دانلود و خرید کتاب زندگی پس از مرگ مهدی یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی پس از مرگ اثر مهدی یوسفی

کتاب زندگی پس از مرگ

نویسنده:مهدی یوسفی
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زندگی پس از مرگ

کتاب زندگی پس از مرگ به‌قلم مهدی یوسفی را انتشارات آقائی منتشر کرده است. این کتاب به معرفی عوالم پس از مرگ و زندگی اخروی می‌پردازد.

درباره کتاب زندگی پس از مرگ

چیستی و چگونگی زندگی پس از مرگ، همواره مورد توجه اندیشمندان و محققان در رشته‌های مختلف بوده است. یکی از جنبه‌های مورد بررسی در این حوزه، مباحث الهیاتی و مذهبی پیرامون رخدادهای زندگی پس از مرگ است. مهدی یوسفی کوشیده است در این کتاب با استناد به آیات و روایات به تبیین زندگی پس از مرگ و وقایع معاد و روز قیامت پرداخته و باب مطالعات بیشتر در این حوزه برای مخاطبان علاقه‌مند را باز کند.

خواندن کتاب زندگی پس از مرگ به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های الهیات و مطالعات ادیان و نیز علاقه‌مندان مطالعهٔ کتاب‌های مذهبی از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب زندگی پس از مرگ

«احتضار و مرگ

در بین منزلگاه دنیا و آخرت ما مراحلی مانند مرگ، قبر، برزخ، قیامت طماطه و میزان قرار دارد که لازم است قبل از بحث از منزلگاه ابدی به این مراحل میانی پرداخته شود.

۱. حتمیت مرگ

مرگ یک سنت حتمی است که همهٔ موجودات به‌جز حق متعال را در برمی‌گیرد و انسان‌ها نیز از این قانون مستثنی نیستند. قرآن کریم حتمیت مرگ را با تعابیر مختلفی بیان فرموده است. (كُل نفس ذائقة الموت) سورهٔ مبارکهٔ آل عمران ۱۸۰/ سورهٔ مبارکهٔ انبیاء ۳۰/ سورهٔ مبارکهٔ عنکبوت ۵۷)

هر کسی مرگ را می‌چشد.

و در آیه‌ای دیگر خداوند برای نشان دادن قطعی بودن مرگ، مردم را به مرگ پیامبر اکرم (ص) که اشرف مخلوقات است توجه می‌دهد: و ما جعلنا لبشر من قبلك الجلد أ فإن من فهم الخالدون) (سورهٔ مبارکهٔ انبیاء ۲۴)

پیش از تو نیز برای کسی جاودانگی قرار ندادیم آیا اگر تو بمیری آنان جاوید خواهند شد؟!

یاد مرگ

با این که پیامبران الهی همواره آخرت را مقصد انسان و دنیا را محل گذار معرفی کرده‌اند اما غفلت انسان‌ها موجب می‌شود مقصد و مقصود نهایی فراموش شده و تمامی همت انسان‌ها صرف گذرگاه دنیا شود. یاد مرگ مهم‌ترین عاملی است که موقعیت انسان‌ها را در دنیا یادآوری نموده و آنان را به سرای باقی توجه می‌دهد. در این رابطه پیامبر اکرم صلى‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم زرنگ‌ترین و زیرک‌ترین مردم را کسی می‌داند که بیشتر از همه مرگ را یاد کند. (أكيس الناس من كان أشد ذكراً للموت /من لا يحضر الفقيه، ج ۴، ص ۲۹۹) همچنین از آنجا که مرگ برهم‌زنندهٔ لذت‌های دنیاست یاد آن انسان را از غرق شدن در لذات باز می‌دارد. امیرالمؤمنین علیه‌السلام به نقل از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمود: أكثروا ذكر الموت، فإنه هادم اللذات، حائل بينكم و بين الشهوات) (امالی موسی، ص (۲۷) بسیار یاد مرگ کنید زیرا برهم‌زنندهٔ لذت‌هاست و بین شما و شهوات فاصله میندازد.» 

نظرات کاربران

کاربر 8636785
۱۴۰۳/۰۲/۳۱

عالی بود

کاربر 8474541
۱۴۰۳/۰۳/۱۰

خیلی عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۵۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۹۰۰
تومان