دهه ۶۰ بود که ما به امکان استقرار بنای یک اقتصاد مستحکم و ملتی قدرتمند پی بردیم. سپس با عزمی راسخ و پشتکاری بی‌نظیر این آرمان‌ها را به ثمر رساندیم، رفاهی که نسل امروز از آن بهره‌مند است، ثمره تلاش‌ها و فداکاری‌های آن دوران است.

من معتقدم که نسل‌های فداکار چراغ تابناک مسیر تاریخند، پرتوی که از عزم راسخ آنان برای ایجاد ملتی مرفه و خوشبخت و زندگی نوین حکایت می‌کند. برای کره‌ای‌ها این پرتو به منزله اراده و تصمیم آنان است تا ملتی مترقی و پیشرفته به وجود آورده و مایه سربلندی و خرسندی نسل آینده شوند. نسل فداکار نسلی است که هیچ‌چیز برای خود نمی‌خواهد و تنها به فکر آیندگان است. زندگی چنین نسلی در سخت‌کوشی و ازخودگذشتگی خلاصه می‌شود.

من کراراً از سوی ملت‌های پیشرفته مورد سؤال قرار می‌گیرم: که چرا شما کره‌ای‌ها همیشه سخت کار می‌کنید و حتی یک روز هم استراحت ندارید. آیا وقت آن نرسیده که از وضع خود رضایت حاصل نموده و زندگی را آسان بگیرید قدری هم در فکر استراحت باشید.

من همواره برای این سؤال یک پاسخ دارم و آن این است که شما خیلی مرفه‌تر و بهتر از ما زندگی می‌کنید. بنابراین آیا فکر نمی‌کنید نسل آینده این کشور باید درصدد باشد تا رفاه کره را تا اندازه‌ای همطراز کشورهای پیشرفته کنند؟ احساس نسل کنونی این است که ما مأموریت داریم مقدماتی فراهم کنیم تا تفاوت‌های رفاهی بین کره و کشورهای پیشرفته طی نسل‌های آینده محدودتر و نهایتاً از بین برود.

من شخصاً معتقدم که این کشور هنوز نیاز به ازخودگذشتگی فراوانی دارد. من از کسانی بیم دارم که با افراط‌کاری تازه به دوران رسیدگان، طوری رفتار می‌کنند که گویا عضو جامعه کشورهای صنعتی بزرگ هستند.

نظرات کاربران

نیما پوراحمد
۱۴۰۰/۱۰/۲۰

کتابی که علاقه به مطالعه بیشتر را ایجاد میکند نصیحت های پدرانه دارد خیلی جذاب و دوست داشتنیست

mohammad khoshnejad
۱۴۰۳/۰۱/۱۱

متاسفانه چند جا از متن اشتباه تایپی دارد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
هیچ دردی بالاتر و فرساینده‌تر از این نیست که فرد با استعدادی که قابلیت یک نوازنده چیره‌دست شدن را دارا است غافل از این قدرت نهفته، در گوشه عزلت بنشیند و نوحه سر دهد که چرا استعداد نقاش شدن را ندارد.
علمدار
در جامعه هر کسی صندلی مخصوص به خود دارد و زمانی که همگی در صندلی‌های واقعی خود قرار بگیریم، جامعه بدون هیچ اشکالی فعالیت کرده و کارها در نهایت آرامش و سرعت پیش می‌روند. زیرا هر کسی مسئولیت واقعی خود را عهده‌دار می‌باشد، نقش افراد در جامعه نیز همانند جایگاه واقعی آنان با یکدیگر تفاوت دارد، بنابراین بسیار مهم است که فرد در جایگاه اصلی خود باشد، و کاری که باید انجام دهد. کار و حرفه به‌خودی‌خود، خوب یا بد نمی‌شود. بلکه زمانی خوب است که افراد کاردان آن را اشغال کنند و زمانی به دست که اشخاص بی‌کفایت در آن جایگزین شوند. تفاوت تنها در همین نکته است.
کاربر ۲۹۵۳۰۶۶
یک فرد باهوش و زیرک اول تصمیم می‌گیرد که واقعاً در طول زندگی‌اش چه می‌خواهد بکند. سپس برحسب این تشخیص و تصمیم شغل آینده خود را انتخاب می‌کند.
nilishaw
چندی قبل در یکی از ترانه‌های روز شنیدم که می‌گفت «می‌چرخد می‌چرخد صندلی می‌چرخد و به کسی تعلق می‌گیرد که رویش بنشیند.» اما این عکس حقیقت است، زیرا هر صندلی متعلق به استاد کارآزموده‌ای است که فقط او باید روی این صندلی قرار گرفته مسئولیت‌های مربوط به آن را انجام دهد. این تنها روش صحیح تصدی صندلی‌هاست ولا غیر. اما زمانی که فرد غیر واجد شرایطی صندلی را اشغال می‌کند مسائل شروع می‌شود، زیرا او یا کارهای مربوطه را انجام نداده و یا به روش صحیح انجام نمی‌دهد.
کاربر ۲۹۵۳۰۶۶
وقتی دیگران شمارش معکوسی غیرممکن‌ها را شروع می‌کنند من به شمارش ممکن‌ها می‌پردازم.
k1toys.com
واقعاً خطری بالاتر از این در جهان وجود ندارد که ما به جای سنت پسندیده خوش‌بینی، بدبینی یعنی متضاد آن را انتخاب کنیم.
k1toys.com
آرزو مانند سکان یک کشتی جهت حرکت را مشخص می‌سازد. سکان یک کشتی نسبت به خود آن ممکن است خیلی کوچک باشد و دیده نشود، اما مسیر حرکت یک کشتی عظیم را کنترل می‌نماید. بنابراین یک زندگی بدون امید و هدف مانند یک کشتی بدون سکان می‌باشد، همین‌طور یک فرد بی‌هدف نیز جهت خود را از دست خواهد داد و آن‌قدر در امواج متلاطم زندگی سرگردان می‌شود تا سرانجام غرق شود.
k1toys.com
تاریخ متعلق به کسانی است که در زندگی هدف دارند، آرزوها، اهداف، آمال، امیدها قدرت‌هایی هستند که با آن‌ها می‌توان جهان را متحول ساخت، مردمی که هدف دارند، جوامعی که دارای هدف هستند، ملت‌هایی که برنامه دارند سرانجام اهدافشان به واقعیت منتهی می‌شود. کشوری که برای رسیدن به اهدافش همه مردم را به مشارکت بگیرد قهرمان تاریخ جهان خواهد شد. اطمینان دارم تمام کسانی که امروزه سرنوشت جهان را شکل می‌دهند کسانی هستند که دیروز در دوران جوانی برای زندگی‌شان هدف داشته‌اند.
k1toys.com
مردمانی که آرزو و هدف دارند فقر نمی‌شناسند، زیرا شخص به اندازه هدف‌هایش ثروتمند است
k1toys.com
موضوع دیگری که مرا آزار می‌دهد این است که در اغلب اشخاص به‌طور محسوسی کبر و خودپسندی جلوه‌گر شده است. اگر همه خودخواه باشند در آن صورت جامعه همیشه درگیر دردسر و گرفتاری خواهد بود.
nilishaw

حجم

۱۷۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۳ صفحه

حجم

۱۷۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۳ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان