دانلود و خرید کتاب مارکسیسم روپرت وودفین ترجمه محمدرضا فدایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مارکسیسم اثر روپرت وودفین

کتاب مارکسیسم

معرفی کتاب مارکسیسم

کتاب مارکسیسم نوشتۀ روپرت وودفین با ترجمۀ محمدرضا فدایی در انتشارات شیرازه کتاب ما به چاپ رسیده است. این کتاب جزو مجموعۀ کتاب‌های قدم اول در حوزۀ مکاتب فلسفی است که با تصاویر متعدد، این مکتب، ریشه‌ها، متفکران و مفاهیم آن را به زبان ساده شرح می‌دهد.

درباره کتاب مارکسیسم

مارکسیسم مکتبی سیاسی و اجتماعی است که بنیان‌گذار آن کارل مارکس، جامعه‌شناس آلمانی، در اواخر قرن نوزدهم بود. اساس مارکسیسم بر این باور استوار است که تاریخ جوامع، تا کنون، تاریخ مبارزۀ طبقاتی بوده‌ است، در دنیای حاضر دو طبقهٔ بورژوازی و پرولتاریا وجود دارند و کشمکش‌های این دو، تاریخ را رقم خواهد زد. بر اساس باور و پیش‌بینی این مکتب، تضاد طبقاتی و مبارزۀ انقلابی در نهایت به پیروزی پرولتاریا و تشکیل جامعه‌ای می‌انجامد که در آن مالکیت خصوصی برچیده شده است و مالکیت ابزارهای تولید و اموال به جامعه تعلق دارد.

در کتاب حاضر، مارکسیسم از ۳ منظر بررسی شده است: اول، مکتبی فلسفی که با جایگزین کردن الویت وقایع انضمامی بر جایگاهی که ذهنیت در فلسفه هگل ایفا می‌کرد، مدعی تبیین اندیشه‌ای شد که توان تغییر جهان و نه ‌فقط توصیف آن را دارد؛ دوم، همچون مکتبی اقتصادی که مدعی بود با کشف نظریۀ ارزش اضافی، منبع و منشأ استثمار را در تولید سرمایه‌دارانه کشف کرده است؛ سوم، همچون نظریه‌ای که توان تدارک انقلاب را دارد. کتاب مارکسیسم همچنین به‌ نقد و بررسی مکاتبی می‌پردازد که با رد و بی‌اثر شدن هر یک از این ۳ مدعا، تلاش کردند با حفظ آنچه وجوه اصلی این مکتب به شمار می‌آوردند، قرائت‌های متفاوت و جدیدی از آن ارائه دهند. این کتاب، قدم اولی در معرفی و شناساندن فرازونشیب مکتبی است که طی ۱۵۰ سال الهام‌بخش بیشتر انقلاب‌هایی بود که جهان را درنوردیدند.

تمام صفحات کتاب مارکسیسم مصور هستند. در طراحی و چینش این تصاویر سعی شده که متناسب با متن باشند تا خواندن کتاب را برای یک تازه‌کار بسیار جذاب و راحت می‌کند؛ به‌ویژه که متن کتاب نیز ساده و روان است. برای کسانی که می‌خواهند اولین بار شروع به خواندن تاریخچه‌ای از مکتب مارکسیسم، بیان‌گذار آن، مفاهیم اصلی و سایر مکاتب منشعب از آن بکنند، این کتاب بسیار مفید خواهد بود.

خواندن کتاب مارکسیسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران تاریخ اندیشه و مکاتب فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۵۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان