دانلود کتاب صوتی گنج خیالی و داستان های دیگر با صدای ایمان رئیسی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گنج خیالی و داستان های دیگر اثر جان چیور

دانلود و خرید کتاب صوتی گنج خیالی و داستان های دیگر

معرفی کتاب صوتی گنج خیالی و داستان های دیگر

کتاب صوتی گنج خیالی و داستان های دیگر نوشتهٔ جان چیور و ترجمهٔ آذر عالی‌ پور است. ایمان رییسی و مهدی صفری و مریم پاک ذات گویندگی این مجموعه داستان کوتاه صوتی را انجام داده‌اند و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی گنج خیالی و داستان های دیگر

جان چیور در کتاب صوتی گنج خیالی و داستان‌های دیگر زندگی طبقه‌ٔ متوسط جامعه‌ٔ آمریکا را در دو دهه‌ٔ ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ به تصویر می‌کشد. او زندگی خانواده‌ای به‌ظاهر خوشبخت متعلق به طبقهٔ متوسط را روایت می‌کند که در دام روزمرگی و حوادث کوچک زندگی می‌افتند و شأن اجتماعی و خانوادگی خود را به خطر می‌اندازند. این کتاب صوتی شامل مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه با موضوع شرایط سخت و گاه سرشار از ناامیدی مردم آمریکا به‌ویژه حاشیه‌نشینان آن در نیمه‌ٔ دوم قرن نوزدهم است. از جملهٔ این داستان‌ها می‌توان به «شوهر روستایی»، «گنج خیالی»، «آواز عاشقانه»، «دوران طلایی»، «رادیوی بزرگ»، «فصل طلاق»، «درمان»، «شناگر»، «ای شهر رؤیاهای بربادرفته»، «خداحافظ برادرم»، «تجدید دیدار»، «مصیبت‌های جین»، «فقط بگو کی بود؟»، «کرم سیب» و «پنج و چهل و هشت» اشاره کرد.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی گنج خیالی و داستان های دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات آمریکا و علاقه‌مندان به قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جان چیور

از جان چیور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نویسندگان داستان کوتاه معاصر نام برده می‌شود. او در ۲۷ می ۱۹۱۲ در ماساچوست به دنیا آمد. در نوجوانی پدرش را از دست داد و از همان ابتدا روی پای خودش ایستاد. او که از نویسندگان نسل دوم آمریکاست، بیان کرده است که پدرش از مال دنیا برای او کتابی از شکسپیر که جلد نداشت و دفترچه‌ای حاوی یک زندگی‌نامه‌ٔ خودنوشت ناقص به ارث گذاشت. از چیور چهار رمان، یک رمان کوتاه، حدود ۱۸۰ داستان کوتاه، یک مجموعه‌ٔ چهارجلدی یادداشت‌های روزانه و کتابی حاوی نامه‌های او به یادگار مانده است. مجموعه داستان‌هایش که ۶۱ داستان کوتاه را در بر گرفته، در زمان حیات نویسنده منتشر شد و جایزه‌ٔ «پولیتزر» را در سال ۱۹۷۹ نصیب او کرد. کتاب‌های «منظری به جهان»، «اقیانوس» و مجموعه داستان‌ کوتاه «گنج خیالی و داستان‌های دیگر» از جمله آثار این نویسنده هستند.

بخشی از کتاب صوتی گنج خیالی و داستان های دیگر

«تصوراتی که در بچگی از قلعه‌ها در ذهن‌مان نقش بسته تغییرناپذیرند. تازه، چرا بخواهیم اصلاح‌شان کنیم؟ چرا بگوییم در حیاط یک قلعه‌ی واقعی خار می‌روید و افعی‌های سبز در آستانه‌ی بارگاه مخروبه‌ی سلطنتی، آشیانه می‌سازند و از آن محافظت می‌کنند؟ این‌جا برج‌ها، پل‌های متحرک و برج‌وباروهایی است که وقتی آبله‌مرغان می‌گرفتیم و در رخت‌خواب می‌افتادیم، با سربازهای مینیاتوری سربی‌مان فتح‌شان می‌کردیم. اولین قلعه انگلیسی بود و این یکی توسط پادشاه اسپانیا در یکی از دوره‌های اشغال توسکانی ساخته شد. اما مفهوم برتری خلاق، راز به اوج رسیدن اشرافیت همان است. در این‌جا، هیچ‌چیز پیش‌پاافتاده نیست. نوشیدنِ مارتینی بر روی برج‌وباروها هیجان‌انگیز است. آب‌تنی در چشمه هیجان‌انگیز است. حتی پایین‌آمدن از پله‌ها و رفتن به روستا بعد از خوردن شام و خرید یک قوطی‌کبریت هیجان‌انگیز است. پل متحرک پایین است. درهای دولنگه بازند و یک روز صبح زود خانواده‌ای را می‌بینیم که با سازوبرگ پیک‌نیک از وسط خندق می‌گذرند. آمریکایی‌اند. هر کاری بکنند باز همان مسخرگیِ رقت‌انگیز و ناشی‌گری یک آدم مسافر در آن‌ها مشهود است. پدر جوان است و بلندقد؛ اندکی قوزی، با موی مجعد و دندان‌های سفید سالم. همسرش زیباست و دو پسر دارند. هر دو پسر مسلح به مسلسل‌های پلاستیکی‌اند که پدربزرگ و مادربزرگ‌شان به‌تازگی برای‌شان فرستاده‌اند. یکشنبه است. ناقوس‌ها به صدا درآمده‌اند. چه کسی ناقوس‌ها را به ایتالیا آورد؟!»

نظرات کاربران

Mehdi Faraji
۱۴۰۳/۰۲/۱۸

اینکه اساتید گویندگی سعی میکنن هنرجوهاشونو حمایت کنن خیلی خوبه اما اینکه این هزینه این حمایت رو شنونده ها متحمل بشن اصلا منصفانه و شریف نیست... اینکه از هر کتاب چند فصل به گوینده های مبتدی سپرده میشه در واقع

- بیشتر

زمان

۱۱ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۹۶۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۹۶۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۲,۰۰۰
تومان