دانلود کتاب صوتی چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم با صدای گشتاسب امجدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم اثر ویلیام یوری

دانلود و خرید کتاب صوتی چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم

معرفی کتاب صوتی چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم

کتاب صوتی چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم نوشته ویلیام یوری است که با ترجمه فرخ بافنده و صدای گشتاسب احمدی منتشر شده است. این کتاب به هنر نه گفتن پرداخته است.

درباره کتاب چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم

این کتاب درباره‌ هنر بسیار حیاتی «نه» گفتن مثبت در تمامی حیطه‌های زندگی است. نویسنده در رشته‌ مردم‌شناسی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌ است و در مورد طبیعت و رفتار انسان تحقیق و مطالعه کرده است. از لحاظ شغلی متخصص مذاکره است و هم‌زمان معلم، مشاور و میانجی نیز هست. 

یشتر اوقات، اصلی‌ترین مانع عدم توانایی برای رسیدن به جواب بله نیست، بلکه ناتوانایی مهم‌تر در گفتن نه است. خیلی وقت‌ها نمی‌توانیم خودمان را راضی کنیم نه بگوییم، آن هم درست زمانی که به‌راستی می‌خواهیم این کار را بکنیم و می‌دانیم که باید این کار را بکنیم. گاهی هم نه می‌گوییم ولی به شیوه‌ای که مانع رسیدن به توافق می‌شود و روابط را نابود می‌کند. به عبارت دیگر، ما یا به خواسته‌های نابه‌جا، به بی‌عدالتی‌ها و حتی سوءاستفاده‌ها تن می‌دهیم و یا درگیر جنگ مخربی می‌شویم که درنهایت همه در آن بازنده هستند.

نه امروزه ضروری‌ترین و تأثیرگذارترین کلمه در زبان است که بالقوه مخرب‌ترین کلمه هم هست و گفتن آن از نظر بسیاری از آدم‌ها سخت‌ترین کار دنیاست. با این حال وقتی شیوه‌ درست استفاده کردن از آن را یاد بگیریم، همین یک کلمه این قدرت را دارد که زندگی ما را به کل دگرگون کند.

این کتاب به شما کمک می‌کند از سایه ترس نه گفتن بیرون بیایید و بتوانید راحت این کلمه را به کار ببرید.

خواندن کتاب چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند راحت نه بگویند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب چطور نه بگوییم و در جواب بله بشنویم

ما هر روز خود را در موقعیت‌هایی می‌بینیم که باید به آدم‌هایی که به نوعی به آن‌ها وابسته هستیم، «نه» بگوییم. بد نیست چند تا از این موقعیت‌هایی را که ممکن است در طول روز با آن‌ها مواجه شوی و نیاز باشد نه بگویی، در نظرت مجسم کنی:

موقع صرف صبحانه، دختر کوچولویت به تو التماس می‌کند که برایش اسباب‌بازی جدیدی بخری و تو همین طور که داری به تلفنی جواب می‌دهی، آهسته می‌گویی: «نه. تو کلی اسباب بازی داری.» «بابا،‌ تو رو خدا. همه‌ی دوستانم یکی دارند.» چطور می‌توانی در جواب فرزندت نه بگویی، بدون اینکه این حس به تو دست دهد که پدر یا مادر بدی هستی؟

وقتی وارد محیط کارت می‌شوی،‌ رییست تو را به دفترش فرا می‌خواند و از تو می‌خواهد تعطیلات آخر هفته را هم برای تمام شدن یک طرح مهم کار کنی. این درست همان آخر هفته‌ای است که تو و همسرت مدت‌هاست منتظر آن بوده‌اید تا از شهر بیرون بزنید و استراحتی بکنید. ولی چه می‌شود کرد؟ این جناب رییس است که چنین درخواستی دارد و تازه همین روزها قرار است به کارمندان ترفیع بدهند. چطور می‌توانی نه بگویی بدون اینکه رابطه‌ات را با رییست خراب کنی و ترفیعت را به خطر بیندازی.

یک مشتری کله‌گنده به تو زنگ می‌زند و تقاضا می‌کند خریدش را سه هفته زودتر از موعد مقرر به او تحویل بدهی. تو با توجه به تجربه‌های گذشته می‌دانی که این کار چقدر از درون استرس و فشار تحمیل می‌کند و دست آخر هم مشتری از کیفیت آن محصول راضی نخواهد بود. ولی آخر او مشتری گله‌گنده‌ی توست و «نه» هم حالی‌اش نمی‌شود! چطور می‌توانی نه بگویی بدون اینکه رابطه‌ات را با آن مشتری خراب کنی؟

در یک جلسه‌ی کاری در شرکتت هستی و رییسِ رییست خشمگینانه رو به همکارت می‌کند و به‌شدت عملکردش را به باد انتقاد می‌گیرد، به شخصیت او توهین می‌کند و به بدترین شکل ممکن او را تحقیر می‌کند. همه ساکت و وحشت‌زده‌اند و خشکشان زده است. با این حال در دل خوشحالند که این بار فردی دیگر هدف خشم رییس قرار گرفته است. تو می‌دانی که این رفتار بسیار نامناسب است ولی چطور می‌توانی بی پرده «نه»‌ بگویی؟ 

نظرات کاربران

کاربر 4194456
۱۴۰۲/۰۸/۰۲

خیلی خوب

زمان

۸ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۴۹۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۴۹۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۲,۴۰۰
۴۳,۶۸۰
۳۰%
تومان