دانلود و خرید کتاب تیرذهن بمانید سانجی گوپتا ترجمه مریم نفیسی راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تیرذهن بمانید اثر سانجی گوپتا

کتاب تیرذهن بمانید

معرفی کتاب تیرذهن بمانید

کتاب الکترونیکی «تیرذهن بمانید» نوشتهٔ سانجی گوپتا با ترجمهٔ مریم نفیسی راد در انتشارات نسل نواندیش چاپ شده است. کتاب تیرذهن بمانید به بررسی روش‌هایی می‌پردازد که می‌توانند به بهبود عملکرد مغز در هر سنی کمک کنند. گوپتا که یک جراح مغز و اعصاب و خبرنگار پزشکی است، در این اثر از تحقیقات علمی و تجربیات شخصی خود برای ارائهٔ راهکارهایی عملی استفاده کرده است.

درباره کتاب تیرذهن بمانید

کتاب تیرذهن بمانید به موضوعات متعددی می‌پردازد: از جمله تغذیه، ورزش، مدیریت استرس و خواب که همگی نقش مهمی در حفظ و بهبود سلامت مغز دارند. سانجی گوپتا به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند مغز خود را در هر سنی تقویت و بهبود دهند. او با استفاده از آخرین تحقیقات علمی و تجربیات شخصی خود به خوانندگان راهکارهای عملی و قابل اجرا برای تقویت حافظه، تمرکز و توانایی‌های شناختی ارائه می‌دهد. کتاب همچنین به بررسی عواملی می‌پردازد که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر را کاهش دهند. گوپتا با زبانی ساده و قابل فهم، اطلاعات علمی پیچیده را به شکلی ارائه می‌دهد که برای همگان قابل درک و کاربردی باشد. 

کتاب تیرذهن بمانید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب علاوه‌بر افراد مسن برای کسانی که به بهبود عملکرد مغزی و حفظ سلامت ذهنی خود اهمیت می‌دهند و به دنبال راهکارهای عملی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر هستند، مناسب است.

بخشی از کتاب تیرذهن بمانید

«وقتی پدرم تازه چهل‌وهفت سال داشت، هنگام پیاده‌روی دچار درد شدید قفسهٔ سینه شد. خوب به یاد می‌آورم که مادرم وحشت‌زده با من تماس گرفت و چند ثانیهٔ بعد، صدای اپراتور اورژانس در گوشی پیچید. چند ساعت بعد پدرم را عمل قلب باز بای‌پس اورژانسی کردند. مصیبت وحشتناکی برای خانواده‌مان بود و نگران بودیم که او از این عمل جان سالم به در نبرد. من در آن زمان دانشجوی رشتهٔ پزشکی بودم و تقریباً باور کرده بودم که به‌نوعی او را ناامید کرده‌ام. هرچه باشد، من باید علائم هشداردهنده را می‌دیدم، به او درمورد سلامتی‌اش مشاوره می‌دادم و به او کمک می‌کردم از بیماری قلبی جلوگیری کند. خوشبختانه او جان سالم به در برد و تجربهٔ نزدیک و لمس مرگ، زندگی‌اش را به‌کلی تغییر داد. او سیزده کیلوگرم وزن کم کرد، به غذاهایی که می‌خورد توجه زیادی کرد و ورزش منظم را در اولویت قرار داد.

اکنون که سن خودم از سن آن زمان پدرم بیشتر است و خودم پدر هستم، اولویتم این است که نه‌تنها یاد بگیرم چگونه از بیماری پیشگیری کنم، بلکه به‌طور مداوم خودم را ارزیابی می‌کنم تا مطمئن شوم که در بهترین وضعیت به سر می‌برم. در چند دههٔ گذشته، من همچنین در حال کاوش ارتباط عمیق بین قلب با مغز بوده‌ام. درست است که آنچه برای یکی از آن‌ها خوب است برای دیگری نیز خوب است، اما من اکنون معتقدم راز این است که همه‌چیز از مغز شروع می‌شود. همان‌طور که شما در حال یادگیری هستید، هنگامی‌که مغز به‌طور عادی و روان کار می‌کند، همه‌چیز دنباله‌روی مغز است: تصمیمات بهتری می‌گیرید، تاب‌آوری بیشتر و نگرش خوش‌بینانه‌تری خواهید داشت و بخش فیزیکی بدن نیز بهبود خواهد یافت. مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد آستانهٔ تحمل درد افزایش می‌یابد، نیاز به داروی مسکّن کاهش می‌یابد و توانایی‌تان برای مداوا شدن سریع‌تر می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
تومان