دانلود و خرید کتاب تعبیر خواب (روان‌شناسی تفسیر رویاها) فرشاد نجفی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تعبیر خواب (روان‌شناسی تفسیر رویاها) اثر فرشاد نجفی‌پور

کتاب تعبیر خواب (روان‌شناسی تفسیر رویاها)

امتیاز:
۲.۴از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تعبیر خواب (روان‌شناسی تفسیر رویاها)

کمتر کسی هست که خوابی دیده باشد و نخواهد که معنی آن را بداند. ما هم از این قاعده مستثنا نیستیم. خواب یک ظاهر دارد ـ قصه‌ای که از خواب یادمان مانده است ـ و یک محتوا ـ معنای پنهان. ظاهر خواب گیج‌کننده و گمراه‌کننده است، مگر تفسیر خواب بلد باشیم. نمادها فراگیر نیستند، ولی بی‌ربط هم نیستند. رؤیاها به شکل اجمالی نشان‌دهنده‌ی عقده‌های روحی و گره‌های روانی هر فرد و چگونگی مواجه‌ی ناخودآگاه با مشکلات‌اند، عقده‌ها نقاط تاریک روان هر فردند. رؤیا تصاویری مبهم از احساسات ایجاد می‌کند که درک عقده و نمادهای خودآگاه آن را آسان‌تر می‌کند. وقتی عقده‌ها پنهان و ناپیدا باشند از پشت به ما هجوم می‌آورند و ما را به دام می‌اندازند. افراد و شرایطی که در رؤیای ما ظاهر می‌شوند، انرژی‌های فردی، مشکلات و هیجاناتی هستند که ما با آن‌ها زندگی می‌کنیم. پرداختن به رؤیاها به ما اجازه می‌دهد که بازی خلاقی را با روان خود انجام دهیم. هر فرد استاد و هنرپیشه‌ای درونی دارد که تجارب وی را در چهارچوب قرار می‌دهد و ابعاد فردی زندگی را در قالب کهن‌الگوها تحلیل می‌کند... کتاب «تعبیر خواب (روان‌شناسی تفسیر رویاها)» نوشته فرشاد نجفی‌پور است.
اِنیگرام
مهدی سررشته داری
بنیان‌های آموزش موسیقی
ادگار ویلمز
فرهنگ‌ نامه؛ خواب و رویا به روش یونگ
تونی کریسپ
مردان از زبان زنان، زنان از زبان مردان
میرمجید خلخالی زاویه
هشیاری وجودی در درمان گروهی
آسیا شریعتمدار
درس نبوت؛ دروه‌ی عقائد قرآنی از سری دوره‌های نور معرفت
محمد حاج ابوالقاسم
جدال جهان بینی ها
دیپاک چوپرا
جشن و موسیقی در فرهنگ‌های شهری ایرانی
ساسان فاطمی
ترجمه فارسی الرسالة الشرفیة فی النسب التألیفیة
صفی‌الدین ارموی
آشنایی با ویولن
پیام روشن
اسرار هیپنوتیزم
محمدرضا آل‌یاسین
مدیریت مراکز و سازمان های هنری
محمدعلی صنعتی نجار
پرسش و پاسخ در مشاوره‌ی قبل از ازدواج
غلامرضا عسگری
تکنیک رهایی سریع از وابستگی با ضربه تراپی BTT
کتایون بناساز
انواع شخصیت براساس اینیاگرام
دان ریچارد ریسو
مدیریت درآمد‌های منابع طبیعی
یکتا اشرفی
الفبای تَرک (جلد اول: بررسی روش‌های تَرک)
ابراهیم نوریان
داروهای گیاهی ایران با اقدامات پرستاری و مراقبت
پوران سامی
غلبه بر بی‌خوابی، رویکرد درمان شناختی ـ رفتاری
جک دی. ادینگر

نظرات کاربران

yasamin
۱۳۹۸/۰۵/۱۷

چرا این کتاب رو زدید عضو کتابخانه هستید اما وقتی می خواهم کتاب رو دریافت کنم نمی شه؟

مهان
۱۳۹۸/۰۵/۲۶

واقعا هنوز هستند کسانی که دنبال کتابهای تعبیر خواب باشند؟؟😬

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
رویا فرایندی شناختی است. رویا یک اندیشه یا رشته‌ای از افکار است که حین خواب جلوه می‌کند و مضمون رویا بازنمایی بصری از ادراکات فردی است. به‌عنوان مثال، وقتی در رویا می‌بینید که مورد حمله و هجوم دوستان خود قرار گرفته‌اید، تفسیر آن می‌تواند ترس شما از برقراری دوستی با دیگران باشد.
Mina
خواب‌ها کلید شناخت روح آدمی هستند. در خواب مقاومت برداشته می‌شود. بنابراین شخص در خواب به خودش نزدیک‌تر است تا در بیداری. ما در خواب آزادانه‌تر نشان می‌دهیم که چه هستیم و چه می‌خواهیم. درواقع خواب‌های ما تلاشی هستند برای حل تضادهایمان. ما در بیداری نمی‌توانیم بسیاری از احساسات خود را شفاف ببینیم، چون غرورمان ـ صفات و شایستگی‌هایی که شخص تصور می‌کند دارد اما درواقع فاقد آن است ـ با آن احساسات مخالفت می‌کند و در نتیجه آن‌ها بازداری و پنهان می‌شوند.
Mina
ما به‌طور معمول امیال و خواسته‌هایمان را به گونه‌ای می‌بینیم که انگار از طریق دیگران انعکاس یافته‌اند. به‌عنوان مثال، اگر در خواب ببینید که بدون لباس و عریان در میان جمع بوده‌اید و از این بابت شرمنده شده‌اید، به احتمال زیاد تفسیرش این است که یک نیاز عمیق ناخودآگاهانه برای نشان دادن جنبه‌ای مخفی و نهفته از وجودتان به صورتی «عریان» به دیگران دارید.
Mina
به نظر من، خواب‌ها هشدارهایی ارزشمند دربارهٔ چگونگی بهبود بخشیدن به زندگی و شاید دور نگه داشتن فرد از فعالیت‌های خودتباه‌کن هستند.
Mina
عامل رویاهای تکراری اغلب احساسات و دغدغه‌های حل‌نشدهٔ شخص است. افرادی که از سوء رفتار، آسیب (روحی و روانی) یا فقدان یک عزیز رنج می‌برند، به‌طور معمول رویاهایی تکراری راجع به تجارب دردناک خود می‌بینند، که با گذشت زمان از شدت و تواتر آن‌ها کاسته می‌شود. در رویاها ذهن ما می‌کوشد تا مشکلات را حل کند یا به آن‌ها معنا ببخشد. همچنین تکرار رویا ممکن است بازتاب رفتارهای غالب ما در زندگی یا رفتاری شرطی‌شده باشد. به‌عنوان مثال، هر بار شخصی شاد و مسرور می‌شود ممکن است رویای ساحل را ببیند.
Mina
رویا ندیدن باعث کاهش تمرکز، تحریک‌پذیری، از دست رفتن حافظه، تغییرات خلقی و حتی توهم می‌شود.
Mina
رویا دو مفهوم دارد، یکی مفهوم کلی و عمومی که پیام رویا را به شکل داستانی نمادین بیان می‌کند و دیگری مفهوم فردی و اختصاصی که فقط به شخص رویابین مربوط می‌شود و تنها خود او قادر به درک معنای اخیر است. بنابراین شما باید پیام کلی رویا را با احساسات، شرایط و اوضاع فعلی خودتان مقایسه کنید. یگانه فردی که می‌تواند رویاهای شما را به‌درستی تعبیر و تفسیر کند، خودتان هستید
Mina
رویاها به ما کمک می‌کنند تا برای مسایلی که درگیر آن‌ها هستیم راه‌حل بیابیم، به‌خصوص مشکلات روانی.
Mina
فروید معتقد بود که کابوس نتیجهٔ تنش میان فراخود و نهاد است. به عقیدهٔ وی، ترس‌ها، آرزوها و احساساتی که از آن‌ها بی‌اطلاع هستیم، در رویاها تجلی می‌یابند اما به‌صورت رمزگذاری‌شده و غیرمستقیم. ذهن ناهشیار از زبان شفاهی استفاده نمی‌کند و از طریق نمادها با ما ارتباط برقرار می‌کند. برخی نمادها جهانی‌اند و برخی جنبهٔ کاملاً شخصی دارند.
Mina
یادتان باشد که دیگران در خواب به‌طور حتم خودشان نیستند. ممکن است کسی که در رویا می‌بینیم، خودمان باشیم.
Mina

حجم

۱۱۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۱۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان