دانلود و خرید کتاب علم اقتصاد دیوید اورل ترجمه ابوالفضل حاجی زادگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علم اقتصاد اثر دیوید اورل

کتاب علم اقتصاد

نویسنده:دیوید اورل
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب علم اقتصاد

کتاب علم اقتصاد نوشتۀ دیوید اورل با ترجمۀ ابوالفضل حاجی‌زادگان در انتشارات شیرازه کتاب ما به چاپ رسیده است. این کتاب جزو مجموعۀ کتاب‌های قدم اول در حوزۀ اقتصاد است که با تصاویر متعدد، تاریخ علم اقتصاد و مفاهیم آن را به زبان ساده شرح می‌دهد.

درباره کتاب علم اقتصاد

علم اقتصاد، شاخه‌ای از علوم اجتماعی است که به تحلیل تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات می‌پردازد. کانون توجه علم اقتصاد بر این است که عوامل اقتصادی چگونه رفتار و تعامل و اقتصادهای مختلف چگونه کار می‌کنند. در تعریف دیگر، علم اقتصاد را علم تخصیص بهینۀ منابع محدود به نیازهای نامحدود تعریف کرده‌اند.

در کتاب علم اقتصاد، جمله‌ای از ارسطو نقل شده است که می‌گوید: «همۀ چیزها با پول سنجیده می‌شوند.» باید گفت دست‌کم در زمان حاضر، کمتر حوزه‌ای وجود دارد که به‌نوعی با این سنجه ارتباط نداشته باشد. کتاب علم اقتصاد، سیر تحول تاریخی همین جملۀ مهم و چگونگی بسط آن است. این کتاب چنان‌که در نام فرعی آن مشخص می‌شود قدم اولی برای آشنایی با این رشته، داوری در مورد ادعای علمی بودن آن و همچنین امکانات واقعی‌اش در بهبود زندگی روزمرۀ انسان است. در اين كتاب، سير تحول تاريخی و متفکران این حوزه از قدیم‌ترین ایام تا متفكرانی همچون آدام اسميت، كارل ماركس، جان مينارد كينز، ميلتون فريدمن و ديگران را شرح داده شده است. تمام صفحات کتاب مصور هستند. در طراحی و چینش این تصاویر سعی شده که متناسب با متن باشند تا خواندن کتاب را برای یک تازه‌کار بسیار جذاب و راحت می‌کند؛ به‌ویژه که متن کتاب نیز ساده و روان است. برای کسانی که می‌خواهند اولین بار شروع به خواندن تاریخچه‌ای از علم اقتصاد و مفاهیم اصلی آن بکنند، این کتاب بسیار مفید خواهد بود.

خواندن کتاب علم اقتصاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های اقتصادی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب علم اقتصاد

«فیثاغورسی‌ها معتقد بودند که هر چیزی از عدد تشکیل شده است. هر عددی معنایی خاص و نسبتاً جادویی داشت. مقدس‌ترین آنها عدد ۱۰ بود که با تتراکتیس نشان داده می‌شد. کشف این واقعیت که هماهنگی موسیقیایی بر اساس نسبت‌هایی در طول سیم قابل تبیین است، به فیثاغورس نسبت داده می‌شود. از آنجا که موسیقی به‌عنوان رازآمیزترین شکل هنر شناخته می‌شد، کشف مذکور باعث تقویت این باور شد که تمام عالم بر مبنای اعداد استوار است؛ چیزی که فیثاغورسی‌ها به آن هارمونی افلاک می‌گویند. علم اقتصاد و پول نیز بر این عقیده فیثاغورسی‌ها که همه چیزها می‌توانند به عدد تقلیل یابند استوار است. در واقع اعتقاد بر این است که فیثاغورسی‌ها در آشنا کردن جامعۀ خود با نخستین اشکال ضرب سکه نقش داشتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۱۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان