دانلود کتاب صوتی طنز و شوخ طبعی ملا نصرالدین با صدای داریوش کاردان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی طنز و شوخ طبعی ملا نصرالدین اثر عمران صلاحی

دانلود و خرید کتاب صوتی طنز و شوخ طبعی ملا نصرالدین

معرفی کتاب صوتی طنز و شوخ طبعی ملا نصرالدین

کتاب صوتی طنز و شوخ طبعی ملا نصرالدین نوشتهٔ عمران صلاحی است. گویندگی این کتاب صوتی را داریوش کاردان انجام داده و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی داستان‌ها و حکایت‌های طنز.

درباره کتاب صوتی طنز و شوخ طبعی ملا نصرالدین

کتاب صوتی طنز و شوخ طبعی ملا نصرالدین، روایات، لطایف، قصه‌ها و... از شخصیت محبوب و معروف «ملانصرالدین» را در بر گرفته است؛ کتابی که به‌شکل طنز نوشته شده است. این کتاب صوتی در دو بخش تهیه شده است. بخش اول حاوی مقاله‌هایی دربارهٔ شخصیت ملانصرالدین و بخش دوم شامل روایت‌های جذاب او است. ملانصرالدین کیست؟ او که شخصیتی ماندگار در ادبیات پارسی به شمار می‌رود، جای خود را در فرهنگ‌های عامیانهٔ شرقی از جمله ترک و فارس و عرب و افغان باز کرده و محبوبیت بسیاری دارد. ملانصرالدین چند چهره دارد. او هم به‌صورت یک عاقل عمل می‌کند و هم به‌صورت یک سفیه. در نقش اول، هوشیاری و تدبیر، حاضرجوابی و تأثیر سخن نیک را تبلیغ کرده و در نقش دوم سفاهت را به آتش طنز می‌گیرد و عوام‌فریبی، ساده‌لوحی و موهومات، خرافات، تنبلی و زودباوری را به باد انتقاد می‌گیرد. عمران صلاحی در اثر خود، با بهره‌مندی از نثر طنز و سرزندهٔ خود، مجموعه‌ای کامل و شیرین و شنیدنی از حکایات ملانصرالدین و جایگاهش در بین قوم‌های مختلف را گردآوری کرده است. ملانصرالدین می‌تواند هم همه‌کس باشد و هم هیچ‌کس نباشد. قصه‌های او درست مثل قصه‌های خود ما است؛ دقیقاً همان طنز تلخ و شیرینی را دارد که همواره در ذهن و آثار عمران صلاحی بوده و هست. این قصه‌ها علاوه‌بر خنده‌ای که بر لب ما می‌آورد، تلنگری می‌زند و پندی هم می‌دهد. با ملا و خر او همراه شوید.

شنیدن کتاب صوتی طنز و شوخ طبعی ملا نصرالدین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران روایات، لطایف و قصه‌های «ملا نصرالدین» پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‏ عمران صلاحی

عمران صلاحی در سال ۱۳۲۵ در تهران متولد شد. او شاعر، نویسنده و طنزپرداز نامدار ایرانی است که برخی از آثارش به زبان ترکی آذربایجانی نوشته شده است. او نخستین شعرهای خود را در مجله‌‌های «اطلاعات کودکان» و «خوشه» و در سال‏‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۴۷ منتشر کرد. عمران صلاحی بیش از دو دهه در رادیو فعالیت داشت. او فعالیت خود را در سال ۱۳۵۲ آغاز کرده و در سال ۱۳۷۵ بازنشسته شد. او در طی سال‏‌های فعالیت خود مطالبی با عنوان «حالا حکایت ماست» برای مجلات «آدینه»، «کارنامه» و «دنیای سخن» می‌‏نوشت. این طنزپرداز سرشناس ایرانی، آثار ارزشمند بسیاری از خود بر جای گذاشته است. برخی از این آثار عبارت‏ند از «طنزآوران امروز ایران»، «یک لب و هزار خنده»، «تفریحات سالم»، «آی نسیم سحری»، «رویاهای مرد نیلوفری»، «حالا حکایت ماست»، «هفدهم» و «طنز و شوخ طبعی ملا نصرالدین». دو اثر از او به نام‌های «پنجره دن داش گلیر» (۱۳۶۶) و «آینا کیمی» (۱۳۸۰) به زبان ترکی آذربایجانی نگاشته شده‏ است. او در مهر ۱۳۸۵ درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی طنز و شوخ طبعی ملا نصرالدین

«- خدا بچه‌ای به ملا داد. یکی از دوستانش پیش او رفت و گفت: «قدم نو رسیده مبارک. پسر است؟» ملا جواب داد: «نه.» طرف گفت: «حتماً دختر است؟» ملا با تعجب گفت: «درست است. چه کسی به تو خبر داد؟»

- ملا کوزه‌ای دست دخترش داد و کشیده‌ای به گوشش زد و گفت: «برو سر چشمه آب بیاور.» دخترش گریه‌کنان رفت. از ملا پرسیدند چرا طفل معصوم را بیخودی زدی؟ ملا گفت: «او را زدم که کوزه را نشکند. چون بعد از شکستن کوزه نتیجه‌ای عاید من نمی‌شود.»

- دختر ملا گریه‌کنان پیش او آمد و گفت: «شوهرم مرا کتک مفصلی زده.» ملا هم چوبی برداشت و او را حسابی چوب‌کای کرد و گفت: «برو به شوهرت بگو از این به بعد اگر دختر مرا بزند، من هم زنش را می‌زنم!»»

نظرات کاربران

جان اختیاری
۱۳۹۷/۱۱/۲۰

این کتاب ملا را خیلی دوست دارم! میتونن قصه بهلول را ضبط کنید؟

samineh
۱۳۹۹/۰۵/۰۹

عالی بود مخصوصا باصدای آقای کاردان،با تشکر از طاقچه.

M.A.L
۱۳۹۸/۰۳/۱۹

اون چیزی که فکر میکردم نبود. ولی صدای آقای کاردان رو دوست دارم

بهزاد
۱۳۹۸/۰۳/۰۹

باسلام صدای گرم وگیرای آقای کاردان ،صداگذاری واهنگ خوب ،ادم رایاد خربزه های شیرینی می اندازد که یکی یکی برخاک بیاندازید تاقدر عافیت سرانجام در تابستان گرم برشماشیرینی انهارااشکارسازد

Hadi pha
۱۳۹۷/۱۲/۱۸

داستان های ملانصرالدین را در یک کتاب جمع کرده و برخی قسمت ها داستانها تکرار می شوند(فکر کنم اشتباه ضبط شده)

کاربر ۳۳۵۱۵۴۲
۱۴۰۱/۰۳/۲۲

عالی ترین کتاب است.

وحید
۱۳۹۸/۰۴/۱۴

مجموعا متوسط بود. اجرای آقای کاردان خوب بود.

کاربر 6394267
۱۴۰۲/۱۱/۲۶

مسخره است توصیه نمیکنم البته بدک نبود ها یک ستاره میدم

کاربر ۱۱۱۰۹۹۲محمودایزدپناه
۱۴۰۲/۱۰/۰۲

سلام علیکم.مهرابله مهرخرس آمد...

کاربر ۵۱۱۲۴۱۶egssfvse
۱۴۰۱/۰۷/۰۳

بهترین

زمان

۶ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۳۸۶٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۳۸۶٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۸,۰۰۰
۴۰,۶۰۰
۳۰%
تومان