دانلود و خرید کتاب درگز نگین خراسان (تمدن ۷۰۰۰ ساله) قربان محمد زاهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درگز نگین خراسان (تمدن ۷۰۰۰ ساله) اثر قربان محمد زاهدی

کتاب درگز نگین خراسان (تمدن ۷۰۰۰ ساله)

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درگز نگین خراسان (تمدن ۷۰۰۰ ساله)

کتاب «درگز نگین خراسان (تمدن ۷۰۰۰ ساله)» نوشتۀ قربان محمد زاهدی است و انتشارات ضریح آفتاب آن را منتشر کرده است. این کتاب به معرفی شهرستان درگز می‌پردازد.

درباره کتاب درگز نگین خراسان (تمدن ۷۰۰۰ ساله)

درگز یکی از شهرهای سرسبز و پرجاذبۀ استان خراسان رضوی است و نزدیک مرکز ترکمنستان قرار دارد. این شهر با قدمت و تمدنی ۷۰۰۰ساله، اندیشمندان، عالمان، عارفان جنگجویان،‌وطن دوستان و شهیدان والامقام زیادی را به جامعه تحویل داده است. ازآنجایی‌که شهر درگز در نزدیکی مرو، قرار داشت، رفت‌وآمد شخصیت‌های علمی و سیاسی، از مردم این منطقه افرادی صاحب‌فکر، فرهنگ و تمدن ساخته بود. کتاب درگز نگین خراسان نتیجۀ تحقیق، پژوهش و کندوکاو قربان محمد زاهدی در طول سی و چند سال خدمت به‌عنوان خبرنگار صداوسیمای مرکز مشهد، روزنامه‌های کثیرالانتشار کیهان و اطلاعات، خبرگزاری جمهوری اسلامی و نیز تصدی و مسئولیت‌های گوناگون در سطح شهرستان و استان بوده است.

کتاب درگز نگین خراسان (تمدن ۷۰۰۰ ساله) در ۸ فصل تنظیم شده است. فصل اول شهرستان درگز را از نظر موقعیت جغرافیایی، ویژگی‌های طبیعی، و موقعیتش قبل و بعد از اسلام معرفی می‌کند. فصل دوم کتاب به بررسی و معرفی مناطق مهم و مؤثر درگز مانند لطف‌آباد، چاپشلو، نوخندان و درونگر می‌پردازد. فصل سوم کتاب مربوط به مفاخر و مشاهیر درگز است، شخصیت‌هایی چون نادرشاه افشار، علامه شهرستانی، ابوسعید ابوالخیر، فضیل عیاض باوردی، انوری ابیوردی، ملک‌الشعرای کرمانج، ججوخان، ابومسلم خراسانی، شهید صیاد شیرازی، سید علی میرنیا، علامه تفتازانی و دیگر بزرگان. فصل چهارم دربارۀ تفرجگاه‌های درگز و فصل پنجم مربوط به آثار باستانی و تاریخی است. فصل ششم کتاب به غارها و فصل هفتم به تپه‌های کوهستان درگز اختصاص دارد. سوغات، صنایع‌دستی و مشاغل سنتی در فصل هفتم معرفی شده و فصل نهم دربارۀ فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم درگز است.

خواندن کتاب درگز نگین خراسان (تمدن ۷۰۰۰ ساله) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مردم‌شناسی و علاقه‌مندان به آشنایی با شهرهای ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درگز نگین خراسان (تمدن ۷۰۰۰ ساله)

« درگز وسعتی قریب به ۴۲۰۰ کیلومترمربع دارد و جمعیتی بالغ بر ۸۰۰۰۰ نفر را در خود جای‌داده است. گسترۀ جغرافیایی درگز از شمال به جمهوری ترکمنستان، از جنوب به شهرستان‌های قوچان و چناران، از شرق به کلات نادری و از غرب به قوچان منتهی می‌گردد. بر اساس آخرین تقسیمات کشوری درگز دارای چهار بخش چاپشلو، نوخندان، لطف‌آباد و مرکزی است. ارتفاع این شهرستان از سطح دریا ۵۰۰ متر است که این میزان در همه‌جا یکسان نیست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان